2 reakcí na tento příspěvek GSXR 2003 nebo R1 2001
Posed....Je to radikální a sportovní hodně nakloňený dopředu nad nádrž. Takový už se v dnešní době nedělají, možná na Ducati. Na okruhu je to pecka, sedí vám to jako ulitý. V normálním provozu jde o zvyk, občas bolí zápěstí. Musíte si uvědomit, že je to R1 a ne Goldwing, tak to je. Je ztráta času dál nad tím polemizovat...
Spotřeba oleje.....Buď nedolejvám- od výměny k výměně, nebo jen tak lehce cca 1,5dcl. To jsem ale v sezoně musel jezdit hodně na okruhu. To že se trochu doleje mě ale nějak žíly netrhá. Neznamená to, že je něco špatně. Až sem bude psát nějakej chytrák, že má Hondu a nedolejvá, tak je to jeho boj. Ať si jí má a jezdí si dál 8Okm/h ráno v sobotu do sámošky pro rohlíky ke snídani
Životnost motoru...... nechal jsem si teď udělat ventilové vůle a měnily se pouze dvě podložky. To je dobrá znamení, že je to ok. Spojka má natočíno 24tisíc! Ve studeném počasí je znát, že je nakouslá, chystám se jí měnit letos na jaře.Pokud se motor zahřeje, tak je to zase ok. Kolik by jste chtěly, aby vydržela spojka? Jako na Scanii? Nebuďte naivní!
Převodovka.......Kvalty nevypadávají. Zatím se drží super! Na okruhu řadím nahoru bez spojky
Škoda, že to nemá antihop, ten by byl někdy užitečnej, to se musí nechat. To mě jediný mrzí, že to na tuhle motorku nemontovali v serii. Jinak jde dokoupit cca 23tisíc.
Ovladatelnost.......Je to hrozně hravá geometrie, R1 reaguje jako skalpel na povel chirurga. Měl jsem možnost to porovnat s K3, ten pocit mě tam trochu chyběl. K3 je ale super stroj, o tom žádná. Nepouštím se tady do porovnání, jenom přibližuju ten pocit, jaký jsem z toho měl.
Na okruhu jí musíte ale vodit vy! Je to superbike ze starý školy, kterej potřebuje tvrdou ruku a trochu si na něm zacvičíte. Má to ale svoje kouzlo, to na ní miluju!!! Vnímate jí celým tělem a tvoříte jeden celek. Nesmíte se bát zatlačit do řidítek, přenést váhu do stupačky. Nový stroje jsou dál, už R1 04 je v ovladatelnosti trochu dál. Kamarád má R1 04 (další modelová řada) a když se svezl na tý mojí, tak ho ta neotesanost taky bavila. Tvrdší reakce na vstřikování paliva, geometrie...Je to jeden z posledních superbiků tohoto typu. Žádná kontrala trakce, žádný kokotiny, co vás hlídaj. Čistej sporťák. Jenom vy a a R1!
Výkon.....Motor krásně táhne od spodku. Je to vážně pecka! To chybí R1 04, která má dvě klapky na vstřiku. Jednu z nich ovládá elektronika, která výkon do určitý míry dusí do cca 5tisíc. Pak se tato motorka zdá mdlá. To u R1 03není a proto se to chová jako litr. Výkon nastupuje lineárně a ve vršku to jede taky jako čert! Nemůžete porovnávat stroje, který mají v základu 152HP a 180HP, to by jsme se posunuli do rozhovoru jako na základce, kde jsme se hádali, jestli je rychlejší Porsche, nebo Ferrari
Na R1 mám Power, KN a otevřenou koncovku. Na brzdě to ukázalo cca 160HP a 113Nm. Rozdíl oproti sérii je znát hlavně ve vršku, kde se motor točí živěji. Hlavně tomu nejvíc pomohl otevřený výfuk. Na silnici, pokud nejezdíte palici, tento výkon málokdo využije. Na okruhu v dnešní době 180 a více koňovek je rozdíl znát hlavně ve stoupání. Třeba v Brně na rovince od potůčku do předposlední zatáčky, je to táhlá rovinka do kopce. Pokud vedle sebe máte něco se 180HP, tak zapomeňte na to, že se ho udržíte. Je to realita, která mě taky sere v ten moment , ale to je fyzika. S tím nic nenaděláte. Pokud vedle sebe máte K3 s podobným výkonem, tak i zrychlení bude podobný. Motoru můžete ještě trochu pomoci větší rozetou, nebo menším kolečkem. Je to dobré, pokud použijete vyšší gumu, třeba 60-65, tam bych to doporučoval. Rychlý čas na okruhu není jenom o výkonu motoru, takže pravidlo výkonnější=lepší čas, se projeví pouze když platí vy=excelentní jezdec schopný využít výkonu. Proto se mě zdají věty typu "ta motorka je rychlejší, ta pomalejší" v obecné rovině v diskuzi s Frantou u piva, že to povídal Pepa v práci u soustruhu trochu bokem. Je to o reálném vnímání rychlosti. Kolikrát jsem si myslel, že jedu hroznou palici, ale čas tomu potom neodpovídal. Někdy zase naopak. Zrovna mě to sedlo, měl jsem dobrej rytmus a jelo to samo. Takhle přesně to je i s reakcema na chatu, kde jeden napíše je to kaše, nejlepší je to a to. Ani kloudně neví proč. Zdá se mě to dětinský a trochu jako léčení mindráků.
Jel jsem na mnoha strojích, jak na okruhu, tak na silnici. Každá mašina je super, protože je to motorka! Pokud má motor, který je alfou a omegou stroje, který trochu jede, tak ostatní ustoupí do pozadí. Všechno se dá upravit podle vašich představ. Jaká holka je hezčí? blonďatá s trojkama, nebo černovláska s trojkama? (je jasný, že sem někdo napíše zrzka se čtyřkama Asi obě, ale každýmu se líbí něco jinýho. Každý to vidí a vnímá svýma očima a tak to je i u motorek. Tak že otázka typu je lepší K3 nebo R1 03 se mě zdají trochu mimo. Motorky jsou rajc, který nejde ovládnout! A proto ani kloudně pak nevíte, proč se vám líbí ta a zase tamta. Něco vás k tomu stroji táhne. Tak to má být!
Tak že která motorka je lepší K3, R1, Ninja...Všechny! Doporučuju se na nich sklouznout a udělat si vlastní obrázek. Pro mě je v tento moment nejlepší mašina v mojí garáži. Pokud bych měl prachy, tak bych jí vyměnil za novější R1, ale ne z důvodu nespokojenosti, ale o to se posunout zase trochu dál.
Doporučil bych R1 2003? Rozhodně! Pokud chceš ale zajíždět časy na okruhu stejný jako R1 08 tak musíš pořídit 08, s tím nic nenaděláš. Je tam rozdíl a je to dobře , že tam je. Technologický pokrok nejde zastavit a konkurence nespí.
Chtěl jsem tímto textem pomoci potenciálním kupcům tohoto stroje. Díky, že se vystříháte rakcí nejlepší je Honda s palcem nahoru (nebo jim podobným) Svědčilo by to jenom o vašem intelektu.
Mějte se fajn,
ať to jezdí!
Zed.
1 reakcí na tento příspěvek GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
R1 02-03 je ovladatelnější než R1 04 a R1 07 nikoliv obráceně.......
Stejně tak nesouhlasím s tím že novější je zákonitě lepší, ano častokrát to tak je ale není to pravidlem. On sice pokrok jde pořád dopřadu ale ne vždycky to funguje líp jako celek než předešlej model a ne všechno jde použít. Například je známo že R1 08 je lepší jak Bigbang u novejch bajků je i větší váha........
A jak si řekl že tě kolikrát dá někdo na dromu na motor tak to moc o ničem nevypovídá jelikož tam se měněj převody jak ponožky a myslím že ani jeden z vás neměl sériovej převod
Naposledy editováno 16.02.2011 22:45:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
O R1 07 jsem se nikde nezmiňoval, ale bude taky ovladatelnější. Měnila se tam geometrie a závěs kola....
Co se týče nový R1, modelová řada 09, tak je těžší. Je to způsobeno objemějšíma koncovkama, aby zvládali Euro normy na hlučnost, splodiny. Fakt nevím, na jaký normy jsme se už dostali
Bude mít taky těžší motor. Je to z důvodu těžšího vyvažovacího hřídele pro tlumení vibrací "crossplane" technologie. Bohužel to sebou toto nese. Nicméně p.Spies v roce 2009 ukázal, jak je rychlá a letos v AMA Josh Hayes to znovu potvrdil!
To že R1 08 jezdila palici, o tom žádná. Jde o zvyk a R1 09 je trochu jiná, každýmu sednout nemusí. To se právě taky vztahuje i na závodníky.
Měl jsem možnost se na ní sklouznout v Brně. Ten motor mě dostal! Ve vyšším středním pásmu otáček to má hroznej zátah- je to paráda. Ty koncovky jí teda neslušej, jsou hodně objemný, tak by šly hned dolů. Trochu jsem nepochopil, proč zvolili inženýři od Yamahy 6-ti pístky na předku. To byl krok špatným směrem. Spíš bych zvolil 4-pístek o průměru kotouče 320mm a trochu užší, aby se snížila váha a tím i gyroskopický efekt. Je to ale jenom moje myšlenka
Byl jsem taky překvapen, jak je na ní vzpřímenější posez. Je to poslední dobou trend, dělat sporťáky trochu civilizovanější. Podobný posez má taky RC8.
Ne, sériovej převod asi nikdo na okruhu nemá to máš pravdu. Víš ale kolik co má koní a podle toho to taky jede. Ať tam má převod jakej chce. Ukecat 160HP R1 se 180HP se ti nepovede.
Zatím....
Zed
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
On totiž výkon u některejch motorek je dost spekulativní, stejně tak 1000rr 04-05
Jezdil jsem na R1 99,02,05 a 08 a ovladatelnost je u tý 02 podstatně lepší než na novějších, je to oproti nim takový kotě.
Ty novější jsou delší, sice klidnější ale ovladatelnost lepší rozhodně není. Což potvrdili i majitelé kteří mají novější a jeli na tý R1 02
Ty srovnáváš wsbk se sériovkama?! To jsou ale úplně jiný motorky, to nemá se sériovkou nic společnýho krom vzhledu. To je úplně někde jine, zkus si nějakej sbk project, nemyslím ze světa ale třeba z čech a uvidíš
Naposledy editováno 18.02.2011 07:23:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Právěže to ovládání nemělo doposud u žádnýho litra obdoby a tahle motorka strčila do kapsy i "nejlepší bajk" K5. A ten průběh výkonu byl těžce návykovej Když jsem na to přesedlal z litrové K1, myslel jsem, že jsem si právě koupil šestistovku. Prostě pohádka a i motor byl dole spíš k té "šestce". R1 07-08 byla jen dokonalejší variantuou 04-05.
...a proč to říkám? Protože starší R1 byly těžší, bachratější a nižší. Možná malinko níž těžiště a tedy při pomalinký jízdě mezi kužely na parkovišti se mohly zdát přívětivější. Zbytek byl jinde a čím větší rychlost, tím markantnější rozdíl. Tak jak jede dobře zajetá R1 08 a s nějakým tím laďákem, tak jezdí málo co. Možná nějaký povedený kousek K5-K6..
Akorá je fakt, že záleží, co je myšleno tou "ovladatelností".. Pro mě to je chování motorky v rychlostech 100+ - změna směru jízdy, navádění do zatáček pod brzdami, chování pod lehkým plynem v zatáčce a pod velkým plynem na výjezdu a kolik úsilí dává jezdcovi udržet si ve všech těhle režimech zvolenou stopu. U K5 oproti R1 je to celkem fuška a to je už obecný fakt mezi okruhářema
ale vykon navykovej nebyl, proti K1 mozna jo, ale me ta R1 nebavila, jela jak po kolejich, nezvedala se tak snadno a kdyz uz tak se clovek bal aby neco neprasklo, mel sem ji v o dost lepsim stavu nez ZX (a najeto o 40tis min) ale jak sem sed na ZX, tak usmev od ucha k uchu, to se proste neda popsat, at uz motor, tak projev, kratkost a tim divokost, a K5 hodne podobna ZX, ta R1 mi prisla jak Honda
vim, ze bych byl s ni na dromu rychlejsi, ale to i s R6kou, ktera mi prisla navic zabavnejsi
je to urcite dobra motorka, ale kazdy ma jiny vkus a proto taky plati, ze kazda je jina a kazdy udela chybu s nejakou jinou (a ne ze je to dneska jedno co clovek koupi)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Nicméně s tím motorem nesouhlasím zkoušeli jsme to spoustakrát. Ale to je jedno, pokud má někdo možnost ať si to zkusí sám a pak se vyjadří. Podle mně tu "hrozivou sílu" nahoře modelů R1 05 a poté 08 dělá akortá to že to má spodek jak na šestce, proto si myslím že každýmu pak příjde přechod nahoru fakt obrovskej
V tomhle souhlasím s Bubrakem jelikož mi 05 i 08 taky přišla taková jak 1000rr všechno takový user friendly
Ovladatelnost u modelu 02-03 je lepší jak u těch novějších protože ty jsou řekl bych i delší, jsou klidnější a ačkoliv ve vyších rychlostech stabilnější tak ta 02-03 je takový kotě R1 98-01 je taková těžkpádná, to souhlasím ale model 02-03 je ovladatelnostně lepší jak ty 05 a 08...........
K1-2 je ovladatelností a vzhledem ještě takovej old school bajk ale motor má fakt brutální sílu kterej má sílu na rozdávání
Ale jak říkám, ať si to každej zkusí sám. Je jasný že každýmu sedí něco jinýho
A když postavíš vedle sebe K5 a R1 05 nebo 08 v obouch případech se sériovým převodem tak nevěřím že jí R1 dá
na okruhu je to taky něco jinýho, tam nikdo nemá sériovej převod a mění se to tam jak ponožky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
GRASSEL píše:
na okruhu je to taky něco jinýho, tam nikdo nemá sériovej převod a mění se to tam jak ponožky
krome me, krome me
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
GRASSEL píše: na okruhu je to taky něco jinýho, tam nikdo nemá sériovej převod a mění se to tam jak ponožky
heleď já vím že jsem Tě tenkrát nepřesvědčil ale fakt je to s těma převodama blbost ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Stev píše: heleď já vím že jsem Tě tenkrát nepřesvědčil ale fakt je to s těma převodama blbost ...
teď nevím o čem mluvíš
když má někdo na okruhu R1 a třeba -1 a +3 a druhej aniž bys to třeba věděl má -1 tak jsou rozdíly jiný než na sérii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Jde o to že i šestka se dá napřevodovat tak že dá litra.......do určitý rychlosti samozřejmě
jinak řečeno když totožný motorky zpřevoduješ tak budou mít každá jiný zrychlení a maximální rychlost.......s ohledem na vzdálenost dráhy
Naposledy editováno 25.02.2011 16:36:20
1 reakcí na tento příspěvek GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Stev píše: GRASSEL> jinak já rozumím co chceš říct, jenže na okruhu to i tak převoduje každej tak aby to jelo v danejch podmínkách co nejlíp, a píšu znova že i v sérii jsou převody různý a není to porovnatelný zrovna tak, takže ve výsledku zase rozhoduje motor. Tím nechci říct že správný zpřevodování není důležitý, jak na silnici, tak na okruhu.
No každej převoduje tak jak to vyhovuje jemu, což nemusí zas druhýmu. Tudíš má každej ten převod jinej
Ano, i výrobce má libovolnou volbu převodů ale nebude ti rozhodovat motor. Jak říkám, motorku převodama změníš dost razantně a ta samá motorka s převodama a bez se chová úplně jinak, jak zrychlením tak maximálkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
RaďasR1 píše: R1 je stejně in a ať si říka kdo chce co chce
To nikdo nepopírá že R1 je IN, myslím že R1 je IN víc jak cokoliv jinýho stejně tak je dneska IN Džastyn Býbr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
http://www.bikemovies.com/movie/001784/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSXR 2003 nebo R1 2001
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35792 | Dnes v 07:00 Animals21 |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |