Zdravím všechny příznivce značky JAWA. Tento příspěvek berte jako anketu.
Hodně se diskutuje o tom jak jde tato značka do pr...yč, ale nikdo nedělá nic víc než jen píše kritiku a pomlouhá tuto značku. Takhle se nic nevyřeší!!! Zajímalo by mě jak by jste si představovali model po technické stránce. Tak se ptám co by se Vám jako potenciálním kupcům motorkářům líbilo:
Kategorie? - (retro, naked, supersport... )
2T/4T?
Jaký objem motoru?
Vzduchem/kapalinou chlazené?
Vstřikování/ karburátor?
Popř. další požadavky...
Dik všem za jakýkoliv příspěvky. Tady mužete napsat co chcete a dát tak volno vaší fantazii.
*doufám že se nenajdou nějací trotli co tady budou psat "k čemu to je" atd.. DIKY
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás
unavix píše: No s motorem se asi nezavděčej.Když to bude litrovej čtyrvál tak to bude vysavač když bude pulitr jednovál tak to bude buchar kterej má málo válců na cestování .Ve svý podstatě by to bylo jedno,hlavně aby to byl českej konkurence schopnej motor
Hehe, nejak jsi nezminil to co chce vetsina lidi - dvouvalec...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás
dvoutaktní
dvouválec 500 až 600ccm
cestovně-sportovní
ne vyloženě retro
karburátor
kulaté světlo,drátěná kola
cena do 150 tisíc
milan1963 píše: Jsem asi jediný,kdo nechce 4takt, ale podle mně by Jawa měla být:
dvoutaktní
dvouválec 500 až 600ccm
cestovně-sportovní
ne vyloženě retro
karburátor
kulaté světlo,drátěná kola
cena do 150 tisíc
To by sice bylo hezke, ale neproslo by to euronormama, kdyz neprojde ani 350 + si nedelam iluze o vydrzi a spolehlivosti takoveho motoru.
mně se právě líbí víc než jejich klasika. ze zmíněnejch důvodů neni to mašina kde by prostě forma převládala nad obsahem a je tam ideální poměr tradičnosti a modernosti
jinak co se týká srovnání s tim zbytkem, je to nejmodernejší mašina která bude odkazovat na klasiku a přitom nejklasičtější mašina která bude moderní
je to v podstatě jawa 350 udělaná z xr1200 a sám si myslím že se mně povedla jinak původní obrázek a srovnání je tady
[img]
[img]
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás
unavix píše: ... rady na tomhle foru jakou mášu tak tu každej huláká kup si nejmíň litra,šestka se musí točit,sedmpade je nemlich to samý,objem ničím nenahradíš atd atd.
...
No jestli se v Jawě řídí podle tohoto fóra, tak to teda s Pánem Bohem Jawo.
Vždycky bude někdo remcat, vždy budou odpůrci a příznivci, záleží ale na poměru a ve výsledku se to odrazí na prodejních statistikách.
A mě ta kreslená skica jednoho z možných návrhů Califa moc nesedí, rozhodně více se mi zamlouvá ta italská. Pravdou ale je, že mě se snad žádná z motorek z posledních 10 let nezamlouvá, až na vyjímky - co se týče toho moderního designu. Třeba to přední světlo je podle mě děs. Howgh.
je to jenom předělaný hd. větší světlo se štítem z jawamanové 650 (už to na 639 bylo pěkně provedený ale říkal jsem si že to chce něco modernějšího a elegantnějšího aji když podobnýho), zakrácenej podsedlovej plast aby odpovídal 63x, nechaná zkosená prdelka aji když trošku víc protažená než u jawy, samozřejmě dráťáky, elegantnější a nostalgičtější laufy atd.
ono se to nezdá ale ředa 63x je na tu bídu a dobu naprostýho ojebismu dotažená do posledního detailu a podařilo se jim fakt z hovna uplest bič protože design je jednoduchej ale přitom fakt dokonalej.
[img]
začnu celkem. to co je nízký a dlouhý vždycky působí elegantně. první co zaujme jsou dlouhý, dlouhatánský rovnoběžný linie, velmi mírně jdoucí nahoru. nepostrádá to eleganci a přitom dojem svižnosti, rovnoběžnost tomu dodává dojem vytříbenosti a stavbu dál opticky protahuje což působí ještě elegantněc. do téhle rovnoběžné monolinie vstupuje klenutí výfukovýho kolena navazující zdánlivě z ciziny v další linii která se dokonce rozdvojuje, opět táhle. z boku je fascinující linie kastlíku a podsedlovýho plastu, což evokuje dojem schematicky udělané peruti nebo něčeho podobnýho.
celkově ty dlouhý a rovnoběžný boční linie kromě elegance připomínají sněžnej skůtr nebo saně. něco stabilního, pevnýho co prostě velkou rychlostí a silou sviští dál.
a sedlo vpíjící se opticky až do nádrže, kterou objímá?
nádrž je v podstatě "modernějc znázorněná" kapka aji když negativní sklon by působil agresivnějc. negativní sklon se ale už týká motoru kterej má nádherný žebra a hlavy ještě hezčí, opět negativní sklon.
dva budíky co se týká přístrojů, o tom se neni potřeba bavit. krásná lidie je předek rámu. na to jak je mašina nízká tak je obdivuhodně dlouhá a evokuje vypnutou náprsenku sedícího německýho boxera nebo něčeho podobnýho.
a zapomněl jsem na to krásný esíčko rámu přecházející v kastlík. táhlá hodně skloněná přední vidlica dojem celku jen podtrhuje
a řiditka jak na pohled tak na omak ti dávají pocit že sis mašinou můžeš dělat co chceš.
a ten dojem je přesnej, ona taková skutečně je. ne moc obratná, těžkopádná, s obrovskou setrvačností ale silná a majestátní. ale dokáže hodně vztekle zabručet
anebo že by ty laufy byly jak majestátně zvednutý těžký polní děla?
nevim, každopádně jak vidiš tak ten design fakt stojí za to její design mluví.
saně to jsou, svištící z kopca dolu rychlostí blesku, nezadržitelně. tak jako on se chystají k úderu.
a při pohledu zezadu to vytváří dojem že pomalu tahá motor po zemijak je nakrčená ta kočička.
víc poznatků tady
noa při nejhorším se dá říct že vypadá takhle
p.s. výška motoru nad zemí a hlavně pak v souvislosti se sklonem linií dává motoru daleko vyšší váhu a hmotnost což zaprve budí "silnější" i "silnější" dojem a zadruhý opticky zatěžuje předek aji když je všechno nahrnutý na zadku a přece jenom třímetrový nezatížený šavle vypadají debilně
Naposledy editováno 19.04.2011 21:55:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás
SirIndy píše: Hehe, nejak jsi nezminil to co chce vetsina lidi - dvouvalec...
Přesně tak!
Já bych to viděl na řadovej dvouvál o obsahu někde kolem 500 - 800 ccm!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás
DMC.motobiker píše: Přesně tak!
Já bych to viděl na řadovej dvouvál o obsahu někde kolem 500 - 800 ccm!
Ja na 300 - 500 ccm nebot od 600 ccm je velka konkurence.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás
U koncepce nové motorky by podle mě bylo rozumné vycházet z historie a hlavních deviz značky.
Silné stránky jawy vidím v jednoduchosti, spolehlivosti, ekonomickém provozu a cenové dostupnosti.
Z tohoto hlediska mi jako ideální motor vychází jednovál z xt660.
Ta firma evidentně nemá na vývoj a ani na kvalitní lidi a vlastní motor stejně jako další důležité komponenty prostě technologicky nezvládne.
Je to už jenom montovna vlastnící nějakým zázrakem značku, kterou může zachránit dobrý designér, schopný nákupčí a rozumná cenová politika.
Jawa evidentně neumí vytvořit přidanou hodnotu, kterou by někdo zaplatil, a čím dřív si to uvědomí, tím líp udělá.
Bezziho návr je z tohoto pohledu pro další budoucnost firmy značka ideál - svěží a výrobně zvládnutelné jednoduché retro, které by se s cenou pod 150 tis. a nálepkou "made in czech republic" mohlo dobře prodávat.
Jinak než cenou se neprosadí, kvalitní značky už na trhu jsou a ze slepého vlastenectví jim to za ceny jako u ověřené konkurence nikdo kupovat nebude.
Na litry a drahá retra z vlastní kuchyně si budou muset u jawy počkat, až se jim podaří obnovit důvěru zákazníků ve značku na základě rostoucích prodejů, ke kerým potřebují vyšší objemy dobře prodejného zboží, dřív ani náhodou.
Znovu, lépe, radostněji, pěkně od začátku a po malých krůčcích, jako každá nová firma, a management znovu do školy a nebo pryč!
Někde jsem četl že tendence evropskýho trhu tíhne obecně k cesťákům 600 - 800 ccm což by se hodilo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás
"novodobé" retro
4T
motor vzducháč/kapalina se vstřikováním o dvou válcích a objemu od 750 do 1200
trubkový rám
drátěná kola
dva kotouče
zdařilou palubku o dvou budíkách
a fungující podvozek...
RZhanal píše: Navrhované vyšší kubatury a dvouválce se mi nezdají být dobrá cesta.
U koncepce nové motorky by podle mě bylo rozumné vycházet z historie a hlavních deviz značky.
Silné stránky jawy vidím v jednoduchosti, spolehlivosti, ekonomickém provozu a cenové dostupnosti.
Z tohoto hlediska mi jako ideální motor vychází jednovál z xt660.
Ta firma evidentně nemá na vývoj a ani na kvalitní lidi a vlastní motor stejně jako další důležité komponenty prostě technologicky nezvládne.
Je to už jenom montovna vlastnící nějakým zázrakem značku, kterou může zachránit dobrý designér, schopný nákupčí a rozumná cenová politika.
Jawa evidentně neumí vytvořit přidanou hodnotu, kterou by někdo zaplatil, a čím dřív si to uvědomí, tím líp udělá.
Bezziho návr je z tohoto pohledu pro další budoucnost firmy značka ideál - svěží a výrobně zvládnutelné jednoduché retro, které by se s cenou pod 150 tis. a nálepkou "made in czech republic" mohlo dobře prodávat.
Jinak než cenou se neprosadí, kvalitní značky už na trhu jsou a ze slepého vlastenectví jim to za ceny jako u ověřené konkurence nikdo kupovat nebude.
Na litry a drahá retra z vlastní kuchyně si budou muset u jawy počkat, až se jim podaří obnovit důvěru zákazníků ve značku na základě rostoucích prodejů, ke kerým potřebují vyšší objemy dobře prodejného zboží, dřív ani náhodou.
Znovu, lépe, radostněji, pěkně od začátku a po malých krůčcích, jako každá nová firma, a management znovu do školy a nebo pryč!
s4r píše: Napadá mě spousta myšlenek, které by se sem daly napsat, ale abych odpověděl k tématu, tak za mě:
"novodobé" retro
4T
motor vzducháč/kapalina se vstřikováním o dvou válcích a objemu od 750 do 1200
trubkový rám
drátěná kola
dva kotouče
zdařilou palubku o dvou budíkách
a fungující podvozek...
Souhlas, palubka 2 budíky + malý multifunkční LCD. Motor by stačil 750-850
1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás
Ani nenadchne, ani neurazí. Je ovladatelná, s dobrými jízdními vlastnostmi a za dobrý peníz...
Ale to je jakoby hrách na stěnu házel...mám na mysli "motoristickou veřejnost".
Podle té je motorka s míň než padesáti koňmi k ničemu...
Podle druhých, a není jich málo, je právě ta dvěpade akorát .
JEDINÁ ŠANCE JE JÍT DO RETRA A NAVÁZAT NA NĚJAKÝ STARÝ KRÁSNÝ MOTOCYKL TETO ZNAČKY
(Norton budiž zářným přikladem)
spousta lidí měla panelu doma, takže by měla sympatie a navíc osobně myslím, že panela, kejva a pérák bylo to nejlepší, co vypustili do světa.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás
bimbo750 píše: Ač nerad, musím konstatovat- retro je blbost. To si mohou dovolit jenom bohaté značky-(silné bankovní zázemí) Jawa musí jít do masivní reklamy-a vyrábět nové typy, které budou oslovovat nové zákazníky-doma i ve světě a budou důstojnou konkurencí, hodno jména František Janeček a důstojnou konkurencí pro japonské sračky.
to jsou dva tabory lidi co rikaj retro jo a druzi jako ty, ze je to blbost, tak co teda? kdyz ne zabalit, tak musis rict, co teda ano! 125ccm - blbost, supersporty - blbost, cestovni nahace - taky blbost(japonsky jsou dotazeny, osvedceny), obycejny 5kila - blbost(opet trh zaplnenej osvedcenyma typama z Japonska ktery se delaj 20 let v kuse), proste at si to nekdo priznat chce nebo ne, jedina sance je nevyrabet sedivy motorky a mit uzkou cilovou skupinu, ale zasadovou, takze kdyz se neda vyrobit technicky vyjimecna motorka, je tu sance s retrem ....kde by dneska byl treba Ural a H-D? Takovy H-D by bylo davno mrtvy, kdyby parta lidi nekupovala beznadejne koncepcne zastaraly motorky ....kde by byla Ducati, kdyby si nevytvorila klientelu lidi touzicich po vyjimecny technicky a designovy motorce? Kazda mala znacka musi spolihat na konkretni skupinu zakazniku a na tu zacilit, dneska retro frci a protoze bezny motorky uz vypadaji jinak nez v 90tych letech a ne vsichni to chteji.Jindra650 píše: to jsou dva tabory lidi co rikaj retro jo a druzi jako ty, ze je to blbost, tak co teda? kdyz ne zabalit, tak musis rict, co teda ano! 125ccm - blbost, supersporty - blbost, cestovni nahace - taky blbost(japonsky jsou dotazeny, osvedceny), obycejny 5kila - blbost(opet trh zaplnenej osvedcenyma typama z Japonska ktery se delaj 20 let v kuse), proste at si to nekdo priznat chce nebo ne, jedina sance je nevyrabet sedivy motorky a mit uzkou cilovou skupinu, ale zasadovou, takze kdyz se neda vyrobit technicky vyjimecna motorka, je tu sance s retrem ....kde by dneska byl treba Ural a H-D? Takovy H-D by bylo davno mrtvy, kdyby parta lidi nekupovala beznadejne koncepcne zastaraly motorky ....kde by byla Ducati, kdyby si nevytvorila klientelu lidi touzicich po vyjimecny technicky a designovy motorce? Kazda mala znacka musi spolihat na konkretni skupinu zakazniku a na tu zacilit, dneska retro frci a protoze bezny motorky uz vypadaji jinak nez v 90tych letech a ne vsichni to chteji.
Za sebe mohu prohlásit,že s tímto názorem plus mínus souhlasím.Protože jsem fandou značky,klidně bych si dnes koupil např. novou Jawu 350-639 už proto,že je to moje značka.Na kvalitu neodpovídající dnešní době nebudu moc koukat,doma se dá vylepšit a vychytat vše.Lidí jako já znám víc a to může Jawě pomoci,důkazem budiž to,že někteří z nás vlastní Jawu 650-přiznávám že ne příliš povedenou...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Starý motor Jawa Nezařazené | Dajdo84 | 5 | 6.4.2021 v 10:48 Dolin |
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené | FiZzeR | 58 | 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR |
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené | Johny79 | 23 | 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak |
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené | Bert-Jawatesty | 12 | 1.6.2019 v 12:34 MartinED250 |
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené | chmatak1973 | 4 | 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i |