1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
Rád bych s moto trialem začal, je mi teda 24, což asi neni uplně nejmín, ale chci si jezdit hlavně hobby.
Konečný rozhodnutí padlo minulý týden v tanvaldu Myslel jsem teda asi taky naivně a zdaleka ne sám, že místo 3m šutrů budu jezdit po měsíci aspon teda metrový, ale asi teda ne no když to tu tak čtu..
4 roky jsem jezdil biketrial na 26 palcovým Megamu, takže si myslim, že nějakou průpravu do světa mototrialu bych měl mít..
1) jak je to s tim trialem na silnici? Pokud tam nechám ty blinkry a světla, budu mít TP a pojištění, tak můžu? SPZ se tam nedává jo? nebo ne? A dá se s tima světlama vůbec fungovat? Samozřejmě mi jde o to, že na zahradě nemám sekce, takže by se mi hodilo dojízdět na tom tak do 10km do nějakého lesejka, k Berounu... Kupovat Caravelle nebo dávat vozejk za auto je pro mě asi totiž rozhodující pro koupi/nekoupi motorky...
2) do lesa se s tím nesmí nebo smí? Protože v jednom vláknu se píše něco o tom, že to je vedený jako sportovní náčiní, takže je to spíš prasárna s tim někde vrkat po lese a netolerantost k nějakým lidem co tam můžou bydlet, než že by mi za to hrozily nějaké pokuty. Názory se liší tak prosím o objasnění
3) Na moto mám dost málo penez, tak do 60 tisíc... :-/ Za tuhle cenu dá se něco vubec najít? Na motoinzerci je zrovna aspon na pohled a podle popisu hezký Gas 280 z roku 2006 za 55. Díky
4) Jak náročný je tento kůň na financování? Benzín tam asi moc nebude, ta tří litrová nádrž tam asi pár hodin vydrží, ale spíš tak nějak údržba, kolik stojí díly atd..? I když snad na to ježdění po rovině a za dva roky až vyjedu tu 3m vysokoou mez s 45st stoupáním )) tak toho moc nerozbiju... :-/
5) Třeba mi není jasná spojka? To se mění třeba jak často? Naživo jsem to párkrát viděl a ty kluci ani nevyřazujou, nechaj to pěkne klouzat.. to je spojka na závod?
6) Nemám ani řidičák na motorku, měl jsem akorát skutra Hondu Innovu před 2 lety.. Přesto se ptám, byl by někdo odvážný a ochotný mi svojí moto samozřejmě před ním někde na rovině na trávě pujčit? Okolí Prahy. Když ne, rád bych se s člověkem co tu jezdí aspon sešel a pokecal trochu a mrknul jak jde tréning.
Díky moc za odpovědi!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Do lesa se nesmí, je za to pokuta 30t.
Do 60ti tisíc seženeš něco do roku 2007. Ujasni si, jestli chceš 2T nebo 4T. Na finance, údržbu a váhu jasně vede 2T.
Pokud chceš zatím jen trénovat, tak náklady jsou jen do benzínu a nějakej čas investuješ do údržby (filtr, řetěz, seřízení). Jde dost o to, jakej bajk koupíš a v jakým technickým stavu bude. Časem počítej gumy, spojka, řetězovka, každej rok olej....je to jako u každýho jinýho bajku....když to odejde, tak se mění...
Na ceny dílů se jikni tady v odkazech.
Kluci z Modletické sekce se s tebou určo domluví a něco ti předvedou a vysvětlí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
No spíš 2T bych chtěl, jestli se to teda nemusí míchat a má to nádržku na olej :)) Přidjou mi levnější a plus převažují... Nebo v čem je lepší 4T? Vím tak nějak ze skůtr, menší spotřeba, malá hlučnost, nesmrdí... Ale tohle je mi v trialu tak nák jedno
Ještě se zeptám, ta 3 litrová nádrž vydrží jak dlouho třeba? Hodiny vs. kilometry..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Ahoj. Nechci tě moc strašit, ale na ježdění po ose 10 km na trénink a 10 zpět raději rovnou zapoměn. Dnešní motorky na to nejsou moc stavění. První co tím hodně rychle odděláš a 2T je náplň výfuku, gumy taky mizí před očima a i benzínu to zblajzne podstatně víc než při trialovém ježdění. Navíc to z tou výbavou do provozu je taky hodně pofidérní a fízlům jseš pěkně na očích, protože exota na trialce v provozu jen tak někdo nepřehlédne. To co zde píšu není moje teorie ale 5 lešt stará praxe, kdy jsem si taky bláhově myslel jak budu 6 km z města na trénink jezdit po ose, a ve finále jsem byl asi tak cca 5x. Fakt to chce aspoň vlek za auto. Jinak co se nákladů týká, tak pokud to někde nerozmlátíš, tak je to minimum. Jedny gumy na rok stačí(cca 4000Kč), olej se dělá většinou po 10 motohodinách, náplň cca 0,5 litru a litr stojí cca 150 Kč. Benzinu to baští tak 1,5 litru na hodinu trénování, ne přemisťování se na trénink. Jo a ještě ses ptal na spojku, a ta je skoro věčná, min 2,3 roky vydrží. Jo ještě tohle všechno výše psáno vstahuji na Gase..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Do Březový daleko Co jinde?
Píšeš že nemáš noty, o lese toho moc nevíš atd... něco tady nastuduj klidně i v sekci enduro ale: Je to věc osobní odvahy, znalostí a chuti - jde to ale furt ve střehu + zkušenost, znalost prostředí - i ty přejezdy....
Pokuty jsou dnes za všechno, nesmí se nic... tím bych se nestresoval - není to tr. čin ale přestupek... a ten trial je nic proti ničemu.
Myslím že všichni kdo tady něco jezdí taky něco porušovali nebo porušují aby se naučili a dosáhly urč. úrovně ... legálně a třeba dojíždět na trať je fin. a časově náročný.
Pokud takhle začínáš je velký posun a výhoda začít s někým kdo na tebe bude mít chuť tě poučit a zajezdit :) - sám budeš zkušenosti sbírat dlouho.
Nelituj cesty a zajeď si někam na ten kelímek s komentářem - má to cenu peněz (zlata) a kór když ti to někdo chce "dát" - ze svýho času!.
1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
S tim lesem je to pakárna teda taky za 30 000,- ... To je fakt takový dost naprd.. Je hodně zábran, žádný zázemí.. Finance nepočítám, spíš těch, co nejdou moc ovlivnit... V nejlepším případě to mám do Mořiny, kde nevím zda se dá nějak rozuměn jezdit třeba 8km no z Jinočan, kam se budu stěhovat... Musim to vymyslet.. Protože ten chtíč je velkej a nevěřim, že za dva roky nebudu jezdit aspon jako Raga :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Nezná někdo tenhle kus? http://www.motoinze...702-txt-300-pro.html
Naposledy editováno 06.09.2011 12:46:20
1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
1 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Milous: Když jsem kupoval já tak mi místní odborníci radily obecně 03 a výš - to se nejvíc podobá současnosti. Starší je historie ale funguje taky. Myslel jsem že to bude důležitý... teď vidím že bych to nepoznal ani po půl roce a na začátek potřebuješ jen něco ahlavně hodně chuti a času.
Kopil jsem 04 je hezká potuněná a dělá mi radost i když na ní jen koukám a nejezdím. A když na ní jedu stejně nevím co by mělo být lepší na moto ale vím co na mě :).
2 reakcí na tento příspěvek Jak na trial
No právě, má Gas ´06 nějaký technologický náskok oproti Betě ´04 ? Gas vypadá "lehčeji", má víc prohnutou stavbu "sedla", "něco" mi ale říká, že na tom beta bude celkově(zpracováním, ovládáním, vývojově) líp, tak jsem to chtěl potvrdit nebo vyvrátit. Já už jinak na něčem trialovym trochu jezdil (Climber, Montesa 4RT), takže se fakt vrtam v detailech, asi zbytečně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na trial
Gas bych řek že patří v trialu ke špičce ale bude to ultimativní "sporťák". Třeba v enduru bych gase jako špici neviděl.
Sherco je konstrukcí podobný Gazu a třeba na některý věci mi chybý hmota o kterou bych se opřel když udělám chybu - prostě je to takový citlivý na myšlenky a myšlenkový díry :).
Třeba na trialce než něco nadřu tak je to doba. Když vemu enduro tak snad jedu víc a líp...ale je pravda že na trialu to líp nacvičím. Trialka mě to nutí dělat správně. Pak na enduru jako by na všem tolik nezáleželo - po tréninku na trialu to jde samo.
Milous píše: Mám takovou otázku, na Vás, kteří znají - zvolili byste raději GG TXT 300, model 2006 (viz odkaz výše) , anebo betu REV-3 250, model 2004 ? Za předpokladu, že stav obou bude podobný. Jde mi o odlišnosti v konstrukci, detailech, a tak podobně, které mluví pro jeden z těch dvou. Díky
Na tvém místě bych výběr z těchto 2 motocyklů neřešil a sledoval bych hlavně míru opotřebení motorky. V ČR je motorek pár a není až tak si z čeho vybírat. Viděl jsem prodávat Gasíka 2010 totálně zlikvidovanýho i Montesu z roku 98 v úžasném stavu.
Hlavně začni jezdit, přijeď na závody, ať vidíš, že trial není o přejíždění 2m kamene z 10m rozjezdu. Z vlastní zkušenosti vím, co dokáže jeden pitomej pražec