1 reakcí na tento příspěvek Kombinace značek pneumatik?
Pokud nechce experimentovat, tak si kup sadu, tím nic nepokazíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kombinace značek pneumatik?
Danielos píše: Jde hlavně o tvar gumy, protože různé gumy při stejném rozměru mají jiný tvar. Takže třeba abys jednu neměl "špičatou" a druhou "plochou". Ve předu bys měl mít taky přlnavější/lepší pneu než vzadu.
Pokud nechce experimentovat, tak si kup sadu, tím nic nepokazíš.
Jo ja mel Qualifier I a ten vzadu nesel sjet do kraje kvuli stupacce. A Qualifier 2 sel az do kraje. A pritom to byl stejny rozmer a profil. Takze to znamena ze maj ruzny tvar a patrej k sobe.
1 reakcí na tento příspěvek Kombinace značek pneumatik?
geometrie:
----------
Přední i zadní guma je jinak široká a tudíž má naprosto jiný poloměr příčného průřezu než zadní. Navíc každá guma podléhá zcela jinému opotřebení (přední je přetěžována při brždění, zadní při akceleraci). Tvar tohoto opotřebení silně závisí na stylu jezdce a v neposlední řadě též výrazně na správném huštění. Rozdíl v geometrii přední a zadní gumy bude vždy natolik velký, že rozdíl mezi 2 gumami stejných rozměrů různých výrobců bude zanedbatelný.
směs:
-----
Základní složkou ovlivňující vlastnosti směsi moderních pneumatik je křemičitý písek (pro marketingem poškozené mozky přeložím do jejich řeči: silica). Pochybuju, že tuto běžnou surovinu vozí výrobci přes půl Evropy, takže se používá místní. Její kvalita je tudíž dána zejména lokalitou těžby a stupněm sušení a čištění. S ostatními surovinami to bude obdobné. Je celkem běžné, že pneumatiky stejného typu vyrábí výrobce na různých místech Evropy a ne na všech místech vyrábí celý velikostní sortiment. Viděl jsem i 2 gumy stejného typu, rozměru a výrobce, každá z jiného kouta Evropy. I když se všechny rozměry vyrábějí v jedné fabrice, zcela jistě se nevyrábějí najednou a otázkou je nakolik směs namíchaná před 1/2 rokem bude podobná směsi namíchané nyní. Takže pravděpodobnost, že budete mít set pneumatik různých rozměrů se stejnými vlastnostmi směsi se limitně blíží 0. Otázkou je, zda je vůbec vhodné mít pro 2 naprosto odlišné zátěže (přední brzdí, zadní akceleruje) stejnou směs.
vzorek:
-------
Na suchu každé zmenšení styčné plochuy snižuje přilnavost, na mokré vozovce rozhoduje přilnavost směsi. Ta je ovlivněna zejnména teplotou pneumatiky (zahřátím). Teprve pokud někdo z Vás jezdí na souvislé vrstvě vody, uplatní se vzorek pneumatiky. U diagonální pneumatik motocyklu (a na rozdíl od radiální pneumatiky automobilu) je ale voda vytlačována do stran převážně díky tvaru pneumatiky a vzorek se uplatňuje vrazně méně.
Závěr si udělej sám.
SVSkritek píše: Jo ja mel Qualifier I a ten vzadu nesel sjet do kraje kvuli stupacce. A Qualifier 2 sel az do kraje. A pritom to byl stejny rozmer a profil. Takze to znamena ze maj ruzny tvar a patrej k sobe.
Měl jsem to naprosto stejně, zadní metzeler a stupačka drnčela často, ted diablo rosso sjetá do kraje a nic, i když se pekelně snažim , tak doufám, že jsou fakt tak moc jiný, ne, že měknu :)
Naposledy editováno 04.05.2011 16:12:29