paolo_novy Přidat reklamu

Téma: co s tou mrchou mám dělat?
3.4.2011 v 10:15
Zdravím. Mám problém na motorce s kmitáním řidítek, kmitají v různých rychlostech, jak kdy, začal jsem s vyvážením kol, nepomohlo, vyměnil jsem ložiska v krku řízení, taky nic, plexi mi to taky nedělá, závaží v řidítkách nepomáhají, s kamarádem jsme vyměnili celý přední kolo a pořád je to stejný. Tak se teď kouknu na přední tlumiče a nevím co všechno s nima můžu udělat, případně jak poznám že něco není v pořádku? Je tam něco kromě oleje a gufer, co by to mohlo způsobovat? nějaký pouzdra nebo něco co se běžně opotřebovává a mění? Dá se nějak změřit, jestli nejsou tlumiče od děr v silnicích ohnuté nebo poškozené? Jak byste postupovali vy? Případně napadá vás nějaká jiná příčina kmitání řidítek? Děkuju za každou radu.

co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 14:14 | Nahoru | #31
Hele a kmitá ti to kdy? Tos tu nějak nenapsal. Pokud při puštění řidítek tak to je normální ne? :D

Jinak v těch vidlích můžeš vyměnit i ty pouzdra stojí pár korun a návod - http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Suspension3.html

Ještě můžeš skusit změnit nastavení zadních tlumičů, nebo popustit přední vidle v brýlích o centimetr jestli se něco změní.

Naposledy editováno 03.04.2011 14:18:30

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 14:38 | Nahoru | #32
no a nebo to prostě opři o strom tak 100+ km/ha přestane ti vadit to kmitání věř mi

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 19:01 | Nahoru | #33
když dáš motorku na stojan a vezmeš za kolo, nemá vůli v ložiskách? když sundáš kolo a vezmeš za vidlici, nemá vůli v pouzdrech /neviklá se?/

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:03 | Nahoru | #34

dewwil píše: já bych si koupil tlumič řízení a sral na to



toš to není moc dobrý nápad.. vyhodíš prachy, problém nepořešíš a může se ti stát to, co mně na bladovi, viz můj příspěvek...

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:04 | Nahoru | #35

mastr píše: no a nebo to prostě opři o strom tak 100+ km/ha přestane ti vadit to kmitání věř mi



no Mašty...na tvou radu sem čekal

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:05 | Nahoru | #36

Vladimir píše: když dáš motorku na stojan a vezmeš za kolo, nemá vůli v ložiskách? když sundáš kolo a vezmeš za vidlici, nemá vůli v pouzdrech /neviklá se?/



to jsem zkoušel a nepřipadá mi že by se něco viklalo..

co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:09 | Nahoru | #37
Sorry.Zmátl mě titulek.Zrovna jsme se pohádali.Jsem mimo mísu....

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:10 | Nahoru | #38
Mě to kmitalo při brždění(špatný kotouč),a pak časem normálně ve větších rychlostech.a to bylo špatný ložisko v krku,po vyměně klid.To nový ložisko máš idealně dotažený???Trubky vidle se kryjou???
A pokud toto maš OK tak to nechápu

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:15 | Nahoru | #39

PajaZR píše: Mě to kmitalo při brždění(špatný kotouč),a pak časem normálně ve větších rychlostech.a to bylo špatný ložisko v krku,po vyměně klid.To nový ložisko máš idealně dotažený???Trubky vidle se kryjou???
A pokud toto maš OK tak to nechápu



při brždění to nedělá, kotoučem to není, ložisko v krku jsem měnil a to dotažení ještě zkontroluju, ale žádná vůle tam cítit není, ty tlumiče nechám asi nědke přeměřit jestli nejsou ohnutý, pak už fakt nevim..

co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:17 | Nahoru | #40
Jak rika Paja-zvlneny kotouc (treba i smontovany s trochou barvy pod sroubkem) a ložisko utažené tak jak má být (ani málo ani moc). Taky jak přesně je kolo vystředěné do brzd. Nepadaj řidítka na stojanu na jednu stranu? At Ti nekdo točí a koukej na to u brzd obložení-když dobrý, tak to ložisko, vidle, popřípadě guma-ale mělo by to být vidět jestli to někde hází.

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:20 | Nahoru | #41
ještě taková boblost, máš dobře dotlačení horní brýle na krk? ale to by ti při brzdění kmitalo, když na to položíš ruku...

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 21:26 | Nahoru | #42

Dolík.... píše: ještě taková boblost, máš dobře dotlačení horní brýle na krk? ale to by ti při brzdění kmitalo, když na to položíš ruku...



jo to určitě mám

2 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 22:12 | Nahoru | #43
V jakych hadrech jezdis (kuze/textil)? Muze to byt prave kombinace obleceni a krecoviteho drzeni riditek.

co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 22:27 | Nahoru | #44
zdravim, ! necetl jsem to cely, ale nech si zmerit ram a prohlidni cep rizeni, podle vseho co popisujes je zmenena geometrie podvozku, vypada to na podkopnute predni kolo!

Naposledy editováno 03.04.2011 22:28:17

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

3.4.2011 v 22:42 | Nahoru | #45

AFAIC píše: V jakych hadrech jezdis (kuze/textil)? Muze to byt prave kombinace obleceni a krecoviteho drzeni riditek.


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 07:10 | Nahoru | #46

AFAIC píše: V jakych hadrech jezdis (kuze/textil)? Muze to byt prave kombinace obleceni a krecoviteho drzeni riditek.



kámo...to se mi moc nezdá..

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 07:49 | Nahoru | #47
AFAIC píše:V jakych hadrech jezdis (kuze/textil)? Muze to byt prave kombinace obleceni a krecoviteho drzeni riditek.

ZbynER píše: kámo...to se mi moc nezdá..



No a me zase jo. Mel jsem Monstera600 ( bez stitku ) - textil bundu a jakmile fouknul vitr ( protijedouci kamion, poryv vetru.... ) v rychlostech 120+ tak se me komplet rozvlnil, pravdepodobne jak to fouklo do bundy tak ty ruce jsem neudrzel tak jak by to asi chtelo.
Podle me je to presne tenhle problem. Pokud to pred tim nedelalo a ted zaclo a delal jsi s tim vsechno co pises a je to ok, v cetne ramu, nicim jinym to snad byt nemuze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 07:49 | Nahoru | #48
ZbynER> Naprvni pohled mozna usmevne, ale par nahacu jsem uz mel, tak moc dobre vim co s tebou udela nafouknuty padak ve forme nejake plandajici bundy. Tak hledej dal a vymen treba cely podvozek s mistnimi diagnostiky.... ;) good luck.

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 08:08 | Nahoru | #49
ok beru..ale mě to kmitá když jedu pomalu, když jedu rychle, v motohadrech, nebo riflích..když to řídí kámoš, nebo kdokoliv jinej a na jiný motorce nekmitám v mým případě to oblečením není.

Naposledy editováno 04.04.2011 08:08:38

co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 10:32 | Nahoru | #50
hele myslim, že závěru se třeba nikdy jako majitel ER5 nedobereš, protože to je hold jeden z jízdních projevů téhle motorky v určitých rychlostech, když pustíš řidítka prostě kmitají... s fungl gumou se to malinko zlepší, ale do měsíce je to vše ve staých kolejích, moje rada zní nepouštěj řidítka, taky jsem to tak dělal...
e. pravopis

Naposledy editováno 04.04.2011 10:33:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 11:38 | Nahoru | #51
ZbynER> nebyla ta motorka bouraná na předek?mohlo by být vymáčknutý uložení pro spodní ložisko a to tam má teď vůli?(kterou taháním za vidle dopředu-dozadu nezjistíš).

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 14:58 | Nahoru | #52
Tuhle motorku vůbec neznám, ale podle toho co píší majitelé tohoto typu, není asi problém v tom, že je něco vadné, ale něco je "špatně" Zkus změnit geometrii podvozku, konkrétně úhel řízení. Určitě to bude mít vliv, otázkou zůstává jaký...potřeba vyzkoušet. Možnosti jak to udělat jsou dvě, buď posunout vidlice v brýlích, nebo podložit zadek na tlumiči.

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 15:08 | Nahoru | #53
MerlinYZF> jo to bude ono... oni to v kawě udělali schválně špatně, aby se začátečník vyučil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 15:45 | Nahoru | #54

AFAIC píše: ZbynER> Naprvni pohled mozna usmevne, ale par nahacu jsem uz mel, tak moc dobre vim co s tebou udela nafouknuty padak ve forme nejake plandajici bundy. Tak hledej dal a vymen treba cely podvozek s mistnimi diagnostiky.... ;) good luck.



OMG tak asi pozna kdy mu kmitaji riditka a kdy jede kolem kamion ...

Naposledy editováno 04.04.2011 15:46:20

1 reakcí na tento příspěvek co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 16:03 | Nahoru | #55
Mimochodem...

Kdy ti to začalo dělat? Už se starou pneu, nebo až s novou?

V jakém pásmu rychlostí to je? V celém, nebo jen v určitém...že by cca kolem 50-60 km/h?

Je to výrazné, nebo jen, když pustíš řidítka....Zkus nalehnout při jízdě více na předek...

A rada, která tu již zazněla...

Když už nevíš s ER-5kou coby, ozvi se EABovi...

Mě to kmitá v uvedeném pásmu rychlostí....budu měnit gumy, tak jsem zvědavý na odezvu.
K prvně jsem zaznamenal kmitání při plně naložené motorce, tj. dvě osoby, vaky, TOP a tankvak. Tedy motorka zatížená více na zadek...
Jo a řidítka musím pustit. Jinak při držení kmitání necítím...

co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 16:34 | Nahoru | #56
Mě tohle dělalo když jsem nechal vyměnit přední gumu za Dunlop roadsmart a zadní jsem nechal starou Contiforce než jí dojedu. Myslel jsem, i kamarád z pneuservisu, že je přední špatně vyvážená a nakonec když jsme přezuli i zadní tak byl klid. Ale to kmitalo tak kolem 180-200 km/h.

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 17:06 | Nahoru | #57

faikis píše: ZbynER> nebyla ta motorka bouraná na předek?mohlo by být vymáčknutý uložení pro spodní ložisko a to tam má teď vůli?(kterou taháním za vidle dopředu-dozadu nezjistíš).



motorka bouraná byla, ale už jsem ji bouranou koupil a kmitání se neprojevovalo, začalo to asi před rokem plus mínus ... a já jsem nikde neboural..

(reakce na) co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 17:12 | Nahoru | #58

Trutnovacek píše: Mimochodem...

Kdy ti to začalo dělat? Už se starou pneu, nebo až s novou?

V jakém pásmu rychlostí to je? V celém, nebo jen v určitém...že by cca kolem 50-60 km/h?

Je to výrazné, nebo jen, když pustíš řidítka....Zkus nalehnout při jízdě více na předek...

A rada, která tu již zazněla...

Když už nevíš s ER-5kou coby, ozvi se EABovi...

Mě to kmitá v uvedeném pásmu rychlostí....budu měnit gumy, tak jsem zvědavý na odezvu.
K prvně jsem zaznamenal kmitání při plně naložené motorce, tj. dvě osoby, vaky, TOP a tankvak. Tedy motorka zatížená více na zadek...
Jo a řidítka musím pustit. Jinak při držení kmitání necítím...



řidítka kmitají nezávazně na rychlosti a kmitaly jak při starých gumách, tak i při nových, gumy jsme pořešili ze všech stran a jako příčinu je vyloučili...nemám teď čas se v tom vrtat, ale o víkendu se ještě zaměřím na ty tlumiče, případně to nechám celý přeměřit, rám, tlumiče, kde je co pozohýbané a dám vědět o výsledku, mimochodem, nevíte někdo v jakých cenách se to proměření pohybuje? Případně co stojí rovnání trubek, nebo rámu..

co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 18:19 | Nahoru | #59
trubky asi se mooc nerovnaji pujde to doost blbe a na 100% rovnost je nesrovnas..
jinak me u Er5 taky jebe lehce do riditek ale spise kdyz je pustim ale nejak to neresim
jinak me se jebani riditek lehce zlepsilo po vymene oleje v tlumicich..mel sem ho tam min...a uz celkem cernej jak vyjetak ze 120 skodovky
jinak hold radne projdi vse cos menil jestli je to spravne dotazene a tak..a pokad problem bbude pretrvavat tak pak jen uz s.o.s. EABovi

co s tou mrchou mám dělat?

4.4.2011 v 18:37 | Nahoru | #60
Zkus se mrknout na ložiska zadního kola.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist