paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa podle Vás

Zdravím všechny příznivce značky JAWA. Tento příspěvek berte jako anketu.

Hodně se diskutuje o tom jak jde tato značka do pr...yč, ale nikdo nedělá nic víc než jen píše kritiku a pomlouhá tuto značku. Takhle se nic nevyřeší!!! Zajímalo by mě jak by jste si představovali model po technické stránce. Tak se ptám co by se Vám jako potenciálním kupcům motorkářům líbilo:

Kategorie? - (retro, naked, supersport... )
2T/4T?
Jaký objem motoru?
Vzduchem/kapalinou chlazené?
Vstřikování/ karburátor?
Popř. další požadavky...

Dik všem za jakýkoliv příspěvky. Tady mužete napsat co chcete a dát tak volno vaší fantazii.

*doufám že se nenajdou nějací trotli co tady budou psat "k čemu to je" atd.. DIKY

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 15:18 | Nahoru | #61

unavix píše: No s motorem se asi nezavděčej.Když to bude litrovej čtyrvál tak to bude vysavač když bude pulitr jednovál tak to bude buchar kterej má málo válců na cestování .Ve svý podstatě by to bylo jedno,hlavně aby to byl českej konkurence schopnej motor



Hehe, nejak jsi nezminil to co chce vetsina lidi - dvouvalec...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 20:21 | Nahoru | #62
Jsem asi jediný,kdo nechce 4takt, ale podle mně by Jawa měla být:
dvoutaktní
dvouválec 500 až 600ccm
cestovně-sportovní
ne vyloženě retro
karburátor
kulaté světlo,drátěná kola
cena do 150 tisíc

(reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 20:33 | Nahoru | #63

milan1963 píše: Jsem asi jediný,kdo nechce 4takt, ale podle mně by Jawa měla být:
dvoutaktní
dvouválec 500 až 600ccm
cestovně-sportovní
ne vyloženě retro
karburátor
kulaté světlo,drátěná kola
cena do 150 tisíc



To by sice bylo hezke, ale neproslo by to euronormama, kdyz neprojde ani 350 + si nedelam iluze o vydrzi a spolehlivosti takoveho motoru.

(reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 20:52 | Nahoru | #64
DMC.motobiker> to je přesně to o čem jsem mluvil, zvětšená, zlepšená a moderní třipade. stylem, geometrií, designem.... tzn to ideální
mně se právě líbí víc než jejich klasika. ze zmíněnejch důvodů neni to mašina kde by prostě forma převládala nad obsahem a je tam ideální poměr tradičnosti a modernosti
jinak co se týká srovnání s tim zbytkem, je to nejmodernejší mašina která bude odkazovat na klasiku a přitom nejklasičtější mašina která bude moderní
je to v podstatě jawa 350 udělaná z xr1200 a sám si myslím že se mně povedla jinak původní obrázek a srovnání je tady
[img]
[img]
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás

19.4.2011 v 20:55 | Nahoru | #65
Hlavne by se mela vybodnout na nejake velkoobemy a zacit delat slusne napr. 50, 80 ccm atd...

(reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 21:37 | Nahoru | #66
Creck> jj hned by sis to koupil jako přibližovadlo do práce co, kolenovrte

(reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 21:49 | Nahoru | #67

unavix píše: ... rady na tomhle foru jakou mášu tak tu každej huláká kup si nejmíň litra,šestka se musí točit,sedmpade je nemlich to samý,objem ničím nenahradíš atd atd.
...



No jestli se v Jawě řídí podle tohoto fóra, tak to teda s Pánem Bohem Jawo.
Vždycky bude někdo remcat, vždy budou odpůrci a příznivci, záleží ale na poměru a ve výsledku se to odrazí na prodejních statistikách.
A mě ta kreslená skica jednoho z možných návrhů Califa moc nesedí, rozhodně více se mi zamlouvá ta italská. Pravdou ale je, že mě se snad žádná z motorek z posledních 10 let nezamlouvá, až na vyjímky - co se týče toho moderního designu. Třeba to přední světlo je podle mě děs. Howgh.

(reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 21:49 | Nahoru | #68
Sukin> nedělej si prdel, nemám kreativní buňky aji když povedlo se to určitě a pokud se někomu líbí, potěší
je to jenom předělaný hd. větší světlo se štítem z jawamanové 650 (už to na 639 bylo pěkně provedený ale říkal jsem si že to chce něco modernějšího a elegantnějšího aji když podobnýho), zakrácenej podsedlovej plast aby odpovídal 63x, nechaná zkosená prdelka aji když trošku víc protažená než u jawy, samozřejmě dráťáky, elegantnější a nostalgičtější laufy atd.
ono se to nezdá ale ředa 63x je na tu bídu a dobu naprostýho ojebismu dotažená do posledního detailu a podařilo se jim fakt z hovna uplest bič protože design je jednoduchej ale přitom fakt dokonalej.
[img]
začnu celkem. to co je nízký a dlouhý vždycky působí elegantně. první co zaujme jsou dlouhý, dlouhatánský rovnoběžný linie, velmi mírně jdoucí nahoru. nepostrádá to eleganci a přitom dojem svižnosti, rovnoběžnost tomu dodává dojem vytříbenosti a stavbu dál opticky protahuje což působí ještě elegantněc. do téhle rovnoběžné monolinie vstupuje klenutí výfukovýho kolena navazující zdánlivě z ciziny v další linii která se dokonce rozdvojuje, opět táhle. z boku je fascinující linie kastlíku a podsedlovýho plastu, což evokuje dojem schematicky udělané peruti nebo něčeho podobnýho.
celkově ty dlouhý a rovnoběžný boční linie kromě elegance připomínají sněžnej skůtr nebo saně. něco stabilního, pevnýho co prostě velkou rychlostí a silou sviští dál.
a sedlo vpíjící se opticky až do nádrže, kterou objímá?
nádrž je v podstatě "modernějc znázorněná" kapka aji když negativní sklon by působil agresivnějc. negativní sklon se ale už týká motoru kterej má nádherný žebra a hlavy ještě hezčí, opět negativní sklon.
dva budíky co se týká přístrojů, o tom se neni potřeba bavit. krásná lidie je předek rámu. na to jak je mašina nízká tak je obdivuhodně dlouhá a evokuje vypnutou náprsenku sedícího německýho boxera nebo něčeho podobnýho.
a zapomněl jsem na to krásný esíčko rámu přecházející v kastlík. táhlá hodně skloněná přední vidlica dojem celku jen podtrhuje
a řiditka jak na pohled tak na omak ti dávají pocit že sis mašinou můžeš dělat co chceš.
a ten dojem je přesnej, ona taková skutečně je. ne moc obratná, těžkopádná, s obrovskou setrvačností ale silná a majestátní. ale dokáže hodně vztekle zabručet
anebo že by ty laufy byly jak majestátně zvednutý těžký polní děla?
nevim, každopádně jak vidiš tak ten design fakt stojí za to její design mluví.

saně to jsou, svištící z kopca dolu rychlostí blesku, nezadržitelně. tak jako on se chystají k úderu.
a při pohledu zezadu to vytváří dojem že pomalu tahá motor po zemijak je nakrčená ta kočička.
víc poznatků tady

noa při nejhorším se dá říct že vypadá takhle


p.s. výška motoru nad zemí a hlavně pak v souvislosti se sklonem linií dává motoru daleko vyšší váhu a hmotnost což zaprve budí "silnější" i "silnější" dojem a zadruhý opticky zatěžuje předek aji když je všechno nahrnutý na zadku a přece jenom třímetrový nezatížený šavle vypadají debilně

Naposledy editováno 19.04.2011 21:55:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 23:54 | Nahoru | #69

SirIndy píše: Hehe, nejak jsi nezminil to co chce vetsina lidi - dvouvalec...


Přesně tak!

Já bych to viděl na řadovej dvouvál o obsahu někde kolem 500 - 800 ccm!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás

19.4.2011 v 23:58 | Nahoru | #70

DMC.motobiker píše: Přesně tak!

Já bych to viděl na řadovej dvouvál o obsahu někde kolem 500 - 800 ccm!



Ja na 300 - 500 ccm nebot od 600 ccm je velka konkurence.

(reakce na) Jawa podle Vás

20.4.2011 v 00:21 | Nahoru | #71
SirIndy> Nebo tak , ale to by zase nebylo nic pro mě , jelikož pod 500 to nejede!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás

20.4.2011 v 09:20 | Nahoru | #72
Navrhované vyšší kubatury a dvouválce se mi nezdají být dobrá cesta.
U koncepce nové motorky by podle mě bylo rozumné vycházet z historie a hlavních deviz značky.
Silné stránky jawy vidím v jednoduchosti, spolehlivosti, ekonomickém provozu a cenové dostupnosti.
Z tohoto hlediska mi jako ideální motor vychází jednovál z xt660.
Ta firma evidentně nemá na vývoj a ani na kvalitní lidi a vlastní motor stejně jako další důležité komponenty prostě technologicky nezvládne.
Je to už jenom montovna vlastnící nějakým zázrakem značku, kterou může zachránit dobrý designér, schopný nákupčí a rozumná cenová politika.
Jawa evidentně neumí vytvořit přidanou hodnotu, kterou by někdo zaplatil, a čím dřív si to uvědomí, tím líp udělá.
Bezziho návr je z tohoto pohledu pro další budoucnost firmy značka ideál - svěží a výrobně zvládnutelné jednoduché retro, které by se s cenou pod 150 tis. a nálepkou "made in czech republic" mohlo dobře prodávat.
Jinak než cenou se neprosadí, kvalitní značky už na trhu jsou a ze slepého vlastenectví jim to za ceny jako u ověřené konkurence nikdo kupovat nebude.
Na litry a drahá retra z vlastní kuchyně si budou muset u jawy počkat, až se jim podaří obnovit důvěru zákazníků ve značku na základě rostoucích prodejů, ke kerým potřebují vyšší objemy dobře prodejného zboží, dřív ani náhodou.

Znovu, lépe, radostněji, pěkně od začátku a po malých krůčcích, jako každá nová firma, a management znovu do školy a nebo pryč!

Jawa podle Vás

20.4.2011 v 14:47 | Nahoru | #73
Retro ve stylu Californie nebo 500OHC

Jawa podle Vás

20.4.2011 v 15:07 | Nahoru | #74
Co furt blbnete z retrama. Ten vývoj by nikdo nezaplatil-už jenom proto, že nemají vlastní motorárnu a motory musí nakupovat ,kde se dá. Buďte rádi za to co zatím vypotili a co zatím vyrábí a že vůbec dejchaj. Nechtěli by ste -aby rovnou udělali,třeba retro-Rumpála?????

Jawa podle Vás

20.4.2011 v 16:17 | Nahoru | #75
Mě se víc líbí týneckej návrh i když ten italskej taky neni k zahození. Nejlepší vyrábět obě alternativy a dát do nich řadovej vzduchem chlazenej dvojvál jak má třeba Triumph obsah třeba těch 800 - 1000 ccm. Kdo má rád klasiku nějaký retro vzal by si ten italskej koncept a kdo sportovnější stroj vzal by si ten týneckej návrh. Něco jako Triumph Bonneville a Thruxton-ale ten by musel být víc přetvořenej do toho týneckýho návrhu-taky zvedlý vejfuky a tak podobně.
Někde jsem četl že tendence evropskýho trhu tíhne obecně k cesťákům 600 - 800 ccm což by se hodilo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás

20.4.2011 v 18:17 | Nahoru | #76
Napadá mě spousta myšlenek, které by se sem daly napsat, ale abych odpověděl k tématu, tak za mě:

"novodobé" retro
4T
motor vzducháč/kapalina se vstřikováním o dvou válcích a objemu od 750 do 1200
trubkový rám
drátěná kola
dva kotouče
zdařilou palubku o dvou budíkách
a fungující podvozek...

(reakce na) Jawa podle Vás

20.4.2011 v 18:19 | Nahoru | #77

RZhanal píše: Navrhované vyšší kubatury a dvouválce se mi nezdají být dobrá cesta.
U koncepce nové motorky by podle mě bylo rozumné vycházet z historie a hlavních deviz značky.
Silné stránky jawy vidím v jednoduchosti, spolehlivosti, ekonomickém provozu a cenové dostupnosti.
Z tohoto hlediska mi jako ideální motor vychází jednovál z xt660.
Ta firma evidentně nemá na vývoj a ani na kvalitní lidi a vlastní motor stejně jako další důležité komponenty prostě technologicky nezvládne.
Je to už jenom montovna vlastnící nějakým zázrakem značku, kterou může zachránit dobrý designér, schopný nákupčí a rozumná cenová politika.
Jawa evidentně neumí vytvořit přidanou hodnotu, kterou by někdo zaplatil, a čím dřív si to uvědomí, tím líp udělá.
Bezziho návr je z tohoto pohledu pro další budoucnost firmy značka ideál - svěží a výrobně zvládnutelné jednoduché retro, které by se s cenou pod 150 tis. a nálepkou "made in czech republic" mohlo dobře prodávat.
Jinak než cenou se neprosadí, kvalitní značky už na trhu jsou a ze slepého vlastenectví jim to za ceny jako u ověřené konkurence nikdo kupovat nebude.
Na litry a drahá retra z vlastní kuchyně si budou muset u jawy počkat, až se jim podaří obnovit důvěru zákazníků ve značku na základě rostoucích prodejů, ke kerým potřebují vyšší objemy dobře prodejného zboží, dřív ani náhodou.

Znovu, lépe, radostněji, pěkně od začátku a po malých krůčcích, jako každá nová firma, a management znovu do školy a nebo pryč!

tohle presne vyjadruje muj nazor na vec ...lip to napsat snad uz nejde

Jawa podle Vás

20.4.2011 v 18:41 | Nahoru | #78
(social verze)
Retro/naked od Bezziho
řadový dvouval z Kawy 650
Stříkačka
Drátěné kola

(fajnšmekr verze)
Retro/naked od Bezziho
2V 1000
Stříkačka
Drátěné kola
Tlumiče Ohlins
Panceřové hadice
Brzdy Brembo

(aha takže upravena Ducati GT1000 )

Jawa podle Vás

20.4.2011 v 19:19 | Nahoru | #79
Novou Jawu Californian. Paralelní dvouválec 4T. Objem 500-750. Chlazení vzduchem být nemusí, ale mělo by to aspoň tak vypadat

Naposledy editováno 20.04.2011 19:20:46

(reakce na) Jawa podle Vás

20.4.2011 v 21:20 | Nahoru | #80

s4r píše: Napadá mě spousta myšlenek, které by se sem daly napsat, ale abych odpověděl k tématu, tak za mě:

"novodobé" retro
4T
motor vzducháč/kapalina se vstřikováním o dvou válcích a objemu od 750 do 1200
trubkový rám
drátěná kola
dva kotouče
zdařilou palubku o dvou budíkách
a fungující podvozek...


Souhlas, palubka 2 budíky + malý multifunkční LCD. Motor by stačil 750-850

1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás

20.4.2011 v 21:29 | Nahoru | #81
Všechny tady zdravím a přispěju svou trochou do mlýna Myslím si že JAWA jako firma už dávno asi nepatří mezi přední výrobce motocyklů a konkurencischopnost už stratila dávno.Její vrcholem byla Jawa 250/350 pérák a od něj se vyvvíjející další typy (kejvačka - panelka ...) Tehdejší konstruktéři byli pak přibržděni "bolševikem" a tím nastal pád veškerého snažení a v dnešní době už asi těžko bude chytat nový vítr do plachet

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 10:21 | Nahoru | #82
A kolik lidí by si takové to retro koupí? 5 ? 15 ? Stím by moc nepochodili. Udělat něco navíc, pro úzkou skupinu si můžou dovolit jen velké firmy a nebo úplně malinké kde se soustředují jen na pár kusů za rok třeba. Tak nebrečte, měli jste si ty vaše jawy nechat. Kde to všechno je????? ........

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 10:29 | Nahoru | #83
Ale Jawa má klasika jak vyšitého...dvěpade přece .
Ani nenadchne, ani neurazí. Je ovladatelná, s dobrými jízdními vlastnostmi a za dobrý peníz...
Ale to je jakoby hrách na stěnu házel...mám na mysli "motoristickou veřejnost".
Podle té je motorka s míň než padesáti koňmi k ničemu...
Podle druhých, a není jich málo, je právě ta dvěpade akorát .

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 12:26 | Nahoru | #84
At se bavím opravdu s kýmkoli, a to vězte že za 25let pohybování se v tomto hobby znám nepočítaně fandů...na jednom, jediném se shodují opravdu bez výjimky všichni-opakuji sebe ale i další dobré přispěvky.

JEDINÁ ŠANCE JE JÍT DO RETRA A NAVÁZAT NA NĚJAKÝ STARÝ KRÁSNÝ MOTOCYKL TETO ZNAČKY

(Norton budiž zářným přikladem)

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 12:46 | Nahoru | #85
panelka se 4T 250-400ccm (jawa měla vyvinutý takový motor - snad by byla šance splnit šikananormy EU), kotoučem vpředu a trochu slušným pružením. nic moc navíc, protože za Jawu zatím málokdo chce utrácet moc peněz.

spousta lidí měla panelu doma, takže by měla sympatie a navíc osobně myslím, že panela, kejva a pérák bylo to nejlepší, co vypustili do světa.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa podle Vás

21.4.2011 v 14:39 | Nahoru | #86
Ač nerad, musím konstatovat- retro je blbost. To si mohou dovolit jenom bohaté značky-(silné bankovní zázemí) Jawa musí jít do masivní reklamy-a vyrábět nové typy, které budou oslovovat nové zákazníky-doma i ve světě a budou důstojnou konkurencí, hodno jména František Janeček a důstojnou konkurencí pro japonské sračky.

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 16:29 | Nahoru | #87
Každý chce něco. Mě by se libila třeba motorka která by šla opravit pomocí šroubováku a kladiva:)

Jawa podle Vás

21.4.2011 v 18:39 | Nahoru | #88
Za mě motorka klasického střihu 90.let se vzducháčem a vstřikováním. GSko sice ještě čína nekopíruje, ale třeba jednoválec cagivy 500 už ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa podle Vás

21.4.2011 v 18:52 | Nahoru | #89

bimbo750 píše: Ač nerad, musím konstatovat- retro je blbost. To si mohou dovolit jenom bohaté značky-(silné bankovní zázemí) Jawa musí jít do masivní reklamy-a vyrábět nové typy, které budou oslovovat nové zákazníky-doma i ve světě a budou důstojnou konkurencí, hodno jména František Janeček a důstojnou konkurencí pro japonské sračky.

to jsou dva tabory lidi co rikaj retro jo a druzi jako ty, ze je to blbost, tak co teda? kdyz ne zabalit, tak musis rict, co teda ano! 125ccm - blbost, supersporty - blbost, cestovni nahace - taky blbost(japonsky jsou dotazeny, osvedceny), obycejny 5kila - blbost(opet trh zaplnenej osvedcenyma typama z Japonska ktery se delaj 20 let v kuse), proste at si to nekdo priznat chce nebo ne, jedina sance je nevyrabet sedivy motorky a mit uzkou cilovou skupinu, ale zasadovou, takze kdyz se neda vyrobit technicky vyjimecna motorka, je tu sance s retrem ....kde by dneska byl treba Ural a H-D? Takovy H-D by bylo davno mrtvy, kdyby parta lidi nekupovala beznadejne koncepcne zastaraly motorky ....kde by byla Ducati, kdyby si nevytvorila klientelu lidi touzicich po vyjimecny technicky a designovy motorce? Kazda mala znacka musi spolihat na konkretni skupinu zakazniku a na tu zacilit, dneska retro frci a protoze bezny motorky uz vypadaji jinak nez v 90tych letech a ne vsichni to chteji.

(reakce na) Jawa podle Vás

21.4.2011 v 20:41 | Nahoru | #90

Jindra650 píše: to jsou dva tabory lidi co rikaj retro jo a druzi jako ty, ze je to blbost, tak co teda? kdyz ne zabalit, tak musis rict, co teda ano! 125ccm - blbost, supersporty - blbost, cestovni nahace - taky blbost(japonsky jsou dotazeny, osvedceny), obycejny 5kila - blbost(opet trh zaplnenej osvedcenyma typama z Japonska ktery se delaj 20 let v kuse), proste at si to nekdo priznat chce nebo ne, jedina sance je nevyrabet sedivy motorky a mit uzkou cilovou skupinu, ale zasadovou, takze kdyz se neda vyrobit technicky vyjimecna motorka, je tu sance s retrem ....kde by dneska byl treba Ural a H-D? Takovy H-D by bylo davno mrtvy, kdyby parta lidi nekupovala beznadejne koncepcne zastaraly motorky ....kde by byla Ducati, kdyby si nevytvorila klientelu lidi touzicich po vyjimecny technicky a designovy motorce? Kazda mala znacka musi spolihat na konkretni skupinu zakazniku a na tu zacilit, dneska retro frci a protoze bezny motorky uz vypadaji jinak nez v 90tych letech a ne vsichni to chteji.


Za sebe mohu prohlásit,že s tímto názorem plus mínus souhlasím.Protože jsem fandou značky,klidně bych si dnes koupil např. novou Jawu 350-639 už proto,že je to moje značka.Na kvalitu neodpovídající dnešní době nebudu moc koukat,doma se dá vylepšit a vychytat vše.Lidí jako já znám víc a to může Jawě pomoci,důkazem budiž to,že někteří z nás vlastní Jawu 650-přiznávám že ne příliš povedenou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i

TOPlist