Chtěl bych se zeptat, co s dobíjením. (SV 650 1999).
Dobíjí to málo, na volnoběh to tak tak vyleze na 14 V, při zapnutých světlech a 5.000 ot. slabých 13 V.
Všecko jsem měřil a všecko je OK! Přesně podle návodů! To mě štve, kdyby aspoň nějaká hodnota ulítla někam mimo, tak vím, čím to je...
Multimetr mi ukazuje:
- odpor mezi fázemi alternátoru 0.9 - 1.1 ohm
- na volnoběh napětí mezi fázemí 20-30 V, 5.000 ot. 80-90V, všecky stejně.
- ampéry mezi fázemi - jsem kolem 10-12 A všude.
- "propustnost" + na baterce s + na regulátoru a - na baterce s - kolem 0.05 V
Jediné co možná neumím změřit, jsou ty hodnoty testování diod v regulátoru. V propustném směru mi multimetr ukazuje "500", to je 0.5 V? V závěrném směru neukazuje nic (otevřený obvod, bez spojení), přitom ve všch návodech píšou min. 1.5 V.
Takže dotaz:
Může to být alternátorem? V manuálu Suzuki SV píšou ten odpor mezi fázemi 0.2 - 0.55 ohm, já mám 1.1. Ale i v návodu zde je do 1.0 ohm, na Motoride.sk dokonce až do 2 ohm. A multimetr pípá, jako normálně uzavřený obvod (multimetr nezaregistruje ani ten odpor).
To je 0.5 ohmu a 1.0 takový rozdíl??? Může se to projevit až při zátěži, že ten odpor vzroste? Mám změřit odpor při běžícím motoru (jde to)?
A druhý dotaz:
Co to měření diod v regulátoru? Že mi mutimetr nic neukázal v tom závěrném směru. Může to mít nějaký význam?
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK
vystup z regulatoru (obvykle 4 piny - 2x + a 2x -) spojis plusy do sebe a minusy do sebe a privedes primo na baterku....(samo nejlepe pres pojistku, ale na pokus muzes i rovnou)
ten IC v regulatoru u suzuki meri kdovico a kdovijak a proste jak se postupem casu udelaj v kabelovym svazku prechodaky tak si takhle zacne vymejslet... ono totiz z toho regleru to jde do pojistek, pak pres vsechny spotrebice zpatky na baterku....
regulatory jako vape a ignitech si reguluji asi nejak jinak, takze kdyz to vymenis tak prestoze duvod nefugovani puvodniho jsou prechodaky ve svazku tak funguji i v puvodnim zapojeni... ty origo suzuki ale nebyvaj KO, kdyz se prehodej do motorky co nabiji ok (nejsou prechodaky tak velky) tak obvykle makaj ok....
zkus. pokud se to nezlepsi, je to nejspis regler no.... a k poznamce "vsechno je ok, vse podle navodu" no ok je vystup z altiku, z regleru je vystup spatnej (v manualu je limit 13,5v) takze podle manualu to ukazuje na vadnej regler
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK
A multimetr mezi fázemi a tím šroubem, i mezi fázemi a mínusem baterky nic neukáže ---> je to v pořádku, ne? (maximální odpor, fáze nejsou nikterak propojeny s kostrou...)
jaja83 píše: 1100Virago> Neukazuje to nic, takže velký - obvod rozpojen. Zkoušel jsem si nejprve propípat jeden šroub na motoru s mínusem baterky - pro ověření, že je to opravdu kostra.
A multimetr mezi fázemi a tím šroubem, i mezi fázemi a mínusem baterky nic neukáže ---> je to v pořádku, ne? (maximální odpor, fáze nejsou nikterak propojeny s kostrou...)
kdyz tam pri tom kdyz to bezi nameris na vsech stejny napeti a tak jak pises tak bych to bral jako dostatecny jako dukaz ze altik je ok.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK
Výsledek má být velice nízké napětí - max. do 0,2 V a to mám (0,05 mi to ukázalo). Takže přechoďáky v kabeláži nebudou, ne? To by se na nich "ztratilo" hodně napětí a rozdíl mezi + regleru a + baterky by byl hodně velký (a mezi - a - taky). Tak tomu rozumím.
A když plus z regleru (a mínus) přivedu rovnou na baterku, co tím získám? Jó už tomu rozumím - nastartuju a podívám se, kolik ten regler dává napětí - rovnou do baterky, né přes celou kabeláž, žejo...
Ale to taky stejně můžu při nastartovaném motoru změřit přímo výstup z regleru na svorkovnici - červený normálně s kostrou, ne? Prostě kolik voltů je výstup z regleru, ne až na baterce po projití celou elektro soustavou?
- jo a ještě - to jsem chtěl slyšet - super Altík bude OK, jestli mi to měří odpor 0,5 nebo 1 ohm je jedno......??!!!! Napětí 80 - 90 voltů při 5.000 ot. a všechny fáze stejně - to musí být OK
Naposledy editováno 29.06.2011 11:06:13
jaja83 píše: assassin> Tomu "triku" nerozumím. Regler má vstup 3 žluté (fáze z altíku) a výstup jeden červený a jeden černo-bílý. V návodech psali změřit napětí mezi plusem baterky a červeným (to je to Tvoje "přivedeš plusy rovnou na baterku, ne?) a pak změřit mínus na baterce s tím černo-bílým na regleru.
Výsledek má být velice nízké napětí - max. do 0,2 V a to mám (0,05 mi to ukázalo). Takže přechoďáky v kabeláži nebudou, ne? To by se na nich "ztratilo" hodně napětí a rozdíl mezi + regleru a + baterky by byl hodně velký (a mezi - a - taky). Tak tomu rozumím.
A když plus z regleru (a mínus) přivedu rovnou na baterku, co tím získám? Jó už tomu rozumím - nastartuju a podívám se, kolik ten regler dává napětí - rovnou do baterky, né přes celou kabeláž, žejo...
Ale to taky stejně můžu při nastartovaném motoru změřit přímo výstup z regleru na svorkovnici - červený normálně s kostrou, ne? Prostě kolik voltů je výstup z regleru, ne až na baterce po projití celou elektro soustavou?
- jo a ještě - to jsem chtěl slyšet - super Altík bude OK, jestli mi to měří odpor 0,5 nebo 1 ohm je jedno......??!!!! Napětí 80 - 90 voltů při 5.000 ot. a všechny fáze stejně - to musí být OK
ok vystup mas jen dva draty.. tzn plus a minus a privest rovnou na baterku. on si ten integrovanej obvod co je uvnitr regulatoru a ridi ho "meri" kde co.. takze muze byt v poradku altik i regler, ale baterka pred smrti a regler uz dela blbosti... tzn mereni regleru naprazdnou bez baterky je k nicemu a i dost nebezpecny pro elektroniku, regler od baterky bych u bezici moto neodpojoval...
prave ty prechodaky v kabelazi delaj ze ten regler si vymejsli a reguluje blbe... aspon u TL je to pomerne casta zavada, u starsich GSXR taky, u SV sem nezkousel, ale za ten pokus nic nedas...
projevuje se to prave ze na volnobeh je tam 14v... pri nizkym napeti totiz regler nereguluje, jde to jen usmernovacem, jak napeti naroste, zacne zkratovat ale leze z nej maly napeti obvykle 12-13V me to presne tohle delalo, regler sem vycvaknul z puvodni elektroinstalace a natahl ho primo na baterku a od te doby 14V trvale....
Naposledy editováno 29.06.2011 11:14:07
Když ty dva kablíky - plus k akumulátoru a mínus ke kostře natáhneš ještě jednou "natvrdo", obejdeš všechny možné konektory po cestě a budeš mít jistotu, že regulátor dostane a pošle skutečné hodnoty. Pokud ten trik pomůže, víš že je regulátor v pořádku a chyba je někde v kabeláži. Když nepomůže ani to, je regulátor s největší pravděpodobností vadný uvnitř.
To víte, to je schíza dávat šílené prachy za altíky, reglery - "preventivně vyměnit", když přece měřené hodnoty jsou OK
Takže zkusím výstup z regleru dát přímo na baterku a když bude dávat 14 furt, tak závada odstraněna a budu s tím jezdit, jo? A původní svorkovnici nechám nezapojenou, jo?
P.S. Já myslel né regler odpojovat při běžící motorce, ale jestli něco změřím, když normálně na zapojený regler (a běžící motorce) píchnu kolík multimetru zespodu svorkovnice na červený a druhý kolík na kostu, tak mi to bude ukazovat volty taky, ne? Ale asi se nebudou lišit od měření na baterce....?
Naposledy editováno 29.06.2011 11:45:21
Poznatky:
1) merenim na mem multimetru stary regulator pri testu diod v propustnem smeru ukazoval hodnotu "500", na Vape mi to ukazalo "200"...
2) stary se hned (30 sekund) po nastartovani hral jak prase, nesla na nem udrzet ruka! Vape po 5 minutach zkouseni a mereni na dotek lehce hralo.
3) instalace Vape na SV 650 uplne bez problemu! Je sice trochu vetsi nez original, ale nastesti se vesel bez jakychkoliv uprav!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu [1, 2] Suzuki SV 650 | macumba | 32 | 15.9.2024 v 21:27 Kohlstein |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |