Téma: Zas ta autoškola
12.9.2011 v 10:07
Já se Vás tu ptal, kdy jste začínali na motorkách a zároveň mě zajímalo na ministerstvu dopravy proč se tady ještě stále vyučuje tou zastaralou a pro mě nepochopitelnou metodou v autoškolách s dvouma řidítkama. Nějak mi furt vychází, že všichni co na těch motorkách jezdíme jsme začali v předškolním a nebo školním věku a nikdo z nás takovou hovadinu jako je motorka vypadající jako pavouk nepotřeboval.Na stránkách asociace autoškol ( ostatně to je spolek od kterého se distancuje i její zakladatel ) jsem našel anketu, jestli učit na motorkách s druhým ovládáním a nebo bez a fakt mě zarazilo, že taková hromada hlasujích preferuje dvoje řidítka. Je sice pravda, že statistiky a ankety jsou zavádějící, ale přesto by mě fakt zajímalo co na to Vy tady.
Anketa: výcvik a zkouška samostatně a nebo s druhým ovládáním
samostatně
58%
87
dvoje řidítka
42%
62

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 15:03 | Nahoru | #31
Gal> Celou tuhle výukovou vizi, která je hodně podobná tomu co si tady napsal ty jsem poslal na MD a probírám to s nima, tahle otázka tady vznikla, protože nevěřím té anketě na asociaci autoškol kde řádově 4000 lidí chce jednoznačně dvoje ovládání a necelá tisícovka ne. S praxe vím že je to tak napůl a přesto že já sám osobně jsem nepřítelem druhého ovládání tak sem ochoten to akceptovat, ale pouze pro část výcviku. Jinak v Anglii to mají stejné jak v rajchu, jen navíc ještě mají ty papíry jen na zkoušku a na motorce musejí jezdit s označením autoškoly i když už papíry mají a teď nevím jestli rok a nebo dva. Maximálně zavplám Barymu a zeptám se.

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 15:11 | Nahoru | #32

jetam píše: SCANDAL> no to si pěkně spočítal...ale nevím jestli je kvalita výuky/služeb a stroju (aut, motorek) stejná jako tam

většina lidí do autoškoly de pro papíry a né se naučit řídit bohužel.... pokud tede neberu techniku - tohle je brzda, tohle plyn

jasně je to o výběru autoškoly, ale většina stojí za prd



počítat umím, proto nechápu proč sem se na tu autoškolu nechal zlomit

bratránek v D k výuce na Béčko používá BMW 1, já nové Fabie

on má na Céčko Mercedes Atego, já taky

pokud jde o motorky, tak ty máme taky stejný, já mám navíc Piaggio Liberty 125 s druhým ovládáním

kvalita a úroveň stejná

B u něj 2000 éček za 14 hodin, u mě 10500,- Kč za 28 hodin

Zas ta autoškola

12.9.2011 v 16:43 | Nahoru | #33
hej, já když jsem dělal jizdy, tak se instruktor těch řídítek nedržel, a když jsem dělal závěrečky, tak se jich komisař držel a já se málem vysekal...ale aspoň si bylo o co opřít břicho

Zas ta autoškola

12.9.2011 v 17:29 | Nahoru | #34
s těma dnešníma blbcama by to bylo o průser takže dvoje řiditka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 18:21 | Nahoru | #35

SCANDAL píše: Ono je to otázka co je drahý, když sem vzal kalkulačku tak mi vychází, že řidičák v zemích EU stojí 65% průměrného výdělku. V Čechách píšou že je průměrný plat 23000,-Kč z toho 65% je necelých 15000,-Kč. Autoškoly v Čechách tedy nejsou drahý.

[Jo takže máme levnější Autoškoly než v Německu?! No tak to není jedinej duvod proč tady dělat zadarmo a autoškolu nezdražit.Budem jezdit na dvou motorkách tak to musíme o 100% zvednout ceny(to snad každej musí pochopit) A tím pádem budem mít o 100% větší zisk.Chápu to správně? Asi jo.Jinak mě instruktor za zády vubec nevadil.Měl jsem naopak větší pocit bezpečí.A pokud si pamatuju,tak mě v začátcích tehdy na Simsonu několikrát zachránil od pruseru.Když za mě viděl do křižovatky,nebo mi šáhl do řízení.Později na Jawě 350 jsem to taky neřešil a nepozastavoval jsem se nad tím..A argument,že malinká holčina přece nemuže vozit za zády stokilovýho chlapa? Myslím si,že naučit se jezdit ve dvou není k zahození.Dobře holčina nebo i třeba slabší kluk budou jezdit v autoškole sami,uděljí řidičák,přijdou domu a budou třeba někoho chtít povozit.A třeba svýho stokilovýho tátu.Nebudou na jízdu ve dvou zvyklý a v první zatáčce to položí.Já bohužel pruměrný plat zdaleka nemám,možná proto jsem se tak rozepsal a snad napsal pro někoho hloupé argumenty.Ale to je k tématu a takhle to cítím.V autoškole bych dvě motorky dal snad,jak už bylo výše napsáno,jen na konec výcviku.Kdy už bude mít žák nějakou praxi a tak nějak za odměnu.Aby se mohl projet sám a pod dohledem instruktora si vyzkoušel,jaký to je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 18:41 | Nahoru | #36
Hafuša> p
Pokud jde o ty zisky, tak to správně nechápeš, dneska sem vez kamaráda vzadu na motorce který váží 130kg, já vážim 80kg a celou dobu jsme na sebe držkovali, nějak si nedovedu představit že bych měl bezpečně a dobře jezdit za zády s člověkem co je dvakrát těžší jak já. Dnešní výuka spočívá v tom, že žák sedí na motorce sám teprve až s řidičákem a to je špatně.

Zas ta autoškola

12.9.2011 v 18:48 | Nahoru | #37
největší problém autoškol je, že tě prostě nenaučej řídit. i když si před tím nikdy na moto nejel, tak si hodinu na hřišti a pak šup do provozu. a to je podle mě blbost. Nejdřív se máš pořádně naučit ovládat vozidlo abysi měl všechny pohyby už vstřebaný a nemohlo tě nic překvapit. Vždycky kroutim hlavou, když se musím táhnout za školou 30km rychlostí na 50ce... a pak čekat než doslova odskáčou z křižovatky. Takhle by se to dělat nemělo. celej ten systém výuky je na hovno.

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

12.9.2011 v 18:51 | Nahoru | #38
Jsem pro dvoje řidítka. Alespoň do doby, než instruktor sám uzná za vhodné "vypustit" žáka do provozu sólo.
Mě osobně uklidňovalo, mít instruktora za zády. Naučil mě jak se rozjíždět do kopce, otáčet v kopci, pěkně se zátěží. Jsem za to ráda. Komisař pak byl pořádný dvoumetrový kousek.

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 18:59 | Nahoru | #39

Save77 píše: Jsem pro dvoje řidítka. Alespoň do doby, než instruktor sám uzná za vhodné "vypustit" žáka do provozu sólo.
Mě osobně uklidňovalo, mít instruktora za zády. Naučil mě jak se rozjíždět do kopce, otáčet v kopci, pěkně se zátěží. Jsem za to ráda. Komisař pak byl pořádný dvoumetrový kousek.



Tomuhle rozumím, takhle by to mělo vypadat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 19:14 | Nahoru | #40

SCANDAL píše: Hafuša> p
Pokud jde o ty zisky, tak to správně nechápeš, dneska sem vez kamaráda vzadu na motorce který váží 130kg, já vážim 80kg a celou dobu jsme na sebe držkovali, nějak si nedovedu představit že bych měl bezpečně a dobře jezdit za zády s člověkem co je dvakrát těžší jak já. Dnešní výuka spočívá v tom, že žák sedí na motorce sám teprve až s řidičákem a to je špatně.

No,s tou váhou,to jsou takové extrémy.Které se mužou stát.Taková kombinace muže nadělat při jízdě problémy.Uznávám.Ale přesto si myslím,že je to pro žáka dobré,když si v autoškole zkusí vozit někoho za sebou.



Naposledy editováno 12.09.2011 19:16:42

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 19:25 | Nahoru | #41

Hafuša píše:

Ale jasně že ve dvou je potřeba to zkusit, ale ne celej výcvik.

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

12.9.2011 v 22:17 | Nahoru | #42
ale furt tam je potřeba někdo kdo ti vezme za brzdy nebo to někam smékne když bude potřeba, lidi jsou blbci a bude hovno platný že instruktor si může řvat do mikrofonu jak bude chtět když ten dement si to namíří do křižovatky pod tatru.
já vím že to je jeho vlastní debilita když dělá něco co nemá a neposlouchá co dělat má ale budete to zas vy co pak budou vykřikovat že chudáček je v tom nevině, že si za to nemůže.

narozdíl od mašiny v autě má totiž taky dvoje pedály a po volantu může kdykoliv taky skočit.
proto když už sólo tak až na zkoušky

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:16 | Nahoru | #43
memphis.unv> Vlastní a konkrétní zkušenost z minulého roku, kdy si to jedna nesoudná namířila na Bohdalci v 70km/hod. strnule a křečovitě na červenou do křižovatky přímo do středu autobusu asi spáchat sebevraždu a já ze zádu z vymáčklou spojkou jsem se to snažil strhnout doprava, tak ten její mozeček vyprodukoval nápad zahamtnout přední brdu...tak kluku v tenhle moment na tebe vzadu de jen pocit bezmoci a pak rána a dlouhodobý marodění a strach z někoho podobnýho ještě dneska. Dementovi pomoc nejde i přesto že za nim sedíš.

Naposledy editováno 12.09.2011 23:17:26

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:19 | Nahoru | #44
nemám na to svuj vlastní názor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:25 | Nahoru | #45

Michal1011 píše: nemám na to svuj vlastní názor



ale tobě by druhý řidítka pomohli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:26 | Nahoru | #46

SCANDAL píše: ale tobě by druhý řidítka pomohli



že jsem sem lezl

Nezdá se ti Beďo že jsi ke mě zbytečně přísný ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:28 | Nahoru | #47

Michal1011 píše: že jsem sem lezl

Nezdá se ti Beďo že jsi ke mě zbytečně přísný ???



Má nabídnutá pomoc se opět obrací proti mě, že ti neni hanba...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:31 | Nahoru | #48

SCANDAL píše: Má nabídnutá pomoc se opět obrací proti mě, že ti neni hanba...



unáhlil jsem se,pokusíme se na to společně zapomenout, což vzhledem k našemu datu narození nebude problém, beru tedy ty řídítka

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:35 | Nahoru | #49

Michal1011 píše: unáhlil jsem se,pokusíme se na to společně zapomenout, což vzhledem k našemu datu narození nebude problém, beru tedy ty řídítka



Je pravda, že zohledňovat má datum narození, což je zrovna v neděli je od tebe milé, ale přesto si myslím že tobě by v předu pomohla pouze násada od krumpáče

1 reakcí na tento příspěvek Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:37 | Nahoru | #50
Vážení, jestli ten problém skutečně není v tom, že lidi chodí do autoškoly jen pro papíry, ale ne se naučit řídit a zvládat motorku. Pak by tady nikdo nepsal, že odjel jen 4 jízdy po půl hodině apod. Problém skutečně je v tom, že se v řadě autoškol skutečně neučí řídit a zvládat vozidlo (platí to i u auta, ne jen pro motorky). Ale pokud nebude možnost kontroly kvality, tak se nic nezmění.

pro SCANDAL - píšeš, že AA ČR nic nedělá. Nemáš pravdu, řada podnětů pro nový zákon o autoškolách, který se připravuje, vyšla právě od AA ČR a PSA (což jsou dvě profesní společenství autoškoláků, to pro ty neznalé). Osobně mi nevadí ani stávající stav se dvojím řízením, ani samostatná jízda žáka v závěru přípravy. Ale je třeba žadatele něco naučit, ne jen s ním odjet 4 jízdy po 30 minutách. Měl jsem ve výcviku žáky, kteří motorku zvládali, takže po 45 minutách na AC jsem s nimi klidně jel na silnici, ale i žáky, kteří si odjezdili poctivě 3 i více hodin na cvičišti, než jsem s nimi jel do provozu. Je to jen o přístupu. A každý si u mne odjezdí před zkouškou ještě jednu hodinu na AC, kde trénujeme zvládání základních dovedností jako je pomalá přímá jízda, pomalý slalom, rychlý slalom, osmička, otočení a brždění včetně krizového brždění - tedy to, co se má podle stávající legislativy také zkoušet. Bohužel se to ale zkouší jen na 4 místech v ČR (podle mých informací) a jinde to vůbec nechtějí. A to je právě ten problém.

Jinak s tebou souhlasím s výpočtem ceny za kurz, ale to by nesměly u ná být autoškoly, které výcvik na B nabízí za 5000 Kč i méně. Když jsem nedávno slyšel, že jeden provozovatel AŠ platí svému učiteli, který jezdí se svým autem, za 1 hodinu 130 Kč, tak mi bylo velmi nepříjemně a byl jsem dost naštvaný (nechci být vulgární). A tak to funguje i v Praze, znám podobné případy. Tak co bychom chtěli.

(reakce na) Zas ta autoškola

12.9.2011 v 23:53 | Nahoru | #51
HonzaČ> Já sem nikde nepsal, že asociace nic nedělá, já sem napsal, že nevěřím té anketě co jim vysí na stránkách.

A pokud jde o plat za poctivou práci, tak tady je nabídka od Matyho z Kolína za stovku na hodinu pro instruktora na motorku, tak teď nevím jestli v auté 130,- není moc?

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 00:32 | Nahoru | #52
dvoje riditka na moto v autoskole ANO
nechapu komu vadej a proc?
vadi snad nekomu to ze nekdo kouka i za vas a popripade zabrzdi nebo se vyhne nehode kdyz vam tam vjede slepice z vedlejsi silnice a jeste vam ukazuje ze ste magor ze mela prednost? (vlastni zkusenost v autoskole na moto)instruktora kterej se drzi riditek ani necejtis teda aspon u me 112kg a instruktor taky neco prez 100 chudak honda CB500...
doted na to rad spominam jezdilo se mi snim perfektne i prez nasi spolecnou vahu...
kdyz sem obcas vic brzdil mel se aspon ceho drzet a ne me svejma 100kilama pretlacit pred predni kolo ..
kdyz se jelo nekde kde vedel ze nebudu brzdit tak se jich stejne nedrzel a ja si jel svoji
jednou sice malem na to nedrzeni doplatil kdyz jsem dojel k ceduli konec vesnice a predemnou krasna rovinka ale stihl se chytnout

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 00:55 | Nahoru | #53
Jsem pro dvojí ovládání alespoň na první část výcviku u těch žáků, kteří nemají s motorkou žádné zkušenosti. Je sice krásné začínat na cvičišti, kde není žádný provoz a žáci jsou v klidu a relativně stíhají ale v okamžiku kdy se vyrazí do provozu tak je všechno jinak, zapomenou na všechno co se na cvičišti naučili a nastává panika a křeč a dokážou vymyslet věci nad kterými zústává rozum stát. A nějaká jízda podle pravidel nepřichází vůbec v úvahu, jsou rádi,že vůbec jedou a co se děje okolo nich to vůbec netuší.

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 07:48 | Nahoru | #54
co vím v Hradci fungovalo dopravní hřiště pod svazarmem, jistý p. Foremus, přehršel křižovatek, značek, světel, nevím co čeho. Na plácku mu ukázat kde je spojka, kde je plyn a ať si chlapec jezdí s tím že bude dodržovat značky, se naučí zastavovat a rozjíždět jedna dvě.

Bohužel, třeba v Pze nevím o jediném dopravním hřišti pro dorost a hlavně už vidím černou díru při jejich budování

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 09:40 | Nahoru | #55
Ten s těma 4 hodinama po 30 minutách jsem já :) Kupodivu to na mě zatím nenechalo žádný následky a v pořádku jezdím bez pádu svou první sezónu a najeto mám 8kkm na moto(zaklepat). Ona ta rovnice má nejspíš ještě mnohem víc proměnných. Dělal jsem papíry v 25, po 7 letech ježdění autem, kdy ročně najezdím cca 20kkm. Takže jsem se netrápil s předpisama, věděl kdo mi tam může vlítnout, kde dát přednost. Při řidičáku na motorce jsem řešil jen to, jak se jezdí na motorce, ne jaký jsou dopravní předpisy a jak přežít v provozu, protože při normální jízdě na moto je to totéž co v autě. A protože si uvědomuju jak snadný je na motorce se zmrzačit, tak podle toho jezdím. Koupil jsem si docela slabou motorku a nikde to neženu nadoraz, víc než 180 sem nikdy nejel, při běžný jízdě po okreskách jedu mezi 100 a 130, žádná palba. To bude asi ten rozdíl oproti klukovi, co si v 18 koupí nadupanou mašinu, co má v papírech napsáno 25kw, otevře jí a letí, než potká příkop nebo náklaďák. A tohle celý píšu ne proto, že se chci pochválit, ale proto, abych naznačil, že zdaleka ne všechno jde ovlivnit autoškolou a pár hodinama výcviku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zas ta autoškola

13.9.2011 v 11:05 | Nahoru | #56

abcman píše: Taky mi při dělání řidičáku instruktor zamnou nijak nevadil, ba naopak jsem byl v těch 16 tak vyjukanej při prvních jízdách, že jsem byl rád, že za sebou někoho takovýho mám. Myšlenka vypustit žáka jen tak do provozu mi přijde pořádně uhozená Kór při dnešní hustotě provozu. Semnou třeba tu A1čku dělala holčina co měla až do 4. jízdy problém na křižovatce udržet motorku rovně aby nepadala (a to bylo Virago 125, čili né z důvodu výšky) To by tu motorku jako na každé křižovatce házela na zem a zvedala?
Mě spíš na autoškolách vadí jiná věc a to je kvalita a množství té výuky, autoškola člověka naučí opravdu jen ty největší základy, ale jízdu na motorce prakticky vůbec Jak se naklápět do zatáček, kudy je projíždět, jestli pod plynem nebo bez... jak se krizově brzdí... jak se zvedá motorka když upadne - na nic z toho mi autoškola nikdy odpověď nedala - naopak když jsem v 18 dělal rozšíření, tak na mě instruktor hučel ať motorku tak neklopím v zatáčkách


bohuzel autoskola je od toho aby te naucila jezdit v provozu a ne dobre ovladat motorku,to jsou dva rozdilne pojmy

(reakce na) Zas ta autoškola

13.9.2011 v 11:11 | Nahoru | #57

enusim2 píše: bohuzel autoskola je od toho aby te naucila jezdit v provozu a ne dobre ovladat motorku,to jsou dva rozdilne pojmy


Ale no tak, tohle není pravda.

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 12:24 | Nahoru | #58
Byl bych pro kombinaci dvou řídítek na motocyklu s možností v závěru autoškoly jet sólo s instruktorem na druhé moto či v autě za žákem. Fakt to učení se jízdě s někým za zády je co se týká ovládání motorky náročnější, ale myslím že je to tak správně. Jednodušší jízda v jednom pak problém nečiní. Proto bych na začátku byl pro jízdu se dvěma řídítky a instruktorem za zády žáka. Podstatně líp instruktor pozná jak to žákovi jde když sedí přímo za ním než když jen kouká se židle na cvičišti nebo motorky či auta za samostatně jedoucím žákem - kdy musí také sám řídit a ještě dávat pozor na učedníka. Před nějakými 20 lety jsem učil v autoškole skupiny B a C a kdybych měl s některými adepty jet na motorce, asi bych požadoval místo motorky tříkolku. Fakt jen málo žáků přicházelo s tím že už trochu řídit umí. Stejně jsme všechny museli to řízení a chování se v provozu naučit jak se jen dalo. Faktem zůstává že dokud jsme nebyli s jejich chováním v provozu a vůči automobilu spokojeni, nešli ke zkouškám. Doplatili si třeba 4 doplňkové hodiny a většinou i oni uznávalůi že to je potřeba a není to šikana z naší strany. Policajt, kterej k nám chodíval na zkoušky, neodpustil skoro nic. Bylo to dobře. Takže za mě, abych to shrnul i když už neučím - jsem pro dvoje řídítka s možností pro toho kdo na to bude mít a po shodě obou stran ( instruktor a žák) poslední hodiny jezdit sólo pod dohledem.

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 12:50 | Nahoru | #59
tak obě verze maji svoje plus a minus.S dvojtyma řiditkama tě instruktor při tve nepozornosti včas zastavi nebo naopak rychleji rozjede atd.no ale jak bylo řečeno hodně z nás začínalo na pinckách bez papíru po polňačkách a nikdo z nás tam neměl dvojte řididla a nesralo nas to.Navíc je znamo že když jedou na motorce dva tak ten vzadu by do zatačky brzil dřiv, nebo i dřiv začal zatačet a podobně.Když sem jel parkrat jako spolujezdec tak sem taky očima dřiv mačkal brzdy.Takže aji instruktor to vidi jako spolujezdec a začne tahat tyma řiditkama bo si mysli že zatačiš pozdě a brzdiš pozdě a tebe to sere.aspoň mě to sralo když mi instruktor na třindě furt šahal do řizeni.Sem si najel zatačku jak sem odhadl ja a nebylo to tak že bych stupačkama lizal obrubniky nebo dělici čaru ale on si to myslel a začal zatačet dřiv anebo vic a v tu chvili sem se s nim pral o nadvalu nad strojem což je kravina bo mašina v tu chvili jede rovně a je to nebezpečne.Takže klidně ať tam sou dvoje řiditka ale ať nejsou propojene těma řidicima tyčkama, ale klidně ať plynova rukojeť a spojka s brzdou je funkčni.

Zas ta autoškola

13.9.2011 v 15:32 | Nahoru | #60
myslím že jezdit sólo na dvou motorkách se dá jen tam kde se nekrade
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist