globalmoto_kveten





Téma: Jak na trial
 
17.3.2008 v 12:24
Zdar, chtěl bych zkusit trialovou motorku. Máte někdo nějaké zkušenosti, s jakou motorkou začít? Jaká značka je v pohodě, co se nejvíc sype, jaký obsah motoru je tak akorát a vůbec takové věci okolo mě zajímají, at na to nemusím přicházet pracně sám. Díky za každý názor

Jak na trial

8.9.2011 v 17:23 | Nahoru | #721
ja jsem na moto trial uplnej lajk ale koupil jsem si skoro prvniho gase (gas gas txt 300 pro)2004 a myslim si ze jsem neudelal spatne. Motorka je s TP a od takovyho staryho starika kterej to lestil kazdy den. Za 35 000kč jezdí paradně až moc sice stim nejezdim ty 3m zitky ale super motorka akorat odbytkový zbozi promě jsou zadní blatníky ted uz jezdim radeji bez nej

Naposledy editováno 08.09.2011 17:26:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

9.9.2011 v 12:55 | Nahoru | #722

MikiberG píše: Zil> Taky je otázka za jak dlouho to pozná.... já myslím že tak po roce by moh člověk poznat 2-3 roky vývojový rozdíl - míň ne.

Milous: Když jsem kupoval já tak mi místní odborníci radily obecně 03 a výš - to se nejvíc podobá současnosti. Starší je historie ale funguje taky. Myslel jsem že to bude důležitý... teď vidím že bych to nepoznal ani po půl roce a na začátek potřebuješ jen něco ahlavně hodně chuti a času.
Kopil jsem 04 je hezká potuněná a dělá mi radost i když na ní jen koukám a nejezdím. A když na ní jedu stejně nevím co by mělo být lepší na moto ale vím co na mě :).



Já jsem třeba rozdíl mezi Gas 00 a Beta 05 pocítil kurevsky, a to jsem na tom stál potřetí.
Zas ten vývoj nepodceňuj.

(reakce na) Jak na trial

9.9.2011 v 13:16 | Nahoru | #723
Vespa> JJ píšu že 03-04 výš už to není tak dramatický. 03-00 a starší - tam to znát bude moc. Ono je to dost vidět i na pohled. Nejvíc to bude znát na tlumení - to myslím že se lepší každý rok a 2 roky budou asi i pro laika znát -hlavně taky proto že ty starý už budou ojetý a rozladěný.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

11.9.2011 v 19:45 | Nahoru | #724
Díky Wertovi za příjemnej pokec a hlavně za půjčení jeho Montesky Mám za sebou první zkušenosti s trialovou motorkou, vlastně vůbec s motorkou, kde je spojka :))) A musím říct, že to nemělo chybu, je to prudce návykový a jsem rozhodlej, že co nevidět do nějaký pujdu. Jen si ujasnit 125ccm nebo silnější, staršé, novou...

(reakce na) Jak na trial

11.9.2011 v 20:30 | Nahoru | #725
trial> jj, první zkušenosti jsi sbíral statečně ))

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

11.9.2011 v 21:13 | Nahoru | #726
Pěkná fotka, tu si dám na plochu To vypadá, jako bych stál a vyvažoval :D ve skutečnosti jsem jezdil dost rychle. Já chci zase!!

Jak na trial

11.9.2011 v 21:16 | Nahoru | #727
jj, je to infekčně nakažlivý ))))))))))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

11.9.2011 v 21:35 | Nahoru | #728
trial> Tak další trialista na obzoru, a co ta slečna, scháníme holky, aby mohly jet MČR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

11.9.2011 v 22:14 | Nahoru | #729
Jirka.M> já jsem bývalý biketrialista, jen mě dneska překvapilo, jak strašně je to jiný.. jsem čekal, že to bude podobný... vůbec ne... :D Slečna řiká, že stačí zajistit motorka a jezdila by hned :) Ona je tomu nakloněná velice, bohužel zatím studentka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

11.9.2011 v 23:32 | Nahoru | #730
trial> Ahoj. Proč jsi nechal kola? Nás tady pár lidí blbne na kole furt

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

12.9.2011 v 07:39 | Nahoru | #731
DavidH> Já ani nevim, já měl potom špatný kolo z důvodu nedostatku financí a posouval jsem se spíš dolu... Rám furt stejnej, ale to co jsem zničil nahrazoval těžkýma špatnýma věcma a ono to ve finále bylo znát... Rodiče mě podpořili koupí kola a tím to haslo.. Ted je doba, kdy mám tak nějak finance, čas a chut něco opět dělat :)



Naposledy editováno 12.09.2011 07:42:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

12.9.2011 v 21:40 | Nahoru | #732
trial> Ahoj,jsem rád že vidim dalšího nadšence mototriálu.někde jsem tu četl že přemejšlíš nad motorkou jestli dvácu nebo něco silnějšího novou nebo sterší.jestli můžu poradit šel bych v první sezoně do 125 a určitě starší páč z ní za rok uděláš šrot když se budeš chtít zlepšovat,po roce uvidíš jestli novou nebo starší třeba 280.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

12.9.2011 v 22:14 | Nahoru | #733
AFROcz> ahoj, kluci já se z vás picnu :D Někdo říká, novou, že do ní nezahučim a navíc tim ježděním po rovině právě bude jako nová několik let.. :D tak nevim Já si hodim korunou )

(reakce na) Jak na trial

12.9.2011 v 22:29 | Nahoru | #734
trial> po rovině tě to přestane bavit po měsíci,ti někdy ukážu mojí motorku po sezoně.novou bych koupil až se naučíš padat.rozhodně starší.na druhou stranu nevim jestli to chceš brát vážně tudíš závodně nebo se chceš jen vozit po rovině.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

13.9.2011 v 06:53 | Nahoru | #735
Tak když to tak čtu, tak je to opravdu tak něják nerozhodně...
Můj názor je 125-ku a starší, budete moci jezdit oba se slečnou a Ty si napřesrok koupíš něco "mocnějšího" a slečně zůstane dváca a Markétě M. přibude konkurentka.

(reakce na) Jak na trial

13.9.2011 v 07:06 | Nahoru | #736
mototrial69> dobře pán v modrém

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

13.9.2011 v 17:56 | Nahoru | #737
Tak já jsem teda zastáncem jiného názoru. Pořizovat 125 mi přijde jako mrhání penězma!!! Když se tak zamyslím, tak kolem mě v posledních pár letech začínalo vcelku dost kluků(Ivoš Husinecký, Míra Mašek, Pavel Karkoš, Peťa Srp atd..) jezdit včetně v roce 2006 mě, všichni začínali na většinou 280 Gasu, Sherku, Betě 270, 250 2T Montese nebo třeba letos na jaře kamarád (Králík) na Sherku 4T a nikdo s tím větší problémy neměl ba naopak. Teď mi na závodech říkal i Jirka Maček že by chtěl pro Markétu 250 Gase. Navíc jestli má základy z cyklotrialu, tak ty začátky jdou poměrně dost rychle výkonostně nahoru a myslím že by mu 125 dost brzo přestala stačit, navíc ježdění na ní je spíš težší, vzhledem k tomu, že se musí mnohem véíc spojkovat a držet motor v otáčkách. Ta silnější motorka jede taky jen tolik kolik jí nakrmíš, ale umí jet pěkně i v nízkých otáčkách. A hlavně nemusíš po pár měsících řešit prodej motorky na kterém vždy proděláš a pracně pořizovat zase něco dalšího na ježdění... Ale je to jen můj názor a proti gustu žádný ....

Jak na trial

13.9.2011 v 20:50 | Nahoru | #738
Osobně jsem zastáncem střízlivých oběmů ale u trialu bych oběm 250 (kor když je dospělej a neváží pod 50kg) jako problém neviděl - spec 2T je příjemný a určitě byto případně šlo přiškrtit.

3 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

13.9.2011 v 23:22 | Nahoru | #739
Já to vidím tak, že pořídím to, co bude... :-/ Vzhledem k tomu, že hmotnosti těch moto jsou prakticky stejný 125 vs silnější, tak se rozhodnu podle nabídky.. Proto si řikám, že by se třeba i přítule mohla svýst na tý silnější rovnou.. Ona má zájem ))

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 07:31 | Nahoru | #740
trial> přijeď se příští víkend svézt a uvidíš) zkusíš obě. A jestli se chceš Lucky "zbavit" tak jí půjč třeba tu 280, nebo 300 a dočkáš se brzy (

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 07:53 | Nahoru | #741
RadekFZ1Fazer> jj, každý máme nějaký názor a tak je to správně Ale třeba Markétka by jezdila na té 125 ještě roky, ale má jeden problém neumí přidat plyn( a tak na ten čtvrtplyn co jezdí bude jezdit na té 250, nebo 280. Doporučují odborníci, že když neumí přidat sama od sebe, tak je hloupost jí to učit aby jí nakládala, že až prý bude mít tu 250 časem, že bude třeba zase problém.
Takže se musí rozhodnout sám. A jestli počítá i s variantou, že by se svezla i slečna tak za mě rozhodně 125.
to TRIAL - ještě mi došlo, že když jsi jezdil na montese, tak že bez přehánění se ta moje motorka chová spíš jako 125. Je milá, vlídná až si vlezeš na 280, nebo tříkilo tak poznáš, jak se chová motorka s ďáblem v těle ))))

Naposledy editováno 14.09.2011 07:54:52

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 10:43 | Nahoru | #742

trial píše: DavidH> Já ani nevim, já měl potom špatný kolo z důvodu nedostatku financí a posouval jsem se spíš dolu... Rám furt stejnej, ale to co jsem zničil nahrazoval těžkýma špatnýma věcma a ono to ve finále bylo znát... Rodiče mě podpořili koupí kola a tím to haslo.. Ted je doba, kdy mám tak nějak finance, čas a chut něco opět dělat :)



Rozumím. Počítej ale s tím, že bez kola dlouho nevydržíš

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 11:23 | Nahoru | #743
trial> ahoj, rád bych se také podělil o svou zkušenost. Před třemi roky jsem si zakoupil nového Gase 280. Jelikož jsem neměl na motorce žádné zkušenosti, začínal jsem od nuly. Po zjištění, že trial není jen o překážkách, ale hlavně o zatáčení na malém prostoru, začali první potíže. Motorka byla strašně rychlá, ostrá a stále mě někde vláčela. Výměnou kolečka a rozety jsem docílil zpomalení. Ihned byla přívětivější. Když začala jezdit Markétka na 125, několikrát jsem si ji půjčil. Tehdy jsem si nadával, že jsem na ní nezačal sám. Na začátku je větší výkon překážkou, je potřeba se učit balanc a zatáčet. U 280 je to o jemné práci s plynem a spojkou, se 125 to jde samo. Pak přijdou na řadu menší překážky, 125 nutí člověka fungovat tělem, pomáhat motorce, 280 to vyskočí sama i když na ní stojím jako prkno. Já jsem neměl do teď problém, nyní se snažím dostat na vyšší kameny a to už bez těla nejde, takže se to stejně začínám učit. Co se týká malého výkonu, tak u nás hobíků to není argument, protože to co na ní dokážou naši junioři, asi v životě nezvládneme. Nikdy jsem na závodech neviděl, že by Martin Matějíček v elitní kategorii, nejel sekci z důvodu slabé motorky.
Pokud však chceš jezdit styl enduro nebo se ihned škrábat na nesmyslné překážky a nevadí ti zahazování, otloukání motorky, tak doporučuji tříkilo. V tomto případě nejlépe poradí Zil.
Já plně souhlasím s mototrialem69.

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 15:13 | Nahoru | #744
JendaMatylda> pěkně napsaný a asi v tom bude pravda... já totiž jdu z endura a ty věci jako balanc a spojka, moc výkonu už řešit nemusím. Zato to tělo nějak neumím používat a kdybych si nepomoh tou motorkou tak jezdím jako špalek. Na naučení asi menší oběm bude lepší.

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 17:21 | Nahoru | #745
JendaMatylda> Perfektně jsi to vystihl. Nejraději bych Markétu nechal ještě rok na 125, ale už nyný vím, že příští rok pro mne nebude vůbec finančně dobrý a tak mohu 125 prodat teď a koupit novou 250. Když se prodej neuskuteční, tak bude na 125 jezdit ještě min 2-3roky a vím, že motorka bude furt jak nová, protože Markéta motorku neskutečně šetří, až mě to někdy ...

Vnitřně se to ve mě pere, co jezdec to jiný názor. Kdybych ji mohl 250 koupit ze dne na den, tak neváhám a zůstávám na 125 a když by se ukázalo, že 125 je málo, tak druhý den jdu novou. V takové situaci bohužel nejsem a mám z toho hodně zamotanou hlavu.

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 18:35 | Nahoru | #746
JendaMatylda> jen do mě......

Jak na trial

14.9.2011 v 19:17 | Nahoru | #747
To jsou všechno zkušenosti jezdců méně čí více zkušených, ale definitvní rozhodnutí je vždy na tom koho se to týká a obsahu peněženky .

(reakce na) Jak na trial

14.9.2011 v 19:43 | Nahoru | #748
trial> koukni na mě... trial jsem znal jenom z youtube, jednoho krásnýho dne jsem se rozhodl, že si tu motorku koupim. Vzal jsem co bylo a nestěžuju si A až po čase jsem se jel podívat na závody, jak že se to teda vůbec ve skutečnosti jezdí. Je možný, že na slabšim stroji by se mi jezdilo líp, ale dostatek nebo dokonce přebytek výkonu mi nijak nepřitěžuje, někdy je výhodou.
PS: ty správný postoje a pohyby se musíš naučit tak jako tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

15.9.2011 v 00:20 | Nahoru | #749
JendaMatylda> Díky, tenhle názor se mi zdá rozumný, má podle mě hlavu a hezký vysvětelní. Třeba to tak nemusí být, ale věřím tomu, že spíš jo.

Jaký je tam třeba výkonový rozdíl nebo v průběhu toho točáku 125 vs třeba 280? Jsem snad ani nikde nenašel, kolik ty mašiny maj psanej výkon, ale moc jsem nehledal přiznávám.

Co nejdřív musím vidět a svést se ( ne že bych něco poznal ) tu Markétinu, jinou 125 bych stejně asi nebral... JInak jsem i smířenej, že bych šel do nový 250-280-300. Jenže i tady se to ruzní, někdo píše, že bude vypadat po 3 letech jako nová, někdo že ji zničim než se naučim padat atd.. Oboje má něo do sebe a těžko říct, kde je pravda. Asi někde mezi...

No začnu tím, že vyzkouším - podívám se na tu 125 od Jirky, alias Markéty a budu mít třeba o něco jasněji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

15.9.2011 v 06:52 | Nahoru | #750
trial> domluv se s Jirkou.M, uděláme společný trénink a nechám tě svést i na Matyldě, abys měl ihned porovnání, není žádný problém. Co se týká stavu motorky po třech letech, je individuální a záleží to jen na tobě. Jelikož už mi není dvacet, jsem opatrnější a nebýt pádu na závodech, kde mi mou hloupostí šla motorka přes hlavu do kamení a přerazil jsem kyvku, je po třech letech stále jako nová. Wert je na tom úplně stejně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist