Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Mam dotaz jelikoz nejsem odbornik a jezdim zavody skutru a pri zavode v Myte jsem daval nahrivaky na mokre pneu!!!Zavod se jel na mokru!!!No a jeden z kolegu rikal co blbnu ze nahrivaky na mokre pneu do mokreho zavodu se nedavaji!!!Guma se okamzite ochladi a ztuhne!!!Pneu potom urcitou prilnavost ztraci!!!Jednoduse receno prej nesmysl!!
Muze se prosim nekdo vyjadrit?Dekuji
Směs na mokých gumách je (kromě jiných vychytávek) dělaná tak, aby měla dobrou přilnavost i při nižších teplotách. Protože je guma vodou velmi účinně chlazená, nemá moc smysl ji nahřívat. Po ujetí krátkého úseku se stejně ochladí (včetně ráfku) na teplotu, pro kterou byla konstruována.
Willis-R6> Co jsem četl u výrobců, tak mokrá guma má při provozu právě teplotu cca 30° - 40°C. Takže teoreticky by mělo smysl ji nahřát jen přibližně na tuto teplotu. Ale vzhledem k délce startovní procedury pochybuju, že by za tu dobu do startu nezchladla na okolní teplotu. Když nahřeješ slicky na 80°C a ony ti schladnou do startu třeba na 60°C, tak jsi něco získal a má to smysl. U "vodou chlazených" mokrých gum je ten zisk asi jen psychologický.
I to je občas potřeba
už je to nějakou dobu co jsem četl článek od bridgestonu a tam psali, že mokré nahřívat max. na 40°C.. záleží no.. asi je rozdíl, když se jede na mokru v letním parnu, to bych asi nenahříval.. ale třeba loni v Mostě jsme jeli na mokru v půlce září a bylo 12°C, to bych je aspoň na těch 30°C dal.. ale to jsem ještě neměl nahříváky
U Bridgů nevim, ale nejspíš to bude jak se píše, u Pirellek je to podobný na 40 a dunlop vůbec... Spíš je to o jen o pocit, dát nahřívák tak na 15 minut a třeba 10 minut před vyjetím ho vypnout... Výsledek nulový, jako když je tam nemáš, ale hlava tě pak pustí dál ...