Téma: Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek
V tomhle vlákně budu chtít shrnout poznatky z okruhů a racing přestaveb, poradit (pokud budu vědět), jak na to či ono anebo si naopak nechám odpovědět na to, co by mě zajímalo a nemám s tím zkušenost...
Jinak nejsem tady pořád, tak moje reakce může někdy být trochu zpožděná

Jako demo použiju moji aktuální letošní "stavbu", best bike R1 2007

[URL=
===============================================================================================

Pro zpřehlednění vlákna zkusím zachytit důležitý stránky a shrnout to do jakéhosi obsahu..

OBSAH:

1. stránka (témata)
Představení mých biků, kryt řetěz.kolečka, "potítko" na nádržce brzd.kapaliny, brždění z.brzdou, ...

2.-3. stránka (témata)
GSXR1000 K1-K3, R1, barevný design a polepy, přepákování prodej a vychytávky, zkrácení plynu, úpravy DUC1098, hustokrutý photos ze závodů, řidítka, převody, laditelné moduly (vstřik.), ...

4.-5. stránka (témata)
Moje crashe, origo.zbořku nebo vylítanou okruhovku, odpověď Honzissovi na 7 otázek, ...

6. stránka (témata)
Cena okruhovky, GSXR750, fce Quickshifteru, mýty o ZX10 , pneumatiky, licence, náklady na sezónu, ...

7.-8. stránka (témata)
Náklady na sezónu, holka na ZX10, údržba podvozku, CBR600, názory na 2V, ...

9. stránka (témata)
Střelci Volná nad 600, povolené úpravy MČR, R1 - PVM + ARROW + Ohlins, Sportovní průkaz, ...

10. stránka (témata)
Pneu, powercommander, spojka R1, řetěz 520, ...

11. stránka (témata)
Řetěz 520 a dynamické účinky soustavy, hubnutí pilota/zvyšování výkonu motoru, reklama na motorkách, chlastačky, ...

12. stránka (témata)
Powercommander III USB do 6tis.Kč (petr.r1), Dynojet kit pro karbce, kde koupit řetězovku, zase chlast-photos :) ...

13.-14. stránka (témata)
Kocovina, GSXR750 K1, Pwrcommander a Ignition modul, ladění Suzuki elektroniky, titanový výfuk/nerez, tuning tělesné hmotnosti, nastavení vidlí, ...

15.-16. stránka (témata)
Větší chladič, výběr Perňa-lyží, závodní díly na moto, brzd.destičky, kam s motorkou na ladění, fota "slavných", ...

17.-19. stránka (témata)
Brzdové hadice, destičky, úpravy kapot - "čočky", cena startovného MČR, nabídka Perňa's R1 05 od p.Kozelky + diskuze (prodáno!!!), ...

20. stránka (témata)
Repase podvozku, ski-photos, levné ježdění na okruhu, výběr sportovních pneu, ...

21.-22. stránka (témata)
Brzdová kapalina, opět pneu (tlak, 2směs/klasika), jízda na okruhu a sledování budíků, Hungáč foto, ...

23.-25. stránka (témata)
Dawe02 jobs, licence info, motoškoly, rozety a kolečka, MiP motivation, sportovní průkaz, převody, ...

26. stránka (témata)
Slovakiaring, leštiči a jejich "absťák", Perňa v dívčí škole autoritou , ...

27.-28. stránka (témata)
Rijeka, 190/50 vs 190/55, umístění IR přijímače pro laptimer, 16,5" ráfky a pravidla MČR, prodej Perňovy R1 07, luxusní R1 2009, ...

29.-30. stránka (témata)
Slovenská licence, prodej mojí "legendární" kombinézy, NEW Look oblečku Road Racing Liberec 2009, ...

31. stránka (témata)
Troška ze zimních radovánek a přípravy, Grafy výkonu mé "bejvalky" - nynější majitel Pepazdepa-84, ...

32. stránka (témata)
Brždění a rychlost na cílovce v Mostě, můj crash v "bulváru" r.2000, ...

===============================================================================================


My new bike - pro sezónu 2009. Je to model 2008, takže nebude žádnej rozdíl..

[URL= možná s těmito věcičkami ...néé, pojedu "sérii"

[URL=


Naposledy editováno 19.11.2009 11:29:42

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

21.6.2011 v 22:50 | Nahoru | #4201
Biker_xx: 1. - 3.7. Brno to bych taky chtěl jet ale neni skym nemam dodávku ani vozejk

2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

22.6.2011 v 20:32 | Nahoru | #4202
Páč je to tady tak nějak nejokruhovější vlákno z okruhových, chtěl jsem se optat, jaké kde jezdíte převody na GSX R 1000 K6, pokud tady teda někdo s touto hujdou ještě je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

22.6.2011 v 20:36 | Nahoru | #4203
Jiřina97> 16/45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

22.6.2011 v 21:17 | Nahoru | #4204
Dawe02> A to jsi jel všude?

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

22.6.2011 v 21:21 | Nahoru | #4205
Jiřina97> jo, ja jsem linej to porad prehazovat. Parkrat jsem experimentoval s rozetou 46,47 ale fakt jsem lenosnej a ona ta sv*ne jede i od spoda...navic te to aspon motivuje gasovat abys to nehal moc ze sklepa

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

22.6.2011 v 22:07 | Nahoru | #4206

Jiřina97 píše: Páč je to tady tak nějak nejokruhovější vlákno z okruhových, chtěl jsem se optat, jaké kde jezdíte převody na GSX R 1000 K6, pokud tady teda někdo s touto hujdou ještě je



Rozetu jsem nechal serii tusim ze ma nejak 42 jen kolecko na motoru jsem hodil o zub min z 17 na 16..

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

23.6.2011 v 08:30 | Nahoru | #4207
16/45

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

23.6.2011 v 17:50 | Nahoru | #4208
Perňa_81: hele jakej máš názor nato předělat přepákování zadní kyvky tak aby se ta motorka zvedla , a jstli nevíš o kolik bych ji moh zvednout aby sem totálně nepodělal jízdní vlastnosti ? štve mě to že škrtam tim motorem ... a jak to tak vypadá tak tuhle sezonu sní budu muset dojezdit

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

23.6.2011 v 18:44 | Nahoru | #4209
Tak já tam mám teď taky 16/45, jezdil jsem na 530 15/45 a asik přikoupím ještě 15/44, myslím že někde by se to mohlo hodit

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

27.6.2011 v 22:22 | Nahoru | #4210
Zdar okruháři
dostal jsem doporučení na tohle vlákno na můj dotaz...
mohl byste se mi někdo trochu rozepsat o podvozcích silničních motorek?....
Chápu kvalitu a štelování u endura ,mx a DH biků....musí být dost citlivej na malý nerovnosti a nesmí jít do kolen při velký ráně a nesmí se bořit při brždění .Ale nechápu rozdíly u silničních strojů, jakej je rozdíl mezi špatnym a dobrym podvozkem , jak se chová , jak se má chovat, co se odněj očekává....prostě mě to vysvětlit
děkujem mnohokrát , pánbůh vám to oplat na dětech

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

27.6.2011 v 22:59 | Nahoru | #4211

Scrappy.Bored píše: Zdar okruháři
dostal jsem doporučení na tohle vlákno na můj dotaz...
mohl byste se mi někdo trochu rozepsat o podvozcích silničních motorek?....
Chápu kvalitu a štelování u endura ,mx a DH biků....musí být dost citlivej na malý nerovnosti a nesmí jít do kolen při velký ráně a nesmí se bořit při brždění .Ale nechápu rozdíly u silničních strojů, jakej je rozdíl mezi špatnym a dobrym podvozkem , jak se chová , jak se má chovat, co se odněj očekává....prostě mě to vysvětlit
děkujem mnohokrát , pánbůh vám to oplat na dětech



No odpověděl sis sám. Podvozek na silnicích a okruzích musí plnit to samý, co na sračkách. Tj, co nejvíc odfiltrovat nerovnosti tak, aby co nejmíň v různejch situacích motorka ztratila na ovladatelnosti... Jinými slovy, musí zajistit, aby nedošlo ke ztrátě kontinuální adheze pneumatik s povrchem. V praxi to pak znamená to, že dobrej (a dobře seřízenej) podvozek tuhle požadovanou adhezi zajistí i v limitních případech, teda při akceleraci, brždění a náklonech. Čim lepší adheze při zrychlení, tím menší prokluz a teda (krom menší šance rozbití huby) lepší zrychlení = lepší časy. Čím lepší adheze při brždění, tím menší podkluzování předního kola a teda (krom menší šance rozbití huby) kratší brzdná dráha = lepší časy. Čím lepší adheze v plnym náklonu, tím utaženější stopa a teda (krom menší šance rozbití huby) rychlejší průjezd zatáčkou = lepší časy. A samozřejmě tuplem v kombinaci brždění/náklon a akcelerace/náklon. To je celý. Jednoduše a zkráceně, na dobrym podvozku motorka líp akceleruje, líp brzdí a líp zatáčí. Na asfaltu sice nejsou nerovnosti tak velký, ale zase se gasuje, brzdí a zatáčí trochu víc než v terénu. No a z praxe, já když jsem vyměnil kdysi na svý D 1098 sériovou Showu z Ohlins, nepocejtil jsem vlastně vůbec žádnej rozdíl a jelo se mi úplně stejně. Ale časy na kolo byly rázem všude o 2-3s lepší.

PS: Škoda, že neplánuju děti...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

28.6.2011 v 20:33 | Nahoru | #4212
Biker_xx> pekne a myslim, ze srozumitelne vysvetleno.. hlavne si nerozbit hubu

3 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

28.6.2011 v 21:56 | Nahoru | #4213
biker ....děkujem....
Ale beztak kolik je na okruhu nerovnosti? Já si vždy myslel ,že na okruhu neni špatnej asfalt..bez vlnek , děr atd nebo ....jaký a kolik je tam nerovností..?

Čím lepší adheze v plnym náklonu, tím utaženější stopa....A co kontrétně změníš na podvozku aby si měl lepčí adhezy v náklonu??

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

28.6.2011 v 23:04 | Nahoru | #4214
Scrappy.Bored> Pokud žiješ v představě, že na okruhu není špatný asfalt, tak jsi se asi nebyl podívat na Lausitzringu, Hungaroringu, na posledních 2 zatáčce před cílovkou v Mostě (i když to poslepovali) a na Pannonii (o trochu lepší)...

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 00:31 | Nahoru | #4215
Scrappy.Bored> Nechtěj po mně, abych tu popsal celou teorii nastavování podvozku, to bych psal asi ještě o víkendu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 00:40 | Nahoru | #4216
Scrappy.Bored> Jinak mrkni třeba sem, jak podvozek maká na asfaltu. Sice to není okruh, ale zas je to o to líp vidět:

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 06:58 | Nahoru | #4217
Biker_xx> Noblesní záběry

Naposledy editováno 29.06.2011 06:59:02

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 07:36 | Nahoru | #4218
scrappy.bored: to nastaveni je v principu stejny jako na offroadech a treba DH kolech... jsou tam naky zmeny vyplyvajici z jinyho povrchu a jinejch rychlosti...

serie je stavena na velky rozpeti hmotnosti pilota takze abys na okruhu vyuzil zdvih chce to pruziny podle vahy a byvaji obvykle linearni narozdil od progresivnich seriovejch...

nastaveni tlumeni uz je teorie na x stranek a v praxi stejne dost zalezi na jizdnim stylu pilota...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 07:41 | Nahoru | #4219
poli: kdyz to zvednes podlozenim tlumice, nebo na kostech prepakovani tak zmenis trochu prubeh odpruzeni, ale to bych rek ze nebude moc znat.. zmeny na stope uz budou znatelnejsi, takze vzadu podle me o moc vic jak 3cm asi jit nemuzes... ja bych pustil vidle v brylych dolu(jakoze opacne nez kdyz se zkracuje stopa.. ono to nepujde o moc..tak max 5mm?) a k tomu zvednul ten zadek.. tzn stopa aby ti zustala plus minus stejna jen vyssi svetla vyska a i teziste no... samo nejlepsi je ten cajk na zvedani zadku udelat stelovaci.. ono se dost pozna kazdej mm na tlumici...

2 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 08:07 | Nahoru | #4220
kdyz uz je tu rec o podvozku..

Jsem s nastavenim svych ohlinsu spokojenej, nicmene, soude podle ty stahovaci pasky na vidli, mi jde predek pri brzdeni hodne dolu. Me nekdo z vas jeste kus teorie jak to pritvrdit, abych nesel uplne dolu? Staci to jen pritahnout tema hvezdickama?

Ď

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 08:16 | Nahoru | #4221

Kabik píše: kdyz uz je tu rec o podvozku..

Jsem s nastavenim svych ohlinsu spokojenej, nicmene, soude podle ty stahovaci pasky na vidli, mi jde predek pri brzdeni hodne dolu. Me nekdo z vas jeste kus teorie jak to pritvrdit, abych nesel uplne dolu? Staci to jen pritahnout tema hvezdickama?

