Šlo nám o to, aby jezdci kteří chtějí jet Hořice a splňují kritéria pořadatele, dostali informace a zkušenosti, které budou sami formou zkouška omyl získávat několik let.
Termín je velice natěsno, jelikož jsme se zdrželi právě diskuzí s úřady o možnosti alespoň částečného uzavření tratě, kdy by praktická výuka probíhala v jedné a pak v druhé polovině okruhu. Bohužel je s tím spojena spousta komplikací jak uvádí Larry a především to, co funguje všude. Udělet jeden kurz, aby byla argumentace, že je to funkční a pak i úředníci na to koukaj jinak. Třeba se to do budoucna povede i s naším částečným uzavřením.
Momentálně pracujeme v podmínkách, jak jsou daný a víme, kdo se v této oblasti pohybujeme, že tato škola přínos bude mít.
Kdo se chce přihlásit měl by mít jistotu startu v závodě 300 ZGH (tj. minimálně již startoval v minulém ročníku a měl výsledky v sezóně, které mu zajistí potvrzení startu).
Tato škola nemá vliv na získání licence jezdce. Tu musíte bezpodmínečně absolvovat v Mostě.
Přihlásit se mohou i jezdci kategorie 125 cc, nicméně přednost budou mít tentokrát jezdci uvedených dvou kategorií.
Toto je škola pro závodní jezdce startující v Hořicích. Počet je omezen právě vzhledem k praktickému výcviku na neuzavřené trati. Pokud bude zájem, není potíž najít další termín, nicméně určitě jej nezvládneme do hořického závodu.
Stejnou akci budeme nabízet ostatním pořadatelům přírodních okruhů, kde se jedou "rychlé" moto. Výuka bude vždy zaměřena na daný okruh. Do budoucna by se tato škola mohla stát pro zájemce z řad méně zkušených závodních jezdců takovým menším předzávodním soustředěním.
Vím, že vše nové se těžko prosazuje a hodně těžko se lajkům a amatérským jezdcům vysvětluje přínos těchto akcí. Je to dáno i současným trendem oficiálních jezdeckých škol AČR. Přijeď, zaplať, opiš test a pak se jdi sklouznout na dromu, aniž by Ti kdokoli vysvětlit co je třeba dělet a co děláš špatně. Pokud začne pršet, nebo je zima, tak se ani nejezdí.
Sám jsem měl možnost projít profi přípravou a tudíž znám a dovedu posoudit dopady této akce a věřte, že pokud by tomu bylo jinak, nemrhal bych po 6 týdnů svým volným časem.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdecká škola přírodních okruhů
jen pro srovnání, Indiána vozili v lednu před TT 2009 po trati instruktoři "jen" autem, a na každém úseku mu bylo něco doporučeno, na něco upozorněno ve stylu "tady je třeba si najet co nejvíc do leva", "tady je v ideální stopě hrbol, musíš ho objet zprava" a takových rad měl Indián na trati o 60km délky desítky a rozhodně nebyly k ničemu. Na spoustě míst zastavili, ukázali si konkrétně o co se jedná, a pak při TT je ve skupinkách po čtyřech provedl po trati instruktor už na motorce ještě jednou, než vůbec na trať vyjeli...
myslím že k zahození nebudou rady do tříd 600cm a 1000ccm, třeba s převody atd.
Indi má vypsaný převody z každýho podniku 300ZGH, a je na tom krásně vidět příklad, na čem začínal a s jakým časem.... a co jede třeba dnes a s jakým časem...
může se zdát že nějaký kecání nemá smysl, ale i na motoškole na okruhu se prvně vše probírá, než se to jede prakticky vyzkoušet. Je jasný že na přírodňáku jsou podmínky ztížený, ale myslím že se najde dost těch co si rádi od Drážďáka a spol. ty rady poslechnou Nikdo do toho nikho nenutí, tak proč to hned zatracovat...
Naposledy editováno 30.03.2011 10:43:20
Příjezd bude možný již v pátek, ubytování v okálech, nebo vlastním karavanu. Stravování v restauraci formou plné penze, nebo polopenze.
Sobotní registrace do 8.00 hodin
1 hodina - klubovna (seznámení se s tratí prostřednictvím fotografií a DVD)
2 hodina - okruh (jízda po trati ve skupinách s instruktory I.část)
3 hodina - okruh (jízda po trati ve skupinách s instruktory II.část)
4 hodina - klubovna sportovní řády (specifika přírodních okruhů - startovní procedury apod.)
5 hodina - okruh (jízda po trati ve skupinách s instruktory, modelové situace, řešení)
6 hodina - areál ATC (příprava techniky, nastavení sucho / mokro, doladění motocyklu)
7 hodina - klubovna kondiční příprava (rady jak se kondičně připravit na podnik)
8 hodina - salonek (konzultace a diskuze k procvičovaným sekcím)
Neděle
9 hodina - klubovna (psychologie přípravy jezdce, stravovací a pitný režim)
10hodina - okruh (jízda po trati ve skupinách s instruktory, řešení modelových situací)
11hodina - klubovna (vyhodnocení modelových situací)
12hodina - klubovna (základy chování jezdce při kolizi, havárii, zranění)
13hodina - vyhodnocení Jezdecké školy, doporučení instruktorů, předání certifikátů.
Tak to je jen nástin akcí, které budou mít podstatně širší tématické záběry. Snažili jsme se poskytnout jezdcům informace k tématům, se kterými se v průběhu hořického podniku určitě setkají a budou je muset alespoň částečně zvládnout řešit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdecká škola přírodních okruhů
jsem rád že jsi to napsala
on si snad někdo myslel,že se na dva dny zavře trať a že se budou ve 100 členým hejnu všichni porohánět po okruhu
že si to riziko úrazu někdo vezme na triko
nikdo nepochopí jakej problém je uzavřít silnici, která je určená pro běžnej provoz
zajistit lékaře, zabezpečit aby nikdo odnikud nevjel na trať atd
když jsou závody, je to poněkud jednodušší
ale myslet si ,že někdo připraví jakejsi bláznivej závod
je holej nemsysl
takže dík za slova, co a jak Indian absolvoval na TT
a v tom gardu je i zmíněná akce v Hořicích
tak teď snad už pochopí všichni
1 reakcí na tento příspěvek Jezdecká škola přírodních okruhů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdecká škola přírodních okruhů
Čéřa píše: Jo Verčo naprostej souhlas Je to pecka že vůbec někdo něco takového pořádá.Myslim za sebe že super nápad!Neni to zrovna jednoduchá trať a rady a kor zkušenosti maji tady vtomhle případě cenu zlata Jen prostě zase ta termínová kolize s Hungáčem
Čéřa
to mi chceš říct,že oranžovej expres č.5
nepřijede do Hořic??
a co je na tom Hungáči??
Naposledy editováno 30.03.2011 14:18:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdecká škola přírodních okruhů
Larry píše: Veronika-Suzuki>
jsem rád že jsi to napsala
on si snad někdo myslel,že se na dva dny zavře trať a že se budou ve 100 členým hejnu všichni porohánět po okruhu
že si to riziko úrazu někdo vezme na triko
nikdo nepochopí jakej problém je uzavřít silnici, která je určená pro běžnej provoz
zajistit lékaře, zabezpečit aby nikdo odnikud nevjel na trať atd
když jsou závody, je to poněkud jednodušší
ale myslet si ,že někdo připraví jakejsi bláznivej závod
je holej nemsysl
takže dík za slova, co a jak Indian absolvoval na TT
a v tom gardu je i zmíněná akce v Hořicích
tak teď snad už pochopí všichni
Myslíš ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdecká škola přírodních okruhů
Larry píše: a co je na tom Hungáči??
Na Hungaci je v tomhle terminu prvni letosni zavod MCR a PCR. Osobne bych se taky velice rad prijel podivat do Horic, ale v tomhle terminu tak maximalne s pomoci telemostu .
Doufy píše: Na Hungaci je v tomhle terminu prvni letosni zavod MCR a PCR. Osobne bych se taky velice rad prijel podivat do Horic, ale v tomhle terminu tak maximalne s pomoci telemostu .
jo sorry
já už myslel že nebudete na 300 ZGH
Naposledy editováno 30.03.2011 20:02:05
Co se týká praktické ukázky je otázkou, kdo si co pod tímto představuje. Našim hlavním cílem pro letošní rok je donutit jezdce, aby více o své jízdě na závodní trati přemýšleli. Na přírodním okruhu je to nezbytné. Tyto tratě budou vždy specifické nejenom svou povahou, ale i možnostmi přípravy. Pokud by jste měli vše zatracovat, pak by bylo zbytečné trénovat třeba v rally, kde můžete jet jen dle platných předpisů. Pokud jako jezdec nedomyslíte co se stane, když při psaní rozpisu jedete 60 či 90 a v závodě 160 i více, koledujete si o průser.
Je zbytečné debatovat o něčem kde budou vždy odpůrci a zastánci. Každý má volbu se zúčastnit a je jen na něm samotném so si z této akce odnese pozitivního, nebo negativního. Určitě si naivně nemyslím, že budou všichni pět chválou. Pokud po závodě v Hořicích příjde jeden či dva jezdci a řekne upřímně, že díky této akci se cítil na trati bezpečnější, připravenější a klidnější, je to stále lepší než mudrovat a čekat na průser.