globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bezpečná jízda.
19.8.2011 v 08:22
Ahoj.
Zakládám toto téma, abych se poučil od zkušenějších, něco o bezpečné jízdě. Historii fora jsem procházel bez valného úspěchu.
Zajímal by mne váš názor na několik věcí.

1) jak projíždět zatáčku
2) jak brzdit
3) jak předjíždět v provozu (ne v koloně)
4) jak poučit batůžka (ukaž koz. znám.... )
5) co dělat když vidím v zatáčce bordel (písek, štěrk, olej, rozmázlou kočku...)
6) jaký je bezpečný odstup od předemnou jedoucího auta

Díky za odpovědi. Něco už jsem najel, ale rád se dozvím další názory.

Tomáš.


Naposledy editováno 19.08.2011 10:29:45

Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 08:39 | Nahoru | #121
Dik za nazory. Uvedeny film jsem shledl, knizku jsem precetl. Jsou jeste nejake? Dnes je nadherne jdu vyzkouset nacerpane informace na nejakou plochu.

Naposledy editováno 21.08.2011 08:40:53

(reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 09:02 | Nahoru | #122

TomasJohn píše: Cesty bozi jsou nevyspitatelne, nevime dne ani hodiny.



Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 14:52 | Nahoru | #123
bezpečná jízda?

kilem na stupačku ale žádné strít rejsink

Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 15:10 | Nahoru | #124
doporučuji Twist.of.the.Wrist.II

3 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 18:47 | Nahoru | #125
a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje

(reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 19:16 | Nahoru | #126

MichaelaZX636 píše: a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 21:23 | Nahoru | #127

MichaelaZX636 píše: a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje



...ti nevím kámoš s tím lítá dobrou pilu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 21:25 | Nahoru | #128

HornisGSX píše: ...ti nevím kámoš s tím lítá dobrou pilu

nevim je dost mozny ze to z autoskoly uz bylo vyhrkany ale nedokazu si nejak predstavit co na tomto stroji znamena ,,pila,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 21:26 | Nahoru | #129

MichaelaZX636 píše: nevim je dost mozny ze to z autoskoly uz bylo vyhrkany ale nedokazu si nejak predstavit co na tomto stroji znamena ,,pila,,



autoškolácký motorky jsou vesměs vylítané ludry... a pila znamená to, že se mě s tím obstojně držel a měl ubroušené komponenty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 22:26 | Nahoru | #130

MichaelaZX636 píše: a ono se neco na tom viragu da zkouset??? na tyhle motorce jsem jezdila v autoskole a musim rict ze na nicem horsim jsem jeste nejela,promin za kritiku,kazdej asi mame to svoje



V pohode me vubec nevadi, ze se ti vubec nelibi . Je to motorka se vsim co motorku dela motorkou tzn ze i jede, takze bezpecna jizda je i na ni dulezita.

(reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 22:37 | Nahoru | #131
TomasJohn> dobře ty s tou nožní spojkou vůbec celá ta úprava je, dle mýho názoru, povedená...doladit mouchy (třeba ten kabel k zadnímu světlu je strašnej) a bude to petelice

Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 22:47 | Nahoru | #132
Nojo, teorie je taky třeba, ikdyž je bez praxe k ničemu. K první otázce - průjezd zatáčkou je téma na román, ne na pár řádek, ale takový román naštěstí už existuje, a byl i zfilmován Podle mě nejpropracovanější dílo, které se věnuje projetí zatáčkou, je kniha nebo film Keith Code - Twist of the Wrist II. Stáhni si to, jestli si budeš po shlédnutí filmu ještě pořád myslet, že potřebuješ nějakou teoretickou radu k průjezdu zatáčkou, tak pak už nevím kam se obrátit Určitě ti nedá víc toto forum nebo kámoši se kterýma jezdíš.
Dej vědět jak se ti to líbilo

(reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 23:38 | Nahoru | #133

TomasJohn píše: V pohode me vubec nevadi, ze se ti vubec nelibi . Je to motorka se vsim co motorku dela motorkou tzn ze i jede, takze bezpecna jizda je i na ni dulezita.


Tak ono asi tak nejde o to jestli se líbí / nelíbí , jde o to, že to je prostě hodná poslušná mašina do začátku, na který se toho nedá moc pokazit... (Myslím teď 535ku, dvacku jsem nejezdil... ) Mně se třeba to tvoje Virago po těch všech úpravách líbí víc jak ta Ninja, která jde naprosto mimo mě... Ale na druhou stranu je asi dobrý, že když se na to sám necítíš, tak si raději necháš poradit a nechceš ponechat nic náhodě...

Pravdou ale je, že pokud chceš opravdu vážnou odpověď k jízdě na Viragu 125, tak se k tomu dá říct asi jen tohle - u bodu 1 = raději pomalu, u bodu 2 = vším co máš a naplno, u bodu 3 = raději si to dobře promyslet, protože výkonu opravdu nemáš na rozdávání... V tom je to ale právě dobrý, že máš na všechno dost času a nemusíš se bát za to řádně zabrat , což by se ti pak na silnější mašině (a fakt nemyslím čopra pod litr ) už nemuselo vyplatit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

21.8.2011 v 23:53 | Nahoru | #134

SVSkritek píše: O tom jsou cely knihy. Tak si nejakou porid



Me se to za jizdy blbe cte. Kdo to ma porad v tech rukach prehazovat kdyz chcu zmacknout spojku.

(reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 00:18 | Nahoru | #135

Creck píše: Me se to za jizdy blbe cte. Kdo to ma porad v tech rukach prehazovat kdyz chcu zmacknout spojku.

Ninja ma jednicku do 165kmh ne? Takze to ti musi po CR stacit. Akorat vymackat kdyz zastavujes nebo se rozjizdis

(reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 10:41 | Nahoru | #136
Creck> Vytrhej si nejzajímavější kapitoly a polep si s nima nádrž

Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 12:16 | Nahoru | #137
Pokud Ti můžu poradit, přihlas se do kurzu pro motorkáře např. Stop nehodám (pořádají je pro Liberecký kraj, dva proběhly minulý týden a momentálně se připravují další dva). Z mé zkušenosti polovina "radilů", v tomto kurzu nezvládla základní úkony pro zvládnutí motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 18:30 | Nahoru | #138
MichaelaZX636> co máš z toho, mně taky nikdo na tom mým milovaným traktoru nevěří mou jízdu a jde to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 19:50 | Nahoru | #139

memphis.unv píše: MichaelaZX636> co máš z toho, mně taky nikdo na tom mým milovaným traktoru nevěří mou jízdu a jde to



jj i na třindě se daj brousit stupačky a k tomu ještě efekt pač se u toho pěkně rozvlní...ááách kde jsou ty doby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 20:20 | Nahoru | #140
HornisGSX> a to aji při plným výklonu- vypadá to jak zakousnutí do vnitřního gripu
vysednout nende, to se mašina kvůli měkkýmu odpružení rozskáče....
naposledy jsem valil do borca s géesem ať to zahodí že to nejede vždycky když jsem se mu po jedné zatáčce ztratil
jinak pokaď na tom člověk sedí jak pantáta tak to nemá vůbec význam, to brousí aji na rovině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 20:31 | Nahoru | #141

memphis.unv píše: HornisGSX>vysednout nende, to se mašina kvůli měkkýmu odpružení rozskáče....



To jenom těm, co mají v předních vidlích blbej olej a zadní tlumiče vylágrovaný Kup si nový zadní tlumiče, nalej dopředu tlumičák s převodovým 1:1 a můžeš vysedávat jako velklej kluk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 20:48 | Nahoru | #142
Brzdit KRIZOVĚ na SS přední a zadní dohromady je kravina!!!! Viz několik kritickej testů hondího C-ABS, kdy jim motorka zabrzdila na suchu dál než bez... Mluvím o případu, kdy jezdec brzdil OBĚMA brzdama. Senzory to vyhodnotily tak, že zadní je ve vzduchu a systém povolil tlak a přestalo to brzdit, takže jediná možnost byla brzdit jen přední.

Se standardníma brzdama je to úplně stejný.... minulej tejden sem si to vyzkoušel... rozjel jsem se na 60kmh (na víc jsem zatim neměl koule) a OBĚ BRZDY. Výsledek byl takovej, že se mi odlehčil zadek a zadní kolo okamžitě ve smyku a málem jsem se připosral jakou vlnu to semnou hodilo. Takže na SS a podobnejch motorkách JEN PŘEDNÍ!!!! Na choperech a motorkách s velkou váhou vzadu je to jinak logicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 20:53 | Nahoru | #143
Devilboy> však abs je svinstvo
v autě jsem si kvůli němu taky málem rozbil hubu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 21:16 | Nahoru | #144
memphis.unv>
Největší přínos ABS je v tom, že AUTO zůstává při brzdném manévru jakžtakž ovladatelné tzn lze při brzdách zatočit či provést manévrh v určitých mezích... Jinak pokud je DOBŘE nastaven tak na suchu se u většiny aut s dobrým obutím ani nedostane k práci. Já jsem shodou okolností kvůli ABS a stavu vozovky taky boural :D Byla tam roleta a paní předemnou chcíplo auto na zelenou a na té roletě to seplo a já do ní vletěl... sice to bylo naprosto bez škody tak rána to byla slušná :D doteď to nechápu :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 21:38 | Nahoru | #145
Devilboy> pokud neni člověk debil tak abs nepotřebuje, pokud debil je tak ať do toho auta radši vůbec ani neleze, ušetří toho moc od nervů po peníze.
za celou dobu co jsem měl auto nebo mašinu bez abs jsem s tim neměl jediné problém a to autem najedu 2,5 za měsíc včetně zimy, kdy naopak se jezdím ještě vyblbnout.
stačí na to nedupnout jak retard ale s citem přišlápnout aby se to neutrhlo, na mokru se to snad člověkovi s mozkem nestane vůbec!

naopak když jsem sedl do auta s abs, normálně jsem jel a vocas přede mnou začal netuším proč prudko brzdit takže jsem samozřejmě na brzdu dupnul taky. brzdy se kously, v tu chvílu abs povolilo a když napětí přestalo, reflexivně jsem povolil. jenomže jakmile jsem povolil, brzdy se kously znova a já jsem měl co dělat abych se rukama o ten volant udržel když už jsem měl ksicht skoro na předním okně.

jak říkám, zkurvený abs

(reakce na) Bezpečná jízda.

22.8.2011 v 21:42 | Nahoru | #146
memphis.unv> já ti nevím já mám s abs jen pozitivní zkušenost a to jak u osobních tak u nákladních

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

23.8.2011 v 11:46 | Nahoru | #147
Devilboy> No ohledne krizoveho brzdeni na SS a potazmo cemkoliv jinem nam rikali instruktori na okruhovych dnech stop nehodam neco uplne jineho, vyzkouseli jsme si nejdriv pouze zadni pak pouze predni a nakonec oboje, no musim ti rict ze kdyz to natrenujes oboji je to daleko lepsi nez pouze predkem, jasne jasne smyk zadniho kola (clovek to musi hlidat a par lidi tam sebou taky placlo) atd atd ale porad je daleko lepsi brzdit obouma. Nikomu to nevnucuju, at si kazdej brzdi jak chce, treba padakem ale myslim ze ty obe maji svuj smysl

(reakce na) Bezpečná jízda.

23.8.2011 v 14:34 | Nahoru | #148
warrior2>
Já sám nevím čemu mám věřit. Támhe Sršeň v motoškole a i v I like Bike řekně, že brzdit zadní je pitomost. Pak Vám tebou zmínění lidé řeknou zase opak... přijde mi to jako neverending story.

Já osobně mám zkšenost tu co jsem napsal výše a tudíž to, že pokud za to opravdu vemeš tak zadní ztrácí svůj smysl (protože je kolo když né ve vzduchu tak odlehčené). Samozřejmě, že pokud to fakt natrénuješ a nadávkuješ tak aby si přivedl maximální brzdnou sílu, tak tomu věřím, ale v krizovce to asi zmákne málokdo...

(reakce na) Bezpečná jízda.

23.8.2011 v 21:15 | Nahoru | #149
HornisGSX> Ubroušené komponenty, to je mi výrazivo!

1 reakcí na tento příspěvek Bezpečná jízda.

23.8.2011 v 22:42 | Nahoru | #150
Devilboy> Kdyz to je prave ono, predtim jsem zadni uplne zavrhoval a tedka s ni zacinam kapku pracovat ale jen proto ze jsem to nekde slysel Kazdej tvrdi neco jinyho a kazdymu neco jinyho vyhovuje....a naucit se brzdit ve skutecny krizi kdy se leknes...panikaris..a nevim co jeste chce hodne casu a treninku....do toho vseho clovek zjistuje ruzny informace od ruznych zdroju....nevim proste to zkousim tak i tak...kazdej by si to mel zkusit a ne se to snazit vycist
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist