Blaaazin píše: Zdary,
už jsem jel takhle taky dvakrát na červenou Ale není to čidlo na váhu jak jsi psal, ale na odpor (indukční), nebo tak něco. V silnice je vždycky před bílou příčnou čárou vidět takovej šikmej obdélník a když si s motorkou vjedeš přímo šikmo nad něj, tak by se ti ten siknál měl odrazit od podvozku a sepnout to, ale je to tak 50/50, jestli tě to uvidí A s policajtama bych se asi hádal, kdyby mě za takovouhle červenou stopli...
tyhle šikmy nesmysly jsou pro autobusy- jak to funguje nevím, borci co to dělali mi to nechtěli říct. Když přijede auto na světla tak tam stojí jak ocas než na něj přijde řada, když tam přijede autobus okamžitě má zelenou
dohoja píše: ještě sem se s tím nesetkal ale když bych měl trpělivost tam těch např 15min stát volám policajty ať to jdou opravit a volat je třeba furt aby je to sralo a fakt to opravili/seštelovali
Odkud jsi.. ještě jsem neviděl, že by POLICIE opravovala semafory..možná maj na dveřích za MILIARDY nápis pomáhat a chránit ale né opravovat a ničit.. Za mě určitě volat 156 nebo 158 ale určitě né se slovy přijeďte opravit semafor.. na to ti operační může tak leda odpovědět tak to je fór
Naposledy editováno 06.07.2011 22:34:03
dohoja píše: ještě sem se s tím nesetkal ale když bych měl trpělivost tam těch např 15min stát volám policajty ať to jdou opravit a volat je třeba furt aby je to sralo a fakt to opravili/seštelovali
Co mají policajti společného se semaforama?
2 reakcí na tento příspěvek Vynucený průjezd na červenou
Tyhle systémy fungují jednoduše:
1. Indukční smyčka ve vozovce.
Jsou to takový ty šikmý-"není pravidlem" obdelníky ve vozovce. Cesta se jen rozřeže a do vzniklé rýhy se vloží smyčka z drátu a zaleje se "letním klouzkem" Tento systém zkoumá změny magnetického pole, které ovlivňuje přítomnost kovu uvnitř/v blízkosti smyčky. Podle provedení se dá pak určit i citlivost. Zpravidla platí, že čím "na oko" je menší tím je vyšší pravděpodobnost, že to vezme i mašinu. Platí to samozřejmě pro kovy, které jsou magnetické, nebo jsou při svém objemu schopny ovlivnit (elektro)magnetické pole. Kovy z lehkých slitin mají problém. Pokud vezmu přední vidlici a zadní, která je z magneticky aktivního materiálu a zastavím na větší smyčce nebo je zapuštěná hlouběji a pod. je velká pravděpodobnost, že mě to vůbec nevezme a semafor o mě neví. -> Málo kovu na to, aby změnil magnetické pole. S motorkou to ještě jde, ale například, když vyjedu na kole jsem v prdeli úplně, tam je kovovej jen talíř řetěz a kolečka a navíc poměrně vysoko a to půlkilo kovu nic nezmění... S autem jede samozřejmě tuna kovu v podlaze nebo podobě rámu. Jen zamyšlení: S idnukcí, jak je posáno v příspěvku výše, platí fyzikální zákony. Tzn. aby se indukoval v cívce proud, musí být pohybující se předmět zdrojem magnetického pole což asi každý kov v mizivé míře bude. Kdybych ovšem teoreticky vzal, že žádné magnetické pole kov neprodukuje. Žádný proud, tedy indukci v cívce ani pohybem kovového předmětu nevytvořím. Na řadu by pak opravdu přišel sprostý magnet třeba z toho hard disku, který má opravdu silné mag.pole a jeho pohybem bych už proud vytvořil.
2. Kamera.
Kamera, která je namířena na jízdní pruh pro který je určen semafor, je lepším řešením. Snímá se obraz a porovnávají se rozdíly. Pokud něco přibývá (Změny) semafor se to pokusí pustit. Opět s kolem nebo motorkou nastavá problém obdobný a tím je malá plocha obrazu který se změní. Ale z vl. zkušenosti lze usoudit, že tento systém je spolehlivější. (Nevím jak je to v současné době s průjezdy na červenou, ale asi není problém. aby eltodo dodávalo případné hříšníky z těchto kamer bengáčům. Pokd tedy jedete v autě, nebo nemáte tmavý plexi pokusil bych se vyhnout se průjedu pod kamerou na červernou.)
V prvním případě: Doporučuji zastavovat přímo uprostřed smyčky pokud je viditelné její umístění i za cenu, že v křižovatce člověk stojí jako debil na šikmo a podobně. Pokud mám za sebou auto, tak ho tam pustit (Mnoho plechu v podlaze vozu, zcela změní mag.pole ovšem musí za vámi stát inteligentní řidič, který o smyčce ví, nebo s ní počítá). Když se nic neděje, zkusit pár desítek cm po smyčce zarejdit tam a zpátky. Pokud jsou smyčky dvě týká se to takových těch prudivých semaforů. Princip opět triviální: Ujetá vzdálenost se musí rovnat časovému úseku, čož jednoduše znamená že mezi pravní smyčkou, která vozidlo sejme musí uplynout (a teď příklad) 2,5 sec což znamená, že jedu 45 km/h. Klasicky to poznáte když je na semaforu furt červená (v noci bez provozu). Jedonduše vás to přinutí projet křižovatku určenou rychlostí. Pokud první smyčka nezachytí nic, na druhé si pár desítek sekund počkáte. Když zkusíte tenhle šmejd projet třeba 30 km/h nejlíp v autě nebo si u semaforu na cígo počkáte a mrknete co semafor dělá bude vám to jasný. První smyčka, 2-3 sekundy, oranžová-zelená, průjezd druhou smyčkou, oranžová-červená....
V případě druhém: Pokud semafor nereaguje, tak si couvnout pod kameru a hnout sebou ze strany na stranu a způsobit tak větší změny z rozdílech snímaného obrazu.
Prosím, aby jste mě nebrali na hůl... Tyhle znalosti si pamatuji ještě ze školy, kdy byly indukční smyčky ve vozovce hudbou budoucnosti a o kamerách se vědělo akorát to že jsou strašně drahé a rozšíří se až v době, kdy bude člověk chodit po Marsu Přesto jsme to šprtali... a dnes to může být malinko jinak, ale principelně to bude stejné
No a můj recept na to když to nefunguje?
Stalo se mi to v Praze na nějaký zasraný ulici, kde jsou takový ty kostky z půlkubíkové žuly. Smyčka asi byla pod dlažbou jenže, když uvážím kostky, který mají 25x15x15 cm měl jsem se svou troškou kovu sviňsky daleko k tomu, abych něco změnil. Pojížděl jsem sem a tam, došlo to tak daleko, že jsem to i chcíplnul, abych si navyhříval vodu na kafe... Zkusil jsem mašinu i skolnit a nic. Byl den 7.00 ráno a naproti mě okna policejní služebny.. No asi jsem trapák, ale než abych to hodinu objížděl po těch rozm-rdanejch kostkách okolo, tak s tím chcípnutým motorem, jsem se dobelhal ke kraji na chodník semafor objel z prava, pak jsem to natočil a pokračoval. Vím nemám na chodníku s motem 50ccm+ co dělat, ale to by šlo ukecat asi líp, než kdybych se policajtům snažil vysvětlit, že jsem na tu červenou jel schválně, bo to ttrrrrvala asi hodinu...
Doufám, že můj noční článek vám bude k nečemu užitečnej..
Naposledy editováno 25.07.2011 00:45:29
Nicmene vzhledem k tomu, ze prakticky v celem Brne je funkcnim resenim problemu s detekci montaz permanentniho magnetu a ne feromagnetika, myslim ze ve vetsine bude indukcni sensor. Takze pomuze velky neodym a prijizdet rychle
1 reakcí na tento příspěvek Vynucený průjezd na červenou
A Naopak: Jaka bude moje moc nad tim kdyz mi nejaka urednicka pica naprojektuje podobnej semafor pod okno a ja pak budu celou noc poslouchat jak mi porad zastavuji nejaky auta motorky nakladaky pod oknem dve minuty cekaji a pak za velkyho hluku tu hmotu zase uvadeji do pohybu. Myslim ze by me pak na urade meli za nejvetsiho hajzla na dedine, protoze preci cim vic semaforu, tim vic ma nejakej franta zisk a preci si tema silencema nenechaji pozabijet deti. No ale zijeme ve pekne zkurveny republice. Delat bordel by se mel pred mistnim uradem, ale kdyz tam prijedu sam tak si me odveze chocholousek s odvolanim na nejaky paragraf v zakone.