globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Letecký motor
 
2.5.2011 v 22:25
Zdravím lidi!
Pohrávám si s myšlenkou upravit motocyklový motor pro pohon ultralehkého letadla. A vzhledem k tomu, že letecká fóra mlčí, se pouštím na půdu kde se vždy kecá až až . První můj dotaz směřuje k tipu nějakého levně, běžně sehnatelného motoru o výkonu nějakých 35 až 45Hp (26-33KW). Druhej dotaz je jestli má někdo představu kolik by mohl takový motor bez převodovky vážit. Dál otvírám k dizkusi víceméně k plkání a vymýšlení, proč by to nešlo
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující

Letecký motor

2.5.2011 v 22:30 | Nahoru | #1
2T nebo 4T ?

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 22:30 | Nahoru | #2


1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 22:45 | Nahoru | #4
Ten článek sem četl už dávno. Ale ten obecně myšlenku motocyklového motoru ihned zamítá. Já neplánuju stavět žádnou dvousedadlovku ale lehké poletovadlo. Potřebuji motor vážící kolem 40kg. Což bude s automobilovým motorem asi problém...

Co se týče 2T nebo 4T.... 4T by byl lepší z hlediska nižší spotřeby, kultivovanějšího chodu a menší náročnosti na údržbu. Naopak 2T by mohl být podstatně menší a lehčí... Nemám tedy ještě přesně vyhraněný názor

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 22:49 | Nahoru | #5
Na fotce je 1100 virago, ale jestli to lítá, to netuším... ale asi joo, tže to jde. Každopádně hodně zdaru!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 22:51 | Nahoru | #6
motodawe> zajímavý obrázek... tomuto tématu příliš nerozumím, ale když na tom letadle je použit i originál převodovka z motocyklového motoru... jak je to s řazením? nějak mi to hlava nebere... Strejda měl na rogale motor z ,,brouka,,

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 22:52 | Nahoru | #7

motodawe píše: Na fotce je 1100 virago, ale jestli to lítá, to netuším... ale asi joo, tže to jde. Každopádně hodně zdaru!!



Lítá to asi určite, ale todle je plnohodnotné letadlo s trochu jinýma parametrama Váha mnou stavěného stroje by měla ležet někde pod 150kg. Na to je tento motor zbytečně těžký a výkonný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 22:54 | Nahoru | #8

kotvista píše: motodawe> zajímavý obrázek... tomuto tématu příliš nerozumím, ale když na tom letadle je použit i originál převodovka z motocyklového motoru... jak je to s řazením? nějak mi to hlava nebere... Strejda měl na rogale motor z ,,brouka,,



Imho tam není originál převodovka. Letadla žádné převodovky nemají. Pokud se teda nepočítá reduktor...

2 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 22:57 | Nahoru | #9
no, asi bys musel řešit reduktor, protože motocyklové motory jsou spíš do otáček... asi bych na lehké poletovadlo použil Trabanta, už jsem to na několika poletovadlech viděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 22:57 | Nahoru | #10
Twister> no právě... vím že letadla žádné převodovky nemají, ale prostě když se kouknu na ten motor z toho Viraga tak je s originál převodovkou... a nebo jsem asi totálně mimo a všem se omlouvám

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 22:59 | Nahoru | #11
no přeju ti hodně zdaru. jenom mě tak napadá trošku se o letectví zajímám a popravdě stavba ULL neni to samý jako přestavba motorky. vůbec nechci pochybovat o tvých schopnostech to v žádným případě jenom u letadel je jakýkoliv skoušení stylem pokus omyl dost o hubu. u letadel je vždy nejvyší priorita bezpečnost a s tím spojená spolehlivost takže pokoušet se improvizovat stylem "skusím použít tenhle 20 let starej motor z rozsekaný motorky" je podle mě trochu blbost

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 22:59 | Nahoru | #12
WenCa> JJ s těma otáčkama to bude problém... trabant nebo brouk by byl ideál, ale asi příliž těžké...

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:00 | Nahoru | #13

WenCa píše: no, asi bys musel řešit reduktor, protože motocyklové motory jsou spíš do otáček... asi bych na lehké poletovadlo použil Trabanta, už jsem to na několika poletovadlech viděl



S reduktorem se počítá. O trabantu sem uvažoval ten se hojně používal/používá. Jenže situace už s ním zdaleka není tak růžová, sehnat tento motor už není tak jednoduché. Navíc jeho výkon je jen nějakejch 28koníků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:00 | Nahoru | #14
Zlatě, když to jezdí po silnici... Dávat tomu křídla je jasnej směr k tomu si pěkně natlouct!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:03 | Nahoru | #15
co nějakej jetej motor ze sluky... asi drahé že?

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:03 | Nahoru | #16

motodawe píše: Zlatě, když to jezdí po silnici... Dávat tomu křídla je jasnej směr k tomu si pěkně natlouct!


u letadel je problém v tom že když se něco stane tak prostě nejde zastavit u krajnice a jít se podívat co se vlastně stalo

Letecký motor

2.5.2011 v 23:04 | Nahoru | #17
Tak pokud má dobrej základ tak ten motor už takovej problém být nemůže. Ale stejně, bez katapultu ani ránu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:04 | Nahoru | #18

kakos2006 píše: no přeju ti hodně zdaru. jenom mě tak napadá trošku se o letectví zajímám a popravdě stavba ULL neni to samý jako přestavba motorky. vůbec nechci pochybovat o tvých schopnostech to v žádným případě jenom u letadel je jakýkoliv skoušení stylem pokus omyl dost o hubu. u letadel je vždy nejvyší priorita bezpečnost a s tím spojená spolehlivost takže pokoušet se improvizovat stylem "skusím použít tenhle 20 let starej motor z rozsekaný motorky" je podle mě trochu blbost



Letos maturuju z letecký konstrukce. Takže o letadlech něco málo vím Co se týká motoru. Vzhledem k tomu, že se hojně využívá a vychvaluje motor Rotax, který s leteckým motorem nemá taky nic společného. Mimo teda cen. Nevidím v upravě jiného motoru až takovy problem. Běžně se do větších ULL upravují motory subaru apod. Problém je v tom, že nikde nejde zjistit kolik jednotlivé motory váží životnost motoru bohužel samozřejmě ukáže až čas...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:06 | Nahoru | #19

kotvista píše: co nějakej jetej motor ze sluky... asi drahé že?



Do Sluky se tuším dával Rotax. Ceny jsou víceméně astronomické (několikrát by převíšili cenu celé konstrukce). Servisní intervaly krátké, náhradní díly drahé... obecně se divím že se Rotax vůbec v letectví prosadil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:09 | Nahoru | #20

kotvista píše: Twister> no právě... vím že letadla žádné převodovky nemají, ale prostě když se kouknu na ten motor z toho Viraga tak je s originál převodovkou... a nebo jsem asi totálně mimo a všem se omlouvám



Může tam být jenom dekl a převodovka je vybagrovaná

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:11 | Nahoru | #21
Twister> koukni sem...

http://www.tipmoto.c...tor/?razeni=vlozenid

možná když napíšeš prodávajícímu dotaz tak ti motor i zváží

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 23:13 | Nahoru | #22
člověče,mě se zdá že Stingy maj baworáckej boxer..ale teď bych možná kecal:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:15 | Nahoru | #23

Twister píše: Do Sluky se tuším dával Rotax. Ceny jsou víceméně astronomické (několikrát by převíšili cenu celé konstrukce). Servisní intervaly krátké, náhradní díly drahé... obecně se divím že se Rotax vůbec v letectví prosadil



jj... do sluky se dává Rotax... Strejda ho na sluce má... myslím, že je to řadový dvouválec o obsahu 600ccm... tak bych možná koukal po něčem takovém... nějaký dvouválec bu´d řadový nebo ,,V,, to asi kvůli váze... 4válec asi zbytečné.... rozhodně bude asi jednodušší koukat po něčem co je vzduchem chlazené... odpadne spousta problémů s vodnímy kanálka, chladičem a vůbec celým chlazením... pak bude asi ideál něco z nějakého choppera jelikož se jedná o motory s nižššíma otáčkama...

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:18 | Nahoru | #24

Flašek.Lee píše: člověče,mě se zdá že Stingy maj baworáckej boxer..ale teď bych možná kecal:)



Náš Sting má Rotax 912 UL. Ale bůhví co všechno do toho montujou

Letecký motor

2.5.2011 v 23:21 | Nahoru | #25
Tenhle motor by do letadla měl pasovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:22 | Nahoru | #26

kotvista píše: jj... do sluky se dává Rotax... Strejda ho na sluce má... myslím, že je to řadový dvouválec o obsahu 600ccm... tak bych možná koukal po něčem takovém... nějaký dvouválec bu´d řadový nebo ,,V,, to asi kvůli váze... 4válec asi zbytečné.... rozhodně bude asi jednodušší koukat po něčem co je vzduchem chlazené... odpadne spousta problémů s vodnímy kanálka, chladičem a vůbec celým chlazením... pak bude asi ideál něco z nějakého choppera jelikož se jedná o motory s nižššíma otáčkama...



No já sem mlsně koukal po mojí GS500. Né dělám si legraci, na čem bych pak jezdil. Ale myslím, že by tento motor šel použít. Problém je že stále nemám představu o váze. Koukal jsem že nějaké 2T 250ccm krosky mají výkon kolem 35KW. Což by bylo vzhledem k nízké váze ideální. Dokonce jdou sehnat i relativně levně. Ale netuším kolik toho ten motor může vydržet a jestli to pak nebude žrát jak tank...

Letecký motor

2.5.2011 v 23:23 | Nahoru | #27
Sakryš chlapi, jedná se o todle poletovadlo. Nepředstavujte si boeing
tu

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:26 | Nahoru | #28
Twister> zajímavý je např tento http://www.tipmoto.com/dily-moto/motory/kompletni-motor/35846-motor-transalp.html z Transalpa 37kW... ale těžko říct kolik by mohl vážit

(reakce na) Letecký motor

2.5.2011 v 23:28 | Nahoru | #29

Twister píše: No já sem mlsně koukal po mojí GS500. Né dělám si legraci, na čem bych pak jezdil. Ale myslím, že by tento motor šel použít. Problém je že stále nemám představu o váze. Koukal jsem že nějaké 2T 250ccm krosky mají výkon kolem 35KW. Což by bylo vzhledem k nízké váze ideální. Dokonce jdou sehnat i relativně levně. Ale netuším kolik toho ten motor může vydržet a jestli to pak nebude žrát jak tank...



Hlavne by sis pekne kaknul na udrzbe toho motoru. Zkus sehnat Rotaxe ze starsiho Pegasa nebo F650. Pocitam, ze motor pujde na kompletni rozborku a pripadny opravy/upravy, tak neni az tak podstatny jestli bude starej 4 roky nebo 10.

1 reakcí na tento příspěvek Letecký motor

2.5.2011 v 23:29 | Nahoru | #30
A to ti je jedno jestli jednovalec nebo dvouval?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 17
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist