globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Všechno špatně...
11.9.2011 v 14:32
Ahoj Chlapi..mám problém...z ničeho nic mi přestala jet moje motorka Kawasaki VN 800 r.v.1996. Všechno bylo v pohodě...ale z ničeho nic začala špatně startovat, úplně se tomu změnil zvuk a z výfuků mě vychází úplně černý dým. Nevím si s tím rady...zkouším rozdělat karburátor tak jestli to mou nějak tam poštelovat, nebo nové svíčky nebo co? Prosím o poradění, jestli máte nějaké zkušennosti. Díky moc Jarda

Všechno špatně...

11.9.2011 v 14:40 | Nahoru | #1
černý dým znamená že je něco s olejem..

Všechno špatně...

11.9.2011 v 15:28 | Nahoru | #2
podle mě to nebudou karbce,ale v háji kroužky na pístech,nech si přeměřit koprese na válcích at si moudřejší...jinak tyhle motory jsou držáci jak svině,nic závažného to jistě nebude

2 reakcí na tento příspěvek Všechno špatně...

11.9.2011 v 15:45 | Nahoru | #3
vyměň svíčky, vzducháč a popřípadě vyčisti karbec. Výšku plováku a otáčky pilota dej podle manuálu.
Černej kouř je bohatá směs, ne žádnej olej Když ta mašina normálně jela tak to nic nebude (komprese se neztratí z ničeho nic a prakslej kroužek by Ti z mašiny udělal dýmovnici...). Uvidíš že jak vyměníš svíce a filtr pojede jako zamlada

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

11.9.2011 v 17:31 | Nahoru | #4

Dřík píše: vyměň svíčky, vzducháč a popřípadě vyčisti karbec. Výšku plováku a otáčky pilota dej podle manuálu.
Černej kouř je bohatá směs, ne žádnej olej Když ta mašina normálně jela tak to nic nebude (komprese se neztratí z ničeho nic a prakslej kroužek by Ti z mašiny udělal dýmovnici...). Uvidíš že jak vyměníš svíce a filtr pojede jako zamlada



nejní co dodat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

11.9.2011 v 18:24 | Nahoru | #5
HornisGSX> Díky moc,karbec sem měl rozdělané, výšku plováku zkusím naměřit..ale chcu se zeptat na toho pilota?? Co to je?? Nemožu to najít...potřeoval bych poradit? Díky moc,zétra budu kupovat svíčky a vzducháč. Díky moc,sem z toho celé nešťastné mám ju 3ěsíce a dělá to tohle...

Všechno špatně...

11.9.2011 v 21:01 | Nahoru | #6
to mě neděkuj to ti poradil Dřík nehledej problém v devastaci motoru pouze v jeho rozhození... btv: zajímalo by mě jak kdo přišel na to, že černý dým výf. plynu je olej...
nech to hlavně v první řadě ! "odborně seřídit" pač doma to akurát po...

(reakce na) Všechno špatně...

11.9.2011 v 23:17 | Nahoru | #7
wysler> Moc do toho nešťourej. Filtr by nezpůsobil tak prudkou změnu. Jestli nepomůže výměna svíček, radši bych dojel k odborníkovi. Ale tady nastane problém. Těch fachmanů, kteří dokáží seřídit tyto motory zas tolik není. A dal bych pozor, aby to nedostal do ruky nějakej šmudla, kterej to ještě víc rozesere. Takže hlavně rozvahu. Držím palce.

Naposledy editováno 11.09.2011 23:20:40

Všechno špatně...

11.9.2011 v 23:29 | Nahoru | #8
Výše popsáno, černý dým je příliš bohatá směs, zvuk i problémy se startování tomu napovídají. Až bude brát olej, bude ten dým šedý.
Začal bych karburací.

(reakce na) Všechno špatně...

12.9.2011 v 09:12 | Nahoru | #9
Dřík> Díky moc,dnes to budu kupovat,ale chci se zeptat co je to ten "pilot" a kde ho najde?? Manuál mám ale nějak to tam nemožu najít? Díky moc

3 reakcí na tento příspěvek Všechno špatně...

12.9.2011 v 09:39 | Nahoru | #10
Malý VNko má tu výhodu, že má jeden karb. Jak jsem pasl, vyměň svíce a filtr a pak do toho vrtej..
Jinak pokud už do toho vlezeš, tak plovák má mít od dělící roviny komory 16,5 +/- 2mm a pilot zašroubuješ "do dna" a pak povolíš o 1 a 3/4 otáčky. Pilot je vlastně jehla, která Ti řídí průtok volnoběžné směsi do motoru. Povolováním ji obohacuješ.Někdy je komínek tohoto šroubu zapečetěnej.
Pokud bys musel až tak daleko, ozvi se, vysvětlím Ti to líp. Sám jsem VNko měl skoro 5 sezón.

edit: v manuálu mrkni na kapitoly 2-7 a 2-9.

Naposledy editováno 12.09.2011 09:40:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

12.9.2011 v 12:36 | Nahoru | #11
Podle mě je seklý plovák nebo binec v zavíracím ventilu, tak se to uchlastává. Takže pobouchat po karburátoru a když to nepomůže, ven s ním, rozebrat a vyčistit. Do seřízení hrabat až když zklame všechno ostatní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

12.9.2011 v 13:53 | Nahoru | #12
1100Virago> Karbec sem měl rozdělané,vyčistil sem ho, vyfoukal a nastavil podle manuálu výšku plováku. A pořád...ale to by začalo dělat během nějaký doby ne? Mě to jelo,jelo,jelo..a najednou bum!!! A tohle...

(reakce na) Všechno špatně...

12.9.2011 v 14:05 | Nahoru | #13

wysler píše: 1100Virago> Karbec sem měl rozdělané,vyčistil sem ho, vyfoukal a nastavil podle manuálu výšku plováku. A pořád...ale to by začalo dělat během nějaký doby ne? Mě to jelo,jelo,jelo..a najednou bum!!! A tohle...



no to prave vypada jako zaseklej plovak.. ze to tam leje hrozne benzinu, spis ty ostatni veci co se tu popisovali maj tendenci se pomalu horsit a ne z niceho nic... a ukazuje to na ten karbec, protoze to nejspis blbne na oba valce...

neznam teda ten karbec a zpusob jak je tam resenej treba sytic, ale neni problem tam? nejak zaseklej...

jo a na to sani uz si koukal? na filtr, respektive on bude v nakym boxu a ten box bude brat vzduch pod sedackou nebo tak nekde.. jestli to nenasalo hadr/lekarnicku....

taky muzes zjistit jestli je to tim ze tam jde moc benzinu tim ze zavres/zaskrtis hadicku privodu benzinu od nadrze, ono nez ho to vyzere tak v jednu chvili by to melo byt lepsi....

Naposledy editováno 12.09.2011 14:07:23

(reakce na) Všechno špatně...

12.9.2011 v 16:48 | Nahoru | #14
wysler: Zavírací jehlu jsi měl taky venku? Chce to omrknout kužel, jestli nemá na povrchu vymačkanou hranu a taky se kouknout do tělesa karburátoru, jestli na protikusu té jehly není nalepené nějaké svinstvo, které brání dovření.
Neznám konkrétně karburátor u VN800, ale často bývá ten protikus vyndávací a je v takové šachtici těsněný o-kroužkem, který se po letech rozdrolí. Benzín pak sákne tudy, okolo ventilu. Takže zkontroluj i to.
Taky může být plovák děravý (i když by to byla vzácnost) a tím pádem se postupně zaplaví benzínem a otevře ventil.
Funkčnost ventilu můžeš ověřit i tak, že demontuješ karburátor, odmontuješ z něj spodní viko plovákové komory, karbec položíš na vhodnou skleničku a přes napouštěcí otvor do něj liješ benzín. Sklenička se skoro naplní a ventil musí zavřít. Pokud sklenička přeteče (může to chvíli trvat), z nějakého důvodu ventil netěsní - pak máš problém nalezen a už jen zjistit příčinu a odstranit ji.

Naposledy editováno 12.09.2011 16:53:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

15.9.2011 v 15:26 | Nahoru | #15

Dřík píše: Pilot je vlastně jehla, která Ti řídí průtok volnoběžné směsi do motoru. Povolováním ji obohacuješ.Někdy je komínek tohoto šroubu zapečetěnej.



Presne naopak. To, co je pod plastovym klobouckem je vzdusnik volnobehu a jeho povolovanim se smes ochuzuje.

Ale to nic nemeni na tom, ze takhle brutalni zmena chovani nebude mit nejspis s nastavenim volnobehu nic spolecneho.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

15.9.2011 v 20:50 | Nahoru | #16
Dřík> Čau, tak sem vyměnil vzducháč,svíčky a sešteloval sem tu bohatost směsi..asi sem to zešteloval...sice to jede,ale má to divný zvuk a strašne to dýmý z výfuku..úplně černé dým..tak už nevím..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

16.9.2011 v 06:52 | Nahoru | #17
Medved> hele, já tu motorku měl a nejen na ní jsem si ověřil fakt, že 90% karbeců je tak jak jsem řekl. Věř nebo nevěř, už tu byly sáhodlouhý diskuze, Toto je ověřeno a u této motorky na to vsadím krk!
Záleží na vedení kanálů a kde je jaká tryska, ale většina karbů je regulována, tak jak říkám...

(reakce na) Všechno špatně...

16.9.2011 v 07:00 | Nahoru | #18
wysler> jen jsi to nastartoval, nebo na tom jel...? Zkus to delší trasu...je potřeba, aby se to "vypláchlo"
Pokud Ti zavírá plovák a máš seřízeno je tam ještě jedna možnost. Na karbu z boku je jedna malá příruba, to je tzv. coast enricher systém. Je to obohacovač, při náhlým ochuzení. Má membránu a pružinku. Mohla prasknout ta pružinka a pořád to obohacuje...(ale to už je z říše spíš nemožna...)
Nebo ještě akcelerační pumpa. Její špatnou fci v tomto směru (černý kouření) bys poznal když jdeš plynem pomaličku nahoru. Pokud se to nezmění, není to ona.
Pokud nebudeš vědět, pošli PMku a můžeš to dovézt, nejsi tak daleko...teď tam mám jen jednu motorku, takže vcelku i čas.

(reakce na) Všechno špatně...

16.9.2011 v 08:42 | Nahoru | #19

Dřík píše: Medved> hele, já tu motorku měl a nejen na ní jsem si ověřil fakt, že 90% karbeců je tak jak jsem řekl. Věř nebo nevěř, už tu byly sáhodlouhý diskuze, Toto je ověřeno a u této motorky na to vsadím krk!
Záleží na vedení kanálů a kde je jaká tryska, ale většina karbů je regulována, tak jak říkám...



Tos mel teda nejaky naprosto vyjimecny kus .
polozka 16014

1 reakcí na tento příspěvek Všechno špatně...

16.9.2011 v 09:02 | Nahoru | #20
a ten nákres dokazuje co?Jakože je tam pilot-air? To mi připomíná polosyntetika/plná syntetika, to je taky dogma
No nic..., nemám potřebu dokazovat, co mám ověřený...

Naposledy editováno 16.09.2011 09:07:53

(reakce na) Všechno špatně...

16.9.2011 v 09:15 | Nahoru | #21

Dřík píše: a ten nákres dokazuje co?Jakože je tam pilot-air? To mi připomíná polosyntetika/plná syntetika, to je taky dogma
No nic..., nemám potřebu dokazovat, co mám ověřený...



No, kdyz skrtis vzduch, tak to asi povolovanim (poustis vic vzduchu) ochuzujes - benzinu tam jde tryskou porad stejne.

Ok - nechci se hadat, jenom mi to proste logicky nesedi.

Všechno špatně...

16.9.2011 v 09:21 | Nahoru | #22
já taky ne, proto Ti říkám, že je to praxí potvrzený. V jedné takové diskuzi jsem zamotal hlavu i člověku co dělá v Hondě v servisu...
U pár motorek škrtíš opravdu vzduch, ale ten vzdušník je většinou před difuzorem. Pilot je za, (pod klapkou) a škrtí množství už smíchané směsi. Pokud jsi někdy viděl ty dírky pod dosedacím sedlem klapky, tak jednu z nich, tím seřizuješ přidávaný množství směsi k těm dalším, který jsou normálně průchozí. Keihiny jsem neviděl jiný. U Mikunek starřích dat to občas vzdušník je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Všechno špatně...

3.10.2011 v 23:53 | Nahoru | #23
wysler> Tak jak to dopadlo ??? Už jseš chytřejší? Poděl se o zkušenosti. Už jezdíš???

(reakce na) Všechno špatně...

20.10.2011 v 13:22 | Nahoru | #24
bedka52> Čau, tak moto je už v cajku už to jezdí...nechal sem znova poštelovat karbec a celkový takový blbyny a už je to vše ok! Už jezdím jako drak, teď se chystám na zazimování

Všechno špatně...

26.10.2011 v 19:25 | Nahoru | #25

Všechno špatně...

13.11.2011 v 13:26 | Nahoru | #26
Vážení diskutéři !

Když motorka kouří černě, není to olejem, ale něco se vstřikováním nebo karburátory-
-příliš bohatá směs
a když kouří modře -je to 100% něco kolem oleje (kroužky, ventilová vodítka atd)
To jen tak na okraj ! Raďte tehdy, když to víte a ne tehdy. když si myslíte že to víte!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybné zapojení a následky Kawasaki VN 800 ZaoM 20 3.3.2024 v 09:59 Ozzy_
Kawasaki VN 800 hadice chladenia Kawasaki VN 800 StanleyPastucha 3 29.9.2023 v 06:17 StanleyPastucha
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
cuka a střílí do výfuku, spotřeba Kawasaki VN 800 Kral111 2 17.6.2023 v 06:19 kokoška.
Kontrola rozvodů Kawasaki VN 800 Vojtěchus 0 22.4.2023 v 20:29 Vojtěchus


TOPlist