Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo
Po dalším převratu se o stavbu éra opět zajímal a podle poučky, že čím je větší díra do válce, tím je motor lehčí - laboroval se vzducháčem VW 1,5l.
On hledal poměrně velký motor s ekonomickýma otáčkama okolo 3.000/min., aby nemusel použít reduktor.
Mě je taky takové řešení bližší...
2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
assassin píše:
ve skole (CVUT FSI-katedra letadel) se v dobe kdy sem tam byl stavela zmensenina L39(spis jen proporce) s motorem z R1 04 a studenym propulsorem.. ale kam se to dostalo nevim, skolu sem nedokoncil....
Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Twister píše: Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...
no ja sem si od nich bral ten zbytek te R1 ktera slouzila jako darce organu.. pak se ale zjistilo ze neni na cem to odbrzdit... vyfuky treba... to jsme se domlouvali ze jim sezenu nakou R1 na odbrzdeni az budou mit hotove ty vyfuky a od te doby jsem o tom neslysel :)
jinak nakej docela peknej drvenej UL mi ted nabizel za nakou symbolickou cenu nekdo ze znamych, zdedil ho po otci co umrel.. a doytycnej k tomu zadnej vztah nema... tak kdybys mel zajem tak bych se ti zeptal, ale je to klasicka stavba .. a psal si ze drevo nechces..... a nejspis chcse spis stavet nez rychle litat coz?
to plochodrazni eso ma taky prevodovku zvlast ne? to by bylo vhodny, ale otazka je jestli ten jeden valec neni malo... asi by tam pak musel bejt nakej velkej setrvak... tohle uz bude hodne o pocitani a teorii... pokud clovek chce s jistotou dojit k nakymu uspechu:)
assassin píše: no ja sem si od nich bral ten zbytek te R1 ktera slouzila jako darce organu.. pak se ale zjistilo ze neni na cem to odbrzdit... vyfuky treba... to jsme se domlouvali ze jim sezenu nakou R1 na odbrzdeni az budou mit hotove ty vyfuky a od te doby jsem o tom neslysel :)
jinak nakej docela peknej drvenej UL mi ted nabizel za nakou symbolickou cenu nekdo ze znamych, zdedil ho po otci co umrel.. a doytycnej k tomu zadnej vztah nema... tak kdybys mel zajem tak bych se ti zeptal, ale je to klasicka stavba .. a psal si ze drevo nechces..... a nejspis chcse spis stavet nez rychle litat coz?
Mas PM. Jinak ja proti drevu nic nemam. Ne ze bych na nem nechtel letat. Letal jsem na vice drevenych letadlech. Ale o technologii zpracovani dreva, lepeni apod. vim kulovy. Proto je pro me cesta mensiho odporu stavet z duralu s cimz mam vetsi zkusenosti
2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
thegrid píše: pak ty malý letadla nemají furt padat
letadla zasadne padaji na lidsky chyby... na to kolik toho tu lita si myslim ze zas "furt" nepadaj a staveni letadel ma u nas tradici, myslim ze tu lidi stavi slusny stroje...
twister: jasny, uz je to dyl co mi to rikal tak nevim jestli to letadlo jeste ma, ale zeptam se...
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
thegrid píše: pak ty malý letadla nemají furt padat
to je z 90% chyba majitele/provozovatele ....koukni se na priciny nehod ...bud je to neodborny bastleni na motoru, nejaky ucpani karburace, zapalovani ....nebo treba pad do vyvrtky v nejaky nezvladnuty situaci pri letu, to proto, ze se vyvrtky s ULL delat nesmi a jen malo zaku dostane lekci v podobe nacviku ostrych padu a vyvrtek na Blanikach(ted teda momentalne uzemnenych). staci si projit priciny nehod.Twister píše: Když sem tam byl naposled měli za sebou nějaké zkoušky motoru připevného na závodní tahač. V té době se jim ještě povedlo celý motor podpálit, takže v chodu sem to neviděl...
jo, chytnulo jim tam kabelovy vrabci hnizdo od vejfuku...fota zkousek pohonu UL-39 TADY a popis konstrukce TADY
Naposledy editováno 03.05.2011 17:06:17
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
A co očekáváš,nebo co si představuješ???
Jde ti o létání s motorem,nebo o to si něco sám postavit,v čem si můžeš rozbít hubu???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Vajdík: nejsem pilot - jen skokan , ale v tomhle sportu je obecně lepčí od lesa dál ne??
Naposledy editováno 03.05.2011 17:31:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
JollyJoker píše: Můžu se tě zeptat,kolik předpokládáš,že do toho dáš peněz?
A co očekáváš,nebo co si představuješ???
Jde ti o létání s motorem,nebo o to si něco sám postavit,v čem si můžeš rozbít hubu???
Na stavbu toho letadla počítám suma sumárům max. 40 000. Co ocekavam? Jednoduche, rychle a levně postavitelné a provozovatelné UL, s možností demontáže a převozu na vozejku. Jde mi jak o létání s motorem tak o stavbu. Jak létání tak stavba modelů je mým koníčkem. Teď jsem konstrukci letadel 4 roky studoval a s možností stavby UL sem si už pohrával předtím....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Twister píše: Na stavbu toho letadla počítám suma sumárům max. 40 000. Co ocekavam? Jednoduche, rychle a levně postavitelné a provozovatelné UL, s možností demontáže a převozu na vozejku. Jde mi jak o létání s motorem tak o stavbu. Jak létání tak stavba modelů je mým koníčkem. Teď jsem konstrukci letadel 4 roky studoval a s možností stavby UL sem si už pohrával předtím....
40tis za letadlo? nesplet sis to s motorovym rogalem? nechci ti kazit iluze(i kdyz jsem teda "pouze" cerstvy absolvent), ale 40tis je sakra malo. na opravdovy letadlo, ktery nebude nejaka papundeklova kraxna letici tak maximalne pri bezvetri a ktera ti po par hodinach nepadne kvuli motoru za svym zenitem, potrebujes vic penez. i kdybys pouzil motor z trabose, tak si spocti, na kolik te vyjde jeho uprava a kompletni GO, nejakej sofistikovanejsi zanovni motor te vyjde na to samy co chces za cely letadlo(treba 3ks motoru R6 2006/2007/2009 nas staly 50/45/40tis) ...a to nebudu pocitat jeste dalsi veci, treba i jen blby pristroje, material na vyrobu. radil bych se kouknout na nekolik staveb Zodiaka 601 kterej je celokovovej a da se udelat komplet doma, vyjde na 300tis....sam mam takovej mensi projekt, kterej beru spis jako konstrukcni cviceni a fantazirovani, ale v realite by to prislo na peknejch par stotisicu.
Naposledy editováno 03.05.2011 17:58:19
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
Starší boxer BMW je vhodnější. Motor je tam samostatnej, bez převodovky je lehčí než prvně zmíněné řadové dvouválce. Ale není je už jak dál odlehčit. Starší OHV typy mají ve 3000 už obvykle plný točivý moment. Výkon víc než požadovaný. Novější OHC jsou sice při podobné váze výkonější, ale chtějí o něco víc točit.
Já o letadlech nic nevím, ale nejpraktičtější mi příjde zvolit motor z auta s nejlepším poměrem výkon-krouťák/hmotnost a to takovej, co ho má v požadovaných otáčkách. Tedy asi 3-litr V6. Starší schnilá auta s velkým perfektně zachovalým motorem se dnes prodávaj za odvoz nebo do desítky.
Výkon a hmotnost takového motoru bych vyřešil tím, že bych to letadlo postavil o kousek větší tak aby k tomu motoru optimálně pasovalo. Nevím, jak se u letadel řeší papíry, ale ve vzduchu tě policajti asi nestavěj a na letištích s travnatou dráhou se asi půjde s místníma přátelsky domluvit.
1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor
Ty peníze si dej do motorového výcviku,budou to vyhozený prachy.
Letadla jsem se učil a do stavby bych nešel.
Osobně jsem nikdy ULL neuznával.Jak se v letectví šetří,tak to dopadá blbě. Snaží se to přiblížit lidovým masám,zlevňují,šetří na materiálu,na výcviku a nakonec to dopadá blbě.
Ale tím tě nechci odrazovat,běž do toho,třeba prorazíš a povede se ti to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor
Jindra650 píše: 40tis za letadlo? nesplet sis to s motorovym rogalem? nechci ti kazit iluze(i kdyz jsem teda "pouze" cerstvy absolvent), ale 40tis je sakra malo. na opravdovy letadlo, ktery nebude nejaka papundeklova kraxna letici tak maximalne pri bezvetri a ktera ti po par hodinach nepadne kvuli motoru za svym zenitem, potrebujes vic penez. i kdybys pouzil motor z trabose, tak si spocti, na kolik te vyjde jeho uprava a kompletni GO, nejakej sofistikovanejsi zanovni motor te vyjde na to samy co chces za cely letadlo(treba 3ks motoru R6 2006/2007/2009 nas staly 50/45/40tis) ...a to nebudu pocitat jeste dalsi veci, treba i jen blby pristroje, material na vyrobu. radil bych se kouknout na nekolik staveb Zodiaka 601 kterej je celokovovej a da se udelat komplet doma, vyjde na 300tis.
...sam mam takovej mensi projekt, kterej beru spis jako konstrukcni cviceni a fantazirovani, ale v realite by to prislo na peknejch par stotisicu.
A takhle to dopada když někdo nečte celé téma
http://affordaplane.com/about.html