globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vynucený průjezd na červenou
 
3.7.2011 v 15:56
Hoj, zrovna včera se mi stalo to, že jsem večer, kdy už semafory jedou na jinej režim, než ve dne, přijel k jedněm takovejm těm chytrejm, co tě stopnou, když jedeš rychlejš, nebo když v jednom směru nic nejede, tak v tom druhým je zelená, dokud v druhým něco nepřijede a já přijel na červenou a stojim...a stojim...a stojim a asi bych tam stál do rána, kdybych na tu červenou prostě pak neprojel, když nic nejelo - ty "chytrý" semafory testujou, esi tam něco stojí, přes tlakový body ve vozovce, jenže jsou jen asi po stranách, kde jsou kola auta a já stál uprostřed a občas mi nepustí, ani když stojim tam, kde by jinak stálo auto, protože nejsem dost těžkej (cca 300kg s moto), ale jak tohle třeba vyřeší cyklista, babetista apod? Co kdyby tam stáli flojdi a číhali, jak se tohle řeší dál? Přeci tam nemůžu stát donekonečna, když vím, že závada je na straně semaforů? A jak to řešíte? Slyšel jsem něco o neodymovým magnetu zespodu moto apod, že to ty čidla poznaj, ale nevim..dík za rady
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

5.7.2011 v 08:50 | Nahoru | #61

Blaaazin píše: Zdary,
už jsem jel takhle taky dvakrát na červenou Ale není to čidlo na váhu jak jsi psal, ale na odpor (indukční), nebo tak něco. V silnice je vždycky před bílou příčnou čárou vidět takovej šikmej obdélník a když si s motorkou vjedeš přímo šikmo nad něj, tak by se ti ten siknál měl odrazit od podvozku a sepnout to, ale je to tak 50/50, jestli tě to uvidí A s policajtama bych se asi hádal, kdyby mě za takovouhle červenou stopli...



tyhle šikmy nesmysly jsou pro autobusy- jak to funguje nevím, borci co to dělali mi to nechtěli říct. Když přijede auto na světla tak tam stojí jak ocas než na něj přijde řada, když tam přijede autobus okamžitě má zelenou

Vynucený průjezd na červenou

5.7.2011 v 12:54 | Nahoru | #62
ty senzory (indukční smyčky) jsou před takovým semaforem dva. Jeden je ve vzdálenosti zhruba 50ti metrů, a je to obdélník napříč vozovky, a druhej je těsně před čárou, a je to obdélník šikmo. Ten ve větší vzdálenosti slouží pro včasnou detekci přijíždějícího vozidla, aby nemuselo v noci zastavovat, a než ujede těch 5O metrů, aby mu skočila zelená. Na mašině je poměrně snadné ho omylem minout a objet, a pak je to jako byste nebyli. Už to tu někdo psal - obdélník je v podstatě jen vyfrézovaná drážka, do které je vložen drát, a drážka je pak znovu zalita tekutým asfaltem. Drát pak tvoří normální indukční smyčku, která zaznamená pohyb kovového předmětu. Musí to být pohyb, tedy nějaká změna, která tam vytvoří impuls. Rozsévání magnetů po křižovatkách nám tedy nepomůže - magnet který se válí na silnici není tou "změnou" - změnou je jen ve chvíli vhození, pak už ne když tam furt jen smutně leží. Je to podobné, jako u alternároru v autě - tam se magnety při otáčení (běhu motoru a alternátoru) pohybují, a indukují tak napětí. Když chcípnete motor, magnety se zastaví, a nic neindukují. Co by nám ale opravdu pomoci mohlo (mám zákonitě stejný problém, kór se svou kevlarovou nádrží), je ten magnet umístěnej někde na spodku mašiny. Dejte vědět, pokud někdo najdete nějakej tvarově vyhovující a dostatečně silnej, taky po něčem kouknu

Vynucený průjezd na červenou

5.7.2011 v 13:38 | Nahoru | #63
Tady mají různý magnety (objednal sem si magnetickou kouli a dá se s ní dělat hromada ptákáren)

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

5.7.2011 v 22:28 | Nahoru | #64

dohoja píše: ještě sem se s tím nesetkal ale když bych měl trpělivost tam těch např 15min stát volám policajty ať to jdou opravit a volat je třeba furt aby je to sralo a fakt to opravili/seštelovali


Odkud jsi.. ještě jsem neviděl, že by POLICIE opravovala semafory..možná maj na dveřích za MILIARDY nápis pomáhat a chránit ale né opravovat a ničit.. Za mě určitě volat 156 nebo 158 ale určitě né se slovy přijeďte opravit semafor.. na to ti operační může tak leda odpovědět tak to je fór

Vynucený průjezd na červenou

6.7.2011 v 16:47 | Nahoru | #65
Tohle se mi stalo u alzy kousek až na to že bylo 6 večer a celkem provoz za mnou 2 auta a čekal jsem tam asi 15 min tak jsem nakonec počkal až nic nejelo a projel jsem to prej občas co mi říkal kamoš posvítit dalkovýma světlama prej to pomáhá občas na některý.

Vynucený průjezd na červenou

6.7.2011 v 19:44 | Nahoru | #66
Zatím se mě to stalo jen jednou.A to na Rokycansky při odbočování na Hřbitovní v Plzni.Čekal jsem tam dobrech 10 minut a nakonec jsem projel na červenou došla trpělivost a benzín docházel ..

Vynucený průjezd na červenou

6.7.2011 v 22:33 | Nahoru | #67
V Plzni jsou ty indukční obdélníky ne našikmo, ale naplacato (širší strana je přes pruh, kratší strana je ve směru jízdy a bejvají tak dva metry před bílou příčnou čárou - ale ne všude jsou vidět). Nejlepší je zastavit motorkou přímo na něm (přední kolo před a zadní za). Když to nepomáhá, tak se buď dočkat auta, nebo se vysrat na barvy...

Naposledy editováno 06.07.2011 22:34:03

Vynucený průjezd na červenou

6.7.2011 v 23:56 | Nahoru | #68
zrovna dneska jsem stál v Praze na červené...a to asi 15 min. došlo to tak daleko, že jsem vypnul motor a sundal přilbu abych se neupekl na sluníčku. Doleva se nikomu se mnou asi nechtělo :( bohužel semafory jsou tam nastaveny tak, že pustily při odbočovací vlně i rovný pruh proti mě, takže se nedalo jet ani na červenou. Nehledě na asi 15 kamer namířených do křižovatky :) Holt krása křižovatky průmyslová-černokostelecká

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

7.7.2011 v 09:19 | Nahoru | #69

dohoja píše: ještě sem se s tím nesetkal ale když bych měl trpělivost tam těch např 15min stát volám policajty ať to jdou opravit a volat je třeba furt aby je to sralo a fakt to opravili/seštelovali


Co mají policajti společného se semaforama?

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

7.7.2011 v 09:25 | Nahoru | #70

Marex píše: Moje řešení: Normálně to chcípneš a odtlačíš přes křižovatku. V tu chvíli totiž nejsi řidič,ale chodec s vozíkem.


A to jsi vyčetl kde????

Vynucený průjezd na červenou

7.7.2011 v 11:11 | Nahoru | #71
Jasný, pokud netlačíš moped, tak chodec nejsi... Nesmíš s tím ani na chodník.

2 reakcí na tento příspěvek Vynucený průjezd na červenou

25.7.2011 v 00:20 | Nahoru | #72
ZJS,
Tyhle systémy fungují jednoduše:
1. Indukční smyčka ve vozovce.
Jsou to takový ty šikmý-"není pravidlem" obdelníky ve vozovce. Cesta se jen rozřeže a do vzniklé rýhy se vloží smyčka z drátu a zaleje se "letním klouzkem" Tento systém zkoumá změny magnetického pole, které ovlivňuje přítomnost kovu uvnitř/v blízkosti smyčky. Podle provedení se dá pak určit i citlivost. Zpravidla platí, že čím "na oko" je menší tím je vyšší pravděpodobnost, že to vezme i mašinu. Platí to samozřejmě pro kovy, které jsou magnetické, nebo jsou při svém objemu schopny ovlivnit (elektro)magnetické pole. Kovy z lehkých slitin mají problém. Pokud vezmu přední vidlici a zadní, která je z magneticky aktivního materiálu a zastavím na větší smyčce nebo je zapuštěná hlouběji a pod. je velká pravděpodobnost, že mě to vůbec nevezme a semafor o mě neví. -> Málo kovu na to, aby změnil magnetické pole. S motorkou to ještě jde, ale například, když vyjedu na kole jsem v prdeli úplně, tam je kovovej jen talíř řetěz a kolečka a navíc poměrně vysoko a to půlkilo kovu nic nezmění... S autem jede samozřejmě tuna kovu v podlaze nebo podobě rámu. Jen zamyšlení: S idnukcí, jak je posáno v příspěvku výše, platí fyzikální zákony. Tzn. aby se indukoval v cívce proud, musí být pohybující se předmět zdrojem magnetického pole což asi každý kov v mizivé míře bude. Kdybych ovšem teoreticky vzal, že žádné magnetické pole kov neprodukuje. Žádný proud, tedy indukci v cívce ani pohybem kovového předmětu nevytvořím. Na řadu by pak opravdu přišel sprostý magnet třeba z toho hard disku, který má opravdu silné mag.pole a jeho pohybem bych už proud vytvořil.
2. Kamera.
Kamera, která je namířena na jízdní pruh pro který je určen semafor, je lepším řešením. Snímá se obraz a porovnávají se rozdíly. Pokud něco přibývá (Změny) semafor se to pokusí pustit. Opět s kolem nebo motorkou nastavá problém obdobný a tím je malá plocha obrazu který se změní. Ale z vl. zkušenosti lze usoudit, že tento systém je spolehlivější. (Nevím jak je to v současné době s průjezdy na červenou, ale asi není problém. aby eltodo dodávalo případné hříšníky z těchto kamer bengáčům. Pokd tedy jedete v autě, nebo nemáte tmavý plexi pokusil bych se vyhnout se průjedu pod kamerou na červernou.)

