globalmoto_kveten





Téma: Jak na trial
 
17.3.2008 v 12:24
Zdar, chtěl bych zkusit trialovou motorku. Máte někdo nějaké zkušenosti, s jakou motorkou začít? Jaká značka je v pohodě, co se nejvíc sype, jaký obsah motoru je tak akorát a vůbec takové věci okolo mě zajímají, at na to nemusím přicházet pracně sám. Díky za každý názor

Jak na trial

30.8.2011 v 07:27 | Nahoru | #691

(reakce na) Jak na trial

30.8.2011 v 07:39 | Nahoru | #692

JendaMatylda píše: Bodejď by to Laia nevyhrála, když jí radí profík AFRO. Čas 0,40-0,43. Zvuk je dost špatnej, ale to "A POĎ" jsem tam určitě slyšel



To byla jedna z lehčích sekcí, jinak by použil "A POĎ, TO JE NEJVÍC"

Jak na trial

2.9.2011 v 21:10 | Nahoru | #693
tady je něco i pro nás,ale nepouštějte k tomu děti....

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

4.9.2011 v 16:04 | Nahoru | #694
Ahoj kluci, jsem tu uplně novej, prostudoval jsem tak nějak všechno v tomhle i jiném vláknu a mám pár otázek..

Rád bych s moto trialem začal, je mi teda 24, což asi neni uplně nejmín, ale chci si jezdit hlavně hobby.

Konečný rozhodnutí padlo minulý týden v tanvaldu Myslel jsem teda asi taky naivně a zdaleka ne sám, že místo 3m šutrů budu jezdit po měsíci aspon teda metrový, ale asi teda ne no když to tu tak čtu..

4 roky jsem jezdil biketrial na 26 palcovým Megamu, takže si myslim, že nějakou průpravu do světa mototrialu bych měl mít..

1) jak je to s tim trialem na silnici? Pokud tam nechám ty blinkry a světla, budu mít TP a pojištění, tak můžu? SPZ se tam nedává jo? nebo ne? A dá se s tima světlama vůbec fungovat? Samozřejmě mi jde o to, že na zahradě nemám sekce, takže by se mi hodilo dojízdět na tom tak do 10km do nějakého lesejka, k Berounu... Kupovat Caravelle nebo dávat vozejk za auto je pro mě asi totiž rozhodující pro koupi/nekoupi motorky...

2) do lesa se s tím nesmí nebo smí? Protože v jednom vláknu se píše něco o tom, že to je vedený jako sportovní náčiní, takže je to spíš prasárna s tim někde vrkat po lese a netolerantost k nějakým lidem co tam můžou bydlet, než že by mi za to hrozily nějaké pokuty. Názory se liší tak prosím o objasnění

3) Na moto mám dost málo penez, tak do 60 tisíc... :-/ Za tuhle cenu dá se něco vubec najít? Na motoinzerci je zrovna aspon na pohled a podle popisu hezký Gas 280 z roku 2006 za 55. Díky

4) Jak náročný je tento kůň na financování? Benzín tam asi moc nebude, ta tří litrová nádrž tam asi pár hodin vydrží, ale spíš tak nějak údržba, kolik stojí díly atd..? I když snad na to ježdění po rovině a za dva roky až vyjedu tu 3m vysokoou mez s 45st stoupáním )) tak toho moc nerozbiju... :-/

5) Třeba mi není jasná spojka? To se mění třeba jak často? Naživo jsem to párkrát viděl a ty kluci ani nevyřazujou, nechaj to pěkne klouzat.. to je spojka na závod?

6) Nemám ani řidičák na motorku, měl jsem akorát skutra Hondu Innovu před 2 lety.. Přesto se ptám, byl by někdo odvážný a ochotný mi svojí moto samozřejmě před ním někde na rovině na trávě pujčit? Okolí Prahy. Když ne, rád bych se s člověkem co tu jezdí aspon sešel a pokecal trochu a mrknul jak jde tréning.

Díky moc za odpovědi!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 16:29 | Nahoru | #695
trial> Ahoj. To že máš průpravu z biketrialu je rozhodně +. 24 let není žádná trága, páč tady je skoro všem mnohem víc. Na silnici můžeš, pokud splňuješ podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, t.zn. světla, blinkry, blatníky, RZ,OTP, povinné ručení a jasně i řidičák na příslušnou skupinu (dle výkonu a kubatury).
Do lesa se nesmí, je za to pokuta 30t.
Do 60ti tisíc seženeš něco do roku 2007. Ujasni si, jestli chceš 2T nebo 4T. Na finance, údržbu a váhu jasně vede 2T.
Pokud chceš zatím jen trénovat, tak náklady jsou jen do benzínu a nějakej čas investuješ do údržby (filtr, řetěz, seřízení). Jde dost o to, jakej bajk koupíš a v jakým technickým stavu bude. Časem počítej gumy, spojka, řetězovka, každej rok olej....je to jako u každýho jinýho bajku....když to odejde, tak se mění...
Na ceny dílů se jikni tady v odkazech.
Kluci z Modletické sekce se s tebou určo domluví a něco ti předvedou a vysvětlí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 19:04 | Nahoru | #696
Zil> Díky za odpověd. No takže i RZ.. Trapný :)

No spíš 2T bych chtěl, jestli se to teda nemusí míchat a má to nádržku na olej :)) Přidjou mi levnější a plus převažují... Nebo v čem je lepší 4T? Vím tak nějak ze skůtr, menší spotřeba, malá hlučnost, nesmrdí... Ale tohle je mi v trialu tak nák jedno

Ještě se zeptám, ta 3 litrová nádrž vydrží jak dlouho třeba? Hodiny vs. kilometry..

(reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 19:48 | Nahoru | #697
trial> přijeď do Březový a pokecáme) nechce se mi tu spisovat romány. Není nad kus řeči s kelímkem v ruce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 20:37 | Nahoru | #698
trial>

Ahoj. Nechci tě moc strašit, ale na ježdění po ose 10 km na trénink a 10 zpět raději rovnou zapoměn. Dnešní motorky na to nejsou moc stavění. První co tím hodně rychle odděláš a 2T je náplň výfuku, gumy taky mizí před očima a i benzínu to zblajzne podstatně víc než při trialovém ježdění. Navíc to z tou výbavou do provozu je taky hodně pofidérní a fízlům jseš pěkně na očích, protože exota na trialce v provozu jen tak někdo nepřehlédne. To co zde píšu není moje teorie ale 5 lešt stará praxe, kdy jsem si taky bláhově myslel jak budu 6 km z města na trénink jezdit po ose, a ve finále jsem byl asi tak cca 5x. Fakt to chce aspoň vlek za auto. Jinak co se nákladů týká, tak pokud to někde nerozmlátíš, tak je to minimum. Jedny gumy na rok stačí(cca 4000Kč), olej se dělá většinou po 10 motohodinách, náplň cca 0,5 litru a litr stojí cca 150 Kč. Benzinu to baští tak 1,5 litru na hodinu trénování, ne přemisťování se na trénink. Jo a ještě ses ptal na spojku, a ta je skoro věčná, min 2,3 roky vydrží. Jo ještě tohle všechno výše psáno vstahuji na Gase..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 20:57 | Nahoru | #699
RadekFZ1Fazer> Dík, no moc si mě nepotěšil... Kua drát, si nechám eště projít hlavou teda...

Do Březový daleko Co jinde?

(reakce na) Jak na trial

4.9.2011 v 21:09 | Nahoru | #700
trial> někam jsem ti kopnul obálku

Jak na trial

5.9.2011 v 10:48 | Nahoru | #701
Jezdím enduro a teď mám chvíli trial - hopkám s tím po zahradě a občas si to dovezu do lesa. Je jasný že přejezdy 10km městem po asfaltě je skoro volovina - ne nemožný. Litoval bych tu gumu - motorka to vydrží podle mě v pohodě a vata do výfuku je spotřebák který musíš dělat tak jak tak.
Píšeš že nemáš noty, o lese toho moc nevíš atd... něco tady nastuduj klidně i v sekci enduro ale: Je to věc osobní odvahy, znalostí a chuti - jde to ale furt ve střehu + zkušenost, znalost prostředí - i ty přejezdy....
Pokuty jsou dnes za všechno, nesmí se nic... tím bych se nestresoval - není to tr. čin ale přestupek... a ten trial je nic proti ničemu.
Myslím že všichni kdo tady něco jezdí taky něco porušovali nebo porušují aby se naučili a dosáhly urč. úrovně ... legálně a třeba dojíždět na trať je fin. a časově náročný.
Pokud takhle začínáš je velký posun a výhoda začít s někým kdo na tebe bude mít chuť tě poučit a zajezdit :) - sám budeš zkušenosti sbírat dlouho.
Nelituj cesty a zajeď si někam na ten kelímek s komentářem - má to cenu peněz (zlata) a kór když ti to někdo chce "dát" - ze svýho času!.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

5.9.2011 v 19:39 | Nahoru | #702
Klucí díky. No, myslel jsem si, že těch 10 km by to sneslo... Vím z kola, že jsem jezdil tak do 4km bez sedla a že bych umíral, to ne... Tak jsem myslel, že na motorce v pohodě, možná za ceu vyšší spotřeby a vložky do výfuku, která nevim co stojí.. Spíš ty gumy... Ale nikde nepíšu o městě, snad by se nějak lesem, polnačkou to dalo... nevim, tohle nemám moc vymyšlený.. Ale vlek za Mazdu MX-5... ehmm :D

S tim lesem je to pakárna teda taky za 30 000,- ... To je fakt takový dost naprd.. Je hodně zábran, žádný zázemí.. Finance nepočítám, spíš těch, co nejdou moc ovlivnit... V nejlepším případě to mám do Mořiny, kde nevím zda se dá nějak rozuměn jezdit třeba 8km no z Jinočan, kam se budu stěhovat... Musim to vymyslet.. Protože ten chtíč je velkej a nevěřim, že za dva roky nebudu jezdit aspon jako Raga :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

5.9.2011 v 19:57 | Nahoru | #703
trial> prodej mazdu, kup si nějakou dodávku ve který převezeš šlapačku bez problémů a i v tom můžeš přespat a ještě ti zbyde)))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

5.9.2011 v 20:02 | Nahoru | #704
wert> jj, Mazda končí to je jasný... Dva koně neuživím a stejně, je pro mě zbytečný držet takových penez v autě, nehledě na to že mě to nějak přestává bavit při dnešním provozu, stavu silnic atd.. Takže udělám něco pro zdraví a koupim trialku A auto k tomu asi bude fakt nezbytný.. Fáčko s vozejkem :D

(reakce na) Jak na trial

5.9.2011 v 21:44 | Nahoru | #705
trial> MX5 ... to je libovka ... to bych si nechal sfouknout nerez nosič na kufr než bych to prodal - a to by byla stylovka trial + MX5
Lesa se neboj, bo tě musí nejdřív chytit

S trialem budeš první:


A jde to i takhle:

Jak na trial

6.9.2011 v 11:15 | Nahoru | #706
s přehledem

Jak na trial

6.9.2011 v 12:13 | Nahoru | #707
Klucí tipy zajímavý, já o tom vim Na kolo budiž, i když tam jsou problémy s tím, že neni vidět spz a světla atd... Ale přecijenom tam pověsit 70kg motorku )) Navíc mám tu novou MX-5 Myslím, že elegantnější řešení bude prodání a fáčko na plyn s vozejkem to jistí :))

Nezná někdo tenhle kus? http://www.motoinze...702-txt-300-pro.html

Naposledy editováno 06.09.2011 12:46:20

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

6.9.2011 v 13:25 | Nahoru | #708
Mám takovou otázku, na Vás, kteří znají - zvolili byste raději GG TXT 300, model 2006 (viz odkaz výše) , anebo betu REV-3 250, model 2004 ? Za předpokladu, že stav obou bude podobný. Jde mi o odlišnosti v konstrukci, detailech, a tak podobně, které mluví pro jeden z těch dvou. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

6.9.2011 v 16:08 | Nahoru | #709
Já hodnotím vzhled, na tý betě je trochu vidět ten čas... :-/ i když věřím, že to třeba bude ve výslekdu lepší moto a lepší pro začátenčíka jak třeba ten gas... Jak tak pročítám, tak budu pokukovat po 250.. udajně ten gas 280 a 300 je moc pro mě jako začátečníka...

(reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 15:06 | Nahoru | #710
trial> Na tý betě? Ta, o které jsem mluvil já, není nikde inzerovaná. Spíš mě zajímalo, jestli je ve světě trialu "vypiplanější" gas či beta. Protože třeba v enduru gas na ktm v detailech prostě nemá.

1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

7.9.2011 v 18:16 | Nahoru | #711
Každá značka má něco...Soustřeď se na co nejnovější modelový rok,kde jsou novější technologie a uplatnění nových poznatků. Taky je otázka, co ti víc sedne do ruky...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 19:12 | Nahoru | #712
Zil> Taky je otázka za jak dlouho to pozná.... já myslím že tak po roce by moh člověk poznat 2-3 roky vývojový rozdíl - míň ne.

Milous: Když jsem kupoval já tak mi místní odborníci radily obecně 03 a výš - to se nejvíc podobá současnosti. Starší je historie ale funguje taky. Myslel jsem že to bude důležitý... teď vidím že bych to nepoznal ani po půl roce a na začátek potřebuješ jen něco ahlavně hodně chuti a času.
Kopil jsem 04 je hezká potuněná a dělá mi radost i když na ní jen koukám a nejezdím. A když na ní jedu stejně nevím co by mělo být lepší na moto ale vím co na mě :).

2 reakcí na tento příspěvek Jak na trial

7.9.2011 v 21:27 | Nahoru | #713
Děkuju za reakci
No právě, má Gas ´06 nějaký technologický náskok oproti Betě ´04 ? Gas vypadá "lehčeji", má víc prohnutou stavbu "sedla", "něco" mi ale říká, že na tom beta bude celkově(zpracováním, ovládáním, vývojově) líp, tak jsem to chtěl potvrdit nebo vyvrátit. Já už jinak na něčem trialovym trochu jezdil (Climber, Montesa 4RT), takže se fakt vrtam v detailech, asi zbytečně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 21:29 | Nahoru | #714
MikiberG> jasně...na seznámení a pochopení je skoro jedno,do čeho jdeš...pár trialek jsem už pod sebou měl a píšu svůj názor...když jsi limitovanej penězma,tak je to skoro jedno,ale jinak je to tak jak píšu

(reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 21:40 | Nahoru | #715
Milous> v momentě,kdy koupíš nějakou trialku a začneš na níjezdit,tak si zvykneš na geometrii a na motor a bude prakticky jedno,co to bude zač....a jak pak zkusíš sednout na něčí jinou,tak hned poznáš rozdíl...Teď nemá moc cenu polemizovat o modelech...Co se týká gase,tak 02 až 07 je skoro identickej...beta má oproti ostatním značkám podtatně jinej úhel řízení,tak se dost zavírá,ale jde jen o zvyk...

(reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 21:41 | Nahoru | #716
Zil> ... nechtěl jsem zpochybňovat to co píšeš... s tím souhlasím. Jen to vypadalo že skoro začíná a tak to chce prostě začít .

Jak na trial

7.9.2011 v 21:50 | Nahoru | #717
Úhel řízení mi stačí, žádné další otázky nemám. Prostě něco koupit..

(reakce na) Jak na trial

7.9.2011 v 21:53 | Nahoru | #718
Milous> Technice rozumím a co bych podle pohledu soudil tak Beta bude bytelnější a trochu těžkopádnější, víc endurová .. zase bych řek že víc odpustí a pomůže rozložením hmoty.
Gas bych řek že patří v trialu ke špičce ale bude to ultimativní "sporťák". Třeba v enduru bych gase jako špici neviděl.
Sherco je konstrukcí podobný Gazu a třeba na některý věci mi chybý hmota o kterou bych se opřel když udělám chybu - prostě je to takový citlivý na myšlenky a myšlenkový díry :).
Třeba na trialce než něco nadřu tak je to doba. Když vemu enduro tak snad jedu víc a líp...ale je pravda že na trialu to líp nacvičím. Trialka mě to nutí dělat správně. Pak na enduru jako by na všem tolik nezáleželo - po tréninku na trialu to jde samo.

Jak na trial

7.9.2011 v 22:15 | Nahoru | #719
Hoši hoši, co tu furt řešíme??? jeden umíme větší prd než druhej, tak přestaňte polemizovat, ti kdo nemaj tak pořiďte něco spolehlivýho a jestli to bude Beta 04, nebo Gas 06 je fuk)) a až odjezdíte rok dva na tom co máte, tak pak už uvidíte sami, kam to směřovat) šlapat budeme stejně každej a na všem

(reakce na) Jak na trial

8.9.2011 v 08:40 | Nahoru | #720

Milous píše: Mám takovou otázku, na Vás, kteří znají - zvolili byste raději GG TXT 300, model 2006 (viz odkaz výše) , anebo betu REV-3 250, model 2004 ? Za předpokladu, že stav obou bude podobný. Jde mi o odlišnosti v konstrukci, detailech, a tak podobně, které mluví pro jeden z těch dvou. Díky



Na tvém místě bych výběr z těchto 2 motocyklů neřešil a sledoval bych hlavně míru opotřebení motorky. V ČR je motorek pár a není až tak si z čeho vybírat. Viděl jsem prodávat Gasíka 2010 totálně zlikvidovanýho i Montesu z roku 98 v úžasném stavu.

Hlavně začni jezdit, přijeď na závody, ať vidíš, že trial není o přejíždění 2m kamene z 10m rozjezdu. Z vlastní zkušenosti vím, co dokáže jeden pitomej pražec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist