ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
Takže piloti v GP500 a MotoGP jsou vlastně blbci, když celá léta jezdili driftem. A McCoy vyhrával omylem? Ale kdepak.
já ti rozumím, ten meziplyn je o 2x sešlápnutí, vyřadit, pustit spojku, meziplyn, zase sešlápnout a zařadit, ale při vyšlápnutém pedálu motor nepřevede silu do převodovky a otáčky na obou stranách se nesrovnají
edit: chybičky
2 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Myslím, že je zbytečné tady do nekonečna omílat, že se v případě motorky nejedná o opravdový meziplyn, jehož smyslem je synchronizovat otáčky ozubených soukolí v převodovce a umožnit tak lepší řazení, či v případě starších traktorů a náklaďáků umožnit řazení vůbec. To už asi pochopili úplně všichni... :/ Původním záměrem tohoto tématu bylo probrat, zda má onen "meziplyn" (vrknutí plynem) při podřazování u motorky nějaký funkční smysl. A to samozřejmě má, protože u motorek, které výrazněji brzdí motorem, eliminuje možnost případného smyku zadního kola, což je důležité zejména při jízdě za mokra. Ale ono vrknutí plynem samozřejmě není to nutností, záleží na stylu jízdy... Pokud si to například (opravdu jen na příklad :lol: ) prdíte s Transalpem "na pohodu", tak si podřadíte s dostatečným předstihem před zatáčkou, budete za mokra hooodně pomalu pouštět spojku, zadní kolo se vám taky "neutrhne" a u srdce vás bude jako bonus hřát falešná představa, že se vaše spojka díky tomuto způsobu podřazování dožije dalších alespoň 80.000 km... :P Ovšem při razantnějším stylu jízdy, kdy řadíte až když je to nutné, by jste tu spojku úplně pustili až tak za půlkou zatáčky... :lol: Takže přichází ke slovu "meziplyn" (vrknutí plynem) a máte podřazeno hned a bez smyku zadního kola. Jinak ony představy, že ono vrknutí plynem ničí spojku, jsou poněkud komické, je to jak napsal Číkus - "tím vrknutím naopak snížíš rozdíl rychlostí mezi oběma stranami spojky". A udělejte si představu sami, co více namáhá spojku při podřazování: To, že ji oním vrknutím plynem chviličku protočíte s minimální zátěží a pustíte do záběru s podobnou rychlostí obou stran? Nebo to, že jí bez vrknutí rovnou pustíte do záběru a ona musí "pobrat" ten velký rozdíl otáček? ;)
1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
a myslím, že když 90% lidí myslí meziplynem vrknutí plynu, pak v případě motocyklů klidně může za meziplyn platit vrknutí plynem mezi řazením. co jinýho to taky je - vyřadím a MEZI dalším zařezením přidám PLYN
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
ty máš neutrál mezi všeckýma kvaltama? nebo to platí jenom o 1-2 :) navíc kdo jezdí celý den pilu, nebo po zadním, a na zpáteční cestě dom si vrká plynem, tak je mu to myslím na nic :)
nejsu sice milionář, ale že ušetřím pár km než vyměním spojku, na to kašlu, víc bych se bál o převodovku, tam je oprava poněkud mastnější a té vrkání nic nepomůže
a takové ty detaily, že to a tamto a že díky tomu se bude muset vyměnit převodovka už 250tis km a ne až ve 300tis km, tak na to prdim :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
další argument je utrhávání kola, já to řeším tak že když řadím a nechci aby se mi kolo utrhlo, tak plyn nezavřu uplně, zvládám to i při brzdění a když podřazuju o víc kvaltů tak před puštěním spojky trochu plynu přidám a už ho nevracím
No a i když slyším podřazování na motorce s antihopem bez meziplynu při spomalování, tak mi to připadá, že ten pilot právě vylezl z autoškoly a sedl např na Mille. :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
M.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pouzivate meziplyn???
s meziplynem podřazuji někdy i u své octavie, ale je to jen pro pocit, rozhodně to není potřeba. Na vojně (jó to byl Šemík ještě hříbě :D ) jsem tak řadil u vejtřasky.. Půjčený na černo v neděli v autoparku - zkusit se má fšechno, no ne?)
takže závěr: podle mého je řazení s "prásknutím" na mašině úplně k prdu, upoutá to pozornost kolemstojících, zvýší se spotřeba, ale na převodovku to vliv nemá. Vyjma starých strojů.
M.
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
je třeba rozlišovat meziplyn u náklaďáků/veteránů (spojka - neutrál - plyn - spojka - kvalt) a takovým falešným meziplynem u motorek/sporťáků (spojka - kvalt dolů - plyn - pustit spojku)
jestli je Vám to všem jasné, nebo jestli už to tu někdo řek, tak sry.
zkuste si podřadit ze dvojky na jedničku s vrknutím plynu při vymačklý spojce a zkuste si podřadit bez vrknutí plynu a pro srovnání otáček přidat po zařazení lehce plyn - je to nesrovnatelný, bo s vrknutím je puštění spojky mnohem plynulejší a motor naváže zhruba v těch otáčkách, v kterejch přestal..když se nevrkne a při puštění spojky se lehce přidá plyn a neodhadne se, tak je tam cejtit znatelný cuknutí..možná je to jen o cviku a správným nadávkování plynu při podřazení, ale to vrknutí mi vychází jako nejhladší způsob podřazení ve vysokejch otáčkách..
1 reakcí na tento příspěvek Pouzivate meziplyn???
Mimochodem, nevím jaké máte znalosti o spojce, ikdyz je rozpojená, pořád se něco přenáší... co třeba takové cuknutí moto při řazení za jedna... hm?