V prvním případě: Doporučuji zastavovat přímo uprostřed smyčky pokud je viditelné její umístění i za cenu, že v křižovatce člověk stojí jako debil na šikmo a podobně. Pokud mám za sebou auto, tak ho tam pustit (Mnoho plechu v podlaze vozu, zcela změní mag.pole ovšem musí za vámi stát inteligentní řidič, který o smyčce ví, nebo s ní počítá). Když se nic neděje, zkusit pár desítek cm po smyčce zarejdit tam a zpátky. Pokud jsou smyčky dvě týká se to takových těch prudivých semaforů. Princip opět triviální: Ujetá vzdálenost se musí rovnat časovému úseku, čož jednoduše znamená že mezi pravní smyčkou, která vozidlo sejme musí uplynout (a teď příklad) 2,5 sec což znamená, že jedu 45 km/h. Klasicky to poznáte když je na semaforu furt červená (v noci bez provozu). Jedonduše vás to přinutí projet křižovatku určenou rychlostí. Pokud první smyčka nezachytí nic, na druhé si pár desítek sekund počkáte. Když zkusíte tenhle šmejd projet třeba 30 km/h nejlíp v autě nebo si u semaforu na cígo počkáte a mrknete co semafor dělá bude vám to jasný. První smyčka, 2-3 sekundy, oranžová-zelená, průjezd druhou smyčkou, oranžová-červená....

V případě druhém: Pokud semafor nereaguje, tak si couvnout pod kameru a hnout sebou ze strany na stranu a způsobit tak větší změny z rozdílech snímaného obrazu.

Prosím, aby jste mě nebrali na hůl... Tyhle znalosti si pamatuji ještě ze školy, kdy byly indukční smyčky ve vozovce hudbou budoucnosti a o kamerách se vědělo akorát to že jsou strašně drahé a rozšíří se až v době, kdy bude člověk chodit po Marsu Přesto jsme to šprtali... a dnes to může být malinko jinak, ale principelně to bude stejné

No a můj recept na to když to nefunguje?
Stalo se mi to v Praze na nějaký zasraný ulici, kde jsou takový ty kostky z půlkubíkové žuly. Smyčka asi byla pod dlažbou jenže, když uvážím kostky, který mají 25x15x15 cm měl jsem se svou troškou kovu sviňsky daleko k tomu, abych něco změnil. Pojížděl jsem sem a tam, došlo to tak daleko, že jsem to i chcíplnul, abych si navyhříval vodu na kafe... Zkusil jsem mašinu i skolnit a nic. Byl den 7.00 ráno a naproti mě okna policejní služebny.. No asi jsem trapák, ale než abych to hodinu objížděl po těch rozm-rdanejch kostkách okolo, tak s tím chcípnutým motorem, jsem se dobelhal ke kraji na chodník semafor objel z prava, pak jsem to natočil a pokračoval. Vím nemám na chodníku s motem 50ccm+ co dělat, ale to by šlo ukecat asi líp, než kdybych se policajtům snažil vysvětlit, že jsem na tu červenou jel schválně, bo to ttrrrrvala asi hodinu...

Doufám, že můj noční článek vám bude k nečemu užitečnej..

Naposledy editováno 25.07.2011 00:45:29

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

25.7.2011 v 00:54 | Nahoru | #73
rohw> Nevím, jestli se jedná aktivni indukcnostni sensor jak ho popisujes ty, nebo o pasivni indukcni (gererovani pulzu prostrednictvim elmag. indukce). Oboji je mozne a dostupne zdroje hovori o obou variantach.
Nicmene vzhledem k tomu, ze prakticky v celem Brne je funkcnim resenim problemu s detekci montaz permanentniho magnetu a ne feromagnetika, myslim ze ve vetsine bude indukcni sensor. Takze pomuze velky neodym a prijizdet rychle

Vynucený průjezd na červenou

25.7.2011 v 07:46 | Nahoru | #74
Ahoj,nestůjte kvůli smyčce uprostřed silnice,dřív nebo později budete katapultováni.Kde berete tu důvěru.

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

28.7.2011 v 09:48 | Nahoru | #75
rohw> Krásně popsáno, mluvíš mi z duše, ale na podobnej elaborát jsem bohužel neměl čas. "Vodič, který se pohybuje v magnetickém poli..." (nebo taky v tomto případě naopak), a teď už si nevzpomenu, jaké ruky to bylo pravidlo s těma siločarama určující, na kterém jeho konci se naindukuje kladný, a na kterém záporný pól. Škoda, že moje kevlarová nádrž zaručeně nenaindukuje vůbec nic... V Praze tyhle systémy technicky obhospodařuje Eltodo, které má s Prahou smlouvu na patnáct let. Správcem všeho co se ulic týče je pak Technická správa komunikací. Ta by měla být tím místem, které bychom měli bombardovat stížnostmi tak dlouho, až už je to přestane bavit, že s tím raděj něco koncepčně udělají. Alternativou je pak přímo magistrát, kterej jim to stejně jako zřizovatel hodí k vyřízení. Ono se na tom za tohoto stavu totiž vlastně ani nic moc opravit nedá. Pokud se však problém začně jevit jako problém dostatečně velkého rozměru (v řádu stovek stížností na nefunkčnost pro cyklisty a motorkáře), pak s tím třeba začnou časem něco koncepčně dělat. Dokud mlčíme, a jezdíme po pár minutách ze zoufalosti na červenou, problém vlastně neexistuje, jen my riskujeme pokuty a stržené body. Celá váha nefunkčnosti jde pak na náš účet, a oni nemají problém se slovy: nezaznamenali jsme žádné stížnosti občanů a řidičů. Proč? Oni jsou tím správcem komunikace, který je z daní placen za to, aby byly sjízdné a plně funkční pro všechny řidiče bez rozdílu. Chtěl jsem jim napsat hned, ale jejich webový portál mě bohužel fuckuje úplně stejně, jako jejich semafory... http://www.tsk-praha.cz/static/index.html - Error 404: javax.servlet.UnavailableException: Initialization of one or more services failed. No, asi je to u nich normální... Tak to ode mě půjde buď poštou, a nebo rovnou na magistrát, a basta.

1 reakcí na tento příspěvek Vynucený průjezd na červenou

29.7.2011 v 11:13 | Nahoru | #76
pokud by to bylo nekde u baraku tak bych ve 3 v noci to tam zacal tocit treba do omezovace oni by me pak pustili sami

(reakce na) Vynucený průjezd na červenou

31.7.2011 v 13:41 | Nahoru | #77
milion> To jo, ale nedelejme si zbytecne nepratele mezi lidmi, kteri za to nemuzou... i kdyz chapu. Stejny myslenky z klaksonem a tocemim motoru me napadaji na tech sikanoznich semaforech, kde se podari prekrocit rychlost o pul km za hod. a pak uz jen 2 minuty cekat nez te semafor pusti. Slovy jednoho kamarada: proc si budu zbytecne kurvit motor.
A Naopak: Jaka bude moje moc nad tim kdyz mi nejaka urednicka pica naprojektuje podobnej semafor pod okno a ja pak budu celou noc poslouchat jak mi porad zastavuji nejaky auta motorky nakladaky pod oknem dve minuty cekaji a pak za velkyho hluku tu hmotu zase uvadeji do pohybu. Myslim ze by me pak na urade meli za nejvetsiho hajzla na dedine, protoze preci cim vic semaforu, tim vic ma nejakej franta zisk a preci si tema silencema nenechaji pozabijet deti. No ale zijeme ve pekne zkurveny republice. Delat bordel by se mel pred mistnim uradem, ale kdyz tam prijedu sam tak si me odveze chocholousek s odvolanim na nejaky paragraf v zakone.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist