Uzavřeno 26.12.2012 v 23:41 uživatelem badyXV
1 reakcí na tento příspěvek Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
radar535 píše: rozpoj hadičky co vedou ke karbci,
to bych asi musel přes čerpadlo mám ještě jednu nádrž na levým boku
Yamaha Virago XV 535
Úvodní stránka
Návod k obsluze
Test motocyklu
Technika
Manuály a synchronizace
Stojan a brzdy
Oleje a filtry
LED světla a blinkry
Elektrika
Kontrola při koupi
Technický slovník
Fotogalerie
Nádrž a předkopy
Přídavná světla
Pneumatiky a padací rámy
Vzkazy
Dnes je Středa 6. 4. 2011 a svátek má Vendula
Nádrž a předkopy
Dobrý večer
--------------------------------------------------------------------------------
Zde klikni pro návod :
Oprava rezavé nádrže
--------------------------------------------------------------------------------
Lepidlo na nádrž : Klikni
--------------------------------------------------------------------------------
Virago má dvě nádrže (1 a 2), benzin je odebírán ze spodní nádrže(2) pomocí elektrického čerpadla.Po zapnutí klíčku, čerpadlo natlakuje karburátory a automaticky se vypne, chvíli je slyšet slabé vrčení. Na rezervu se přepíná páčkou na řiditkách, která ovládá elektroventil (viz obr.). Musí být slyšet zřetelné cvaknuti.
Ventil na přepínání na rezervu Umístění ventilu na spodní nádrži
--------------------------------------------------------------------------------
Elektromagnetický ventil - demontáž
Autor : DMC.motobiker
U Viraga 535 je přepínání rezervy řešené dosti nešťastně, a to elektro - magnetickým ventilem umístěným v nejnížším bodě nádrže pod sedlem, což je hned u zadního kola, kde na tento přepínač stříká veškterý bordel a voda ze silnice, což mu na životnosti jistě nepřidá... Vím o více případech u více ročníků 535tek, kde s tím byl problém, jednou za čas to prostě zaoxiduje, zarezne, a fertig... Buď po delším stání, nebo občas i při provozu, to je různé. Ale musím uznat, že to byla během těch bezmála 20 tisíc, co na tom mám najeto, moje jediná závada... Oprava je ale velice jednoduchá, jen to chce udělat pár změn oproti původnímu stavu, on tam totiž není zrovna nejlepší přístup, a ten ventil s palivovým kouhoutem tam drží na dvou křižových šroubech a na druhé straně na 10ce, na tu 10ku je potřeba dlouhej klíč a dá se tam dostat od výfuků, tam problém není, ale horší jsou ty křižáci, pokud nechceš rozebírat půl mašiny, což asi nechce nikdo, tak to chce co nejvíc odlehčit zadní kolo - přizvednou celou mašinu, tím se oddálí kyvka a dá se tam jakž takž dostat malou ráčnou, nebo v nejhorším pouze křížovým bitem, se kterým se dá otáčet klíčem, mě to trvalo pár hodin dostat to ven, je s tím docela hraní, ale jde to, potom se ten ventil už jenom pročistí, rozhejbe, prostříká, namaže, složí, a místo těch křížových šroubů se tam dají dva imbusy, a už se to pak skládá - případně příště rozebírá samo, no problémo... Funkčnost toho ventilu se dá snadno ověřit, a to tak, že při přepínání rezervy (malej spínač na pravém řidítku) to musí u toho ventilu cvakat, pokud to nic nedělá, značí to ten problém... Jinak je 535ka dobrá a spolehlivá mašina, ovšem je vhodná spíš jen do začátku, protože nemá moc co nabídnout, a tím pádem brzo omrzí...
--------------------------------------------------------------------------------
A ještě jedna demontáž s fotkama
Autor : Honza alias Bugfoot
Zdravim,
také jsem se počastoval s problémem, že mi Virago 535 nepřepínala na rezervu, a jelikož jsem koukal, že nás takovejch je víc, tak po tom, co jsem se po přemlouvání (protože nejsem žádnej velkej kutil) pustil do demontáže a odstranění problému, tak sem si řekl, že o tom napíšu, aby se toho nikdo nebál, protože to je fakt jednoduchý.
Bohužel se k ventilu blbě dostává, takže je potřeba si s tím trošku pohrát. Jedno řešení sundat kyvnou vidlici zadního kola….. druhým, jednodušším řešení je pouze odmontovat tlumiče zadního kola (ve spodním nebo horním uložení.)
Já, protože mám držáky brašen a k hornímu upevnění by se mu blbě dostávalo, tak jsem se rozhodnul pro spodní.
Motorku jsem v garáži zavěsil na stahovací kurty a zajistil proti převrácení. 17tknou klíčem jsem povolil tlumiče v dolním uložení (obr 1).
Celou motorku jsem nadzvednul pomocí dvou stahovacích kurt (kurty kolem rámu pod sedadlem spolujezdce a přehozený za stropní tyč), aby se zadní kyvná vidlice „otevřela“ a byl tam lepší přístup.
Od ventilu vede gumová hadička, takže vypuštění nádrže můžete řešit složitěji a efektivněji tim, že najdete druhej konec (ventil nejdřív zavřete – do polohy OFF), odpojíte hadičku, a necháte benzín odtéct do nádoby, ale to vám tam stejně zůstane ještě rezerva, takže dojde i na druhej způsob.
Připravte si nějakou nádobu do který vypustíte benzin a nějákej „okap“ po kterým to necháte stýkat. Já si vzal 1,5l petlahev a seříznul jsem její horní půlku, že mi vznikla taková vanička.
Povolte 3 šrouby (dva křížový a jednu desítku šroubek) (obr 2) a pomalinku začne vytékat benzin…. Pokud se vám nechce čekat, povolujte víc a víc…. ale ztrátám na benzinu se nevyhnete a počítejte, že stejně něco skončí na podlaze.…. No jinak u mě měl ten benzin barvu jako multivitamínovej džuš… fuj, hnus jeden….
Když už z nádrže nic neteče, zkuste s motorkou ještě „zakývat“ a pokuste se vyždímat ven co nejvíc.
Sundejte ty tři šrouby úplně, a opatrně ventil vytáhněte ven. Mě se to dobře tahalo směrem dopředu motorky, bacha ať nepoškodíte nasávací trubičky…. Teda já s tím jednal dost nešetrně a fungujou, ale jeden nikdy neví….
Teď odpojte hadičku, která vede z ventilu pryč (nebojte se, že jí tam pak nedáte, jde to. A odpojte i konektor na spínač (na pravé straně pod sedlem, však to najdete, když půjdete podle drátů. A hned můžete celej elektroventil vyndat ven.
Povolte 4 šrouby na zadní straně (obr 3) a rozpůlte to.
Mělo by to vypadat asi takhle (obr 4)
Povolte další 4 šroubky a bacha aby se vám to nerozpadlo, protože nejspíš vám z toho vypadnou tyhle součástky, tak nepoztrácet! (obr 5) (na obrázku ještě chybí malý těsnění, co tam je u ventilu)
Pokud to máte zasr….. zašpiněný, tak to celý očistěte, já to seškrabával šroubováčkem…. Je to piplačka, ale jde to., očistěte i tu membránu.
Zkuste zasunout ten přítlačnej ventil (to s „hrotem“), ke zbytku elektroventilu. Zapojte konektor, zapněte klíček a zapalování a zkuste přepínat mezi rezervou. Mělo by se to hejhat, pokud se to moc nehekne, tak to očistěte ještě víc.
No a pkraticky už je vše hotovo a může nastoupit druhá část a sice – smontování dohromady.
K tomu Vám budiž nápomocný obrázky, protože nevim jak se ty věci správně jmenujou
Ale vemte pružinku a kroužek a dejte jí kde byla, (viz obr 6) na to položte membránu (Bacha ať to sedí podle dírek!!!! A na to dejte ten přítlačném ventil (ta věc s hrotem) a opět ať vám to sedí podle aretačních výstupků!. Přišroubujte zpátky (obr 7), přiklopte druhou stranou a zasa vraťte 4 šrouby kam patřej. Nasoukejte to zpátky do nádrže a zajistěte šroubama. Ideálně, kvůli špatnýmu přístupu je zaměnit za imbusový, líp se vám tam příště poleze (protože ten ventil se zase za nějákej čas určitě pokazí . Když už je to usazený všechno zpátky, i konektor je připojenej (hadičku zatím nezapojujte, tak do nádrže nalíjte trošku benzinu (tak litr zhruba. Koukejte jestli vám ti nikde neprotejká…. Pokud nikde nic, tak zkuste povolit ventil zpátky z OFF na ON (přepínání na řidítkách dejte na taky na ON). Pokud stále nikde nic neteče, tak je to OK…. Zkuste na řidítkách přepnout na RES a koukejte, jestli z toho místa u ventilu, kde byla hadička něco teče…. Pokud furt nic, zkuste si pomoct hadičkou (ideálně průhlednou) a „nasajte). Pokud furt nic, zkontrolujte, jestli máte zavřený víčko nádrže jinak nasáváte jen vzduch. Pak už může v nádrži vzniknout podtlak, tak už by se něco málo mohlo objevit. Pokud je vše OK, tak připojte normální hadičku, co tam byla původně. A na řidítkách nechte RES. Několikrát zapněte a vypněte zapalování, aby si čerpadlo načerpalo benzin do karburátorů. Pak zkuste nastartovat. (dvakrát třikrát klidně)…. Pokud to naskočit nechce, je někde chyba….. pokud to naskočí, máte skoro vyhráno
Ideálně na to, jestli jste s ventilem byli úspěšný příjdete tak, že, pokud jste už nalili do nádrže půllitr (kvůli ověření těsnosti po montáži), tak to dolejte ještě 2,5litrama (2,5l je rezerva u Viraga 535)
Pokud nenaskočí ani při poloze ON na řidítkách, tak je chyba ještě někde jinde a jsem rád, že nevíte kde bydlim
Pokud pak už motorka naskočí (při poloze ON na řidítkách), tak jste problém nejspíš neodstranili.
Vezměte si s sebou litr benzinu do nějáký čistý nádoby a jeďte se projet. V nádrži máte 3l benzinu, takže při poloze ON by vám to za půllitr mělo chcípnout, podle stylu jízdy, to odpovídá tak cca 10-20km. Až vám to na cestě chcípně, zkuste přepnout na RES, několikrát (2-4x) vypnout, zapnout zapalování a zkuste nastartovat…. Pokud naskočí, gratuluju, funguje to. Pokud nenaskočí doplňte palivo ze zásoby a „hurá domů“ zase se v tom vrtat
--------------------------------------------------------------------------------
Benzínové čerpadlo
--------------------------------------------------------------------------------
Když se hodně ohnete, tak nad regulatorem dobíjení uvidíte uzavírací kohout na benzin, který je umístěný na elektromagnetickem ventilu, tak pozor aby nebyl přivřený.
--------------------------------------------------------------------------------
Ještě jsem pátral k čemu slouží dva dráty vedouci do karburátoru a kamarádi z K1400 mě informovali, že je to předehřívání.
-------------------------------------------------------------------------------
1 reakcí na tento příspěvek Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
Proč ji vypouštíš? Spousta věcí se dá zvládnout i s plnou a namontovanou nádrží.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
Tak ať to jezdí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
1100Virago píše: bady17: Vypoj napouštěcí hadičku z jednoho karburátoru, strč ji do láhve a otoč klíčkem. Chvíli ti poběží čerpadlo. Až se zastaví, klíček vypni a zase zapni. A tak to opakuj, dokud nebude nádrž prázdná a flašky plné.
Proč ji vypouštíš? Spousta věcí se dá zvládnout i s plnou a namontovanou nádrží.
vyndávám karburátory
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
Vypusť jen benzín z hadiček, ať ti neteče po motoru, a odkalovacími šrouby vypusť plovákovky.
Tady je důkaz, že přizvednutí stačí:
Sundávat nádrž úplně je zbytečné, protože pod ní stejně překáží páteřový rám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
1100Virago píše: bady17: Na to nepotřebuješ nádrž ani vypouštět, ani sundávat. Stačí odmontovat zadní šroub, nádrž vzadu nadzvednout asi o 5-7 cm a podepřít.
Vypusť jen benzín z hadiček, ať ti neteče po motoru, a odkalovacími šrouby vypusť plovákovky.
Tady je důkaz, že přizvednutí stačí:
Sundávat nádrž úplně je zbytečné, protože pod ní stejně překáží páteřový rám.
dík za radu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
rancher píše: bady17> Levnej se ti nelíbí? Ty tam chceš nalít dražší?
chci to překopat na dýzl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
setik píše: já jsem odpojil hadičku co vede z malé nadrže pod sedlem k čerpadlu a vytekl bez použití čerpadla a ještš jsem si vyskoušel kontrolku rezervy
Odkdy má 535 kontrolku rezervy? A teď tu o Karkulce....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
rancher: Odkdy má 535 kontrolku rezervy? A teď tu o Karkulce....
Co vyhraju, když ti takovou ukážu? A bude to originál, žádná dodělávka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
2 reakcí na tento příspěvek Benzín z Viraga
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
DMC.motobiker píše: jirik.uchytil> Fakt? Z obou nádrží???
Případně udělat ve spodní části po jedné dírce vrtákem velikosti 6mm nebo i více, ale od toho se odvíjí rychlost, která ovlivní rychlost vyprázdnění. A otevřít hrdlo nezapomeň to by taky mělo vytéci a mělo by být jedno, kolik to má nádrží
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín z Viraga
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 34 | 16.6.2023 v 23:49 Julip2 |
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 15 | 3.3.2023 v 23:50 Julip2 |
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago | curinkoSejinka | 6 | 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka |