globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda bez plynu
 
14.2.2011 v 22:57
Zdravím,Chtěl jsem se zeptat na jeden dotaz ohledně dvoutaktních motorů.Někde sem se před nedávnem doslechl, že u dvoutaktů by se měl držet motor v otáčkách i při jízdě z kpce nebo při brždění,protože při uplném uzavření plynu respektive šoupátka,nejde do válce směs benzínu a oleje.tudíž muže dojít k přidření motoru.Má s tím enkdo zkušenosti?Díky
Předchozí
1 2
Následující

Jízda bez plynu

14.2.2011 v 23:02 | Nahoru | #1
http://www.motorkari...id=20&&pgr=1

tady jsme to myslim řešili, už nevím...jde o to, že některé motorky mažou podle otočení plynové rukojeti a některé podle otáček když jedeš z kopce a brzdíš motorem a máš třeba 7tis otáček a motorka ti maže podle otočení rukojeti, tak můžeš zadřít

Naposledy editováno 14.02.2011 23:02:46

1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

14.2.2011 v 23:16 | Nahoru | #2
zásadně z kopce jezdim na neutrál a je to zpolehlivý že to nezadřeš

1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

14.2.2011 v 23:25 | Nahoru | #3
Mno a když to tu tak hezky řešíte, nevíte jak je to u XT 660X ? :) ... Ta maže dle otáček nebo dle polohy plynu ? :) Je to tedy čtyřtakt ... tak možná tohle platí jen pr dvoutakty ... nevím no ...

Děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu

14.2.2011 v 23:34 | Nahoru | #4
Breakpain> Čtyřtakt maže furt a spolehlivě...když má dost oleje, vůbec tohle řešit nemusíš

350.362>Což ale těžko půjde u něčeho modernějšího než je Jawa...už to vidim jak někdo v kopci na nějaký dvoutaktní 125 pilce při 100km/h skopává kvalty ze šestky na neutrál...to by mu asi převodovka brzo poděkovala

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 00:17 | Nahoru | #5

BagoBorec píše: Breakpain> Čtyřtakt maže furt a spolehlivě...když má dost oleje, vůbec tohle řešit nemusíš

350.362>Což ale těžko půjde u něčeho modernějšího než je Jawa...už to vidim jak někdo v kopci na nějaký dvoutaktní 125 pilce při 100km/h skopává kvalty ze šestky na neutrál...to by mu asi převodovka brzo poděkovala


a nemejvaj 2T motky víc ,,neutrálů" ??? nebo to je taky jenom kec..?

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 00:20 | Nahoru | #6
Vůbec neřeš, možná tak pokud bys sjížděl alpy nebo nějaké extrémní kopce bez brzd, při běžné jízdě nic nehrozí. Akorát pokud přimazáváš do nádrže dej si pozor nadlouhodobou jízdu po dálnici se silným větrem v zádech nebo za kamionem (plné točky málo plynu).

Příbor: Nemívají, neutrál u motorek obecně není myšlený pro použití za jízdy.

Naposledy editováno 15.02.2011 00:24:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 00:46 | Nahoru | #7
příbor> Jestli je to kec to nevím, ale rozhodíš-li si pár převodovek, tak zjistíš že pitchovina na entou zcela určitě.

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 00:48 | Nahoru | #8

příbor píše: a nemejvaj 2T motky víc ,,neutrálů" ??? nebo to je taky jenom kec..?



Jawka měla myslím 2, možná i víc, to už si nepamatuju přesně, ale mezi 3 a 4 byl taky..
Starší guzziny, ač 4T, měly N mezi každým kvaltem..

ed: anebo už taky kecám z hladu..
ráno moudřejší večera..

a Trabant s Wartburgem to řešili volnoběžkou

Naposledy editováno 15.02.2011 00:49:54

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 00:52 | Nahoru | #9

Ricard píše: příbor> Jestli je to kec to nevím, ale rozhodíš-li si pár převodovek, tak zjistíš že pitchovina na entou zcela určitě.



si rozhoď převodku z Jawky nebo ČZ ty pičovino

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 07:03 | Nahoru | #10
Pokud máš nezávislé olejové čerpadlo, tak bych to neřešil. Pokud mažeš směsí, tak se jízda bez plynu nedoporučuje, raději vyřadit (pokud máš neurál před poslední rychlostí), nebo občas propláchnout. Moje 350 měla neutrál mezi 1-2 a 3-4, dal se dát i falešný mezi 2-3. Kvůli nedostatečnému mazání při jízdě bez plynu měl Traboš volnoběžku ve 4té rychlosti a Warťas dokonce pro každou rychlost (což při roztahování ji znamenalo vyblokovat).

edit: písmenko

Naposledy editováno 15.02.2011 07:04:34

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 07:27 | Nahoru | #11

příbor píše: a nemejvaj 2T motky víc ,,neutrálů" ??? nebo to je taky jenom kec..?



já mám 6 kvaltů a mezi každým je neutrál, takže nemám problém z kopce jet na neutrál mezi 5 a 6 kvaltem

2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

15.2.2011 v 07:28 | Nahoru | #12
Měl jsem na mylsi při motokrosových závodech a jedná se o KTM SX 125ccm.často na videích vidím, že dojíždějí do zatáčky bez plynu nebo tak.Díky

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 07:29 | Nahoru | #13
motorider> při motokrosu nic takovýho vůbec neřeš.

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 08:05 | Nahoru | #14
motorider> zadření hrozí, pokud pojedeš bez plynu řádově kilometry...

1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

15.2.2011 v 08:05 | Nahoru | #15
Třeba na mojí bejvalý Yamaze TDR je to pokud vím tak že to maže dle otočení plynu, tak když pak někdy z kopce brzdíš motorem tak tam jde jen tolik oleje jako při volnoběhu což není ideální

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 09:14 | Nahoru | #16
pokud je motor v pořádku, nemůže.......
se divím že tady ještě nikdo nenavrhl při jízdě z kopce vypnout motor....

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 09:23 | Nahoru | #17
By mě zajímalo kdo tohle zase vymyslel

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 11:25 | Nahoru | #18
Tak logicky, pokud se nepřivádí do válce palivo,nepřivádi se do válce ani olej. tudíž by se to podle mě mohlo přidřít.Avšak spíše je to u závodních moto GP dvacek.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

15.2.2011 v 12:19 | Nahoru | #19
A od čeho je asi v karburátoru volnoběžná tryska... smes jde do valce i když je zavřenej plyn, tudiš je to mazaný pořád

Naposledy editováno 15.02.2011 12:20:41

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 13:16 | Nahoru | #20
Vojta_WR-f> ale málo

2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

15.2.2011 v 15:11 | Nahoru | #21
No jo ale to by musel brzdit motorem při vysokých otáčkách dlouhou dobu aby to neco udelalo ne?

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 15:16 | Nahoru | #22
Vojta_WR-f> ano....

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 15:25 | Nahoru | #23
Vojta_WR-f> přesně jak píšeš

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 15:48 | Nahoru | #24
350.632> Při jízdě z kopce na neutrál a volnoběh se ti válec pěkně ochladí, tím pádem změnší, píst je pořád rozehřátej a pak se pěkně kousne. Kamoš takhle udělal pěknou čáru na dálnici pod kopcem. Bylo to na panelce.

(reakce na) Jízda bez plynu

15.2.2011 v 15:49 | Nahoru | #25

Holmis píše: Třeba na mojí bejvalý Yamaze TDR je to pokud vím tak že to maže dle otočení plynu, tak když pak někdy z kopce brzdíš motorem tak tam jde jen tolik oleje jako při volnoběhu což není ideální



To čerpadlo je poháněný od motoru, takže čím víc otáček, tím víc oleje jde do válce a samozřejmě čív víc plynu tím je víc otevřený a tím víc oleje.

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 16:29 | Nahoru | #26
Zadření se většinou týká nezajetýho motoru nebo případně motoru, kterej někde saje vzduch a tím pádem je extrémně ochuzenej. Motor v běžným stavu se kousne za těchhle podmínek málokdy, a i když kopec je hodně dlouhej není problém sjet se zavřeným plynem.

Ve starých jawáckých příručkách pro tyhle případy doporučovali občas vypnout zapalování a přidat plyn, aby se motor zchladil a promazal

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 16:43 | Nahoru | #27
Jak už tu někdo psal, to by člověk musel sjíždět Alpy aby se to zadřelo při brzdění motorem! Pokud třeba před za zatáčkou zavřeš nebo tak jedeš někde kousek z kopce a ne několik kilometrů, tak pokud je motor v pořádku tak se nic nestane. No a líp sou na tom ti co maj na 2T oilmaster, protože těm to maže pořád přesně tolik, kolik motor potřebuje, čerpadlo je poháněné od kliky, takže dávkuje dle otáček motoru.
Jinak krom jawky sem u něčoho víc neutrálů neviděl, ale kdo ví jak funguje převodovka, respektive řadící kulisa, tak není problém u jakékoli motorky si udělat neutrály mezi všema kvaltama Ale nevím kčemu by to bylo dobré(u 4T teda)

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 16:53 | Nahoru | #28
JÍZDA DVOUTAKTU Z KOPCE DOLŮ-TO MUSÍ POCHOPIT I LAMA

Za běžného provozu připravuje otevřená plynová klapka správnou směs,odpovídající zatížení motoru.Přitom je produkováno tolik tepla,kolik jsou pístní kroužky schopny převést do stěny válce.Při jízdě Z KOPCE DOLŮ se vytváři(při velice málo otevřené plynové klapce)sice hořlavá ale extrémě chudá směs ,která se spaluje při velmi vysoké teplotě.Vzniklé teplo není píst schopen dostatečně rychle předat válci,zahřeje se,roztáhne a následně zadře.Správně tedy při jízdě z kopce jednoduše zavřeme plyn.Na volnoběžné trysce vznikne enormní sání a motor dostává díl směsi,který postačuje pro chlazení i mazání.Tato směs se nespaluje,protože jí chybí vzduch.Nespáli se tedy ani olej,který může nerušeně a optimálně motor mazat.

Naposledy editováno 15.02.2011 17:20:32

Jízda bez plynu

15.2.2011 v 17:17 | Nahoru | #29
správně, taky jsem to někde četl, ale nevim jestli to platí i pro jawa karbeci, kde je šoupátko vždy mírně zdvihlé, protože koriguje volnoběžné otáčky

Naposledy editováno 15.02.2011 17:21:13

2 reakcí na tento příspěvek Jízda bez plynu

15.2.2011 v 17:33 | Nahoru | #30
Jen taková malá technická> líbí se mi jak tu každý řeší píst s válcem, ale ze se to může kousnout i na klice tu ještě nepadlo
Každopádně souhlas že by to musel byt hodně dlouhej kopec aby se něco stalo.
Na trati bych to absolutně neřešil..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist