paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
17.9.2011 v 11:31
Zdravím, nedávno se mi na Hornetu CB 600F 2004 rozkmitala řidítka tak, že jsem hodil celkem slušnou tlamu, ale nevím furt náko kde se stala chyba. Jel sem vesnicí, měl sem zařazený 3 rychlostní stupen a jel sem 50 km/h, na konci vesnice sem celkem prudce přidal a motorka začala zrychlovat ( výjezd z vesnice byl do mírného kopce )asi při 90 nebo 100 km/h se motorka nedala udržet, řidítka vibrovala jako svina a v tom už sem jen drhnul rypákem po asfaltu a pak příkopem, měl sem štěstí že sem se trefil mezi dva stromy...a motorka celkem na sračku:(, ještě musím říci, že foukal docela silný boční vítr...má někdo s tímto zkušenost, nebo neví kde sem udál chybu, nebo co to způsobilo?? Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:07 | Nahoru | #31

seikos píše: Já ti řeknu zcela přesně čím to je. Nejsi první kdo dostal na Hornetu tzv tank slapper. Hornety mají mizernou geometrii předku. Blbý úhel řízení. Ve snaze udělat motorku mega dobře ovladatelnou dala Honda všanc tohle riziko.
Už jsem několik Hornetů na třísky viděl.
Zajímavé je to že všechny byly model F, kdežto S (polokapotáž - asi o 7kg těžší na předek) tímto neduhem netrpí.
Viz níže sken článku.

[img]
Na druhou stranu buď rád, že jen na Hornetovi. Když se ti to stane na nějakým mastodontu, s přilbou typu "vítr ve vlasech" - skůtrovka, motorka na tebe spadne že sotva vylezeš a ještě tou volnou hubou drhneš v zemi, tak nic moc



To video je blbej priklad, tam to rozkmitani zpusobil prebrzdenim predniho kola v naklonu ne?

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:13 | Nahoru | #32

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:17 | Nahoru | #33
2-3 týdny zpátky jsem přitáhl na hornetu zadní tlumič o 2 stupně, následně pak při výjezdu ze zatáčky na běžné české nekvalitní okrsce mi prokleply řídítka mezi dorazy... naštěstí jsem to ustál.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:27 | Nahoru | #34

SirIndy píše: To video je blbej priklad, tam to rozkmitani zpusobil prebrzdenim predniho kola v naklonu ne?



to video nebyl vůbec žádnej příklad. To bylo jen ilustrační, jak to dopadá když máš naprd výbavu - krev všude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:30 | Nahoru | #35

Eze píše: 2-3 týdny zpátky jsem přitáhl na hornetu zadní tlumič o 2 stupně, následně pak při výjezdu ze zatáčky na běžné české nekvalitní okrsce mi prokleply řídítka mezi dorazy... naštěstí jsem to ustál.



Hornet mě v tom nepřekvapuje I když tank slapper dostaneš témeř na všem, na Hornetu jako prd. Zrovna před 14 dny jedna moje známa zrakvila Horneta na Dubé. Řídítka na dorazy a šla. Teď už sedlá Z750

Naposledy editováno 17.09.2011 20:30:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 20:54 | Nahoru | #36

seikos píše: Vezmi rozum do hrsti. A zjisti si co je to závlek a úhel řízení. Při snížení předpětí pružin se ti ani jedno nezmění

Si to nejdriv zkus nacrtnout na papire, co se vlastne deje ...zavlek a uhel rizeni se pri stlacovani predni vidlice rozhodne meni, to jen u paralelogramovyho zaveseni ala Bimota, nebo u nekterych vidlic BMW to zustava stejny. To jsou taky duvody, proc stale nekteri konstrukteri vyvijeji avantgartni zpusoby ulozeni kola, i kdyz obycejna teleskopicka vidlice vpredu je tolik osvedcena.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:09 | Nahoru | #37

Jindra650 píše: Si to nejdriv zkus nacrtnout na papire, co se vlastne deje ...zavlek a uhel rizeni se pri stlacovani predni vidlice rozhodne meni, to jen u paralelogramovyho zaveseni ala Bimota, nebo u nekterych vidlic BMW to zustava stejny. To jsou taky duvody, proc stale nekteri konstrukteri vyvijeji avantgartni zpusoby ulozeni kola, i kdyz obycejna teleskopicka vidlice vpredu je tolik osvedcena.


já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)



Naposledy editováno 17.09.2011 21:09:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:20 | Nahoru | #38
[quote=seikos]já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)

Zabrzdíš, motorka klekne na předek a všechny tři vyznačené hodnoty se změní......

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:21 | Nahoru | #39
seikos> jo, uplne jednoduse ...protoze se ti vidlice zasouva a tim, jak se ti zkrati, tak se i zmeni nepatrne uhel vidlice a tim i prumet osy rizeni, cili zavlek ....proto se treba popousteji vidlice v brejlich, aby se dosahlo strmejsiho uhlu hlavy rizeni u motorek, ktery ho maj konzervativnejsi ...zavlek se meni i u auta ale tam zalezi hodne na konstrukci geometrie, protoze to neni tak primitivni kinematicky jako teleskopicka vidlice

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:27 | Nahoru | #40

laďa prášil píše: [quote=seikos]já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)

Zabrzdíš, motorka klekne na předek a všechny tři vyznačené hodnoty se změní......



no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:37 | Nahoru | #41

seikos píše: no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění



No, nemyslím, že jen silná akcelerace ... je to de facto důsledek skládání sil s fatálním důsledkem, záleží na vekrorech působích sil, při akcelaraci je motorka díky více odlehčenému přednímu kolu náchylnější. Též to mám za sebou, stalo se mi to v zatáčce s kopce mírně pod plynem. Vedl mě nějaký autopilot asi, bylo to bez karambolu

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:39 | Nahoru | #42

seikos píše: no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění

tak byla to reakce na zvlastni tvrzeni ....no a Skalda se proste pozastavil nad stabilitou rizeni pri snizeni predpeti, kdy se zavlek snizuje pro kazde dane zatizeni predniho kola, tedy i vcetne akcelerace ...i kdyz pomerne malo, ale u podvozku je i nekolik mm a nebo desetin stupne hodne. posledni tri roky jsem se kolem navrhu zavodnich podvozku aut motal a je rozdil, jestli je nejaka velicina v kinematice podvozku 5 nebo 10mm, vsechno se pocita a problemy pri zavode muze vyresit treba i tak drobna vec, jako zmena teziste zmensenim predpeti pruzin a delkou spojovacich tyci

Naposledy editováno 17.09.2011 21:41:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:45 | Nahoru | #43

laďa prášil píše: No, nemyslím, že jen silná akcelerace ... je to de facto důsledek skládání sil s fatálním důsledkem, záleží na vekrorech působích sil, při akcelaraci je motorka díky více odlehčenému přednímu kolu náchylnější. Též to mám za sebou, stalo se mi to v zatáčce s kopce mírně pod plynem. Vedl mě nějaký autopilot asi, bylo to bez karambolu



no, těch důvodů je samozřejmě spousta. U Horneta to ovšem tímto nevyřešíš. Maximálně to trochu potlačíš. Dřív tam měl Hornet vpředu 130-ku pneumatiku. To to nebylo tolik znát. Ale zase 16". Od roku 2007 po mnoha výtkách na nestabilitu změnila Honda úhel řízení o 0,5 stupně a bylo víceméně vyřešeno.

Naposledy editováno 17.09.2011 21:46:24

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:46 | Nahoru | #44
laďa prášil> Me asi pred dvema lety v podstate na horizontu v zatacce pod plynem, kde pomohlo nekolik vlnek na rolete jako buzeni a pak uz jsem jen padloval, presne co jsem tenkrat udelal dal si uz ale nepamatuju

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:50 | Nahoru | #45

seikos píše: no, těch důvodů je samozřejmě spousta. U Horneta to ovšem tímto nevyřešíš. Maximálně to trochu potlačíš. Dřív tam měl Hornet vpředu 130-ku pneumatiku. To to nebylo tolik znát. Ale zase 16". Od roku 2007 po mnoha výtkách na nestabilitu změnila Honda úhel řízení o 0,5 stupně a bylo víceméně vyřešeno.

Jo, to jsou zcela logicky duvody a nasledky ...130ka na 16" ma zcela urcite jinou vlastni frekvenci pri torznim kmitani kolem svisle osy a tim padem 120ka na 17" se nejspis trefila do vlastni frekvence kmitani rizeni ....zmena uhlu o 0,5° je presne o tom, co jsem rikal, staci opravdu malo v kinematice a dynamicky vlastnosti jsou zcela jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:52 | Nahoru | #46

jetofuk píše: nemůže to být špatně vyvážené přední kolo?

E: ložiska v krku nebo špatná guma, ale to už jen typuju



To fakt ne, to by byly například Jawy neřiditelné

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 21:55 | Nahoru | #47
Hele mám Skovou verzi a jednou jsem celkem prudce rozjížděl první kvalt na celkem hrbolatý silnici.. a dodnes nevim jak jsem se udržel protože mi hvízdali gumy a já lítal ze strany na stranu... ale na trojáka ještě nidky nic, leda když ještě v náklonu zaklapnu plnyem tak se mi to rozvlní. todle slyšim prvně

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 22:09 | Nahoru | #48

Deadman píše: To fakt ne, to by byly například Jawy neřiditelné



Jawa vůbec zvláštní: Na té když jedu s kopce a třeba 100 na 4. a uberu plyn a pustím řidítka. tak tak na vteřinu a ruce zpět- myslím do pěti bych ležel. Pokud vyřadím na neutrál, motrka sviští naprosto v pohodě a přímo.... Příčimu jako laik neznám.

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 22:27 | Nahoru | #49
Myslel sem,že to je problém převážně H9ky.Jinak tlumič řízení je dobrá věc,ale všechno taky nepobere.Prostě hornety jsou takový.

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

17.9.2011 v 22:59 | Nahoru | #50
Tlumič řízení a pokud ho nekoupis a stane se ti to znova tak nedrz riditka silou, ale uplne z lehka a vůbec se s tím neper...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 02:35 | Nahoru | #51

seikos píše: já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)


kluci uz to psali, ale mensi predpeti => mensi pokles (jak staticky tak i pracovni interval zdvihu vidlice je nize) => cumak je nize a pokud zadek zustane stejne vysoko, cela motorka se otaci kolem bodu styku zadniho kola s podlozkou => strmejsi uhel hlavy = mensi zavlek => agresivnejsi rizeni a vetsi sklon k nestabilitam typu kmitani riditek. A rozhodujou skutecne i milimetry (napr. pri utazeni savli v brejlich)...

EDIT: takze stale neumim vysvetlit tu implikaci z clanku v Motocyklu (odstranit sklon k tank slapperu snizenim predpeti predni pruziny)

Naposledy editováno 18.09.2011 02:36:17

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 09:09 | Nahoru | #52

Azzaziel píše: Tlumič řízení a pokud ho nekoupis a stane se ti to znova tak nedrz riditka silou, ale uplne z lehka a vůbec se s tím neper...



.....bo nejsi kompijutr a nevíš jakou silou, jakým směrem a jak dlouho působit... "víceméně v tonto okamžiku není tvůj osud úplně ve tvých rukách..." Je to nejmíň na hraně...

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 09:14 | Nahoru | #53
Skalda> Rady z časopisů a novin nemůžou být v žádném případě vodítko: Když napíší stránový eleborát o tom jak si vyměnit gumu, nikdo nezmíní detail, že je potřeba na protější straně dát okraj pláště do žlábku a pak napíšou něco jako "a pak silou, kurde - to jsme se zapotili" ČMN. Přitom taková triviální věc je v každé Tůmově příručce o moto po druhé světové a ty předtím nemám...

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 09:42 | Nahoru | #54

seikos píše: Hornet mě v tom nepřekvapuje I když tank slapper dostaneš témeř na všem, na Hornetu jako prd. Zrovna před 14 dny jedna moje známa zrakvila Horneta na Dubé. Řídítka na dorazy a šla. Teď už sedlá Z750


Mě se teda při výjezdech ze zatáčky, ale hlavně v kopci, rozkmitalo úplně všechno, na čem jsem kdy "trochu jel"... Samozřejmě ne při klidném cestovním stylu, ale když to tam člověk dává fullgas, tak je to u všech motorek. Ať už to byla R1 nebo GSX-R 750. O Z750 ani nemluvím.
Na tom není nic složitého, vždyť tlumič řízení si kvůli tomu dává na supersporta skoro každý a na některých je to už z výroby...
BTW: když udělá na čemkoli (nejen na H9) myšku při předjíždění a přidá plný knedlík, tak se to rozkmitá i na cestovních mašinách. Je to tím, že je blízko za autem, pak škubne rychle doleva a přidá, v ten moment ale při vyjetí zpoza auta to zas rovná doprava a už to kmitá
V provozu se holt musí jezdit klidněji.

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 12:48 | Nahoru | #55
...kup si kabriolet tam nic nekmitá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 12:52 | Nahoru | #56
Skalda> V tom článku uvádějí jako jednu z příčin příliš tvrdý podvozek, proto radí povolit pružiny. Asi to má pozitivní efekt, i přes "nelogické" mírné zhoršení závleku a úhlu.

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 16:59 | Nahoru | #57
rekl bych ze i neco podobneho se resilo na videu twist of the wrist2(či jak se to pise)

Pokud je to na rovince tak by se to melo dat i ukocirovat,ale jak do toho zacne clovek hrabat.snazit se to srovnat.brzdit atd tak je to v hajzlu....jako extremni priklad davali ukazku ze pri jizde po zadnim otocili predni kolo do boku a psutili zpet na zem.a i z dorazu se kolo samo uklidnilo.

jinak proc se ti to stalo napsali kluci nahore. ze si se skrz to vybouralje uz druha vec a retez spatnych udalosti a omylu( to zni jak veta z televize) .
hlavne ze jsi v pohode

Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 22:09 | Nahoru | #58
Nerovnosti na povrchu vozovky rozkmitají řídítka tak, že jsem tomu nemohl uvěřit.
A byl to podobný úsek, nakonci vesnice, mírná pravá zatáčka a značný kopec vzhůru. Já začal v zatáčce akcelerovat, ale brzy jsem zjistil, že v tom úseku jsou tak velké hrboly, že když neuberu plyn, tak s rozkmitanými řídítky skončím v příkopu.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

18.9.2011 v 23:48 | Nahoru | #59
bledemon> Ano, to můžu zodpovědně potvrdit. Nejsem expert, ale párkrát už mě to nakopalo a jednou i poslalo k zemi, a ubrání na tvrdosti podvozku se mi osvědčilo z hlediska snížení těchto jevů.

(reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?

19.9.2011 v 11:40 | Nahoru | #60

seikos píše: Já ti řeknu zcela přesně čím to je. Nejsi první kdo dostal na Hornetu tzv tank slapper. Hornety mají mizernou geometrii předku. Blbý úhel řízení. Ve snaze udělat motorku mega dobře ovladatelnou dala Honda všanc tohle riziko.
Už jsem několik Hornetů na třísky viděl.
Zajímavé je to že všechny byly model F, kdežto S (polokapotáž - asi o 7kg těžší na předek) tímto neduhem netrpí.
Viz níže sken článku.

[img]
Na druhou stranu buď rád, že jen na Hornetovi. Když se ti to stane na nějakým mastodontu, s přilbou typu "vítr ve vlasech" - skůtrovka, motorka na tebe spadne že sotva vylezeš a ještě tou volnou hubou drhneš v zemi, tak nic moc

zklamu te,dela to me a delalo to i kamosovi oba mame s polokapotou..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak otevřít sedlo u horneta Honda CB 600F Hornet ShihTzu 5 Dnes v 12:44 FILODENDRON
seřízení světlometu Honda CB 600F Hornet pidivr20 6 20.10.2024 v 15:15 amirinda
vůle v uchycení třmenů předních brz... Honda CB 600F Hornet jacobhornet 5 17.10.2024 v 16:17 granylator
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet Dzindra23 5 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet stevenn 1 24.9.2024 v 17:20 nevo7


TOPlist