1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
seikos píše: Já ti řeknu zcela přesně čím to je. Nejsi první kdo dostal na Hornetu tzv tank slapper. Hornety mají mizernou geometrii předku. Blbý úhel řízení. Ve snaze udělat motorku mega dobře ovladatelnou dala Honda všanc tohle riziko.
Už jsem několik Hornetů na třísky viděl.
Zajímavé je to že všechny byly model F, kdežto S (polokapotáž - asi o 7kg těžší na předek) tímto neduhem netrpí.
Viz níže sken článku.
[img]
Na druhou stranu buď rád, že jen na Hornetovi. Když se ti to stane na nějakým mastodontu, s přilbou typu "vítr ve vlasech" - skůtrovka, motorka na tebe spadne že sotva vylezeš a ještě tou volnou hubou drhneš v zemi, tak nic moc
To video je blbej priklad, tam to rozkmitani zpusobil prebrzdenim predniho kola v naklonu ne?
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
SirIndy píše: To video je blbej priklad, tam to rozkmitani zpusobil prebrzdenim predniho kola v naklonu ne?
to video nebyl vůbec žádnej příklad. To bylo jen ilustrační, jak to dopadá když máš naprd výbavu - krev všude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
Eze píše: 2-3 týdny zpátky jsem přitáhl na hornetu zadní tlumič o 2 stupně, následně pak při výjezdu ze zatáčky na běžné české nekvalitní okrsce mi prokleply řídítka mezi dorazy... naštěstí jsem to ustál.
Hornet mě v tom nepřekvapuje I když tank slapper dostaneš témeř na všem, na Hornetu jako prd. Zrovna před 14 dny jedna moje známa zrakvila Horneta na Dubé. Řídítka na dorazy a šla. Teď už sedlá Z750
Naposledy editováno 17.09.2011 20:30:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
seikos píše: Vezmi rozum do hrsti. A zjisti si co je to závlek a úhel řízení. Při snížení předpětí pružin se ti ani jedno nezmění
Si to nejdriv zkus nacrtnout na papire, co se vlastne deje ...zavlek a uhel rizeni se pri stlacovani predni vidlice rozhodne meni, to jen u paralelogramovyho zaveseni ala Bimota, nebo u nekterych vidlic BMW to zustava stejny. To jsou taky duvody, proc stale nekteri konstrukteri vyvijeji avantgartni zpusoby ulozeni kola, i kdyz obycejna teleskopicka vidlice vpredu je tolik osvedcena.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
Jindra650 píše: Si to nejdriv zkus nacrtnout na papire, co se vlastne deje ...zavlek a uhel rizeni se pri stlacovani predni vidlice rozhodne meni, to jen u paralelogramovyho zaveseni ala Bimota, nebo u nekterych vidlic BMW to zustava stejny. To jsou taky duvody, proc stale nekteri konstrukteri vyvijeji avantgartni zpusoby ulozeni kola, i kdyz obycejna teleskopicka vidlice vpredu je tolik osvedcena.
já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)
Naposledy editováno 17.09.2011 21:09:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)
Zabrzdíš, motorka klekne na předek a všechny tři vyznačené hodnoty se změní......
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
laďa prášil píše: [quote=seikos]já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)
Zabrzdíš, motorka klekne na předek a všechny tři vyznačené hodnoty se změní......
no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
seikos píše: no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění
No, nemyslím, že jen silná akcelerace ... je to de facto důsledek skládání sil s fatálním důsledkem, záleží na vekrorech působích sil, při akcelaraci je motorka díky více odlehčenému přednímu kolu náchylnější. Též to mám za sebou, stalo se mi to v zatáčce s kopce mírně pod plynem. Vedl mě nějaký autopilot asi, bylo to bez karambolu
seikos píše: no jasně, to chápu. Nicméně to je jednak v řádu jednotek mm a za druhé tady řešíme tank slapper. Ten se děje při silné akceleraci. Nikoliv při brždění
tak byla to reakce na zvlastni tvrzeni ....no a Skalda se proste pozastavil nad stabilitou rizeni pri snizeni predpeti, kdy se zavlek snizuje pro kazde dane zatizeni predniho kola, tedy i vcetne akcelerace ...i kdyz pomerne malo, ale u podvozku je i nekolik mm a nebo desetin stupne hodne. posledni tri roky jsem se kolem navrhu zavodnich podvozku aut motal a je rozdil, jestli je nejaka velicina v kinematice podvozku 5 nebo 10mm, vsechno se pocita a problemy pri zavode muze vyresit treba i tak drobna vec, jako zmena teziste zmensenim predpeti pruzin a delkou spojovacich tyciNaposledy editováno 17.09.2011 21:41:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
laďa prášil píše: No, nemyslím, že jen silná akcelerace ... je to de facto důsledek skládání sil s fatálním důsledkem, záleží na vekrorech působích sil, při akcelaraci je motorka díky více odlehčenému přednímu kolu náchylnější. Též to mám za sebou, stalo se mi to v zatáčce s kopce mírně pod plynem. Vedl mě nějaký autopilot asi, bylo to bez karambolu
no, těch důvodů je samozřejmě spousta. U Horneta to ovšem tímto nevyřešíš. Maximálně to trochu potlačíš. Dřív tam měl Hornet vpředu 130-ku pneumatiku. To to nebylo tolik znát. Ale zase 16". Od roku 2007 po mnoha výtkách na nestabilitu změnila Honda úhel řízení o 0,5 stupně a bylo víceméně vyřešeno.
Naposledy editováno 17.09.2011 21:46:24
seikos píše: no, těch důvodů je samozřejmě spousta. U Horneta to ovšem tímto nevyřešíš. Maximálně to trochu potlačíš. Dřív tam měl Hornet vpředu 130-ku pneumatiku. To to nebylo tolik znát. Ale zase 16". Od roku 2007 po mnoha výtkách na nestabilitu změnila Honda úhel řízení o 0,5 stupně a bylo víceméně vyřešeno.
Jo, to jsou zcela logicky duvody a nasledky ...130ka na 16" ma zcela urcite jinou vlastni frekvenci pri torznim kmitani kolem svisle osy a tim padem 120ka na 17" se nejspis trefila do vlastni frekvence kmitani rizeni ....zmena uhlu o 0,5° je presne o tom, co jsem rikal, staci opravdu malo v kinematice a dynamicky vlastnosti jsou zcela jinde1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
jetofuk píše: nemůže to být špatně vyvážené přední kolo?
E: ložiska v krku nebo špatná guma, ale to už jen typuju
To fakt ne, to by byly například Jawy neřiditelné
Deadman píše: To fakt ne, to by byly například Jawy neřiditelné
Jawa vůbec zvláštní: Na té když jedu s kopce a třeba 100 na 4. a uberu plyn a pustím řidítka. tak tak na vteřinu a ruce zpět- myslím do pěti bych ležel. Pokud vyřadím na neutrál, motrka sviští naprosto v pohodě a přímo.... Příčimu jako laik neznám.
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
seikos píše: já si nic načrtávat nemusím. Závlek kola je pevně dán uložením kola vůči ose vidlice a můžeš si ji stlačovat jak chceš.
Můžeš mi nějak vysvětlit jak změnou předpětí pružiny změníš závlek kola? (stopu)
kluci uz to psali, ale mensi predpeti => mensi pokles (jak staticky tak i pracovni interval zdvihu vidlice je nize) => cumak je nize a pokud zadek zustane stejne vysoko, cela motorka se otaci kolem bodu styku zadniho kola s podlozkou => strmejsi uhel hlavy = mensi zavlek => agresivnejsi rizeni a vetsi sklon k nestabilitam typu kmitani riditek. A rozhodujou skutecne i milimetry (napr. pri utazeni savli v brejlich)...
EDIT: takze stale neumim vysvetlit tu implikaci z clanku v Motocyklu (odstranit sklon k tank slapperu snizenim predpeti predni pruziny)
Naposledy editováno 18.09.2011 02:36:17
Azzaziel píše: Tlumič řízení a pokud ho nekoupis a stane se ti to znova tak nedrz riditka silou, ale uplne z lehka a vůbec se s tím neper...
.....bo nejsi kompijutr a nevíš jakou silou, jakým směrem a jak dlouho působit... "víceméně v tonto okamžiku není tvůj osud úplně ve tvých rukách..." Je to nejmíň na hraně...
seikos píše: Hornet mě v tom nepřekvapuje I když tank slapper dostaneš témeř na všem, na Hornetu jako prd. Zrovna před 14 dny jedna moje známa zrakvila Horneta na Dubé. Řídítka na dorazy a šla. Teď už sedlá Z750
Mě se teda při výjezdech ze zatáčky, ale hlavně v kopci, rozkmitalo úplně všechno, na čem jsem kdy "trochu jel"... Samozřejmě ne při klidném cestovním stylu, ale když to tam člověk dává fullgas, tak je to u všech motorek. Ať už to byla R1 nebo GSX-R 750. O Z750 ani nemluvím.
Na tom není nic složitého, vždyť tlumič řízení si kvůli tomu dává na supersporta skoro každý a na některých je to už z výroby...
BTW: když udělá na čemkoli (nejen na H9) myšku při předjíždění a přidá plný knedlík, tak se to rozkmitá i na cestovních mašinách. Je to tím, že je blízko za autem, pak škubne rychle doleva a přidá, v ten moment ale při vyjetí zpoza auta to zas rovná doprava a už to kmitá
V provozu se holt musí jezdit klidněji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmit řidítek a následný pád,co se stalo?
Pokud je to na rovince tak by se to melo dat i ukocirovat,ale jak do toho zacne clovek hrabat.snazit se to srovnat.brzdit atd tak je to v hajzlu....jako extremni priklad davali ukazku ze pri jizde po zadnim otocili predni kolo do boku a psutili zpet na zem.a i z dorazu se kolo samo uklidnilo.
jinak proc se ti to stalo napsali kluci nahore. ze si se skrz to vybouralje uz druha vec a retez spatnych udalosti a omylu( to zni jak veta z televize) .
hlavne ze jsi v pohode
A byl to podobný úsek, nakonci vesnice, mírná pravá zatáčka a značný kopec vzhůru. Já začal v zatáčce akcelerovat, ale brzy jsem zjistil, že v tom úseku jsou tak velké hrboly, že když neuberu plyn, tak s rozkmitanými řídítky skončím v příkopu.
seikos píše: Já ti řeknu zcela přesně čím to je. Nejsi první kdo dostal na Hornetu tzv tank slapper. Hornety mají mizernou geometrii předku. Blbý úhel řízení. Ve snaze udělat motorku mega dobře ovladatelnou dala Honda všanc tohle riziko.
Už jsem několik Hornetů na třísky viděl.
Zajímavé je to že všechny byly model F, kdežto S (polokapotáž - asi o 7kg těžší na předek) tímto neduhem netrpí.
Viz níže sken článku.
[img]
Na druhou stranu buď rád, že jen na Hornetovi. Když se ti to stane na nějakým mastodontu, s přilbou typu "vítr ve vlasech" - skůtrovka, motorka na tebe spadne že sotva vylezeš a ještě tou volnou hubou drhneš v zemi, tak nic moc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak otevřít sedlo u horneta Honda CB 600F Hornet | ShihTzu | 5 | Dnes v 12:44 FILODENDRON |
seřízení světlometu Honda CB 600F Hornet | pidivr20 | 6 | 20.10.2024 v 15:15 amirinda |
vůle v uchycení třmenů předních brz... Honda CB 600F Hornet | jacobhornet | 5 | 17.10.2024 v 16:17 granylator |
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |