globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: olovnatý benzin vs. katalyzátor
 
12.6.2011 v 22:38
Vsude se pise, jak olovnaty benzin znici katalyzator. To je sice strasne hezky, ale jde to nejak poznat? A hlavne vadi to necemu?(prirodu nepocitam)

Ptam, se protoze co se takhle jezdi do vychodnich zemi tak se rozlisuje pouze benzin / diesel. A opravdu tezko rict, co jsem tam tehdy nalil.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

12.6.2011 v 22:44 | Nahoru | #1
Nejsem si jistý, ale nemůžeš tím oddělat i lamda sondu ? A pokud máš vstřikování, tak ti to potom nemusí tolik ject. Oprava také levná nebude. Zadělanej motor atd.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

12.6.2011 v 22:45 | Nahoru | #2
Pokud vím, tak olovnatý benzín už se několit let nevyrábí.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

12.6.2011 v 23:06 | Nahoru | #3
Co to máš za stroj že tam leješ ještě aditiva ?

olovnatý benzin vs. katalyzátor

12.6.2011 v 23:33 | Nahoru | #4
Nepozná a nevadí, bo katalyzátor je tam k hovnu. Jen se budeš divit až na emisích Lambdě ale obecně též vadí, jestli jsou nějaké modely třeba odolné netuším, každopádně pochybuju. Ta je ale zrovna levnější záležitost a spotřební zboží, vyměníš. Zbytku už by to nemělo vadit, střikama prochází i horší bordel a vevnitř co, stejně se to spálí.

Teď už je pozdě, pokud jedeš někam do takovýchto exotik tak si máš katalyzátor i lambdu vyvrabčit předem! (a jet holt na nějakou default mapu, stejně to je jedno) a vybavit se i aditivy, často tam má benzín i nižší oktanové číslo, ale v mnoha případech se to nemusí projevit (motor je dimenzován na bezpečnější - tj. nižší varianty, navíc podle rozdílu bys poznal třeba jen ve velkém zatížení nebo ve vysokých otáčkách nebo jiném řežimu, který třeba jako řidič ale nejezdíš, atd.)

Jo a hlavně jsi nenapsal, v čem jsi to jel.

2 reakcí na tento příspěvek olovnatý benzin vs. katalyzátor

12.6.2011 v 23:54 | Nahoru | #5
Problém je, že dál na východ nebo v Africe je má benzín klidně oktanové číslo 72 a to už se na výkonu projeví atd. atd. a bez čidla klepání a změny předstihu. A nějaká univerzální mapa bez lamda sondy ? Nevím jestli by to mohlo tak nějak fungovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 00:01 | Nahoru | #6
mnom pokud vím tak olovnatý benzín katalyzátor zanáší. Takže po delším používání se kat začne ucpávat a chovat se jako "zátka".
Důsledky nemusím doufám rozepisovat.

(reakce na) olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 00:15 | Nahoru | #7

babuka píše: Problém je, že dál na východ nebo v Africe je má benzín klidně oktanové číslo 72 a to už se na výkonu projeví atd. atd. a bez čidla klepání a změny předstihu. A nějaká univerzální mapa bez lamda sondy ? Nevím jestli by to mohlo tak nějak fungovat



Bez lambda sondy nebude mít normální výkon a spotřebu atd. ale motory jsou většinou dělané tak, aby se rozjely i tak a "nějak" fungovaly. BTW ve starých ruských autech se to řešilo jednoduše kolečkem, kde sis nastavil předstih podle benzínu. V ostatních autech při nízkých oktanových číslech jednoduše aditivy, jinak se neřeší - motor pro N95 bez problémů jede s 92 či 91 a dá se jet i na 88, což je do rozumně dostupných zemí celkem dostačující

olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 10:34 | Nahoru | #8
To by me zajimalo, kde sezenes olovnaty benzin..Od roku 2002 se neprodava.

EDIT: aha nevsim jsem si, ze se to tyka vychodnich zemi.. Tak nevim

Naposledy editováno 13.06.2011 10:35:51

olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 12:45 | Nahoru | #9
Základní problém je, že nenapsal zdali to nalil do auta či motky. Taky záleží na typu vstřikování a řízení motoru.

(reakce na) olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 18:04 | Nahoru | #10

Begy píše: mnom pokud vím tak olovnatý benzín katalyzátor zanáší. Takže po delším používání se kat začne ucpávat a chovat se jako "zátka".
Důsledky nemusím doufám rozepisovat.

Nezanáší se, ničí se ta vrstva z ušlechtilých kovů. Znovu se tam nanést nedá, proto pak ten kat můžeš vyhodit. Takže žádné ucpávání. Správně by se nemělo ani startovat roztlačením, prý to taky kat ničí.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 19:46 | Nahoru | #11
Motorka je konkretne FZ6 2006, tedy nic spels. Zajima me to spise tak obecne, protoze cokoliv dnes clovek koupi, tak ma katalyzator primo navareny na vyfukovych trubkach. A stim proste nic nejde udelat.

Vykon pred Iranem a po Iranu je stale stejny. Jede to asi 220+.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 19:46 | Nahoru | #12
Motorka je konkretne FZ6 2006, tedy nic spels. Zajima me to spise tak obecne, protoze cokoliv dnes clovek koupi, tak ma katalyzator primo navareny na vyfukovych trubkach. A stim proste nic nejde udelat.

Vykon pred Iranem a po Iranu je stale stejny. Jede to asi 220+.

olovnatý benzin vs. katalyzátor

13.6.2011 v 19:55 | Nahoru | #13
Jen menší technická...mě teď upoutal výfuk Akrapovič, který na můj skútr dělají s katalyzátorem coby vložkou. Jinak všichni ostatní co jsem se tak díval, tak jak píšeš napevno katalyzátor. Ta vložka tam stojí cca 2 tis. Kč a potom to má homologaci EURO3.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist