globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:23 | Nahoru | #271

Twister píše: Co konkretne je na tom co sem o tom letadle napsal za iluzi? A zadny plky okolo. Napis to v bodech s nejakym rozumnym vysvetlenim proc to tak je.

iluze je, ze to bude mit fantasticky letovy vlastnosti, ze to je tak idealni cesta jak litat, vsechno bez toho aniz bys to vubec videl a vyzkousel v letu

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:24 | Nahoru | #272

Jindra650 píše: Twister> no, kazit iluze ti nebudu to nema cenu ...kdyz si myslis, ze rychlost a stoupavost jsou jen dobry na akrobacii ....mojim snem by bylo si pracovat na vyrobe kluzaku treba v HPH jak nabizel Pepek, ale jen proto abych si to za co nejmensi rpachy zkusil, bych SG-38 nestavel je to vlastne to samy co chces delat ty akorat bez motoru ...a ti lidi to nestavi jako kluzak na prelety, ale jako srandu na obcasny pripomenuti historie



Ja nevim co furt meles o tech penezich... Tady je to proste jak u blbejch na dvorecku.. Nikdy sem nerekl ze rychlost a stoupavost je dobra jen na akrobacii. Ale pro filozofii letani kolem komina je proste druhorada. Tvojim snem je pracovat na stavbe gleiteru. Mym snem je si neco postavit. Libi se mi todle. A prave proto to chci stavet. Protoze se mi to libi a protoze me to bavi. Ne proto abych s tim trhal rekordy... A to je neco co se vam uz snazim vysvetlit uz asi 5 stranek, a vy to proste asi vubec nectete...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 13:26 | Nahoru | #273
jindra: ono od toho nikdo nic fantastickyho asi neceka, litat to bude jako vsechny hadraky tohodle typu.... ale jestli to dokaze postavit za cas srovnatelenej s tim co "fanousci" toho stroje tvrdi a za ty prachy.. tak proc ne, jsou lidi co tyhle prachy za vikend prokali:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:27 | Nahoru | #274

Jindra650 píše: iluze je, ze to bude mit fantasticky letovy vlastnosti, ze to je tak idealni cesta jak litat, vsechno bez toho aniz bys to vubec videl a vyzkousel v letu



Tak a znova.

Kdo tady furt fantaziruje o fantastickych letovych vlastnostech si jedine ty. Ze to je idealni cesta jak litat? To sem taky nikdy nerekl. Idealni cesta k litani je byt ptak. Vsechno ostatni je z nouze ctnost.

"Vsechno bez toho abych to videl a vyzkousel v letu". Videl sem to na videich ze to leti. Víc bohužel nejsem schopnej, zajistit a nezbývá mi než věřit výrobci a pilotum techto stroju. Samozrejme, že nemusim ale pak se dostavame do situace Bolka Polivky, jestli chapes co tim myslim...

Letecký motor

4.5.2011 v 13:34 | Nahoru | #275
Kasli na ne Twistere - drzim ti palce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:35 | Nahoru | #276

assassin píše: jindra: ono od toho nikdo nic fantastickyho asi neceka, litat to bude jako vsechny hadraky tohodle typu.... ale jestli to dokaze postavit za cas srovnatelenej s tim co "fanousci" toho stroje tvrdi a za ty prachy.. tak proc ne, jsou lidi co tyhle prachy za vikend prokali:)



Jen tak z cireho fandovstvi, jak je to potom s litanim jako takovym? Muze vubec na kolene postaveny stroj oficialne vzletet? Nebo musi projit nejakyma zkouskama?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:39 | Nahoru | #277

SkidOV píše: Jen tak z cireho fandovstvi, jak je to potom s litanim jako takovym? Muze vubec na kolene postaveny stroj oficialne vzletet? Nebo musi projit nejakyma zkouskama?



Musí projít zkouškama.. obecně to lze najít v předpise na LAA.cz v predpise UL2 1.část...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:47 | Nahoru | #278
Twister> Taky nevidím větší problém tohle lítátko postavit...
Věřim dokonce tomu že do 60tis se to vejde i kdyby sis nějaký věci nechal vyrobit komerčně.

Btw jakým matrošem jsou potažený křídla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:48 | Nahoru | #279

Twister píše: Musí projít zkouškama.. obecně to lze najít v předpise na LAA.cz v predpise UL2 1.část...



Tak potom nevim co resite Kdyz ti to musi projit zkouskama, tak to podle me musi byt letu schopne... Klucina se tu tusim ptal na vahu motoru. Misto toho ho tu shazujou dva odbornici ve veku 26 a 24 let. Lol... Sorka, ale nemuzu si odpustit ten utok, zvlast na cloveka, ktery pomlouva za zady nekoho, kdo diskusi davno ukoncil, vid pepku.

Pokud nedelate alespon 10 let v oboru, nejste experty, nebo odborniky, takze se uklidte do svych garazi a neshazujte klukovi jeho sny, at uz jsou jakekoliv.

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:53 | Nahoru | #280

Requied píše: Twister> Taky nevidím větší problém tohle lítátko postavit...
Věřim dokonce tomu že do 60tis se to vejde i kdyby sis nějaký věci nechal vyrobit komerčně.

Btw jakým matrošem jsou potažený křídla?



Píše se tam Dacron. Co sem si o tom přečetl je to nějaké umělotina, ale co to přesně je ti neřeknu...

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 13:53 | Nahoru | #281
A nezapomeňte na jeden důležitý fakt, že alkohol zjemňuje přistání.

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 13:53 | Nahoru | #282

Requied píše: Twister> Taky nevidím větší problém tohle lítátko postavit...
Věřim dokonce tomu že do 60tis se to vejde i kdyby sis nějaký věci nechal vyrobit komerčně.

Btw jakým matrošem jsou potažený křídla?



Recommended fabric is inexpensive 1.7 ounce Dacron, painted with house paint.

tady maj dacron jako potah material a vse k tomu:
http://www.aircraftspruce.com/menus/cs/polyfiber.html

Naposledy editováno 04.05.2011 13:56:41

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 14:04 | Nahoru | #283

hudec píše: A nezapomeňte na jeden důležitý fakt, že alkohol zjemňuje přistání.


Alkohol zjemňuje pilotáž...celkově

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 14:29 | Nahoru | #284


Naposledy editováno 20.04.2024 20:47:45

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 14:55 | Nahoru | #285
Pojďme si tady honit trika,co kdo v letectví dělal a kdo do toho může kecat

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 15:22 | Nahoru | #286

JollyJoker píše: Pojďme si tady honit trika,co kdo v letectví dělal a kdo do toho může kecat



vetsina pilotu co znam se chovala jako nadlidi.. hned po nich jsou mechanici od letadel

ono i na te katedre letadel byli vsichni z te aero prumyslovky a na me jako gymplaka se taky tvarili jako co to tam leze za jelito

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 15:37 | Nahoru | #287
Já byl na VUT v Brně a takovým způsobem nás letecké mechaniky shazovali,že to bylo nechutné. A gympláci byli vysmátí a profáci jim nadržovali .... ale jen do té doby,než jsme začli dělat něco s nářadím,soustruhem,frézou apod., nebo než se začlo technicky kreslit.
Je vidět,že všude je to jiné

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

4.5.2011 v 15:42 | Nahoru | #288
tak sem narychlo prolitnul ty plany a to je teda extra hadrak:) to je fakt postaveny jak postel z ikey, do toho bych nesedl ani za zlaty prase kdyby to bylo postavene tak jak je to v manualu... ale nejspis to lidi tak provozuji.. amerika je holt zeme velkych moznosti:) cely je to nakresleny ze vlezes do nejblizsi prodejny s hutnim materialem a koupis par metru alu jaklu a trubek, kybl sroubu a doma to zmastis s rucni vrtackou a gola sadou... ja bych z toho mozna pouzil proporce pokud se ti nechce nic pocitat, ale konstrukci bych si upravil smerem k tomu ze mas k dispozici strojirenskou dilnu....

tohle se ve vybavene dilne da snad i za min nez tech 200hod.. to bych fakt pro tu legraci zkusil ale moc neverim tomu ze tady nekdo tohle schvali...

Letecký motor

4.5.2011 v 15:45 | Nahoru | #289
K tomu motoru, lítal jsem na spoustě hadráků s upravenými auto nebo motocyklovými motory,už bych do toho nešel.Známí co laborovali nakonec stejně skončili u Rotaxe.Teď mám R 914 630 hodin bez jediné chyby.

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:02 | Nahoru | #290

assassin píše: tak sem narychlo prolitnul ty plany a to je teda extra hadrak:) to je fakt postaveny jak postel z ikey, do toho bych nesedl ani za zlaty prase kdyby to bylo postavene tak jak je to v manualu... ale nejspis to lidi tak provozuji.. amerika je holt zeme velkych moznosti:) cely je to nakresleny ze vlezes do nejblizsi prodejny s hutnim materialem a koupis par metru alu jaklu a trubek, kybl sroubu a doma to zmastis s rucni vrtackou a gola sadou... ja bych z toho mozna pouzil proporce pokud se ti nechce nic pocitat, ale konstrukci bych si upravil smerem k tomu ze mas k dispozici strojirenskou dilnu....

tohle se ve vybavene dilne da snad i za min nez tech 200hod.. to bych fakt pro tu legraci zkusil ale moc neverim tomu ze tady nekdo tohle schvali...



No me se prave nelibi to vsudypritomny sroubovani. Proto sem laboroval aspon s poheftovanim u sroubu apod. Jinak rikam ze je to skutecne konstrukcne jednoduche. Ono to vychazi z nutnosti dostat se z hmotnosti bez pilota pod nejakych 140Kg protoze Americke zakony na tyto stroje nevyzaduji pilotni prukazy. Dale se mi moc nelibi soustava rizeni. Ale tu si prave vetsina lidi upravuje podle sveho. Jak rikam, nejvice mi to pripominá rogalo s pevnym kridlem. Coz je ostatne puvodni idea. Navic mi jde v prvopocatku o overeni vlastnich schopnosti a vyrobnich moznosti. V pripade ze to nepostavim tak to nebude tak draha legrace. V pripade ze ano, muzu se pustit do stavby neceho komplikovanejsiho..

Co povazuju za zdanlivou vyhodu je prave transparentnost konstrukce. Zkratka obejdes letadlo a vidis jestli neni ozvejkany lanko povolenej sroub, neco praskly. Coz u potazenyho letadla vzdycky videt neni (viz. prihoda z Himaxem).

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:10 | Nahoru | #291

JollyJoker píše: Já byl na VUT v Brně a takovým způsobem nás letecké mechaniky shazovali,že to bylo nechutné. A gympláci byli vysmátí a profáci jim nadržovali .... ale jen do té doby,než jsme začli dělat něco s nářadím,soustruhem,frézou apod., nebo než se začlo technicky kreslit.
Je vidět,že všude je to jiné



Kluci nevim jak to bylo za vas, ale tedka jsou letecky mechanici skutecne vykvet. Do Aera berou kvuli penezum od statu skutecne kazdeho. Zrovna Formanek ma takovy sigry, ze ho fakt lituju. Coz o to, ze je nekdo proste "trochu jednodussi" kazdej holt na to nema hlavu. Ale oni jsou uz svym chovanim tak trochu lidsky vadny. Coz o to v dilnach budou asi sikovnejsi nez my. Taky maji 1 tyden skolu jeden tyden dilny. My jsme meli 1 den za 14 dni a to jen po 3 roky. Ja mam tu vyhodu ze delam leta u taty takze jsem soustruhem, frezkou, pilou, nuzkama, flexou atd. trochu nacichl. Za vsechno asi mluvi kdyz Svozilek ucil LM ve tretaku scitat pod sebou I kdyz pravda je ze na IT nemaji. Ty LM se snazi aspon o tech dilnach. U IT je totalni nezajem vsude. Z nich sou ty ucitele fakt nestastni

Letecký motor

4.5.2011 v 16:19 | Nahoru | #292
My měli na střední skvělého učitele,ten to tahal z rukávu výborně vysvětloval,že to člověka bavilo. Znal od L-29 přes Mi-24 po L-410 vše,co v té době u nás létalo (kromě dopraváků).
Když jsme šli na praxi různě po republice a do zahraničí,tak jsme se fakt neztratili.

Ale tím,že nás totálně zasvětil do problamtiky letectví,tak si říkám,že něco sólo postavit je strašně těžké.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:19 | Nahoru | #293

assassin píše: tak sem narychlo prolitnul ty plany a to je teda extra hadrak:) to je fakt postaveny jak postel z ikey, do toho bych nesedl ani za zlaty prase kdyby to bylo postavene tak jak je to v manualu... ale nejspis to lidi tak provozuji.. amerika je holt zeme velkych moznosti:) cely je to nakresleny ze vlezes do nejblizsi prodejny s hutnim materialem a koupis par metru alu jaklu a trubek, kybl sroubu a doma to zmastis s rucni vrtackou a gola sadou... ja bych z toho mozna pouzil proporce pokud se ti nechce nic pocitat, ale konstrukci bych si upravil smerem k tomu ze mas k dispozici strojirenskou dilnu....

tohle se ve vybavene dilne da snad i za min nez tech 200hod.. to bych fakt pro tu legraci zkusil ale moc neverim tomu ze tady nekdo tohle schvali...

jo, to je duvod, proc se mi to moc nezda a ptam se proc zrovna tohle... a odpoved, ze to chce vylepsovat aby to bylo bytelnejsi viz heftovani ve me budi udiv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:27 | Nahoru | #294

Jindra650 píše: jo, to je duvod, proc se mi to moc nezda a ptam se proc zrovna tohle... a odpoved, ze to chce vylepsovat aby to bylo bytelnejsi viz heftovani ve me budi udiv



Lítá to, a podle toho co se o tom píše i celkem bezpečně. To že je něco jednoduché neznamená že je to špatné. Ne nadarmo se říká že nejjednodušší řešení bývá nejlepší... To ze udelas heft u matky proti povolení šroubu imho není šílený zásah do konstrukce...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:35 | Nahoru | #295

Twister píše: Lítá to, a podle toho co se o tom píše i celkem bezpečně. To že je něco jednoduché neznamená že je to špatné. Ne nadarmo se říká že nejjednodušší řešení bývá nejlepší... To ze udelas heft u matky proti povolení šroubu imho není šílený zásah do konstrukce...

takhle se teda rozhodne nikde nikdy krome bastleni srouby nezajistujou, to by me zajimalo, kde se to vyucuje ....nerikam, ze bych stavel zrovna tohle, ale aspon to vypada jako letadlo, takova roztomila mala stihacka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:42 | Nahoru | #296

Jindra650 píše: takhle se teda rozhodne nikde nikdy krome bastleni srouby nezajistujou, to by me zajimalo, kde se to vyucuje ....nerikam, ze bych stavel zrovna tohle, ale aspon to vypada jako letadlo, takova roztomila mala stihacka



Uz tu o tom byla rec... Ale to není zrovna jednoduchá konstrukce. Navíc je to dřevěný a jak už jsem řekl se dřevem nemám zkušenosti.

Srouby se tak daji taky zajistit. Dotahnes matici a u matice udelas heft, kterej se pripadne odbrousi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:45 | Nahoru | #297
Twister> dyt si rikal, zes modelar? kdyz tak na to koukam, ze to bude dokonce i homologovany, bude to mit flutter testy, tak to je skoro idealni kandidat. prave ze drevo je na stavbu super, tam se neco naucis, ne vrtanim der do hlinikovyho jeklu a potazenim kouskem hadru....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:49 | Nahoru | #298

Jindra650 píše: Twister> dyt si rikal, zes modelar? kdyz tak na to koukam, ze to bude dokonce i homologovany, bude to mit flutter testy, tak to je skoro idealni kandidat. prave ze drevo je na stavbu super, tam se neco naucis, ne vrtanim der do hlinikovyho jeklu a potazenim kouskem hadru....



Modelařil jsem. Ale něco jinýho je koupit prkynko balzy a vyrezat z toho zebra a neco jinyho je to delat ve velkym. Nevím jak vybrat kvalitní dřevo, v jakém směru ho řezat. Nevím kde bych ani dřevo koupil a jeho orientační cenu. Nemám na to pilu a neznám technologii lepení a moření dřeva či jiné uprave uz nemluvě. A jako u modelů bych to asi zrovna neřešil (tak od oka akorát a zkusit jestli to drží).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:52 | Nahoru | #299

Twister píše: Modelařil jsem. Ale něco jinýho je koupit prkynko balzy a vyrezat z toho zebra a neco jinyho je to delat ve velkym. Nevím jak vybrat kvalitní dřevo, v jakém směru ho řezat. Nevím kde bych ani dřevo koupil a jeho orientační cenu. Nemám na to pilu a neznám technologii lepení a moření dřeva či jiné uprave uz nemluvě. A jako u modelů bych to asi zrovna neřešil (tak od oka akorát a zkusit jestli to drží).

to si delas prdel safra, tak to se nenazyvej modelarem teda ....to mi povez, jakej je rozdil mezi stavbou makety/polomakety letadla s rozpetim 3m a stavbou takovyho mikroletadla ...najednou je to problem

(reakce na) Letecký motor

4.5.2011 v 16:54 | Nahoru | #300

kawapepek píše: Ježiš,coto tu zase meleš.... Já nikoho nepomlouvám



Pomlouval. Uzavreli jsme to, a jeste jsi se tam potom pozdeji do me neprimo navezl. Pritom vis taky kulove.

Jinak, od mala se kolem toho motat muzes, to ja kolem aut taky, ale bavim se o zamestnani - 10 let praxe, coz podle me nemas - muzu se mylit. Stejne tak, pokud nemas vysku, tak mas stejny stupen vzdelani jako ten klucina tady(bude mit snad), v pripade ze jsi delal vysku pravdepodobne nemas praxi delsi nez dva roky vzhledem k veku(nebavme se o praxi v ramci skoly, mam na mysli zamestnani).

A nakonec jak tu uvedli uz nekteri, honit si ego na studakovi, jak ho napraskas kantorum, protoze ty jsi velky kluk je taky dost ubohe, stejne jako se mu vysmivat... On se totiz skutecne jen psal na vahu motoru, a podle me na dobrem foru.

Tot k tomu za me vse...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist