globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skrat?
26.4.2011 v 15:08
Zdravím,
předevčírem jsem přišel k motorce, že pojedu na vyjíždku, ale co se nestalo.. Startér se skoro neotočil, prostě vyždímaná baterka. (Na roztlačení včera chytla).
Baterka je tam cca měsíc nová YUASA, kterou jsem po koupi řádně dobil.
Kdyby motorka nedobíjela, tak by se to vytlouklo po dni ježdení startováním.
Otázka tedy zní, jak je možné, že baterka byla prázdna? Někde skrat, který jí vyskratoval/vybil? Popřípadě, kde a co mám hledat?

Moc děkuji za rady !!!

2 reakcí na tento příspěvek Skrat?

26.4.2011 v 15:10 | Nahoru | #1
Změřit klidový odběry ampérmetrem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 15:16 | Nahoru | #2
Ďuričko> Sry, ale nejsem elektrikář :(. Kde mám měřit? A klidový odběr je co? Ampermetr vím, co je :D ..
Díky moc !

(reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 15:33 | Nahoru | #3

BikerLaky píše: Ďuričko> Sry, ale nejsem elektrikář :(. Kde mám měřit? A klidový odběr je co? Ampermetr vím, co je :D ..
Díky moc !


Tak v tom případě předat nejblžšímu servisu-bude to bezpečnější pro oba.

Skrat?

26.4.2011 v 15:51 | Nahoru | #4
Klidně může být vadná aku. Taky mi jedna odešla pár dní po koupi

1 reakcí na tento příspěvek Skrat?

26.4.2011 v 15:53 | Nahoru | #5
klidovy odber -vyple zapalovani/ bez klicku/ a kolik ti taha z baterky..... Treba alarmy imobilizery nejaka pamet neco si to cuca...
jak pise ruza muzes mit i spatnou baterku ale s reklamaci asi bude problem

Naposledy editováno 26.04.2011 15:55:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 16:02 | Nahoru | #6

Pjercak píše: klidovy odber -vyple zapalovani/ bez klicku/ a kolik ti taha z baterky..... Treba alarmy imobilizery nejaka pamet neco si to cuca...
jak pise ruza muzes mit i spatnou baterku ale s reklamaci asi bude problem



Já kupuji aku jen v battery.cz a reklamace OK.

Jinak. Voltmetr nastavit DCA, vypnout zapalko a mezi aku a motku dát měřák, abys věděl, zda ti to v klidu něco nebere, to samý udělej po zapnutí klíčku, abys viděl kolik ti to žere (žárovky...). Taky to zkus po nastartování. Pozor ale připojit měřák až když máš nastartováno, jinak z něj budeš mít škvarek Tak poznáš, jak dobíjí.
Ale takto se to nedá moc dobře vysvětlit, lepší to k někomu vzít, abys veděl jaký hodnoty čekat a co to má vůbec ukazovat

Naposledy editováno 26.04.2011 16:03:22

1 reakcí na tento příspěvek Skrat?

26.4.2011 v 16:15 | Nahoru | #7
Ahoj, možná blbost, ale co třeba přechodový odpor? Pročisti kontakty na baterce, popř na starteru.

(předpokládám že jsi neměřil napětí na baterce)

Skrat?

26.4.2011 v 16:31 | Nahoru | #8
Ahoj,nevím jakej máš ročník motorky,ale suzuki momentálně svolává pár desítek tisíc motorek kvůli výměně vadnýho regulátoru dobíjení,já na něj dojel dřív než mě stačili svolat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 16:49 | Nahoru | #9

Růža1800 píše: Já kupuji aku jen v battery.cz a reklamace OK.

Jinak. Voltmetr nastavit DCA, vypnout zapalko a mezi aku a motku dát měřák, abys věděl, zda ti to v klidu něco nebere, to samý udělej po zapnutí klíčku, abys viděl kolik ti to žere (žárovky...). Taky to zkus po nastartování. Pozor ale připojit měřák až když máš nastartováno, jinak z něj budeš mít škvarek Tak poznáš, jak dobíjí.
Ale takto se to nedá moc dobře vysvětlit, lepší to k někomu vzít, abys veděl jaký hodnoty čekat a co to má vůbec ukazovat



hel to je trosku zvlastni postup ne? kdyz bude merit odber pri nastartovany moto tak vzhledem k tomu ze se ampermetr vklada do obvodu(seriove) tak bude muset na bezici motorce nejdriv odpojit baterku a pak obvod "spojit" pomoci ampermetru... coz to odpojovani baterky za beziciho motoru bych rozhodne nedoporucil....

na mereni dobijeni se nemeri proud, ale napeti na baterce, napeti se zas meri tak ze se voltmetr na baterku(pripojenou) pripojuje paralelne ..

ja myslim ze pokud nema tuseni jak se ktere elektricke veliciny meri tak by se do toho asi nemel poustet podle tehle navodu "z internetu"

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 17:04 | Nahoru | #10

assassin píše: hel to je trosku zvlastni postup ne? kdyz bude merit odber pri nastartovany moto tak vzhledem k tomu ze se ampermetr vklada do obvodu(seriove) tak bude muset na bezici motorce nejdriv odpojit baterku a pak obvod "spojit" pomoci ampermetru... coz to odpojovani baterky za beziciho motoru bych rozhodne nedoporucil....

na mereni dobijeni se nemeri proud, ale napeti na baterce, napeti se zas meri tak ze se voltmetr na baterku(pripojenou) pripojuje paralelne ..

ja myslim ze pokud nema tuseni jak se ktere elektricke veliciny meri tak by se do toho asi nemel poustet podle tehle navodu "z internetu"



Je to normální postup. Nastartuješ moto s odšroubovaným kabelem od baterky, jen ho na baterce pořadně podržíš. A kabel od aku rozpojíš tak, že už vlastně jeden drát od měřáku máš na baterii a druhý na kabelu od baterie. Musíš udelat takovej švindl. Blbě se to popisuje. K přerušení obvodu vůbec nedojde a motor jede dál

Jinak s tou poslední větou souhlas.

(reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 17:12 | Nahoru | #11

Růža1800 píše: Je to normální postup. Nastartuješ moto s odšroubovaným kabelem od baterky, jen ho na baterce pořadně podržíš. A kabel od aku rozpojíš tak, že už vlastně jeden drát od měřáku máš na baterii a druhý na kabelu od baterie. Musíš udelat takovej švindl. Blbě se to popisuje. K přerušení obvodu vůbec nedojde a motor jede dál

Jinak s tou poslední větou souhlas.



no tohle celkem chapu, ale z tveho popisu by to klidne mohl pochopit vselijak a mam doma jednu vysmahnutou ridici jednotku z behu motoru bez baterky...

ostatne moc nevidim duvod merit proud z baterky/do baterky pri bezicim motoru, tam se bude i spatne urcovat jestli to tece tam nebo ven... napeti je celkem jista metoda pro posouzeni dobijeni, klidovej odber proudu je jasnej a odber zarovek atd jde zas merit i bez nastartovani...

Skrat?

26.4.2011 v 17:27 | Nahoru | #12
Já o tom měl bezvadný článek a bohužel ho už ted nemohu najít, bylo to tam super popsaný co a jak měřit. A co tím vlastně zjistíš.

Skrat?

26.4.2011 v 17:27 | Nahoru | #13
zmer odber pri vyplym klicku a uvidis, a jinak je to zkrat

(reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 17:31 | Nahoru | #14

nimmic píše: Ahoj, možná blbost, ale co třeba přechodový odpor? Pročisti kontakty na baterce, popř na starteru.

(předpokládám že jsi neměřil napětí na baterce)


Tak tak... Jseš si jistej, že je baterka skutečně vybitá? Měl jsem stejnej problém... Světla a všechno normálně fungovalo při zapnutí klíčku, ale když jsem chtěl nastartovat, motor se roztáčel jen velmi líně, někdy vůbec... Tak jsem to taky tipnul na baterku, koupil jsem novou a problém přetrvával. Nakonec byly špatný uhlíky ve startéru. Tak zkus kouknout i na to.

(reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 17:33 | Nahoru | #15

Růža1800 píše: A kabel od aku rozpojíš tak, že už vlastně jeden drát od měřáku máš na baterii a druhý na kabelu od baterie. Musíš udelat takovej švindl. Blbě se to popisuje. K přerušení obvodu vůbec nedojde a motor jede dál

To, že motor jede je jasné. Ale je to hodně rizikový postup pro regulátor. Třeba regulátory VAPE to mají napsané v montážním návodu – pokud toto uděláš, tak je automaticky po regulátoru a u R67 jsem to i na vlastní oči viděl. Je to proudová pecka, kterou nevydrží. Když už, tak aspoň musí běžet spotřebiče, co se o odběr postarají – minimálně světla, ideálně ventilátor. Nastartovat bez bez baterky (v případě ručního spouštěče) není problém, baterka se i za chodu může připojit, ale hlavně nikdy né odpojit.

Ale jak píší ostatní, změřit odběr při vypnutém motoru a pak zkouknout baterku nabíječkou typu Optimate – udělá diagnostiku stavu.

Naposledy editováno 26.04.2011 17:33:52

Skrat?

26.4.2011 v 17:39 | Nahoru | #16
Vem měřák, nastav ho na V stejnosměrně a připoj červeným kabelem na + pól batery a černým na mínus pól baterky. V klidu by tam mělo bejt víc než 12 V, pod 12V je baterka skoro mrtvá. Pak měřák odpoj a nastartuj. Po nastartování ho zase připoj a změř jestli to dobíjí, mělo by tam na volnoběh jít nejmíň 13,5 V a po přidání plynu by se to mělo zvětšovat až na 14,5 V. Pokud to tam neleze tak hledej chybu v dobíjení. Pokud jo tak s nastartovaným motorem zapni světla a změř to znovu. Mě to bez světel dobíjelo normálně ale po zapnutí světel už ne, měl jsem spálený vinutí alternátoru.

Skrat?

26.4.2011 v 20:10 | Nahoru | #17
Díky moc všem!! Už chápu, jak to mám změřit. Nejsem sice elktrikář, ale strojař :D, tak to nějak zvládnu. Podle naprosto jednoduchého posledního návodu od Sojkyho to chápu (tímto Ti díky !).
Před chvílí jsem dával znova nabitou baterku do motky a všimnul jsem si spálené svorkovnice a obnaženého(opálená izolace) drátku kousek od baterky v prostoru podsedláku. Tak si myslím, že to bude ono.

Jen mi není úplně jasné, proč se to stalo???

Skrat?

26.4.2011 v 20:18 | Nahoru | #18
To mě tohle udělala nová baterka,normálním měřením v pořádku,ale jak šla do zátěže byla pod hrnicí startovacího proudu. Taky jsem řešil od dobíjení,přes problém startéru a jeho odběru,diagnostiku a tak... nakonec to byla baterka a která se prostě nepovedla

(reakce na) Skrat?

26.4.2011 v 22:50 | Nahoru | #19

Ďuričko píše: Změřit klidový odběry ampérmetrem


..ale bacha aby tě nezasmrádli
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist