tady jsme to myslim řešili, už nevím...jde o to, že některé motorky mažou podle otočení plynové rukojeti a některé podle otáček když jedeš z kopce a brzdíš motorem a máš třeba 7tis otáček a motorka ti maže podle otočení rukojeti, tak můžeš zadřít
Naposledy editováno 14.02.2011 23:02:46
1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
Děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu
350.362>Což ale těžko půjde u něčeho modernějšího než je Jawa...už to vidim jak někdo v kopci na nějaký dvoutaktní 125 pilce při 100km/h skopává kvalty ze šestky na neutrál...to by mu asi převodovka brzo poděkovala
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu
BagoBorec píše: Breakpain> Čtyřtakt maže furt a spolehlivě...když má dost oleje, vůbec tohle řešit nemusíš
350.362>Což ale těžko půjde u něčeho modernějšího než je Jawa...už to vidim jak někdo v kopci na nějaký dvoutaktní 125 pilce při 100km/h skopává kvalty ze šestky na neutrál...to by mu asi převodovka brzo poděkovala
a nemejvaj 2T motky víc ,,neutrálů" ??? nebo to je taky jenom kec..?
Příbor: Nemívají, neutrál u motorek obecně není myšlený pro použití za jízdy.
Naposledy editováno 15.02.2011 00:24:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu
příbor píše: a nemejvaj 2T motky víc ,,neutrálů" ??? nebo to je taky jenom kec..?
Jawka měla myslím 2, možná i víc, to už si nepamatuju přesně, ale mezi 3 a 4 byl taky..
Starší guzziny, ač 4T, měly N mezi každým kvaltem..
ed: anebo už taky kecám z hladu..
ráno moudřejší večera..
a Trabant s Wartburgem to řešili volnoběžkou
Naposledy editováno 15.02.2011 00:49:54
edit: písmenko
Naposledy editováno 15.02.2011 07:04:34
2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
Naposledy editováno 15.02.2011 12:20:41
2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
Holmis píše: Třeba na mojí bejvalý Yamaze TDR je to pokud vím tak že to maže dle otočení plynu, tak když pak někdy z kopce brzdíš motorem tak tam jde jen tolik oleje jako při volnoběhu což není ideální
To čerpadlo je poháněný od motoru, takže čím víc otáček, tím víc oleje jde do válce a samozřejmě čív víc plynu tím je víc otevřený a tím víc oleje.
Ve starých jawáckých příručkách pro tyhle případy doporučovali občas vypnout zapalování a přidat plyn, aby se motor zchladil a promazal
Jinak krom jawky sem u něčoho víc neutrálů neviděl, ale kdo ví jak funguje převodovka, respektive řadící kulisa, tak není problém u jakékoli motorky si udělat neutrály mezi všema kvaltama Ale nevím kčemu by to bylo dobré(u 4T teda)
Za běžného provozu připravuje otevřená plynová klapka správnou směs,odpovídající zatížení motoru.Přitom je produkováno tolik tepla,kolik jsou pístní kroužky schopny převést do stěny válce.Při jízdě Z KOPCE DOLŮ se vytváři(při velice málo otevřené plynové klapce)sice hořlavá ale extrémě chudá směs ,která se spaluje při velmi vysoké teplotě.Vzniklé teplo není píst schopen dostatečně rychle předat válci,zahřeje se,roztáhne a následně zadře.Správně tedy při jízdě z kopce jednoduše zavřeme plyn.Na volnoběžné trysce vznikne enormní sání a motor dostává díl směsi,který postačuje pro chlazení i mazání.Tato směs se nespaluje,protože jí chybí vzduch.Nespáli se tedy ani olej,který může nerušeně a optimálně motor mazat.
Naposledy editováno 15.02.2011 17:20:32
2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu
Každopádně souhlas že by to musel byt hodně dlouhej kopec aby se něco stalo.
Na trati bych to absolutně neřešil..