Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.
1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta
Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.
Tomáš.
Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45
3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
MichaelaZX636 píše: a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje
...ti nevím kámoš s tím lítá dobrou pilu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
HornisGSX píše: ...ti nevím kámoš s tím lítá dobrou pilu
nevim je dost mozny ze to z autoskoly uz bylo vyhrkany ale nedokazu si nejak predstavit co na tomto stroji znamena ,,pila,,1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
MichaelaZX636 píše: nevim je dost mozny ze to z autoskoly uz bylo vyhrkany ale nedokazu si nejak predstavit co na tomto stroji znamena ,,pila,,
autoškolácký motorky jsou vesměs vylítané ludry... a pila znamená to, že se mě s tím obstojně držel a měl ubroušené komponenty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
MichaelaZX636 píše: a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje
V pohode me vubec nevadi, ze se ti vubec nelibi . Je to motorka se vsim co motorku dela motorkou tzn ze i jede, takze bezpecna jizda je i na ni dulezita.
Dej vědět jak se ti to líbilo
TomasJohn píše: V pohode me vubec nevadi, ze se ti vubec nelibi . Je to motorka se vsim co motorku dela motorkou tzn ze i jede, takze bezpecna jizda je i na ni dulezita.
Tak ono asi tak nejde o to jestli se líbí / nelíbí , jde o to, že to je prostě hodná poslušná mašina do začátku, na který se toho nedá moc pokazit... (Myslím teď 535ku, dvacku jsem nejezdil... ) Mně se třeba to tvoje Virago po těch všech úpravách líbí víc jak ta Ninja, která jde naprosto mimo mě... Ale na druhou stranu je asi dobrý, že když se na to sám necítíš, tak si raději necháš poradit a nechceš ponechat nic náhodě...
Pravdou ale je, že pokud chceš opravdu vážnou odpověď k jízdě na Viragu 125, tak se k tomu dá říct asi jen tohle - u bodu 1 = raději pomalu, u bodu 2 = vším co máš a naplno, u bodu 3 = raději si to dobře promyslet, protože výkonu opravdu nemáš na rozdávání... V tom je to ale právě dobrý, že máš na všechno dost času a nemusíš se bát za to řádně zabrat , což by se ti pak na silnější mašině (a fakt nemyslím čopra pod litr ) už nemuselo vyplatit...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
SVSkritek píše: O tom jsou cely knihy. Tak si nejakou porid
Me se to za jizdy blbe cte. Kdo to ma porad v tech rukach prehazovat kdyz chcu zmacknout spojku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
memphis.unv píše: MichaelaZX636> co máš z toho, mně taky nikdo na tom mým milovaným traktoru nevěří mou jízdu a jde to
jj i na třindě se daj brousit stupačky a k tomu ještě efekt pač se u toho pěkně rozvlní...ááách kde jsou ty doby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
vysednout nende, to se mašina kvůli měkkýmu odpružení rozskáče....
naposledy jsem valil do borca s géesem ať to zahodí že to nejede vždycky když jsem se mu po jedné zatáčce ztratil
jinak pokaď na tom člověk sedí jak pantáta tak to nemá vůbec význam, to brousí aji na rovině
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
memphis.unv píše: HornisGSX>vysednout nende, to se mašina kvůli měkkýmu odpružení rozskáče....
To jenom těm, co mají v předních vidlích blbej olej a zadní tlumiče vylágrovaný Kup si nový zadní tlumiče, nalej dopředu tlumičák s převodovým 1:1 a můžeš vysedávat jako velklej kluk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Se standardníma brzdama je to úplně stejný.... minulej tejden sem si to vyzkoušel... rozjel jsem se na 60kmh (na víc jsem zatim neměl koule) a OBĚ BRZDY. Výsledek byl takovej, že se mi odlehčil zadek a zadní kolo okamžitě ve smyku a málem jsem se připosral jakou vlnu to semnou hodilo. Takže na SS a podobnejch motorkách JEN PŘEDNÍ!!!! Na choperech a motorkách s velkou váhou vzadu je to jinak logicky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
v autě jsem si kvůli němu taky málem rozbil hubu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
Největší přínos ABS je v tom, že AUTO zůstává při brzdném manévru jakžtakž ovladatelné tzn lze při brzdách zatočit či provést manévrh v určitých mezích... Jinak pokud je DOBŘE nastaven tak na suchu se u většiny aut s dobrým obutím ani nedostane k práci. Já jsem shodou okolností kvůli ABS a stavu vozovky taky boural :D Byla tam roleta a paní předemnou chcíplo auto na zelenou a na té roletě to seplo a já do ní vletěl... sice to bylo naprosto bez škody tak rána to byla slušná :D doteď to nechápu :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.
za celou dobu co jsem měl auto nebo mašinu bez abs jsem s tim neměl jediné problém a to autem najedu 2,5 za měsíc včetně zimy, kdy naopak se jezdím ještě vyblbnout.
stačí na to nedupnout jak retard ale s citem přišlápnout aby se to neutrhlo, na mokru se to snad člověkovi s mozkem nestane vůbec!
naopak když jsem sedl do auta s abs, normálně jsem jel a vocas přede mnou začal netuším proč prudko brzdit takže jsem samozřejmě na brzdu dupnul taky. brzdy se kously, v tu chvílu abs povolilo a když napětí přestalo, reflexivně jsem povolil. jenomže jakmile jsem povolil, brzdy se kously znova a já jsem měl co dělat abych se rukama o ten volant udržel když už jsem měl ksicht skoro na předním okně.
jak říkám, zkurvený abs
1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.
Já sám nevím čemu mám věřit. Támhe Sršeň v motoškole a i v I like Bike řekně, že brzdit zadní je pitomost. Pak Vám tebou zmínění lidé řeknou zase opak... přijde mi to jako neverending story.
Já osobně mám zkšenost tu co jsem napsal výše a tudíž to, že pokud za to opravdu vemeš tak zadní ztrácí svůj smysl (protože je kolo když né ve vzduchu tak odlehčené). Samozřejmě, že pokud to fakt natrénuješ a nadávkuješ tak aby si přivedl maximální brzdnou sílu, tak tomu věřím, ale v krizovce to asi zmákne málokdo...