globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek
 
15.12.2010 v 20:47
Čao lidi,

mohl by mi někdo prosím hodit link na trochu erudovanej článek okolo celé této problematiky ? Tady na foru tvrdí každý něco jinýho, čert ví kdo má pravdu. Zajímá mě konkrétně u stříkačky s otevřenou koncovkou a origo filrem a origo jednotkou jak je to s odstraněním katu. Ale vubec bych se celé problematice rád dostal na kobylku.

Díky moc Hanz
Předchozí
1 2 3
Následující

Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 20:48 | Nahoru | #1
Murkin

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 21:03 | Nahoru | #2
U strikacky je to vice mene mensi problem nez u karburatoru..Strikacka si povetsinou sama,diky lambda sonde,udela smes tak jak potrebuje a zasah nemusi bejt potreba.U Karburatoru se muze stat ze rozhodis nastaveni smesi tim jak tam das novej filtr,otevrenej vyfuk.To znamena ze se muze stat ze bude min benzinu na vetsi mnozstvi vzduchu a tak podobne.Zalezi ovsem u jakeho motoru.Ja napriklad u svyho jednovalce to poznam tezko..ale takovej ctyrvalec uz muze mit problemy se spalovanim.Nehlede na to ze to muze strilet do sani,muzou trpet ventily..U strikacek s ridici jednotkou se dela (nebo u auta to tak je) ze se daj zmenit palivovy mapy a muzes zmenit parametry pro chod motoru a tak..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 21:21 | Nahoru | #3

Woko_O píše: Strikacka si povetsinou sama,diky lambda sonde,udela smes tak jak potrebuje



A to právě není pravda, jak si skoro většina myslí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 21:46 | Nahoru | #4

Woko_O píše:Strikacka si povetsinou sama,diky lambda sonde,udela smes tak jak potrebuje


pekony píše: A to právě není pravda, jak si skoro většina myslí.


u mě to tak zafungovalo.
po nasazení otevřeného výfuku je to oproti originálu propad ve spodku (což mě absolutně netrápí) cca stejnej střed a nárust ve vysokých otáčkáh.

asi kdybych ladil filtr/mapa/brzda tak bych asi dosahl lepšího výsledku, ale vzhledem k ceně motorky co mám to fakt nemá smysl.

Naposledy editováno 15.12.2010 21:58:31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 21:57 | Nahoru | #5
vilem> já myslím, že pekony reagoval na větu co vystřihl. S čímž bych souhlasil. Já bych jen potřeboval nějakej ucelenej text (třeba z novin) kde je tato celá problematika zevrubně popsána tak abych pochopil co s čím mám dělat.... jestli mi rozumíte

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 21:59 | Nahoru | #6
mě se po vyndání katu a výměně koncovky vyhladil průběh krouťáku, ale doladit by to asi chtělo..
S Murkinem jsem tak nějak půl roku domluvenej, ale není nějak čas a teď momentálně ani prachy..

Žádné střílení se nekoná, ale reakce na přidání plynu z volnoběhu je taková horší (moto se jakoby na vteřinu přidusí a pak zatáhne, což je dost nahouno se studenou pneu.. - s ohřátím motoru se to zlepší, ale první 2 km je lepší nezastavovat a rozjíždět se s rozumem..), spotřeba šla o trochu hore a jiná negativa jsem zatím nezaznamenal..

Ale stejně by mě zajímalo jak to ted´ pálí, co to udělalo se směsí atd..

Budu se muset k Murkinovi na brzdu zjara dokopat ať mám do sezony čisté svědomí..

Jo a air filtr jsem zatím nechal původní..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:02 | Nahoru | #7

han píše: vilem> ...abych pochopil co s čím mám dělat.... jestli mi rozumíte



nejlepší co můžeš udělat je, zajet k odborníkovi který vlastní vše potřebné k doladění a svěřit to jemu..

mapy si doma nepřehraješ, trysky nevysoustružíš a směs nenastavíš..

bez brzdy to prostě nejde a doufám že nelžu, tenhle týden už jsem tu za blba byl

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:11 | Nahoru | #8
han> tak jsem to zeditoval, aby bylo jasny na co reaguji ;)

Mě osobně taky překvapilo že ŘJ zareagovala na změnu výfuku docela pružně a netlačí mi na budíky nějaký chybový kódy (jako služební Fobie když jí upad vejfuk)

U stříkačky záleží na tom jak je nastavená řídící jednotka z výroby. Dostává data z lambda sondy a je jen otázkou nastavení jakou odchylku od standartu považuje za korektní, a jakou už ne. Pokud odchylku od standartního stavu považuje za opravitelnou, tak upraví směs a jede dál. Pokud vyhodnotí že data od lambady jsou za hranicí tak vyhodí chybu na budících případně může přepnout motor do nějakého nouzového režimu, pokud umí.

Tu odchylku můžeš regulovat třeba namontováním propustnějšího filtru,

Nebo můžeš jednotce narvat zkreslený data od pewercommanderu a pak je taky zticha.

S karburátorem můžeš jen více nebo méně odborně laborovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:13 | Nahoru | #9

dva_hrnce píše: bez brzdy to prostě nejde a doufám že nelžu, tenhle týden už jsem tu za blba byl



záleží na tom s jakým výsledkem se spokojíš ;)

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:22 | Nahoru | #10

vilem píše: záleží na tom s jakým výsledkem se spokojíš ;)



což o to, já jsem spokojenej i s tím jak to funguje teď

akorát bych nerad aby to bylo třeba chudý a časem se mi odporoučely ventily nebo tak něco apodobně..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:29 | Nahoru | #11

dva_hrnce píše: nejlepší co můžeš udělat je, zajet k odborníkovi který vlastní vše potřebné k doladění a svěřit to jemu..

mapy si doma nepřehraješ, trysky nevysoustružíš a směs nenastavíš..

bez brzdy to prostě nejde a doufám že nelžu, tenhle týden už jsem tu za blba byl



no určitě nechci commander a honit výkon někam výš. Chtěl jsem vědět třeba jestli by bylo dobrý sundat ten kat (u FZ6). Btw. lambda je bud nějak dobře schovaná a nebo ji FZ6 nemá

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 22:34 | Nahoru | #12
han> jak říkám, u mě to udělalo dost ve smyslu že zmizel výkonový (přesněji krouťákový) propad ve 4tis. otáčkách ve kterých fabrika honí emise atd. a proto je to v nich uškrcený..

ovšem srovnávat 4va 2v nejde..

a lambdu to mít bude pokud je to stříkačka, já jí našrouboval přímo do svodu a jede to..

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

15.12.2010 v 23:10 | Nahoru | #13

pekony píše: A to právě není pravda, jak si skoro většina myslí.

No ona to neni ani zas az tak uplna nepravda..dalo by se o tom diskutovat..Proto sem tam radsi dal to slovo "povetsinou" ..

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 07:41 | Nahoru | #14
Woko : povětšinou? Řekni mi motorku kde koriguje jednotka na plnej plyn směs podle LS, ještě k tomu ze skokové..
Takže to povětšinou by to chtělo nahradit NIKDY !! Což je myslím rozdíl.

ADD- Mypy si doma nenahraješ, trysky nevysoustružíš ..
minimálně polovina lidí co má programovatelnou jednotku se mapy tahají z netu a normálně přehrávají.
Trysky se snad ani soustružit nedají, ty si koupíš za barákem za 150 korun

Tohle téma se tady řešilo milionkrát a stále dokola. Zase někdo přijde a řekne že stříkačka si poradí.

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 08:31 | Nahoru | #15

dva_hrnce píše: Žádné střílení se nekoná, ale reakce na přidání plynu z volnoběhu je taková horší (moto se jakoby na vteřinu přidusí a pak zatáhne, což je dost nahouno se studenou pneu.. - s ohřátím motoru se to zlepší, ale první 2 km je lepší nezastavovat a rozjíždět se s rozumem..), spotřeba šla o trochu hore a jiná negativa jsem zatím nezaznamenal..

Ale stejně by mě zajímalo jak to ted´ pálí, co to udělalo se směsí atd..



Záleží na výrobci vstřikování. Na Daytoně mám vstřiky Delphi, řídící jednotka také Delphi, při nasazení rovných laufů to pěkně střílelo při dojíždění se zavřeným plynem. Ale bylo to špatně - motor se v létě přehříval (chudá směs). Stačilo připojit diagnostiku a nastavit směs a je po problému. Jediné, co na tom nechápu, že se vůbec nezměnila spotřeba (pořád asi 2,9 litru na sto).

Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 09:08 | Nahoru | #16
Jestli si dobře pamatuju adresu tak zde je plno věcí na naučení, mám pocit že vydali i knihu, sice je to spíše k autům ale ladění A/F apod bude stejné.

2 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 09:55 | Nahoru | #17
Ano STRIKACKA si s tim NEPORADI...A panacci je zajimave ze ja na ZX10R zadnou lambdu NEMAM! Tedy Je to nastavene pevne..A to stejny ma kamos na K6ce take zadnou lambdu ani jine strikacky starsi.
Teedy co? Hovno si poradi..Od toho je ladeni

Tak a zase mate na cem dumat v hospode pri veceru

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:01 | Nahoru | #18
z-x-r> tož že ty japonský napodobeniny motorek nemaj lambdu mě vůbec nepřekvaouje..

Jurawood> jj, trysky koupíš, ale stejně musíš vědět jaký a pak tu směs dostavit..
to samé zřejmě s mapou, těžko tam dám nějakou rouru místo výfuku a pak si od oka stáhnu mapu.
jasný že na určité stroje v kombinaci s určiým výfukem přímo na ten stroj určeným a spočítaným to půjde, ale zbytek je v řiti tak jako tak a já osobně bych s tím doma moc nelaboroval pokud nemám zákl. znalosti a vybavení. .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:22 | Nahoru | #19

Jurawood píše: Woko : povětšinou? Řekni mi motorku kde koriguje jednotka na plnej plyn směs podle LS, ještě k tomu ze skokové..
Takže to povětšinou by to chtělo nahradit NIKDY !! Což je myslím rozdíl.

ADD- Mypy si doma nenahraješ, trysky nevysoustružíš ..
minimálně polovina lidí co má programovatelnou jednotku se mapy tahají z netu a normálně přehrávají.
Trysky se snad ani soustružit nedají, ty si koupíš za barákem za 150 korun

Tohle téma se tady řešilo milionkrát a stále dokola. Zase někdo přijde a řekne že stříkačka si poradí.



Jenom doplnim, ze Lambda funguje pri castecnem zatizeni, pri plnym plynu se RJ lambdou vubec nezabejva, proto se prizpusobi leda hovno

Smes se da ladit i bez brzdy, ale chce to weiband sondu do vejfuku (idealne hned za svody) a ta umi s patricnym vybavenim diagnostikovat slozeni vyfukovych plynu a podle toho nastavis smes, ale vykon tim nezmeris

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:26 | Nahoru | #20
Skalik> vyborne si to pisl: Strikacka = proto se prizpusobi leda hovno

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:29 | Nahoru | #21
nevim o motorce ktera by mel v serii jinou lambdu nez skokovou a podle te se ridit dodavka paliva neda. je tam vicemene jen kvuli spravne cinnosti katalyzatoru v urcitejch jizdnich rezimech. pokud se motorka ladi na nejaky jiny vyfukovy system, upravu sani tak se lambda premostuje aby tam nedelala v tech urcitejch rezimech bordel.

han: vyndani katalyzatoru uz je celkem vyrazna zmena vyfukoveho systemu a co vim tak u vetsiny modernich motorek kdyz se ty "kamna" odstrani je doporucovane i nastaveni vstrikovani.
pokud bys menil jen koncovku za katem tak bych se nakym ladenim nezabejval.

2 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:31 | Nahoru | #22
Skalik: Jen pro zajímavost, i to se dá lehce obejít, znáš přece všechny veičiny pro výpočet krouťáku a výkonu. Otáčky, rychlost-převodování, čas, hmotnost.
Stejně jako na brzdě akorát místo hmotnosti válce znáš hmotnost mašiny, jinak je celé měření naprosto shodné.
Vezmeš MP3 nebo telefon, napíchneš do RJ na drát z klikovky a nahraješ, pak to doma hodíš do programu, stoupněš si na váhu a napíšeš kolik si po obídku vážil, a kolik si měl paliva. A máš grafy jako z brzdy. Přesnost je horší ale na to aby si zjistil díry v kroťáku nebo porovnal stav před a po to stačí.

Naposledy editováno 16.12.2010 10:37:12

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:36 | Nahoru | #23

z-x-r píše: Skalik> vyborne si to pisl: Strikacka = proto se prizpusobi leda hovno



Jestlize toto tvoje prohlaseni neni jen placnuti do vody, ale vzhledem ke smajliku tim myslis, ze jsem napsal blbost tak mi prosim sdel cim se RJ prizpusobuje zmenam ve vyfukovem systemu?

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:36 | Nahoru | #24

Skalik píše: Jenom doplnim, ze Lambda funguje pri castecnem zatizeni, pri plnym plynu se RJ lambdou vubec nezabejva, proto se prizpusobi leda hovno

Smes se da ladit i bez brzdy, ale chce to weiband sondu do vejfuku (idealne hned za svody) a ta umi s patricnym vybavenim diagnostikovat slozeni vyfukovych plynu a podle toho nastavis smes, ale vykon tim nezmeris



brzda je vlastne jen simulovani jizdy na miste, takze da se rict ze za jizdy zmeris teoreticky to same co na brzde, jen potrebujes prostor a pri rizeni nebejva cas sledovat naky pristroje.. ale i ten vykon se da "dopocitat" podobne jak to dela brzda.. budes akcelerovat, merit zrychleni a kdyz znas hmotnost tak vykon z toho spocitas... prodavaj se na to i primo akcelerometry co tohle pocitaj za tebe(hlavne pro autickare) ..staci kus rovne cesty....

jinak kupa modernich aut ma veskery tyhle data k dispozici, takze uz je to jen zalezitost pripichnout se na datovou sbernici, ziskat potrebna data ze senzoru a muzes s patricnym vybavenim za jizdy cist treba vykon,AFR atd... motorky k tomu speji taky, uz par kousku co frci po datovy sbernici jezdi....

edit: jurawood byl rychlejsi:)

Naposledy editováno 16.12.2010 10:37:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:37 | Nahoru | #25
Jurawood> myslis odhadovani prubehu krouticiho momentu z jizdni zkousky?
To je hodne naivni metoda. Pasivni odpory, aero load...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:39 | Nahoru | #26

Jurawood píše: Skalik: Jen pro zajímavost, i to se dá lehce obejít, znáš přece všechny veičiny pro výpočet krouťáku a výkonu. Otáčky, rychlost-převodování, čas, hmotnost.
Stejně jako na brzdě akorát místo hmotnosti válce znáš hmotnost mašiny, jinak je celé měření naprosto shodné.
Vezmeš MP3 nebo telefon, napíchneš do RJ na drát z klikovky a nahraješ, pak to doma hodíš do programu, stoupněš si na váhu a napíšeš kolik si po obídku vážil, a kolik si měl paliva. A máš grafy jako z brzdy.



Myslim, ze se dokonce i prodavaji uz pripraveny krabicky ktery snad dokonce i meri parametry jako zrychleni 0- 100 diky zabudovane gps, nicmene tohle je dost narocny na presnost co se vahy tyce a rekl bych, ze pro orientaci je to fajn, ale kdyz to myslis vazne tak to chce brzdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:39 | Nahoru | #27

Dawe02 píše: Jurawood> myslis odhadovani prubehu krouticiho momentu z jizdni zkousky?
To je hodne naivni metoda. Pasivni odpory, aero load...



jasne, nedostanes se ciste na kroutici moment motoru, ale to ze mas v grafech zapoctene i odpory treba pro porovnovaci mereni pri upravach zase tolik nevadi...

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:39 | Nahoru | #28
assassin: kvůli té lambdě už jsem se málem na podzim rozsekal, čumím, čumím a najednou předemnou auto.

(reakce na) Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:42 | Nahoru | #29

Skalik píše: Myslim, ze se dokonce i prodavaji uz pripraveny krabicky ktery snad dokonce i meri parametry jako zrychleni 0- 100 diky zabudovane gps, nicmene tohle je dost narocny na presnost co se vahy tyce a rekl bych, ze pro orientaci je to fajn, ale kdyz to myslis vazne tak to chce brzdu


nemeri to podle GPS ale z akcelerometru, teda GPS verze budou asi taky, ale to bude uz mereni +- autobus. pro alespon trochu rozumnej vysledek to chce znat dobre hmotnost auta, ale to zas neni tak hrozny to zvazit.

1 reakcí na tento příspěvek Problematika směsi, filtrů, laufů, katů, jednotek

16.12.2010 v 10:43 | Nahoru | #30
assasin: tak s tema krabickama jsi byl rychlejsi :) Nicmene jak pise Dawe02 aerodynamickej podpor ti to trosku zmrvi. No a hlavne co si budeme povidat je lepsi si masinu /auto/ prikurtovat k brzde a s okamzitym vysledkem menit mapy jednotky.

Nekde jsem cetl, ze kdyz chces silnejsi auto tak si ho kup u motorek to neni podobny? Pro silnicni pouziti nevidim duvod se za cenu nemali investice dohadovat s motorkou o par KW, stejne si vsichni porizujou ladak jen proto aby to melo "zvuk"
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist