Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.
Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).
Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.
Hele kámo, nic proti tobě. Klíďo začni hned jezdit na velkých mašinach, ale ne na endurech.
Kup si nějakýho otlučnýho 4 válcový naháče. Horneta nebo baňdoura. V první, roce fakt neřeš žádnou voňavku. Lehneš a věř, že to tak bude (není za co se stydět, je to úděl motorkáře). Bude tě pak daleko méně srát, že si položil mašinu otlučenou ze všech stran, než vyvoněnou rok starou R1 (v tomto případě mluvím z vlastních zkušeností).
V krátkosti vše.
Jinak přeji mnoho úspěchů s ŘP sk. A a málo pádů ...... Pokud možno lehkých.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Marek9. píše:
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.
Tak tohle je nesmysl (nikoli to že jde převážně o 1-2 válce, ale o tvrdosti motoru - mam pocit že jsi na ničem podobném neseděl - jinak by jsi to asi nenapsal)
Naposledy editováno 21.03.2011 20:17:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
FishX3 píše: Tak tohle je nesmysl (nikoli to že jde převážně o 1-2 válce, ale o tvrdosti motoru - mam pocit že jsi na ničem podobném neseděl - jinak by jsi to asi nenapsal)
Seděl a jezdil. Chceš teda popřít, že jednoval nebo dvouval jsou motory jak jsem napsal ,,tvrdé,,? Takže milej zlatej chytrej. Budu tě muset vyvést z omylu. A to si raději nepřej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Marek9. píše: Seděl a jezdil. Chceš teda popřít, že jednoval nebo dvouval jsou motory jak jsem napsal ,,tvrdé,,? Takže milej zlatej chytrej. Budu tě muset vyvést z omylu. A to si raději nepřej.
Obecná poučka 2 vs 4 vál ano, ale zcela zásadní pro "tvrdost" kterou tu zminujes je kubatura. vysoka komprese ma za nasledek nutnost lépe řadit (větší brzdný účinek motoru) proto pri velkém podřazení by docházelo k blokaci kola - ale to pouze při splnění 1. vetsi objem (od cca 2V 800ccm) a vcelku drsného zacházení se spojkou (pako řidič). U 650ccm tohle chování není zdaleka ale zdaleka takové aby se toho i nezkušený člověk musel obávat. Takže např Transalp, Vstrom 650, XT660R, BMW G 650 X nejsou zdaleka motky kterých by se člověk měl bát, a to ti jako tvůj milej zlatej chytrej klidně odpřisáhnu z vlastní zkušenosti.
Další věc je výška, pravda je že enduro je vyšší a pro 160cm to bude asi pakárna - i když znám kluka co sedlal afriku a ted GS1200 ale to je asi spis vyjimka. nicmene výška sedla neni jedinny parametrktery by jsi mel videt - např výše zmíněne VSTROM vs BMW G - BMW má sice vyšší sedlo, ale jelikož je motka užší, i menšípostavy vcelku rozumně dosahnou a to i ty co na Vstromu nemohou - případně se dá motka dost často snížit - zadní pružení, popuštění ve vidlích, případně sedlo - takže ani tady to neni jednoznačné a dá se vybrat kompromis aby si člověk co nenarostl mohl sednout na cest endurko.
Zcela zásadně jiné jsou 2V motory 1000ccm tam už se chování rapidně mění. Sám jsem najel cca 40tis na řadovém 2V 850ccm a už tam je brzdný účinek motoru markantně vyšší - proti tomu jsou všechny šestky ve výčtu nahoře jak babety.
Ve finále se dá jen říct že 2V má větší brzdný účinek než 4V při stejném objemu - logicky má poloviční kubaturu jednotlivých válců - jenže to samo o sobě nemá vypovídající hodnotu.
Závěr? Co píšeš platí pro vyšší kubatury, u šestek je to OMYL. A fakt netuším jak by jsi mne z toho chtěl vyvést - toho se opravdu nebojím.
Naposledy editováno 21.03.2011 22:13:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Dominik-Duka píše: heč já měl 639, jenže sem lítal na pařezech a dalších fichtlech už od 9let a padal celkem pravidelně
Heč, já jsem od 16 let sedlal Panelku 250, na fichtlu jsem neseděl nikdy. Autoškolu na A jsem dělal na 350/634. Upadl jsem za celých cca 17 let jen dvakrát (vždy v zatáčce na rozsypaném písku od náklaďáku). Odjel jsem do 33ti cca 60000km. Takže myslím, že je to fakt v té kebuli. Magor zůstane magorem, pokud nepřežije bez trvalých následků pořádnou bouračku.. Pak je snad šance na zklidnění.
Takže jak píše Dolph-cz, je to v palici, v ničem jiném.
Ještě dodatek pro Monsignora: Fakt jsem nejezdil jak podělanej.
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
přesne tak lepsi si to poradne v klidu otukat nez na to jednou sednout a pak udelat nektere lidi neštastnyma (rodiče, přatele,kamarady,atd.
přidám svůj názor na řidičák. Udělal jsem to samé a šel rovnou do neomezené kubatury. Není to o tom jaký má člověk řidičák a ani ne tak o tom jak silnou máš motorku. Zabít se můžeš i třeba na stopětadváce – každá motorka jezdí smrtelnou rychlostí.
Jasně když si uděláš řidičák a koupíš si sto koňovou motorku a budeš chtít zkusit co to umí, tak se asi zabiješ. Když si koupíš sto koňovou motorku a bude ti stačit pocit, že na to ta motorka má, tak to podle mě bude lepší.
Je to jak píší ostatní na motorce se jezdí hlavně hlavou a ta hlava musí za jízdy myslet za všechny ostatní kolem a myslet na to co by se mohlo stát. Naštěstí je net plný toho na co si dát pozor a motoškol kde se člověk přiučí víc taky už jsou.
Jak píšeš. Máš řidičák na auto, tak určitě víš jaké to je když je kolem tebe motorka a jak snadně ji člověk nechtěně může přehlídnout a ruku a srdce když sedíme na motorkách tak si myslíme, že se vejdeme a protáhneme. Holt když sedíme v autech tak je to jiné a proto na morkách se tomu musíme přizpůsobit. Ale to určitě znáš.
Já si říkám, že každá vteřina o kterou přijedu domu později může být vteřina co mi zachránila život.
Ježdění na motorce je nádhera a dá se to jen těžko k něčemu přirovnat. Přeji ti hodně šťastných kilometrů na dvou kolech!
A ještě si dovolím jeden komentář. Jestli uvažuješ o BMW F 650 GS tak za sebe říkám, že tím se chyba udělat nedá. Endura od BMW jsou víc silniční motorky než lecjaká klasická silnice. Sám jezdím R1200GS a můžu to jen potvrdit. Na silnici je to opravdový feelingový skvost a do terénu to může taky když na to máš pneumatiky. A za sebe si myslím, že když osedláš BMW tak už se ti bude těžko hledat něco jiného
Měj se. Zdeněk.
2 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Jen pro info (podruhé :)), mám 187cm, 68kg,podle toho, jak se nadlábnu
určitě počítám s tím, že padat budu hodně, tak navoněnýho určitě nic nechci. Rozmýšlím se jestli jít do Dominátora, BMW F 650, BMW 650 GS, líbí se mi i BMW 650 GS Dakar..jsou mezi těmahle motorkama extra rozdíly, nebo spíš jen vzhled? (s moto nemám zkušenosti). nebo nejde se tady konkurent :)? Výkon je taky srovnatelnej. Finance nejspíš na nové moto budou, ale jak tu píše dost lidí, chci se vyjezdit na něčem, co mi nebude líto položit. Díky za názory!
taky pridam moji zkusenost. Nikdy jsme nejezdil na ničem (ano 100m na fichtlovi) a ve 22letech jsem se rozhodl, ze bych si poridil motorku. Ridicak na auto uz jsem mel, znacky sem umel, takze jsem sel rovnou do neomezeneho Acka. Jezdil jsem na Suzuki GSX 750 se 100kg instruktorem a dalo se to (mam 172cm/75kg).
Na poradny nauceni jsme si ale poridil CBR125R a za rok presedlal na vyssi kubaturu.
(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Jo a když si u toho. Dominátor byla moje první velká motorka. Kua svině tvrdá mi nakopla tak, že jsem se válel po pangejtech.
Dominátor byla 650ccm....... Pak Fazer FZS 600. To bylo úplně něco jiného. Prostě luxusní, předvídatelný motůrek. Pak FZ 600. Opět motor luxusní, klidnej a obecně i luxusně ovladatelná motorka. R1 ročník 2003. Tam už to chtělo zkušenosti. Jinak motor tvrdší, ale beztak snesl víc než ten posranej dominátor. Ovšem v 9 tis. nástávalo jakési peklo. Motor jako by chytil druhý dech. Přišlo, že se motorka snad trhá. No a teď R1 ročník 2006. Odvar..... V 10500 ot snad něco naznačuje, ale ...... Nevím. Čekal jsem od ní víc.
Tak zkušenosti mám.
Já si taky rovnou udělal na plnou, na co dotovat autoškoly a platit to postupně. Ale mašinu mám 125, takže začínám z lehka, to je pravda..
Důležitá je hlava, nenechat se ukecat na riskování a mít na paměti absenci zkušeností.
Hodně štěstí
edit: asi jsem ti nenapsal nic novýho, ale nečetl jsem to tu celý
Naposledy editováno 22.03.2011 11:19:55
Takže každý průměrný člověk to má bez problémů. Pokud nejsi stresující blondýna, tak se neboj :)
1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
Bez papírů jsem jel několikrát na MZ150/250 pár fichtlech a símácích. Pak jsem si udělal v 17ti letech papíry na velkou(tenkrát neomezeně) Ofiko jsem začal na XS 750 hned po autoškole. Ono to jde, ale člověk musí mít rozum, trochu talentu, odhad (dost vůle učit se a dělat správný závěry z chyb) a nakonec dost posdtatnou část štěstí.
Mě se to myslím povedlo a žiju dodnes(ač v r.2000 s těžkou havárií)...v době kdy jsem já začínal tu bylo silnejch motocyklů pár a "přeskoky" z kubatůry na jinou byly dost obtížný. Dnes bych si asi začátek na litru rozmyslel ...na menší a lehčí mašině se podle mě naučíš snáz.
A zabít se, neplánuje nikdo - jen tě k tomu někdy okolnosti donutěj, když ti chybí ty zkušenosti, odhad a to štěstí. Nikdo nepočítá s tím, že se zabije - jen ten co ty zkušenosti má se může z jinak ztracený situace dostat prostě snáz.
Jak psali přede mnou, nahlas to v autoškole a nejdřív tě posaděj na slabší a pak postupně na silnější Pak je to samozřejmě na tobě co koupíš jako první. Já si pořídil do začátku MZ 150 a po roce jsem přesedlal na 600. Stejně to není o motorkách ale hlavně o tom co máš v hlavě
Takže jdi do A-čka rychle dokavaď to ty kurvy nezmění!!!
Těď mám Dragstara 1100, 275 Kg, 60 koní. Mám před ní respekt a zatím si zvykám, Jel jsem max. 160 Km/h. Jo a moje výška a váha 175 na 75. Směle do toho!