Uzavřeno 18.07.2011 v 11:08 uživatelem Spotter.w.m
Otevřeno 18.07.2011 v 16:56 uživatelem Spotter.w.m
Uzavřeno 18.07.2011 v 18:23 uživatelem Spotter.w.m
(Podstatne je nebyla na prodejne pripravena k prevzeti! Musi byt pripravene k prevzeti! Aby nebyl dohad ze opraneve bylo ale nekde jinde a mel jsi si tam zajet a podobne)
Tohle ti prodejce klidne potvrdi. Zni to jako nepodstatne ale je to dulezite.
Jakmile ti ten papir podepise podekuj a poloz mu na stul papir s textem (napriklad):
ODSTOUPENI OD SMLOUVY
Odstupuji od kupni smlouvy z nasledujiciho duvodu:
Dne ...... jsem podal reklamaci stroje .......... .
Dne .......... neni zbozi opraveno a pripraveno na prodejne k prevzeti.
Dle zákona, pokud reklamace není vyřízena, včetně opravy do 30 dnů od jejího podání (nebylo -- li dohodnuto jinak), je reklamovaná vada posuzována za objektivně neodstranitelnou a kupujícímu vznikají nároky, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou – § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
V takovém případě, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Muzes si to nastudovat treba tady: http://www.business...luzeb/1001142/43038/
Hlavne se s nima nehadej a nebav. Aservivne opakuj stale dokola:
Pokud reklamace není vyřízena do 30 dnů od jejího podání je vada posuzována za objektivně neodstranitelnou a v takovém případě, má kupující právo od smlouvy odstoupit coz timto cinim.
Pokud budou husty volej treba obecni/mestskou policii jako svedka a nebo COI.
Doporucuji od zacatku skryte nahravat zvuk a od faze polozeni odstoupeni na pult jednani nahravat na mobil i s videem.
Preji hodne zdaru ale ver ze tohle vzdy zabira na 100%
Zni to mozna trochu divne ale pokud dneska chces neceho dosahnout musis za tim tvrde jit.
A v pripade tve reklamace je to jedina moznost jak se rychle dobrat vysledku. Mam s timto bohate zkusenosti, dokonce se na mne kamosi v takovychto pripadech obraci o pomoc :)
Takze hodne zdaru a pokud mas jejaky dotaz, ptej se.
Jinak doporucuji uvazovat o DAS je to dalsi level v techto pripadech. Ale nechci tady delat reklamu aby mne admin nedal ban i kdyz jsem jej jejich nasdeny zakaznik ne prodejce ani PR
Takze s chuti do nich a jak pisu, hlavne klid, pohoda v prvni fazi naivni usmev a obavy, zklamani ze jeste neni opraveno ale co se da delat chapu, mate to tezky, ale jen mi prosim potvrdte ze to jeste nebylo pripravene k odvozu, a ja se stavim zase za dalsi mesic jak rikate... Podepsat, diky fajn kamera ven, papir na pult a asertivne treba dve hodiny opakovat mantru o odstoupeni....
Jo a dej vedet jak jsi dopadl.
Edit: Jo a bezna finta: ''Reklamaci vyřizuje pouze náš pan vedoucí a ten tady dnes není. Zákon o ochraně spotřebitele stanovuje povinnost obchodníka mít v provozovně po celou provozní dobu přítomného pracovníka pověřeného vyřizovat reklamace.'' Tak na to neskakej, protoze ten moment kdy ty jsi na prodejne a neni pripravene zbozi k vyzvednuti z reklamace je klicovej. Nechat podepsat ze neni a je to. Ne cekat az prijde treba jiz chytrejsi vedouci co zacne vyjednavani o nekolik levelu vejs ;)
Naposledy editováno 17.07.2011 20:32:06
3 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce
slanecek píše: chlapci vite vy vubec co to je odstoupeni od smlouvy? to co tady zvatlate je pekna hovadina. s timhle by vas hnala i koncipientka
Kafrat umí každej ,kdyby jsi raději napsal jak je to správně.
Ale furt nevim co s TECHNICKÝM PRŮKAZEM???
Případné reklamace vyřídíme v souladu platnými právními předpisy (Občanský zákoník pro fyzické osoby, Obchodní zákoník pro právnické osoby).
Na veškeré zboží se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců, pokud není u výrobku uvedeno jinak.
Nárok na uplatnění záruky může zaniknout, pokud :
1.Výrobek byl poškozen při přepravě (Zjevné poškození zboží nebo jeho obalu je třeba ihned řešit s dopravcem. Zákazník není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a musí o zjištěném poškození neprodleně informovat prodejce).
2.Výrobek byl poškozen neodbornou instalací nebo zacházením a obsluhou prováděnou v rozporu s uživatelskou příručkou (pokud u výrobku existuje).
3.Výrobek byl používán v podmínkách, které neodpovídaly parametrům a požadavkům uvedeným v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
4.Výrobek byl poškozen působením živlů.
5.Výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci (pokud u výrobku existuje).
6.Výrobek byl poškozen v důsledku zapojení do sítě, která neodpovídá příslušné ČSN.
Postup při reklamaci :
1.Informujte nás o reklamaci telefonicky nebo e-mailem.
2.Zboží zašlete jako doporučený balík na naši adresu.
3.Do zásilky uveďte důvod reklamace a přiložte kopii daňového dokladu.
Vaši reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů od jejího vzniku.
Odstoupení od smlouvy :
Kupující má dle §53 odst. 6 zák. č. 40/1964 Sb. (obč. Zák.), právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu. Kupujícímu mohou být účtovány náklady skutečně vynaložené na vyřízení odstoupení od kupní smlouvy.
1 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce
Prodejce nedodržel lhůtu 30dní pro vyřízení reklamace tudíž máš nárok na vrácení peněz. Nic víc, nic míň. A co se týká TP, tak pokud prodejce dělat vše tak jak by měl, tzn. že ti řekne "ano,peníze vám dáme, stavte se s TP a dalšíma věcma co byli k motu) tak mu předáš potřbený věci a bud ti prachy předá hotově nebo převod na účet(to už je jen detail...)
2 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce
tady mi to podepište tady máte TP a od všeho mám kopie a požaduji vrácení kupní ceny mmotocyklu. Prostě nedat mu šanci a všechno na něj vybalit a tvářit se jako že klidně můžou ppadat pěsti
2 reakcí na tento příspěvek reklamace v záruce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce
c.j. píše: A co když prodejce řekne "NE"?
Tak to dáš k soudu.
Pokud prodejce něco neopravil do 30ti dnů, tak ten sport nemůže vyhrát. Takže nakonec zaplatí soudní poplatky, atd. imho
Naposledy editováno 17.07.2011 15:34:59
Spotter.w.m píše: Jasně jako fyzická osoba. Já osobně jsem si říkal že by to chtělo udělat smlouvu o odstoupení viz. nahoře , zajít na úřad tam to nechat odhlásit, udělat koupiji TP, zajít za prodejcem a říct mu motorka není opravená je to už víc než 30 dnů takže odstupuji od smlouvy
tady mi to podepište tady máte TP a od všeho mám kopie a požaduji vrácení kupní ceny mmotocyklu. Prostě nedat mu šanci a všechno na něj vybalit a tvářit se jako že klidně můžou ppadat pěsti
Nechapu, proc porad resis TP. To je naprosto nepodstatne v tehle fazi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce
c.j. píše: A co když prodejce řekne "NE"?
Proto pisi audiozaznam + svedka sebou + popripade MP jak ti to prislo vtipny. Ono neni jen poruseni zakona spatne parkovani a neverim ze by MP mela odvahu odmitnout prijet.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce
c.j. píše: vonZahn> a jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?
Uprimne, kolik veci jsi uz za svuj zivot uspesne vyreklamoval? Schvalne...
Jo a ty strachy o naklady na pravnika ja prave resim pojistenim u DAS. Ale nemusi se vzdy jit pravni cestou, neni to mnohdy nejefektivnejsi ale na presne takove jako ty prave obchodnici cekaji. ''jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?'' takze mu ve finale radis co? Nikde jsem tvuj postup nevycetl...
c.j. píše: Ty voe, to by nedělali nic jiného, než jezdili jen po reklamacích a odstoupeních od kupních smluv, které se řeší jen na m.cz
edit: a rozhodně tohle není v pravomoci městské policie
Ja te nenutim delat to co tady pisi a tvuj nazor ti rozhodne brat nehodlam.
c.j. píše: Nebudu to tu rozvádět, denně řěším až desítky sporných reklamací a konkrétně to soudní řešení mě pobavilo, jelikož několik případů zkončilo u soudu, které běžně trvají 2 roky, každá příprava právníka k soudnímu líčení stojí několik tisíc, i když k sezení nedojde, jelikož to protistrana odloží z nějakého důvodu..
Za nedodržení 30ti dnů na vyřízení reklamace lze od ČOIky očekávat pokutu 500Kč. Nic víc ČOIka nezmůže, jen kupujícímu doporuči řešení občansko-právní cestou..
Nema cenu se dohadovat, preji ti at se ri v reseni reklamaci dari.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace v záruce
NickCarter píše: Uprimne, kolik veci jsi uz za svuj zivot uspesne vyreklamoval? Schvalne...
Jo a ty strachy o naklady na pravnika ja prave resim pojistenim u DAS. Ale nemusi se vzdy jit pravni cestou, neni to mnohdy nejefektivnejsi ale na presne takove jako ty prave obchodnici cekaji. ''jak dlouho to bude trvat? Kolik ho bude stát právník?'' takze mu ve finale radis co? Nikde jsem tvuj postup nevycetl...
Úspěšně jsem reklamoval za život tak 10 věcí. Neúspěšně ani jednu
vonZahn píše: Úspěšně jsem reklamoval za život tak 10 věcí. Neúspěšně ani jednu
Ten dotaz nebyl na Tebe, ale gratuluji ke 100% uspesnosti. Nicmene ten pocet neni zavratny :) Zakladem je nenechat se odbyt a asertivne jit za svym.
Naposledy editováno 17.07.2011 20:56:35
c.j. píše: Ještě k MP - několikrát jsem volal na obvodní oddělení v OV, přijeli bezprodleně k volně pobíhajícímu vlčáku. Odmítli přijet, když jsme upozorňovali na vykrádače aut, chtěli jsme jen aby přijeli a prošli parkoviště, že by zdrhli.. prý nepřijedou, protože čorkaři tam budou obratem zpět.. (asi měli pravdu), nepřijeli, když jsme měli na prodejně agresivního zákazníka - je to v našem soukromém prostoru, tak ať se staráme sami, nemají čas..
No tak to by bylo neco pro mne Ale pokud se nechas tak snadno odbyt u takto zavaznych veci, tak to ti verim, ze by ti na tu reklamacku rozhodne neprijeli
Naposledy editováno 17.07.2011 21:25:11
Pravdou je, ale že se to považuje za dohodu a tak většinou ČOI dá jen rozhodnutí o tom, že nebyl porušen zákon a strany se dohodly na opravě.
Pak je věci soudu zda uzná jednání prodejce za nepřiměřené na základě posudku nebo rozhodne tak že došlo podpisem k vzájemné dohodě a je to problém.
Koukni jak je napsáno , že ti motorku převzali a jak je sepsán reklamační list.
pokud není nic sepsáno tak je to v..... no a pokud je vše uvedeno tak jak by mělo je to jen na něm zda bude trvat na odstranění vady, výměněny motorky , nebo vrácení peněz.
Je však pravdou, že každý si koupí něco a pak to chce vehementně vracet , protože už zjistily že udělali blbost(což je častokrát a mnohokrát)ja třeba u nové octávky reklamoval 2x nefunkční topení a 3x klimatizaci a 1x nefunkční jednotku klimatizace, a stejně vím že by mi to auto nevyměnili a ani by na něco takového nepřistoupili, nadruhou stranu ale vím že je v záruce tak mění díly a auto funguje jedinným neduhem je to že to zabírá čas se s tím otravovat...pro me s toho plyne ok servis se stará ale škodovku už nechci příště koupím něco jinýho
řešil sem lidi kteří toto dělali opakovaně u několika firem a typu zboží a došlo to tak, že jim pak už jen rovnou vrátili peníze a neprodali raděj nic.
Naposledy editováno 18.07.2011 06:52:19
Ať se pokusí s prodejcem slušně dohodnout kde vznikl problém, jestli v tom, že to neumí opravit, nebo čekají na potřebný náhr. díl, nebo je jiný probém (prodejce motorku do opravy vzal, takže problém chce řešit a nedává od něj ruce pryč) asi bych si stanovil nějaký nový termín dokončení opravy. Myslím se že slušností na obou stranách dosáhne víc, než nějakým vyhrožováním.Pokud by ani náhradní termín nesplnil, pak teprve přitvrdit viz příspěvky výše. Pracoval jsem v obchodě se součástkami na auta a vím sám z praxe, že pokud někdo přišel reklamovat zboží a rovnou na nás spustil výhružky právníkama a soudama, pak vyřízení reklamace se automaticky posouvalo přesně na celých zákonem daných 30 dní (i když by byla normálně a při slušném jednání kladně vyřízena během 10 minut)aby si těch 30 dní nepojezdil .