paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)


Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 08:27 | Nahoru | #5911
Jo a když při tom škubání uberu plyn a zas ho přidám, tak je to v pořádku.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 10:45 | Nahoru | #5912
Na PRI se jezdit bát nemusíš - když už motor běží tak je to jedno. Jen by na PRI neměla "zůstávat stát." protože pak teče benzín pořád do karburátoru a tam to nemusí těsnit ve ventilech, které můžou propustit.

Jestli jsi s tím byl v servise tak to klidně zajeď znova reklamovat co to dělá, nestyď se Hlavně ale v klidu popiš a případně ukaž vše co to dělá, jak se chová a co se Ti nelíbí, každý si toho nemusí hned všimnout nebo tak. Sepiš si to v bodech předem, ať pak na něco nezapomeneš. Předpokládám, že se rozumně domluvíte

Edit: Jen pro informaci, motor je specifikován pro benzín oktanové číslo 85 a vyšší, max. 10% podíl lihu, z toho do 5% metanolu. Jinými slovy to požere jednoduše vše, co do něj naliješ od eméru po Kamčatku N95 je naprosto dostačující

Naposledy editováno 13.06.2011 10:48:43

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 11:01 | Nahoru | #5913
Jo, po práci jim to tam odvezu a zkusím jet na ten PRI. Uvidím jak to dopadne.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 11:12 | Nahoru | #5914
Jinak ještě doplním postup kontroly šoupátek a membrán:

Povolíš zadní šrouby nádrže, nádrž lehce přizvedneš a šroubovákem uzavřeš kohout na nádrži, abys zastavil přívod benzínu. Odpojíš hadičky a nádrž sejmeš.

Karburátory jsou dva, oba dva mají plastová černá víka, kt. drží šrouby, ty křížovým šroubovákem povolíš a víčka sundáš. Vevnitř bude kruhová černá guma - membrána, která bude připevněna na černém plastovém dílu - šoupátku. Šoupátko i s gumou vytáhneš a prohlídneš. Membrána musí být po celé ploše celistvá, nesmí být nikde zesláblá, nebo poškozená. Pak se podívej na šoupátko (opatrně se dá i z membrány sejmout, membr. je normální guma, takže se dá natáhnout). Šoupátko by mělo být v pořádku, ale prohlídni si jej na plocho, jestli nemá díru vedoucí skrz přední část do zadní. Pokud má, máš škrcenou verzi a musí být oba šoupátka stejná. Pokud v šoupátku nemáš díru, tak máš odškrceno.

Asi bych to ale řešil prvně s tím servisem, je škoda vyhodit peníze za sevis a pak si to, co neudělali/pokazili opravovat sám. Takže buď ti motorku třeba během dvou dnů dají dopořádku, nebo chtěj vrátit peníze, ať se vyhneš tomu, že by u nich zase týden ležela.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 18:26 | Nahoru | #5915
Díky za návod. Cestou domů motorka ani jednou nezaškubala a nastartovala na poprvé. V Suzuki se sepsal reklamační protokol na nevracení plynu, špatné startování a škubání. A chci aspoň slevu na práci, protože jim jí tam už nedám. Po hodině jsem jel od tamtud pryč a jel jí ještě projet a opět bez jediného škubání. Já to nechápu. Uvidím jak pojede ve středu.

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 19:15 | Nahoru | #5916
Psycho_vlk_Wolf> A jel jsi na PRI? Nedotankovával jsi? Nemáš třeba prohozené vývody z kohoutu naopak?

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

13.6.2011 v 19:55 | Nahoru | #5917
Jel jsem na ON a nedotankovával. Ty hadice snad přehozený nejsou. Fakt netuším proč to neudělala. Uvidím ve středu.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

14.6.2011 v 13:49 | Nahoru | #5918
by me zajimalo co si o tom budete myslet. Od Sheeron kupuji dily. Mela by mit rok 2001, motor cerny, ale zapalovani je tam takove co se davalo az od roku 2004 do GS 500F(podle parts deport) - jeden snimac. Od jednosnimacoveho zapalovani jdou jen 3 draty a u dvousnimacoveho jdou 4 draty. Myslite, ze rozjedu to jednosnimacove? prijde mi to hodne divne, ale kdyz to jede ji, tak by to mohlo jet i mne, ne? nejspis tam bude jina i cdi jednotka, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

14.6.2011 v 14:10 | Nahoru | #5919
Omar_Bomba> Klasicky tam je na hřídelce jen jeden palec a dva snímače. Pokud je tam už růžice, ke které je jeden snímač, tak to se dávalo do modelů E-04 od '98. Každopádně růžice je k jinému zapalování, které má navíc plyn s dvěma lankama, jiné karburátory už s TPS a též navíc lift control system. Prohodit pouze generátor určitě fungovat nebude. A bez dalších úprav nebude fungovat optimálně ani generátor se zápalkem bez ostatního zbytku. To už bys pomalu k tomu mohl vyměnit rovnou celou mašinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

14.6.2011 v 14:43 | Nahoru | #5920
dj_hroch> hmm, tak to je jeste horsi nez jsem cekal.. zkousel jsem dat to stare zapalovani dohromady.. pod tim odrenym snimacem byl magnet pekne rozdrceny-rovnal jsem plech na kterem jsou snimace. Dale je ohly rotor. Nakonec jsem se rotor nesnazil narovnat, ale prizpusobil jsem snimace, jsou od rotoru +-0,3mm.. nacpal jsem co slo z toho rozdrceneho magnetu zas pod snimac.. jsem zvedavy jestli to bude fungovat ale to zjistim az dojdou dalsi dily..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

14.6.2011 v 15:06 | Nahoru | #5921
Omar_Bomba> nejsi ty náhodou opravář zemědělských strojů? Nebo pitevní laborant? To by odpovídalo

Nechceš se na to vysrat a koupit normální motorku? To co popisuješ se řešil po změne režimu, kdy se tady vozily podobné sračky a podobně se zprovozňovaly, protože na ND nikdo neměl. Neměj to ve zlém, ale děsím se okamžiku, až se to rozhodneš prodat

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

14.6.2011 v 15:54 | Nahoru | #5922
JyrkaFM> to zapalovani s tim rotorem se zrovna blbe shani.. kdyby bylo nejhur tak ebay.. ja se rad hrabu v motorce, ale nesnazim se moc vymyslet kraviny, akorat to zapalovani me sere..ostatni dily jinac menim(vidle, bryle,viko motoru,..) az na to co se dalo narovnat(brzdova paka, drzak blinkru a pod), nechci se na tom zabit.. jinak nevim proc by ses mel desit az to budu prodavat..? rozhodne jako vetsina lidi nehodlam tvrdit, ze motorka nebyla burana, ani to nehodlam maskovat.. ted proste nebyly prachy na lepsi a chtel jsem na necem pres leto jezdit a s necim si hrat

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

16.6.2011 v 17:08 | Nahoru | #5923
doufám, že mně s tím dotazem nepošlete "někam", ale za kolik se tak dá koupit karburátor na GS? řeším zrovna s Sheeron cenu a ani jeden nemáme představu..tak aby byly spokojené obě strany..
Jinak důvod,proč sháním celý karburátor radši nebudu moc rozvádět, jinak se zas akorát nase*u..

díky za jakoukoli pomoc

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

16.6.2011 v 17:54 | Nahoru | #5924
Hrbby> bacha at ti ty karbce sedi, ja jsem chtel zapalovani a bohuzel.. taky mam 1998
inac cena ale to je silene predrazene, stejne jako vsechny jeho dalsi dily..

dj_hroch:
Klasicky tam je na hřídelce jen jeden palec a dva snímače. Pokud je tam už růžice, ke které je jeden snímač, tak to se dávalo do modelů E-04 od '98. Každopádně růžice je k jinému zapalování, které má navíc plyn s dvěma lankama, jiné karburátory už s TPS a též navíc lift control system. Prohodit pouze generátor určitě fungovat nebude. A bez dalších úprav nebude fungovat optimálně ani generátor se zápalkem bez ostatního zbytku. To už bys pomalu k tomu mohl vyměnit rovnou celou mašinu

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.6.2011 v 10:18 | Nahoru | #5925
chtěl sem se zeptat - někde sem četl, že se dá zjistit křivej rám, když motorka nejede rovně. Zkoušel někdo z vás, jestli jede GSko rovně? Tj rozjet se na cca 50 km/h a pak pustit řídítka? Mě teda jede mírně doprava, ale nevím jestli to má cenu zkoušet, protože na pravé straně je kotouč i třmen, tak to podle mě bude trochu převažovat řídítka. Když dám motku na hlavní stojan a zvednu předek, tak řídítka se hned otočí doprava. Taky se to má prý zkoušet na rovné silnici, ale zkoušel sem to třikrát pokaždé na jiné silnici a dělá to všude v podstatě stejně.

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.6.2011 v 11:07 | Nahoru | #5926
ancrouter> Jo, po každém dopnutí řeťazu či drobném odložení Mi teda jede furt rovně, občas mám akorát pocit jakobych se klopil doleva, neřeším. Každopádně zatáčet nesmí a jak zatáčí je to vždy problém. Také mrkni na gumy jestli nejsou nerovnoměrně sjeté, to ale ovšem samo o sobě nic neznamená.

To že zatáčí může mít víc příčin - kola nejsou v zákrytu - omrkni si na měrkách z obou stran zadní kolo jestli je dobře doplé, já to když napínám mrknu na měrky, dotáhnu a ukontroluju, oměřím vzdálenost kotouče od kyvky a též štelovacích šroubků od konce, plus minus sedí a projedu ještě. Kola nejsou v ose - za předpokladu, že žádná součástka nechybí, nepřebývá, není špatně nasazena či nevhodný rozměr, tak je zkřivený rám. Další že je špatné ložisko v krku řízení - klasicky si nadzvedni přední kolo (stačí na hlavní stojan a zatížit zadek) a zkontroluj si jak vůle na kole, tak i jak chodí řízení. No a též se podívej, jestli jsou obě vidle stejně.

Co se kotouče a třmenu týče tak na chování nemáš šanci poznat jestli je tam jeden nebo dva, to bys měl jinak už hodně v rukách Tímhle to nebude.

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

17.6.2011 v 17:14 | Nahoru | #5927
Zdravím, mám dotaz během jízdy když zavřu plyn tak se z levé strany začne ozývat takové divné šramocení, ale jakmile přidám tak to přestane neví někdo co by to mohlo být? V servise mi dělali asi měsíc zpátky ventily a těsnění pravého víka. Nikdy mi to nedělalo až teďka poslední dobou možná to bude nějaká maličkost, ale zdá se mi, že to jde z motoru. Jde to dost špatně poznat, protože to dělá jenom za jízdy a ne vždycky, na volnoběh nejde slyšet nic a když to mám na hlavním tak taky nic, řadí normálně. Ještě jsem vysledoval, že se to projevuje i když jedu vymáčknu spojku pak povolím do určité polohy ( do záběru skoro) tak to začne šustět..

Naposledy editováno 17.06.2011 17:14:35

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

18.6.2011 v 22:32 | Nahoru | #5928
KoPa> Nazdar draku! Tak víš co, zhazuješ všechno dolů, málokdo se pak zdržuje dávat tam vše přesně podle routing diagramu co má vést kudy a který přepad dříve a kudy přisponkovat aby byla jak když sjede z pásu... čili se to složí vždycky trošku jinak než bylo před tím. Možná tam jsou teď jen po sestavení zpět jinak dané kabely a lanka co tama vedou, případně si jinak sedly těsnění a něco tam při otáčkách rezonuje? To možná fakt bude taková drobnost akorát se bude ale blbě hledat, no

Ventily by spíš cvakaly, což teda po seřízení můžou také - vůle se udržuje někde v toleranci a podložky máš odstupňované po jistém kroku, seřídíš jak má být a hned má motor trochu jiný zvuk. Ne vždy to ale znamená, že je něco špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.6.2011 v 11:47 | Nahoru | #5929
KoPa> Nechci bejt uplně za lamu,ale jak máš starou řetězovku?Než jsem já vyměnil řetězovku,chrastilo to zleva jak rozsypaný železářství...

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

19.6.2011 v 20:58 | Nahoru | #5930
dj_hroch> dík, no dělá to hlavně v nižších otáčkách a jedině když jedu a mám zařazeno, když mám neutrál tak to nedělá, rezonuje mi to taky vždycky na 4500 otáčkách (nádrž, zrcátka) vibrace tam jsou dost cítit no , ale to je jiný zvuk takový chrastivý jako by se něco o sebe třelo, ještě popřemýšlím a asi to pak hodím do servisu ... když stojím a mám nastartováno tak z motoru nic slyšet není.

xsnakex> jo to je dobrá úvaha, mi to dělalo se starým řetězem před výměnou taky randál ale teďka mám najeto na té nové řetězovce něco přes 12000 km tak by snad měla ještě vydržet... no a když tam mám neutrál nebo vymáčknutou spojku a jedu tak to třeba vůbec nedělá

Podle mě to může být ten řetěz, vždycky když to brzdí motorem třeba v nízkým otáčkách tak to začne být slyšet a nebo by to mohlo být snad i nějaké ložisko díval jsem se na partsdepot kde to tam přesně je a pročetl jsem i nějaké vlákna na fóru a taky by to mohla být možnost. Ještě to trochu prozkoumám, abych vyloučil ten řetěz a pak se asi zkusím poptat v servise.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 13:08 | Nahoru | #5931
Omar_Bomba: jj, na tyhlety karburátory jsem se právě taky díval,ale ta cena mně přijde docela ujetá-vzhledem k tomu, že pro GS mají psanou cenu karburátoru stejnou jako na čtyřhrnek, nehledě jejich ceny dalších dílů oproti jiným...tak právě nevim jak moc z toho vycházet, to už by mně vyšlo levněji koupit komplet nový "pajšl" do toho mého karburátoru

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 16:41 | Nahoru | #5932
dnes mi konecne dosli tie ventilove podlozky nahodil som to a uplne iny zvuk motora :D jazda super zda sa mi ako keby lepsie sla za plynom ale mozno sa mi to zda lebo som sa mesiac nevozil

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 18:51 | Nahoru | #5933
sshark> Čili už máš seřízené, vše tip top, složené a létáš. Bude tím měsícem ale zvuk se určitě změní. BTW když už jsi měnil podložku, provedl jsi znova i synchronizaci karburátorů a též seřídil volnoběh? Souvisí vše se vším, tohle je nejlepší dělat zaráz a po sobě. A ideálně před výměnou oleje, ale není to podmínkou.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 20:22 | Nahoru | #5934
dj_hroch: tie karburatory som nekukal ale aj nato sa chystam. Je to vobec potreba motorka ide v pohode ziadne diery vo vykone volnobeh drzi. v skratke co sa tam steluje?? alebo kde je to v haynesovi?? akurat viem ze volnobeh sa nastavuje tym takym srobom na karburatoroch zospodu. Inak tie podlozky som objednaval v origo suzuki a vysli ma 9,8E kus co je napr v parts deport am chceju az 13,5E za kus akurat 10 dni doprava.

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 21:22 | Nahoru | #5935
tak hlásím že moto je definitivně pryč...

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

20.6.2011 v 22:23 | Nahoru | #5936
sshark> 1-18 - non-scheduled maintenance, 25 Carburettors - synchronisation

Jde tam jen o to, aby do obou válců šlo stejně směsi a aby oba chodily stejně - karburátory jsou ovládány podtlakem a když změníš podmínky, což může nastat i výměnou podložky - budou se pak trochu jinak otvírat ventily - tak aby zase v obou byl stejný podtlak a chodily tak stejně. Poznáš to hlavně na volnoběhu a za studena, pokud chodí pravidelně, nemá tendenci zrychlovat a spomalovat a jakoby "kopat", dobře startuje a blafká si i studená, tak je to v pohodě S otáčkama a zahřátá už se pak vliv projevuje jen míň.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.6.2011 v 18:08 | Nahoru | #5937
Hm já hlásím, že jsem sahnul hluboko do kapsy a je definitivne doma

(reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.6.2011 v 19:05 | Nahoru | #5938
Spitfire.> No ty kráso! Tož ať létá, a příští rok na sprintech ukážeš

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

21.6.2011 v 20:31 | Nahoru | #5939
EE mi si jezdime hezky cestovni tempo, tedy budeme. Cekam na doklady a pak nechat vystavit cesky TP. Dost casu na ni jeste zamakat...

Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady

22.6.2011 v 00:08 | Nahoru | #5940
ha motorka uz mi jede, nakonec jsem koupil aj to zapalovani. Dal nove svicky a motorka po dvou letech chytla na skrtnuti akorat se silene dusi, tak se mrknu na karbce a zkusim jeste profouknout filtr. Dava se mezi valec a prirubu vyfuku tesneni-nejaky plesek?..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist