odpusťte 2T motorkáři jeho debilní dotaz, ale může mi někdo vysvětlit, co v praxi znamená klepání ventilů? Jak takovej zvuk/jev vzniká (opotřebením? čeho?) a jakym způsobem se odstraňuje (podložkama?) a případně jakej má vliv na životnost motoru, výkon, spotřebu, atd a co hrozí, když se to ignoruje (jestli vůbec něco).
Prostě mi to zkuste nějak popsat. Mam nějakou drobnou představu, ale rád to věděl komplet se všim všudy.
S klepánim se setkávam samozřejmě v autě, když mam motorku Jawu
Prosím jen o věcný názory, ptám se vážně
Dík
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
3patná ventilová vůle má za následek klepání ventilů- při "klepání" dochází k opotřebení ventilů a ventilového sedla....ventil může pak špatně těsnit a v nejhorším případě k utržení ventilu a destrukci válce,pístu a hlavy válce.
Ventilová vůle se seřizuje podložkama,nebo seřizovacím šroubem na vahadlech.......nový auto motory mají tzv. hydroštely,kde seřizování odpadá
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Ještě - když klepou, znamená to, že se nestíhají vracet do původní (zavřený) polohy? Klepání pak vzniká vysokym tlakem ve spalovacim prostoru, kdy ten tlak ventil "doklepne" na místo?
Jakej výnam má podložka ventilu nebo seřízení na vahadle? Má to ventil povytáhnout směrem od spalovacího prostoru (ve smyslu že bude mít kratší dráhu pohybu, "poleze míň do motoru", a tím pádem se bude uzavírat dřív, tedy včas)?
A dotaz spíš na adminy - na smětišti není "Toto je dobrá odpověď, děkuji"? Šlo by téma případně přesunout do lepší sekce (do Opravy a údržba mit o bez zadání typu motorky nešlo)?
Naposledy editováno 01.06.2011 15:50:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: Ok.
Ještě - když klepou, znamená to, že se nestíhají vracet do původní (zavřený) polohy? Klepání pak vzniká vysokym tlakem ve spalovacim prostoru, kdy ten tlak ventil "doklepne" na místo?
Jakej výnam má podložka ventilu nebo seřízení na vahadle? Má to ventil povytáhnout směrem od spalovacího prostoru (ve smyslu že bude mít kratší dráhu pohybu, "poleze míň do motoru", a tím pádem se bude uzavírat dřív, tedy včas)?
A dotaz spíš na adminy - na smětišti není "Toto je dobrá odpověď, děkuji"? Šlo by téma případně přesunout do lepší sekce (do Opravy a údržba mit o bez zadání typu motorky nešlo)?
můžou klepat z obou důvodů buď malá nebo velká vůle,ale většinou klepou,když se vůle větší.
a podložky a seřizovací šrouby jsou od toho aby jsi je mohl seřídit a je jedno jestli do +,nebo do -
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
jk.rx píše: trins> no když se ti něco opotřebuje tak to ubejvá tim pádem tam vznikne větší vůle a pak ten ventil dosedá dost ale ,,zbyzečně brzo zavře a pozdě otevře ne,, Lepší větší vůle než malá která ti zapříčiní nedosedání ventilu do hlavy a to je hlavně u výfukového velkej problém jelikož se chladí o hlavu dosedáním. Seřizování záleží natom co máš za rozvod, vahadla nebo vačku přímo nad veltilem......
máš pravdu že se zvětšuje ta plocha,měl by těsnit,ale ne vždy je to pravidlem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Jak probíhá klepání z důvodu velý vůle? A malý? Myslim průběh toho klepání, co se s tim ventilem děje (jestli je dřív otevřenej/zavřenej, nebo má dlouhou dráhu, nebo ostrou vačku, nebo něco takovýho)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
jk.rx píše: trins> pokud se ,,nezaklepe,, větší vůlí tak už pomůže jen menší oprava sedel. . .
To je myšleno tak, že když má velkou vůli, tak se zaklepe víc do hlavy? prostě vymačká sedlo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Řeknu je to co bylo řečeno mě- máš malou vůli na ventilech = špatně dosedá pak se to zanáší a dějou se věci co se dít nemaj. . . když to včas ještě seřídíš a necháš vůli větší je nějaká malá šance že se tam ten správnej tvar udělá, když ne může ventil odejít na věčné časy a napáchat škody. . .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Malá vůle = netěsní (nedosedá) = mezi ventil a sedlo jde bordel = je to špatný - to chápu
Velká vůle = ?
Omlouvám se za případný pitomý otázky, jen bych to rád věděl se všim všudy (když už jsem se jednou zeptal)
Naposledy editováno 01.06.2011 16:19:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: trins> Já chápu, že podložka nebo šroub jsou tam na seřízení Jen jsem nechápal, jestli na + nebo - a teď už vim, že na obojí
Jak probíhá klepání z důvodu velý vůle? A malý? Myslim průběh toho klepání, co se s tim ventilem děje (jestli je dřív otevřenej/zavřenej, nebo má dlouhou dráhu, nebo ostrou vačku, nebo něco takovýho)
z důvodů velký vůle klepe hlavně proto, že nenabíhá správně na vačku "odskakuje" a zaklepává se do sedla. vylamujou se tim sedla a v extrémním případě se utrhne talířek ventilu a motor zařve.
z důvodů malý vůle neklepe ventil, ale podpaluje se, přehřívá se, tvořej se na něm uhlíkatý usazeniny, opět se může ulomit.
v obou případech motor nepodává optimální výkon a má to zásadní vliv na jeho životnost.
1 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
S tím autem mě to těší, protože jenom v tomhle směru se mě to týká. Závodní speciál nemám, tak i věřím, že by to mohlo jezdit až do skonání všeho ostatního, jen ne motoru. Mam Golfa III s 1,6 benzínem 55kW, najeto cca 140 tisíc - jen abyste věděli o čem je konkrétní řeč.
Tohle téma bylo založeno kvůli klepání jako takovýmu, ne kvůli mýmu autu. Prostě jsem to dodnes nechápal Moje představa byla podobná vašim odpovědím, ale nebyla ucelená, teď už mi to v hlavě celkem sedí (nemá to ani velkou ani malou vůli )
Naposledy editováno 01.06.2011 16:52:14
2 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
to způsobuje co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
mára929r píše: a co to rachtá u diesela? třeba u těch starších golfů? je to randál jak multikára.
to způsobuje co?
no asi motor z multikary ty se davali do golfu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Smrt pro hydroštely jsou moderní lehkoběžné oleje - 0W30, 5W30 a pod mazací vody. Z tohoto důvodu čím dál častěji výrobci u nových motorů používají opět kalibrovaný podložky nebo v horším případě celý kalibrovaný zdvihátka.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Naposledy editováno 01.06.2011 19:01:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: PeťasZ750> Klepou jen když je po motoru požadovanej fakt výkon, takže třeba když to táhnu do kopce za tři (3-4 tisíce otáček, ~80km/h) a dupnu na plyn (tim dupnu je to dost podmíněný), tak to klepe celkem slyšitelně, ale ne pravidelně. Jinak za normální jízdy je to v poho.
jo tak to pozor,tohle není ventilovou vůlí ale jde o detonační hoření předčasně zapálené směsi.Nastává chybným nastavením základního předstihu,který při sešlápnutí pedálu se dále pomocí podtlakové regulace ještě víc přenastaví a zapaluje směs předčasně a ta hoří proti pohybu pístu před horní úvratí ventily jsou v tom nevinně,ty klepou pořád když klepou,potom můžou taky klepat hydroštely co jim nevyhovuje dodávaný tlak nebo hustota oleje....2 reakcí na tento příspěvek Klepou ventily - co to znamená?
Pavouk106 píše: Teď už jsme od původního tématu daleko... Ale díky moc i za názory k autu, hodí se to vědět
Pozor pozor - kolega ma pravdu - je to zabehnuty terminus technikus - detonace se v cechach opravdu mezi laickou verejnosti rika klepani ventilu, vetsinou u benzinovych motoru - tam bylo nejjednodusi reseni vyssi oktanove cislo - zabrani detonacim. K zamezeni jsou konstrukcne resene antidetonacni spary. Zvuk ktery detonace vydavaji se da popsat jako kovove klepani - proto se tomu taky rikalo, ze klepou ventily.
Ale u toho ropaka to opravdu budou s nejvetsi pravdepodobnosti hydrostely a nebo mas v vule na pistnich cepech a motor je kaput