Ptam, se protoze co se takhle jezdi do vychodnich zemi tak se rozlisuje pouze benzin / diesel. A opravdu tezko rict, co jsem tam tehdy nalil.
Teď už je pozdě, pokud jedeš někam do takovýchto exotik tak si máš katalyzátor i lambdu vyvrabčit předem! (a jet holt na nějakou default mapu, stejně to je jedno) a vybavit se i aditivy, často tam má benzín i nižší oktanové číslo, ale v mnoha případech se to nemusí projevit (motor je dimenzován na bezpečnější - tj. nižší varianty, navíc podle rozdílu bys poznal třeba jen ve velkém zatížení nebo ve vysokých otáčkách nebo jiném řežimu, který třeba jako řidič ale nejezdíš, atd.)
Jo a hlavně jsi nenapsal, v čem jsi to jel.
2 reakcí na tento příspěvek olovnatý benzin vs. katalyzátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olovnatý benzin vs. katalyzátor
Důsledky nemusím doufám rozepisovat.
babuka píše: Problém je, že dál na východ nebo v Africe je má benzín klidně oktanové číslo 72 a to už se na výkonu projeví atd. atd. a bez čidla klepání a změny předstihu. A nějaká univerzální mapa bez lamda sondy ? Nevím jestli by to mohlo tak nějak fungovat
Bez lambda sondy nebude mít normální výkon a spotřebu atd. ale motory jsou většinou dělané tak, aby se rozjely i tak a "nějak" fungovaly. BTW ve starých ruských autech se to řešilo jednoduše kolečkem, kde sis nastavil předstih podle benzínu. V ostatních autech při nízkých oktanových číslech jednoduše aditivy, jinak se neřeší - motor pro N95 bez problémů jede s 92 či 91 a dá se jet i na 88, což je do rozumně dostupných zemí celkem dostačující
Begy píše: mnom pokud vím tak olovnatý benzín katalyzátor zanáší. Takže po delším používání se kat začne ucpávat a chovat se jako "zátka".
Důsledky nemusím doufám rozepisovat.
Vykon pred Iranem a po Iranu je stale stejny. Jede to asi 220+.
Vykon pred Iranem a po Iranu je stale stejny. Jede to asi 220+.