tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
http://www.autokabel...&products_id=230
http://www.autokabel...&products_id=229
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Pocinovani a zatahnuti do čokolády je blbost, v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané - vodiče se ulamuji v přechodu mezi pocinovanou a necinovanou časti. A navíc je to "amatérské".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Drátík píše: v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané
Kravina jakou jsem už dlouho neslyšel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Bez pájení se dnes neobejde žádné motorové vozidlo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
"Čokoláda" je prasárna a tím větší když se do ní namontují pocínované vodiče - to je to nejhorší co se dá do aut a motorek dát
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
Těsněné konektory jsou hezké, ale jen když jsou nové. Po čase se tam vlhkost taky dostane a pak je to horší jak netěsněné, protože ta vlhkost nemá kam uniknout a tak vesele hnijí.
Bandaska: já používám dvě vrstvy smršťovačky a někdy i tři
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Co se týče těsněných konektorů, neřekl bych, že se do kvalitních dostane při správném způsobu montáže voda, navíc spousta výrobců má konektory certifikované a odolné i vůči trvalému ponoření do kapaliny. Tady platí, že čím dražší, tím kvalitnější. Každopádně mám z konstrukce výbornou zkušenost s těsněnými konektory AMP Superseal (Ale ty bohužel nejsou pro větší proudy)
V průmyslu, rozvaděčích CNC strojích se běčně používají konektory se šroubkem, pod ním plíšek nebo čelist, který se dotažením PLOŠNĚ spojí s protikusem. Tím je zaručen minimální přechodový odpor. U rozebiratelných konektorů ke pružina či pružný kontakt sám, který nikdy nezaručí plošný kontakt, ale spíš BODOVÝ.
Vrátím se k použití elektrikářské čokolády:
Není to pěkné. Hrozí uklepání. Lepší než pocínovat je nakrympovat dutinky s plastovým vedením (trychtýřkem) izolace. Pokud vše upevníme, aby aby se dráty a čokoláda neklepala pak je vše v pořádku. Je třeba dát si pozor na výběr čokolády, a to aby čokoláda měla pod šroubkem kontaktní plíšek. V žádném případě se nesmí šroubek zařezávat do vodiče! Já ji na motorce mám. A nemá problém ani ona ani já.
Při proudu 10 - 18A se podobáme propojení alternátoru - regulátor. Regulátory jsou svojí funkcí zkratové, pokud máte bočník a osciloskop, doporučuji pro zajímavost si prohlédnout průběh proudu z alternátoru.. I když máte vyplá světla, regulátor pracuje a tento proud z alternátoru se nijak výrazně nemění
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Přikládám pár obrázků konektorů Faston v pouzdru. Jsou mezi alternátorem a regulátorem. Je to otázka času, kdy se to stane (velice nepříjemné, když je to na dovolené). Známého toto potkalo v létě měsíc po kontrole konektoru, kdy byl "prý v pořádku".
Nejsem odborník přes konektory v automobilech. Většina je zakázková a tudíš nekoupitelná. A 100% náhrada za pár korun neexistuje. Pro mě je lepší i když to bude sletované a nerozebiratelné než tohle:
![](http://www.elesys.cz/img/_konektory/Obrazek1.jpg)
![](http://www.elesys.cz/img/_konektory/Obrazek2.jpg)
![](http://www.elesys.cz/img/_konektory/Obrazek4.jpg)
![](http://www.elesys.cz/img/_konektory/Obrazek5.jpg)
Toť můj názor, každý si přeberte informace co jsem výše napsal jak chce. Kromě čištění se chemii na kontaktech vyhýbám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
savon píše: dj_hroch> že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval
To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/11/8621_20010929bikepics10108full.jpg)
Naposledy editováno 14.03.2011 07:36:18
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/11/9345_Fotografie0124.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/11/9346_Fotografie0125.jpg)
Já abych pravdu řekl z mého laického pohledu se mi zdá že se ten regulátor se opravdu moc dobrě nechladí díky jeho uložení,kdesi vzadu pod sedlem.Já osobně jsem to zkusil a ten ventilátorek jsem tam dal.Jestli to pomůže či ne to se uvidí.Když byl větráček puštěnej a já přiložil ruku k regulátoru tak to opravdu chladilo.Uvidíme??? Mějte se dobře a v letošní sezóně hodně km bez nehody.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/11/9351_Fotografie0054.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2011/11/9352_Fotografie0055.jpg)
Stran chlazení regulátoru- kup si ten nejsilnější s největším žebrováním ( ale ať ti tam vleze) a pokud chcečš mít velkou jistotu že bude dobře chlazen, nejjednodušší věc je podložit ho co největším kusem hliníkového( nebo měděného) plechu. Ten teplo spolehlivě odvede.
Vykašli se na " výpočty" typu- když žárovky odvedou 55w a něco zapalování a bla bla, tak na reg zbude bla bla. Nehledě k tomu že všechen proud z alternátoru teče přes regulátor, jsi stejně omezen nabídkou na trhu.
Pokud se chceš spolehlivě a jasně zorientovat jak a co stran regulátoru a alternátoru, pohledej na stránkách IGNITECHU a najdeš tam jasné a srozumitelné čtení.
Dají se koupit regulátory přímo s typem patice jaký na svůj mot. potřebuješ, nebo si
patice s konektory kup nové, jak Ti radí Drátik. Jsou levné, vypadá to profesionálně a pokud nejsi úplné nemehlo zvládneš konektory nainstalovat bez větších problémů. Přenos proudů je přes ně bez problémú do doby než zoxidují, ale to platí i o čokoládě. Jsou i v prodejnách s potřebami pro elektroniky typu Elfax atd.
Naposledy editováno 20.03.2011 09:28:16
rrss píše: To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
Jelikož všchen proud z alternátoru jde přes regulátor ja toto nesmysl!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
Naposledy editováno 21.03.2011 14:49:42
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |