globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: reklamace v záruce
17.7.2011 v 07:15
Kamarát má čínskýho skůtra (to myslím mluví za vše ) a něco se mu tam vysralo tak to dal v záruce opravit, ale oni to nestihli opravit do 30 dnů takže by odstopil od smlouvy s tím že chce vrátit peníze. Máte s tím někdo zkušenoct co je potřeba za papíry, co s TP, nebo nějaký vzor té odstupovací smlouvy ... Asi to bude běh na dlouhou trať.

Uzavřeno 18.07.2011 v 11:08 uživatelem Spotter.w.m

Otevřeno 18.07.2011 v 16:56 uživatelem Spotter.w.m

Uzavřeno 18.07.2011 v 18:23 uživatelem Spotter.w.m

reklamace v záruce

17.7.2011 v 08:12 | Nahoru | #1
Není potřeba nic.. Prostě tam zajde, řekně prodejci, že reklamace přesáhla 30dnů a z tohoto důvodu má nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Předpokládám, že má nějaký reklamační protokl, který dokazuje kdy tam motorku dodal. Takže at zajde za prodejcem, ať mu vypaltí prachy, nebo v nejhorším ať mu do reklamačního protokolu dopíšou, že k datu toho a toho není oprava dokončena. A s tím už může něco dělat. (Třba zajít na ČOI, která jim dá pokutu v řádu stokorun ) Prostě se musí domluvit s prodejcem, tady nic nevyřešíš. Když se prodejce bude cukat, tak stejně houby udělá, musel by si vzít právníka, což je drahé a řešení přes soudy je běh na dlouou trať..

reklamace v záruce

17.7.2011 v 08:32 | Nahoru | #2
No a co s TP do záchodu ho nespláchne. To bude potřeba odhlásit. A odstoupit nejspíš písemně a mít od všeho kopie. Doklad o tom že dal motorku na reklamaci má. A něco podobného se řešilo v černých ovcích.

reklamace v záruce

Skvělá odpověď, děkuji! 17.7.2011 v 08:34 | Nahoru | #3
Zadny beh na dlouhou trat. Pokud to nestihl prodejce opravit do 30 dnu vem si sebou svedka a dojdi na prodejnu. Pozadej o vydani opraveneho zbozi. Pokud reknou ze to neni pripravene, pozadej slusne a bez emoci o potvrzeni toho ze jsi dne XY byl pro vyrizenou reklamaci a jeste nebyla pripravena na prodejne k vyzvednuti. Muzes delat hloupeho a rict ze to potrebujes pro zamestnavatele, pro objednaneho dopravce, pro rodice nebo co ja vim...
(Podstatne je nebyla na prodejne pripravena k prevzeti! Musi byt pripravene k prevzeti! Aby nebyl dohad ze opraneve bylo ale nekde jinde a mel jsi si tam zajet a podobne)

Tohle ti prodejce klidne potvrdi. Zni to jako nepodstatne ale je to dulezite.
Jakmile ti ten papir podepise podekuj a poloz mu na stul papir s textem (napriklad):

ODSTOUPENI OD SMLOUVY

Odstupuji od kupni smlouvy z nasledujiciho duvodu:

Dne ...... jsem podal reklamaci stroje .......... .

Dne .......... neni zbozi opraveno a pripraveno na prodejne k prevzeti.

Dle zákona, pokud reklamace není vyřízena, včetně opravy do 30 dnů od jejího podání (nebylo -- li dohodnuto jinak), je reklamovaná vada posuzována za objektivně neodstranitelnou a kupujícímu vznikají nároky, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou – § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
V takovém případě, má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Muzes si to nastudovat treba tady: http://www.business...luzeb/1001142/43038/

Hlavne se s nima nehadej a nebav. Aservivne opakuj stale dokola:

Pokud reklamace není vyřízena do 30 dnů od jejího podání je vada posuzována za objektivně neodstranitelnou a v takovém případě, má kupující právo od smlouvy odstoupit coz timto cinim.

Pokud budou husty volej treba obecni/mestskou policii jako svedka a nebo COI.

Doporucuji od zacatku skryte nahravat zvuk a od faze polozeni odstoupeni na pult jednani nahravat na mobil i s videem.

Preji hodne zdaru ale ver ze tohle vzdy zabira na 100%

Zni to mozna trochu divne ale pokud dneska chces neceho dosahnout musis za tim tvrde jit.
A v pripade tve reklamace je to jedina moznost jak se rychle dobrat vysledku. Mam s timto bohate zkusenosti, dokonce se na mne kamosi v takovychto pripadech obraci o pomoc :)

Takze hodne zdaru a pokud mas jejaky dotaz, ptej se.
Jinak doporucuji uvazovat o DAS je to dalsi level v techto pripadech. Ale nechci tady delat reklamu aby mne admin nedal ban i kdyz jsem jej jejich nasdeny zakaznik ne prodejce ani PR

Takze s chuti do nich a jak pisu, hlavne klid, pohoda v prvni fazi naivni usmev a obavy, zklamani ze jeste neni opraveno ale co se da delat chapu, mate to tezky, ale jen mi prosim potvrdte ze to jeste nebylo pripravene k odvozu, a ja se stavim zase za dalsi mesic jak rikate... Podepsat, diky fajn kamera ven, papir na pult a asertivne treba dve hodiny opakovat mantru o odstoupeni....

Jo a dej vedet jak jsi dopadl.

Edit: Jo a bezna finta: ''Reklamaci vyřizuje pouze náš pan vedoucí a ten tady dnes není. Zákon o ochraně spotřebitele stanovuje povinnost obchodníka mít v provozovně po celou provozní dobu přítomného pracovníka pověřeného vyřizovat reklamace.'' Tak na to neskakej, protoze ten moment kdy ty jsi na prodejne a neni pripravene zbozi k vyzvednuti z reklamace je klicovej. Nechat podepsat ze neni a je to. Ne cekat az prijde treba jiz chytrejsi vedouci co zacne vyjednavani o nekolik levelu vejs ;)

Naposledy editováno 17.07.2011 20:32:06

3 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce

17.7.2011 v 10:19 | Nahoru | #4
chlapci vite vy vubec co to je odstoupeni od smlouvy? to co tady zvatlate je pekna hovadina. s timhle by vas hnala i koncipientka

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 10:28 | Nahoru | #5

slanecek píše: chlapci vite vy vubec co to je odstoupeni od smlouvy? to co tady zvatlate je pekna hovadina. s timhle by vas hnala i koncipientka


Mě to přijde v pohodě. Tak poraď když jsi tak chytrej

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 10:45 | Nahoru | #6

slanecek píše: chlapci vite vy vubec co to je odstoupeni od smlouvy? to co tady zvatlate je pekna hovadina. s timhle by vas hnala i koncipientka



Kafrat umí každej ,kdyby jsi raději napsal jak je to správně.
Ale furt nevim co s TECHNICKÝM PRŮKAZEM???

reklamace v záruce

17.7.2011 v 10:58 | Nahoru | #7
Reklamační řád.
Případné reklamace vyřídíme v souladu platnými právními předpisy (Občanský zákoník pro fyzické osoby, Obchodní zákoník pro právnické osoby).

Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců, pokud není u výrobku uvedeno jinak.
Nárok na uplatnění záruky může zaniknout, pokud :
1.Výrobek byl poškozen při přepravě (Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu je třeba ihned řešit s dopravcem. Zákazník není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a musí o zjištěném poškození neprodleně informovat prodejce).
2.Výrobek byl poškozen neodbornou instalací nebo zacházením a obsluhou prováděnou v rozporu s uživatelskou příručkou (pokud u výrobku existuje).
3.Výrobek byl používán v podmínkách, které neodpovídaly parametrům a požadavkům uvedeným v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
4.Výrobek byl poškozen působením živlů.
5.Výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
6.Výrobek byl poškozen v důsledku zapojení do sítě, která neodpovídá příslušné ČSN.
Postup při reklamaci :
1.Informujte nás o reklamaci telefonicky nebo e-mailem.
2.Zboží zašlete jako doporučený balík na naši adresu.
3.Do zásilky uveďte důvod reklamace a přiložte kopii daňového dokladu.
Vaši reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů od jejího vzniku.

Odstoupení od smlouvy :

Kupující má dle §53 odst. 6 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Kupujícímu mohou být účtovány náklady skutečně vynaložené na vyřízení odstoupení od kupní smlouvy.

reklamace v záruce

17.7.2011 v 11:23 | Nahoru | #8
Asi jsi mě nepochopil reklamace byla uznána a skůtr si vzali na opravu ,ale uz je to víc jak 30dnů a motorka není opravená

1 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce

17.7.2011 v 13:04 | Nahoru | #9
Tak v první řadě je důležitý vědět jestli to měl na fyzickou osobu nebo na IČO(předpodkládám že fyz.osoba).
Prodejce nedodržel lhůtu 30dní pro vyřízení reklamace tudíž máš nárok na vrácení peněz. Nic víc, nic míň. A co se týká TP, tak pokud prodejce dělat vše tak jak by měl, tzn. že ti řekne "ano,peníze vám dáme, stavte se s TP a dalšíma věcma co byli k motu) tak mu předáš potřbený věci a bud ti prachy předá hotově nebo převod na účet(to už je jen detail...)

2 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce

17.7.2011 v 15:12 | Nahoru | #10
Jasně jako fyzická osoba. Já osobně jsem si říkal že by to chtělo udělat smlouvu o odstoupení viz. nahoře , zajít na úřad tam to nechat odhlásit, udělat koupiji TP, zajít za prodejcem a říct mu motorka není opravená je to už víc než 30 dnů takže odstupuji od smlouvy
tady mi to podepište tady máte TP a od všeho mám kopie a požaduji vrácení kupní ceny mmotocyklu. Prostě nedat mu šanci a všechno na něj vybalit a tvářit se jako že klidně můžou ppadat pěsti

2 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce

17.7.2011 v 15:30 | Nahoru | #11
A co když prodejce řekne "NE"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 15:34 | Nahoru | #12

c.j. píše: A co když prodejce řekne "NE"?


Tak to dáš k soudu.
Pokud prodejce něco neopravil do 30ti dnů, tak ten sport nemůže vyhrát. Takže nakonec zaplatí soudní poplatky, atd. imho

Naposledy editováno 17.07.2011 15:34:59

reklamace v záruce

17.7.2011 v 16:30 | Nahoru | #13
Když řekne ne tak zavolat 156 jako svědky. A když tak se soudit a alespoň se poškodí jméno prodejce a to si myslím každej rád rozmyslí jestli se chce soudit.

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:24 | Nahoru | #14

honzaVTR píše: Tak v první řadě je důležitý vědět jestli to měl na fyzickou osobu nebo na IČO(předpodkládám že fyz.osoba). ...

Jo to mas pravdu, to co jsem psal plati samo jen u FU ne u IC...

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:24 | Nahoru | #15

slanecek píše: chlapci vite vy vubec co to je odstoupeni od smlouvy? to co tady zvatlate je pekna hovadina. s timhle by vas hnala i koncipientka



No taky si rad pockam na to, co je tam spatne

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:26 | Nahoru | #16

Spotter.w.m píše: Jasně jako fyzická osoba. Já osobně jsem si říkal že by to chtělo udělat smlouvu o odstoupení viz. nahoře , zajít na úřad tam to nechat odhlásit, udělat koupiji TP, zajít za prodejcem a říct mu motorka není opravená je to už víc než 30 dnů takže odstupuji od smlouvy
tady mi to podepište tady máte TP a od všeho mám kopie a požaduji vrácení kupní ceny mmotocyklu. Prostě nedat mu šanci a všechno na něj vybalit a tvářit se jako že klidně můžou ppadat pěsti



Nechapu, proc porad resis TP. To je naprosto nepodstatne v tehle fazi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:28 | Nahoru | #17

c.j. píše: A co když prodejce řekne "NE"?


Proto pisi audiozaznam + svedka sebou + popripade MP jak ti to prislo vtipny. Ono neni jen poruseni zakona spatne parkovani a neverim ze by MP mela odvahu odmitnout prijet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:31 | Nahoru | #18

c.j. píše: vonZahn> a jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?



Uprimne, kolik veci jsi uz za svuj zivot uspesne vyreklamoval? Schvalne...

Jo a ty strachy o naklady na pravnika ja prave resim pojistenim u DAS. Ale nemusi se vzdy jit pravni cestou, neni to mnohdy nejefektivnejsi ale na presne takove jako ty prave obchodnici cekaji. ''jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?'' takze mu ve finale radis co? Nikde jsem tvuj postup nevycetl...

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:42 | Nahoru | #19

c.j. píše: Ty voe, to by nedělali nic jiného, než jezdili jen po reklamacích a odstoupeních od kupních smluv, které se řeší jen na m.cz

edit: a rozhodně tohle není v pravomoci městské policie



Ja te nenutim delat to co tady pisi a tvuj nazor ti rozhodne brat nehodlam.

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:45 | Nahoru | #20

c.j. píše: Nebudu to tu rozvádět, denně řěším až desítky sporných reklamací a konkrétně to soudní řešení mě pobavilo, jelikož několik případů zkončilo u soudu, které běžně trvají 2 roky, každá příprava právníka k soudnímu líčení stojí několik tisíc, i když k sezení nedojde, jelikož to protistrana odloží z nějakého důvodu..

Za nedodržení 30ti dnů na vyřízení reklamace lze od ČOIky očekávat pokutu 500Kč. Nic víc ČOIka nezmůže, jen kupujícímu doporuči řešení občansko-právní cestou..



Nema cenu se dohadovat, preji ti at se ri v reseni reklamaci dari.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:51 | Nahoru | #21

NickCarter píše: Uprimne, kolik veci jsi uz za svuj zivot uspesne vyreklamoval? Schvalne...

Jo a ty strachy o naklady na pravnika ja prave resim pojistenim u DAS. Ale nemusi se vzdy jit pravni cestou, neni to mnohdy nejefektivnejsi ale na presne takove jako ty prave obchodnici cekaji. ''jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?'' takze mu ve finale radis co? Nikde jsem tvuj postup nevycetl...


Úspěšně jsem reklamoval za život tak 10 věcí. Neúspěšně ani jednu

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 20:56 | Nahoru | #22

vonZahn píše: Úspěšně jsem reklamoval za život tak 10 věcí. Neúspěšně ani jednu



Ten dotaz nebyl na Tebe, ale gratuluji ke 100% uspesnosti. Nicmene ten pocet neni zavratny :) Zakladem je nenechat se odbyt a asertivne jit za svym.

Naposledy editováno 17.07.2011 20:56:35

(reakce na) reklamace v záruce

17.7.2011 v 21:23 | Nahoru | #23

c.j. píše: Ještě k MP - několikrát jsem volal na obvodní oddělení v OV, přijeli bezprodleně k volně pobíhajícímu vlčáku. Odmítli přijet, když jsme upozorňovali na vykrádače aut, chtěli jsme jen aby přijeli a prošli parkoviště, že by zdrhli.. prý nepřijedou, protože čorkaři tam budou obratem zpět.. (asi měli pravdu), nepřijeli, když jsme měli na prodejně agresivního zákazníka - je to v našem soukromém prostoru, tak ať se staráme sami, nemají čas..



No tak to by bylo neco pro mne Ale pokud se nechas tak snadno odbyt u takto zavaznych veci, tak to ti verim, ze by ti na tu reklamacku rozhodne neprijeli

Naposledy editováno 17.07.2011 21:25:11

reklamace v záruce

17.7.2011 v 22:13 | Nahoru | #24
Dalo se to očekávat jsou 2 skupiny lídí ta 1. je ta co jsou ochotní poradit a pomoci a těm děkuju
2. jsou ti co melou svoje furt dokola že to není šance vyreklamovat,mají blbé poznámky, atd. atd. a proto mažu jejich příspěvky

reklamace v záruce

18.7.2011 v 06:44 | Nahoru | #25
Jelikož jsem s ČOI pracoval tak je to tak ... Napřed si přečti co je v reklamačním protokolu uvedeno.... kouzelným slůvkem je: nedohone-li se prodejce se zákazníkem jinak.... některé firmy toto maji šikovně ošetřeno, tak že uvedou do protokolu větu : Po dobu nezbytně nutnou k odstraněny vady ...ale jak dlouho je nezbytně nutnou ale co je nezbytně nutnou? posoudí pouze soud nebo ČOI a to na základě posudku.
Pravdou je, ale že se to považuje za dohodu a tak většinou ČOI dá jen rozhodnutí o tom, že nebyl porušen zákon a strany se dohodly na opravě.
Pak je věci soudu zda uzná jednání prodejce za nepřiměřené na základě posudku nebo rozhodne tak že došlo podpisem k vzájemné dohodě a je to problém.

Koukni jak je napsáno , že ti motorku převzali a jak je sepsán reklamační list.
pokud není nic sepsáno tak je to v..... no a pokud je vše uvedeno tak jak by mělo je to jen na něm zda bude trvat na odstranění vady, výměněny motorky , nebo vrácení peněz.
Je však pravdou, že každý si koupí něco a pak to chce vehementně vracet , protože už zjistily že udělali blbost(což je častokrát a mnohokrát)ja třeba u nové octávky reklamoval 2x nefunkční topení a 3x klimatizaci a 1x nefunkční jednotku klimatizace, a stejně vím že by mi to auto nevyměnili a ani by na něco takového nepřistoupili, nadruhou stranu ale vím že je v záruce tak mění díly a auto funguje jedinným neduhem je to že to zabírá čas se s tím otravovat...pro me s toho plyne ok servis se stará ale škodovku už nechci příště koupím něco jinýho

řešil sem lidi kteří toto dělali opakovaně u několika firem a typu zboží a došlo to tak, že jim pak už jen rovnou vrátili peníze a neprodali raděj nic.

Naposledy editováno 18.07.2011 06:52:19

reklamace v záruce

18.7.2011 v 11:03 | Nahoru | #26
No samozřejmě zákonný nárok na odstoupení od smlouvy má, ale proč hned vše hrotit do extrémů?
Ať se pokusí s prodejcem slušně dohodnout kde vznikl problém, jestli v tom, že to neumí opravit, nebo čekají na potřebný náhr. díl, nebo je jiný probém (prodejce motorku do opravy vzal, takže problém chce řešit a nedává od něj ruce pryč) asi bych si stanovil nějaký nový termín dokončení opravy. Myslím se že slušností na obou stranách dosáhne víc, než nějakým vyhrožováním.Pokud by ani náhradní termín nesplnil, pak teprve přitvrdit viz příspěvky výše. Pracoval jsem v obchodě se součástkami na auta a vím sám z praxe, že pokud někdo přišel reklamovat zboží a rovnou na nás spustil výhružky právníkama a soudama, pak vyřízení reklamace se automaticky posouvalo přesně na celých zákonem daných 30 dní (i když by byla normálně a při slušném jednání kladně vyřízena během 10 minut)aby si těch 30 dní nepojezdil .

reklamace v záruce

18.7.2011 v 16:58 | Nahoru | #27
Takže to klaplo prodejce to uznal něco málo si nechal (i když na to neměl právo) jako amortizaci ,ale i tak to dopadlo ke spokojenosti všem

reklamace v záruce

18.7.2011 v 18:05 | Nahoru | #28


Slušný prodejce. Aspoň napiš který to byl.

reklamace v záruce

18.7.2011 v 18:23 | Nahoru | #29
zas tolik detailů nevím ,ale nějakej z Jihlavy
Téma je zamknuto


TOPlist