Ď



hvezdicky jsou predpeti pruzin, tim ze zvetsis predpeti tak to samozrejme pri brzdeni klesne min, ale bude to pouzivat min zdvihu i mimo brzdeni.... takze jestli mas ted spravne SAG tak nevim jestli to je dobrej napad to resit takhle, trochu jo, ale neprehanet...

jinak na tohle ma vliv nastaveni kompresniho utlumu - tzn obvykle sroubek dole na vidlici...

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 08:19 | Nahoru | #4222
jasný.. díky.
Pokouknu do nejakyho manualu, abych ziskal predstavu jak moc tim kroutit ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 10:16 | Nahoru | #4223
Kabik> predpeti ze SAG nastaveni moc nemen. Pokud jdes na doraz pak zvys utlum komprese - pomuze pokud jdes rychle na brzdy ze zacatku brzdeni

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 10:54 | Nahoru | #4224

Dawe02 píše: Kabik> predpeti ze SAG nastaveni moc nemen. Pokud jdes na doraz pak zvys utlum komprese - pomuze pokud jdes rychle na brzdy ze zacatku brzdeni



Ještě se dá zalaborovat s výškou hladiny oleje ve vidlích. Ta má také velký vliv na progresi ke konci zdvihu..
Možné taky zalaborovat s polohou těla při brždění.. Já jsem celkem těžkej (83kg) a přesto používám "jen" 95 pružiny (na Ohlinsu na R1 a na KTM jsou tyto sériově namontovaný na WP). Někdy tyto nestačej ani o 10kg lehčím.. Jde o jízdní styl a jak hodně tomu dáváš "zabrat".

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 11:03 | Nahoru | #4225
95 u ohlinsu je 0,950kg/mm ? ja chci do TL 1kg/mm ... ale mam ted tak 97 takze to by mohlo sedet:)

Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 12:15 | Nahoru | #4226
ja mam 81 a vetsinou jdu na ty brzdy fest, abych si ty brembace vychutnal :) .. No, do Brna s tim trochu polaboruju a uvidime.. Dik za namety

1 reakcí na tento příspěvek Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 13:08 | Nahoru | #4227
Kabík ohlins ak ma pracovat na 100%,je nutnostou aspon raz za sezonu vymenit olej.Množstvo a typ podla doporučenia ohlins.
Racing FGR a pod.dokonca po 8-10 motohodinách.
Ak ho nevymeníš,tlmiče sa tak ako tebe,...viac pri brzdení ponáraju.
Co je ale doležitejšie..,cítit v náklonoch drobné chvenie a pneu ktore ti až doteraz fungovali,sa omnoho rýchlejšie opotrebujú.
Uisti sa,ze nemáš vo vidlici starý olej ak áno,vymen ho a budeš príjemne prekvapkaný.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 13:32 | Nahoru | #4228

MOTOexcite píše: Kabík ohlins ak ma pracovat na 100%,je nutnostou aspon raz za sezonu vymenit olej.Množstvo a typ podla doporučenia ohlins.
Racing FGR a pod.dokonca po 8-10 motohodinách.
Ak ho nevymeníš,tlmiče sa tak ako tebe,...viac pri brzdení ponáraju.
Co je ale doležitejšie..,cítit v náklonoch drobné chvenie a pneu ktore ti až doteraz fungovali,sa omnoho rýchlejšie opotrebujú.
Uisti sa,ze nemáš vo vidlici starý olej ak áno,vymen ho a budeš príjemne prekvapkaný.



ja bych rek ze to u tech OEM ohlinsu na RSV nebude tak horke... ono tyhle ohlinsy s tima aftermarket nemaj moc spolecnyho....

(reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 13:42 | Nahoru | #4229
assassin> jako ze v krame extra lepsi nebo lepsi to co je namontovany na faktorkach? ..no odpoved asi tusim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perňův Racing koutek - přestavby okruhovek

29.6.2011 v 13:57 | Nahoru | #4230

assassin píše: ja bych rek ze to u tech OEM ohlinsu na RSV nebude tak horke... ono tyhle ohlinsy s tima aftermarket nemaj moc spolecnyho....



Ano,máš pravdu.
Jedno však majú spoločné všetky tlmiče sveta a vesmírnej galaxie.
Pravidelnú výmenu oleja.

Snažil som sa poukázat na tento fakt.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1200, 1201] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 36030 Včera v 21:25 Chuďas899
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 21, 22] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 633 21.6.2024 v 20:37 BlackSabbath
Yamaha R1 teče voda z chladiče Yamaha YZF-R1 Blacky94 1 8.6.2024 v 19:47 Blacky94
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf


TOPlist