"Někdo tam psal:
Osazení motoru dvěma karburátory má výhodu určitě v tom, že se budou válce plnit rovnoměrněji, otázkou ale je, zda to k něčemu bude... Pokud se zahladí a mírně vyleští příruba karburátoru dojde také k rovnoměrnějšímu plnění a bude to mít ten samý efekt co ty dva karburátory... :lol: Tak to je k smíchu, ...atd " K smíchu, chápeš?
dále:
Základ je snížit hlavy, vyleštit kanály a zašpuntovat kliku
jeden druhý třetí
Tak jsi špatně chápal...
Na motoru, který je koncepčně a principiálně špatně plněný, nemá cenu dělat tyhle úpravy... Týká se hlavně 634.. 638 s hliníkovými válci a čtyřmi přepouštěcími kanály je přece jen o generaci lepší a motor má potenciál ke zlepšování, jak jsem psal. Bohužel, není snadné ho upravovat, protože ve fabrice nechali málo materiálu tam, kde by člověk potřeboval ubrat. Díky jednomu karburátoru a geniálnímu vytočení válců v ose do stran je přestavba na 2 karb vždy kompromis. Nikdy to není, jak by mělo být. Jak by mělo být - yamaha rd. Co se osvědčilo v závodě, je dobré. Byly prototypový motory Jawa 350 s širší klikou a myslím s uspořádáním válců v řadě bez vyosení (měly kolena dovnitř rámu, jako yamaha)- měly velkou (ještě větší) spotřebu a širší klika byla zdrojem neřešitelných vibrací - já to neviděl, ale tak jsem to četl.
Jestli má někdo fotku, ať dá.
Mimochodem - leštění BRÁNÍ dobrému proudění vážně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory
Vážně - leštění je k hovnu, lícování-tvary-velikosti = důležité.
Myslím nechápeš, čemu se směju a co říkám vážně.
"Pokud bych chtěl ladit výkon začal bych u dvoukomorových výfuků." Začni. Nebo ne. Je mi to jedno. Podívej se na výsledky z brzdy, o kolik to budeš mít s dvoukomorákama a clonkou.
Pokud jde o "rovnoměrnější" plnění válců, jak píšeš, snaž se, aby bylo rovnoměrné. To je nejlepší. Lepší jak rovnoměrnější. Já zvolil dva karbce. pŘIJDE MI TO DOCELA ROVNOMĚRNÉ. tY KYPIČKY BENZÍNU, CO ULPÍVAJÍ NA POVRCHU, to teda musí být pro jawský motor velká tragedie nebo přínos... taky to slícování příruby, když do kanálu obvykle zasahuje ještě nějakej šteft. Možná měls už rozdělanej motor, tak se pak mrkni, jak ti sedí vložka na kanálech a jak píst lícuje s přepouštěcíma kanálama.. Jawa jede. Jede, že jede. To je původní princip jawy.
No 2500 bych v TK moto investoval.. ale to bys byl z levnýho kraje, jestli počítáš celou nějakou smysluplnou dílenskou představu. Radit ti nechci, jeden karbec na ježdění stačí ( i když - znáš defacto jakýkoli poválečný dvoutakt dvouválec s jednám karburátorem? - ale stačí prostě...) , ale být tebou když chceš tunit, sehnal bych si vhodný značkový karburátor - tedy nejspíš bing, Mikuni, nebo Keihin... I na závodních motorkách typu vzduchem chlazený jednoválec dvoutakt (řekněme ze sedmdesátých let), který je nejlepší pro porovnání, montáž moderního karburátoru je přínos, hlavně v přechodu do vyšších otáček. Zajeď si někde na závody klasiků a poptej se.. Nedělám se chytrým, 638 jsem koupil v době, kolik je tobě a dnes je mi 45. Kolenem jsem nikdy nechytl, tak asi jezdíš líp, ale motorka mi jede víc.
Naposledy editováno 01.02.2011 23:52:16
trasu
Jsem projel za 1hod 5 min s tankováním na pumpě. To je průměr přes 100. Snad jsem ani nedal plný plyn, protože nemám rád, když motor zbytečně zatěžuju. Mám srovnání s běžnou 638 - jiná liga.
Naposledy editováno 01.02.2011 23:47:01
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory
Proto ti to vysvětlím ještě jednou: Jestli chceš výrazně zvýšit výkon jawy, je to možné. Je potřeba výrazných změn ale. Změny koncepční, ne vylepšení typu slícování příruby. Lešti si tu svou přírubu třeba do nekonečna. Vliv tohoto je tak možná max. 2%, chápeš? Z 23koní budeš mí 23,5. Když předěláš motor ve stylu TK moto na 30 nebo 35 koní, je to někde jinde, já jejich motor neviděl, neslyšel, ale asi to není marný. Ve skutečnosti myslím jsou ty změny pozitivnější, než jak vypadají na grafu z brzdy. Na brzdu kvůli tobě rozhodně nepůjdu. Dej si tam 634 jikov a buď spokojenej s clonkou Dokonce jsou karburátory bez jehly, rejstříkové, to by sis pohrál s tryskama...Když o krok zpět, proč ne o pět?
Další diskuzi celkem považuju z více důvodů v podstatě za ztrátu času.... Odpovídám ze slušnosti.
Kluci, co chcou dva karbce, si je tam dají bez ohledu na mě nebo tebe. Já investoval jedině do karburátoru a jinak jsem nekoupil nic. Karbec za 300.
Howgh.
Dolph-cz píše: před cca 15 lety jsme taky dávali 2 karburátory a výsledek 00prd.ono když se nad tím zamyslíš,tak je to k ničemu,protože nasává vždy jen jeden válec a střídájí se,takže to v klidu nakrmí i jeden...
To je hezký teoretický důvod, proč stačí jeden karburátor. V praxi to často nefunguje tak dobře, viz. jeden výfuk víc kouřící a pod. Válec nasaje a palivo je vzátětí strháváno částečně zpět. Dva karbce : každým proudí kontinuálně vpřed. Koncepčně je to lepší. Na běžný ježdění stačí jeden. Jede to též, může to tak jezdit stále a stále... 2 karbce jsou na hraní.
Já třeba na mojí GSX 550(64 HP) víc než 180 tacho nejsem schopnej udělat.
Můžeme se tedy někdy někde v létě sejít a udělat srovnání.
Jinak můj tata zamlada měl nějakou spešl vyladěnou 350 a z té dostal 160.
Když jsem ještě dráždil pincky,tak jsem jezdil s dalšíma 3 ma kámošema.
3em znás to jelo podobně.4 tej kámoš co měl mustanga ale vyčníval.
To co my do kopce na 2jku on jel na 3jku nebo na 2jku ve dvou.
Neměl žádné úpravy....dokonce měl motor a celej stroj v daleko horším stavu než já.
Ani když jsem měl motor po komplet GO,jsem ho nemohl předjet...
Dodnes nevíme jako to bylo možný
Někdy se to hold tak sejde,že to jede jako kráva...
A co se týče výpočtů otáčky VS rychlost...nehraje v tom roli jakou mám rozetu a sekundární kolečko?Pokud má Láďa převod do rychlosti,tak by se z kopce dala jawka poslat dost rychle né?
Co jsem napsal, za tím stojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory
Naposledy editováno 03.02.2011 23:16:31
může to jet lépe, to nikdo nepopírá, ale všechno má svý meze...
a 170? toho mají plný kecky půllitry dvojnásobného výkonu jawy, obdobné váhy, s převodvkou rozloženou na 6kv...
140 bych ještě sežral, ale tohle ne....
Ale neberte Láďovi jeho 170, klidne verim tomu ze to na tachometru mel.. A protoze znam lidi co na triapulach jezdej, tak tu rychlost mel asi jen na tachometru.. jak rika, vse ma sve meze.
Zdar a preju kratkou zimu
Naposledy editováno 03.02.2011 00:01:35
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 2 karburátory
Tvrdil jsem VŽDY 170 tacho a za optimálních podmínek a někdy jsem psal, že kdyby to v rálu bylo 150, jsem spokojenej. Pro srovnání, se stejným tachometram na jeden karbec jsem z největšího klesání v okolí jel max 156. Aroš: nepotřebuju od tebe opakovaně něco vysvětlovat, omlouvat se nemusíš, do očí bys mi to neřekl. Su mírná povaha, ale samozrejmě bys dostal pěstí pod oko, sotva bys to dořekl.
V reálu je Fanyn jedinej z vás, co tu kecáte, kterej na dvoukarburátorová jawě jel a on jel navíc na té mojí, bo je to můj synek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory
Naposledy editováno 03.02.2011 13:46:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350 2 karburátory
A věta "hned tak se náký pěsti neleknu" mě docela umrtvila