paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
17.9.2011 v 11:31
Zdravím, nedávno se mi na Hornetu CB 600F 2004 rozkmitala řidítka tak, že jsem hodil celkem slušnou tlamu, ale nevím furt náko kde se stala chyba. Jel sem vesnicí, měl sem zařazený 3 rychlostní stupen a jel sem 50 km/h, na konci vesnice sem celkem prudce přidal a motorka začala zrychlovat ( výjezd z vesnice byl do mírného kopce )asi při 90 nebo 100 km/h se motorka nedala udržet, řidítka vibrovala jako svina a v tom už sem jen drhnul rypákem po asfaltu a pak příkopem, měl sem štěstí že sem se trefil mezi dva stromy...a motorka celkem na sračku:(, ještě musím říci, že foukal docela silný boční vítr...má někdo s tímto zkušenost, nebo neví kde sem udál chybu, nebo co to způsobilo?? Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 11:42 | Nahoru | #61
Podle mě si nezvládnul řízení.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 11:44 | Nahoru | #62

88F píše: Podle mě si nezvládnul řízení.


diagnoza jak z policejniho protokolu

2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 11:49 | Nahoru | #63
hmmm tak to bych nikdy netipnul ze ma hornet takovy problemy, tak nejak sem mel za to ze ty sestky tak malo odlehcuji kolo ze rozkmit nehrozi.. respektive ve vyjimecnejch situacich, horizont pod plnym apod... a ono zda se je to castejsi....

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 12:10 | Nahoru | #64

assassin píše: hmmm tak to bych nikdy netipnul ze ma hornet takovy problemy, tak nejak sem mel za to ze ty sestky tak malo odlehcuji kolo ze rozkmit nehrozi.. respektive ve vyjimecnejch situacich, horizont pod plnym apod... a ono zda se je to castejsi....


tako n ten hornet bude mit kroutak vic od spodku takze podle me na nahaci to hrozi vic nez u supersportu kde to ma grady az pri vysokych otackach. mam zkusenost ze cbr600F jdou na zadek a sport ani prd (plynem)

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 12:11 | Nahoru | #65

Skalda píše: nj, taky je zajimavy, ze v tom clanku z Motocyklu (prvni obrazek) doporucujou zmekcit predpeti prednich pruzin, pritom tim poklesne predek a zavlek se jeste snizi (a uhel hlavy bude strmejsi) - nechapu...



Mně to dává smysl, sice se přiostří úhel při brždění, ale při akceleraci zas kolo zůstane dýl na zemi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 12:18 | Nahoru | #66

assassin píše: hmmm tak to bych nikdy netipnul ze ma hornet takovy problemy, tak nejak sem mel za to ze ty sestky tak malo odlehcuji kolo ze rozkmit nehrozi.. respektive ve vyjimecnejch situacich, horizont pod plnym apod... a ono zda se je to castejsi....



Ono spise jde o ten spousteci element v podobe nejake nerovnosti na vozovce na kterem predni kolo nadskoci a pri dopadu na dalsi nerovnost se rozkmita jeste kdyz se treba jezdec snazi to vyrovnat. O vykon podle me neslo.

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 14:34 | Nahoru | #67
Nečetl jsem to celý, ale sám jsem to zažil několikrát a to i s tlumičem řízení. Je to blbej pocit, ale dá se zvyknout
Příčinou je většinou příčná nerovnost, která nakopne řízení při akceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 14:49 | Nahoru | #68

SirIndy píše: Ono spise jde o ten spousteci element v podobe nejake nerovnosti na vozovce na kterem predni kolo nadskoci a pri dopadu na dalsi nerovnost se rozkmita jeste kdyz se treba jezdec snazi to vyrovnat. O vykon podle me neslo.



no zas ze by kolo "nadskocilo" tim ze prejede nerovnost, to snad ani v beznejch podminkach neni mozny, rozkmita se to kdyz je kolo odlehcene a to je odlehcene prave v dusledku prudke akcelerace.. pokud se hornet umi rozkmitat jen prejezdem nerovnosti tak tu zacnu o tech hujdach psat i ja, protoze i motorka ktera je "tankslapperama" proslula to dela jen pri ostrejsi akceleraci....

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 15:07 | Nahoru | #69

assassin píše: no zas ze by kolo "nadskocilo" tim ze prejede nerovnost, to snad ani v beznejch podminkach neni mozny, rozkmita se to kdyz je kolo odlehcene a to je odlehcene prave v dusledku prudke akcelerace.. pokud se hornet umi rozkmitat jen prejezdem nerovnosti tak tu zacnu o tech hujdach psat i ja, protoze i motorka ktera je "tankslapperama" proslula to dela jen pri ostrejsi akceleraci....



Ja rikam ze nejde tolik o vykon, samozrejme ze to musi byt nerovnost + akcelerace pres ni aby se odlehcilo. Proste neverim ze na krasnem rovnem povrchu by se to na Hornetu stalo jen v dusledku jeho vykonu tak jako na tom videu co se posilal kde to vykonem bylo.

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 18:40 | Nahoru | #70
na XJR se mi to stává docela často, při jízdě do kopce už s tím počítám a to i na 5 převodový stupeň, kdybyh si ji nechal déle rozhodně bych ji dovybavil tlumičem řízení a širokými řídítky..

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 18:54 | Nahoru | #71
Na svěm SV když předjíždím v úseku B.n.L. - Dřevcice, tak jsou tam vyjetý koleje jako pr.se a vždy to člověka rozhodí, zvlášť při zařazení zpět (rychlost bude okolo 130-140), ale vždy jsem nechával volné ruce na řidítkách, že si to pobere sama koukám dělal jsem dobře, že sjem se na to spolehnul a nebral za ně křečovitě. Jinak díky omezení se mi přizvedává přední kolo, jenom při prudkém rozjedzu na 1. a 2. stupeň nebo s někým za zády. Podle mého názoru, když jsi chytil pevně řidítka, která ti lítala, po celém rejdu, s tebou začala taky mávat, že jsi tím víc šel k zemi. Nekamenovat mě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 20:38 | Nahoru | #72

DMC.motobiker píše: Aha, tohle jsem nevěděl! Takže je vlastně dobře, že mám ruce na řidítkách jen položené...



Hmm, ty asi zase budeš z těch chytrých co? Jo, ruce mají být volné, za řidítka se netahá ani se na ně nepřenáší váha. Vondryyy sám píše, že když se řidítka rozkmitala, tak je chytil pevněji. A to byla právě ta chyba, protože kladl odpor tomu aby se kolo samo srovnalo. Svaly totiž tak rychle nereagují a srovnání brzdí, čímž dojde k ještě většímu rozkmitu a následnému pádu.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 21:54 | Nahoru | #73
b0b4n> Já jsem to ale fakt nemyslel ironicky... Prostě je držím volně...

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 09:49 | Nahoru | #74
Mně se řidítka rozkmitávají pravidelně, když mám přeloženou motorku (boční kufry,top, válec za sebou)....letos na dovolené přesně při 60km/hod řidítka chytla nějakou rezonanci, pomohlo mi přidat nebo ubrat (já samozřejmě ubrala ... podle vašich názorů a zkušeností, se mi prostě v tu určitou chvíli trochu nadzvedlo přední kolo a už to bylo...bez zavazadel se mi to nestává.

2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 12:23 | Nahoru | #75
me se to stava tak pri 80, kdy pustim riditka a jedu se zaklaplym plynem a ulevuji si na ruce, tak mi zacnou riditka klepat jako hovada. Takze je zase rychle chytnu, ale kdyz je drzim volne, tak necitim nic.... Jezdim s 55 l kufrem a obcas s batuzkem....

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 12:27 | Nahoru | #76
Scratch> shimmy (viz prvni stranka). Muzes zkusit povytahnout savle v brejlich (muzou pomoct treba i jen 2 mm)

EDIT: povytahnutim zde myslim opak popusteni (motorky), tzn. savle utahnes ve vyssim miste

Naposledy editováno 20.09.2011 12:29:09

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 12:53 | Nahoru | #77
zkusim, dekuji :)

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 13:02 | Nahoru | #78

Scratch píše: me se to stava tak pri 80, kdy pustim riditka a jedu se zaklaplym plynem a ulevuji si na ruce, tak mi zacnou riditka klepat jako hovada. Takze je zase rychle chytnu, ale kdyz je drzim volne, tak necitim nic.... Jezdim s 55 l kufrem a obcas s batuzkem....

kdyz zacnou kmitat staci jen polozit prst na konec riditka a prestane to.dela mi to taky..

2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 13:08 | Nahoru | #79
asi bych mel namerit sadu na horneta, zajemcu by bylo koukam dost

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 13:11 | Nahoru | #80

assassin píše: asi bych mel namerit sadu na horneta, zajemcu by bylo koukam dost

ja jsem s tim smirenej.dela mi to od doby co ho mam cca 3 roky.holt nepoustim riditka.. dela to od 80km/h do cca 50. ale uz jsem se s tim setkal i pri 220 a to nebylo prijemny..

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 15:50 | Nahoru | #81

assassin píše: asi bych mel namerit sadu na horneta, zajemcu by bylo koukam dost



Tomu řikám byznysman :)

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

20.9.2011 v 17:33 | Nahoru | #82


Naposledy editováno 20.09.2011 18:27:13

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

21.9.2011 v 14:06 | Nahoru | #83
Flutter řídítek (shimmy) je jedním s fyzikálních jevů kmitání systému jezdec-motocykl. Většinou k němu dochází mezi 60 - 90 km/h při ochablém držení řídítek, maximálním zrychlení na nerovné vozovce, nebo při vysoké rychlosti a následného nájezdu na pravidelné nerovnosti.
Možnou obranou je okamžité ubrání plyn a pevné sevření řídítek. Úspěch záleží na zkušenosti jezdce, proto je nejúčinnějším prvkem tlumič řízení.

Jelikož se v tomto případě jedná o konstrukční záležitost motocyklu spojenou s fyzikálnímI zákony, nedoporučuje se jakýkmoli způsobem zasahovat do nastavení stroje, jak tady někteří popisujete. Tento jev se projeví vždy za určitých okolností a jedinou obranou je schopnost vědět, kdy k tomuto okamžiku může dojít a jako jezdce včas reagovat. Nejbezpečnější a spolehlivé řešení je tlumič řízení.

Tým STOP NEHODÁM
Snižme riziko, učme se

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

21.9.2011 v 19:17 | Nahoru | #84
c.j.> Po ubrání plynu se Ti váha dostane na předek a je to v řiti...Pomůže,když se řidítka nedrží křečovitě a při kopancích se s nima nepereš...a mírně přidáš plyn.Tím se rozložení váhy dostane z5 z větší části na zadek.Hlavně se neposrat a nebrzdit !!!Motka se uklidní sama.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

21.9.2011 v 19:27 | Nahoru | #85

Azi. píše: Na svěm SV když předjíždím v úseku B.n.L. - Dřevcice, tak jsou tam vyjetý koleje jako pr.se a vždy to člověka rozhodí, zvlášť při zařazení zpět (rychlost bude okolo 130-140), ale vždy jsem nechával volné ruce na řidítkách, že si to pobere sama koukám dělal jsem dobře, že sjem se na to spolehnul a nebral za ně křečovitě. Jinak díky omezení se mi přizvedává přední kolo, jenom při prudkém rozjedzu na 1. a 2. stupeň nebo s někým za zády. Podle mého názoru, když jsi chytil pevně řidítka, která ti lítala, po celém rejdu, s tebou začala taky mávat, že jsi tím víc šel k zemi. Nekamenovat mě

Přesně táák motky nepadaj,kvůli výkonu,odpružení,nebo dírám na silnici...Vždycky je problém mezi řidítkama a sedlem.Hlavně zaleknutí a následný reakce podmíněný pudem sebezáchovy...(zaklapnutí plynu,brždění,a křečovej ůchop jsou jedním z nich)

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

21.9.2011 v 19:38 | Nahoru | #86

SMS píše: Flutter řídítek (shimmy) je jedním s fyzikálních jevů kmitání systému jezdec-motocykl. Většinou k němu dochází mezi 60 - 90 km/h při ochablém držení řídítek, maximálním zrychlení na nerovné vozovce, nebo při vysoké rychlosti a následného nájezdu na pravidelné nerovnosti.
Možnou obranou je okamžité ubrání plyn a pevné sevření řídítek. Úspěch záleží na zkušenosti jezdce, proto je nejúčinnějším prvkem tlumič řízení.

Jelikož se v tomto případě jedná o konstrukční záležitost motocyklu spojenou s fyzikálnímI zákony, nedoporučuje se jakýkmoli způsobem zasahovat do nastavení stroje, jak tady někteří popisujete. Tento jev se projeví vždy za určitých okolností a jedinou obranou je schopnost vědět, kdy k tomuto okamžiku může dojít a jako jezdce včas reagovat. Nejbezpečnější a spolehlivé řešení je tlumič řízení.

Tým STOP NEHODÁM
Snižme riziko, učme se

Aneb hezký návod na High side
Ty asi nemáš moc v lásce bikery

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

21.9.2011 v 21:17 | Nahoru | #87
Asi se ti přilepila žvýkačka na přední kolo. A ten rozkmit způsobilo to, že byla extrémně lepivá.....

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

22.9.2011 v 07:07 | Nahoru | #88
Že Ty jsi měl mobil na vibrace a zavolala Ti stará?

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

22.9.2011 v 10:23 | Nahoru | #89
S tím puštením řidítek se mi to jednou osvědčilo.
Projížděl jsem nějak nepozorně přehlednou levotočivou zatáčku. Klopil na stupačku jako běžně, když jsem zjistil, že potřebuju točit ještě víc. Tak stupačka už sklapnutá a nestačilo to a vyjel jsem na trávu. Už skoro za zatáčkou na rovince. V tu chvíli jsem si říkal, že to můžu jedině srovnat nebo v tom náklonu hned poletím. Tak jsem udělal. Naštěstí už jsem byl fakt skoro na rovince a pár metrů jel po pangejtu. Začalo to hrozně házet a koplo mě to zpátky na silnici. V první chvíli radost, pak jsem zjistil, že jsem dopadl pootočený asi o 15° oproti směru jizdy. Ihned rozkmit řidítek. Myslím že až na doraz. Vzpomněl jsem si to puštění řidítek a motorka se tou hybnou rychlostí kupředu vcelku rychle srovnala do směru a řidítka přestali takřka kmitat. Tak jsem je zas chytil a podíval se na tachák. Ještě tam bylo kolem 100. Tak jsem zastavil, sesednul a poprvé v životě se mi klepali kolena. V zatáčce už na mě čekalo auto, které jelo v protisměru, protože čekali že letím.

2 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

22.9.2011 v 11:33 | Nahoru | #90
jezdil sem na TL 4roky bez tlumice a tank slapper mam tudi docela dobre vyzkousenej, vzdycky pomohlo ubrat plyn a vetsinou sem si jeste pribrzdil zadni brzdou...

proste je potreba ten kmitajici obvod v rezonanci rozladit.. zmenou nektereho parametru, tzn treba rychlosti... ta se meni z toho vseho asi nejsnaze...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist