Děkuji předem za odpovědi.
Ondra.
Uzavřeno 11.12.2010 v 21:43 uživatelem Andrew_88
Otevřeno 13.12.2010 v 23:06 uživatelem Andrew_88
Naposledy editováno 14.12.2010 12:10:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 11.12.2010 16:05:12
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Ještě k tomu TSF-olej je to dobrej,ale zbytečně drahej.Stojí v průměru kolem 200Kč/litr.Taky sem na něj chvíly jezdil.S kouřivostí je na tom o něco hůř jak ten Shell SX2,kouří docela dost.
Naposledy editováno 11.12.2010 17:18:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Sofía píše: Mno, jaksi jsem nezachytil jestli je to standartní provedení nebo "oilmaster"...pokud standart tak platí vše psané výše a pokud je to OIL, tak patří olej do samostatné nádržky a do nádrže čistý benzín...u toho oleje pozor na viskozitu...to čerpadlo je konstruováno na tehdejší výševiskozitní oleje, proto zde musíš více vybírat ..nejlépe se poradit s chytrou knihou, dle ní zjistit viskozitní třídu a najít dnešní ekvivalent
je to normalni bez oilmastra
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
chci se ujistit. Dávat přísadu olova do Naturalu 95 když je motka po výbrusu a dekarbonizaci je v podstatě zbytečné,že?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej
Úplně..."olovo" se přidává do benzínu kvůli ventilům, což tato jawa naštěstí nevlastní (zbytečně další věc, která se může poskákat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Já jezdim na čistej natural už asi 3 roky a vpoho
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej
Sofía píše: Andrew_88>
Úplně..."olovo" se přidává do benzínu kvůli ventilům, což tato jawa naštěstí nevlastní (zbytečně další věc, která se může poskákat )
Já jezdim na čistej natural už asi 3 roky a vpoho ...ale musim přiznat, že se mi zdá, že to na N 91 jede líp jak na 95...
Ty neredis olejem ?
Samo že mažu...přeci kdo maže ten jede
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Já mam na moto už od výroby něco čistotného, pro motorkáře kravaťáky...OILMASTER ...tedy leju do nádrže čistej benzín a do samostatné nádržky čistý olej...o výrobu směsi olej-benzín se stará samostatné miničerpadlo, které dle potřeby dávkuje olej přímo do karbecu...
...ač na to mnoho lidí nadává, prej kvůli snadné možnosti zadření, tak já si to nemůžu vynachválit...nádrž na olej má objem cca 2 l, takže to dolejvám jednou za hodně dlouho a nemusim se olejem omatlat na benzínce, nanést si olej do rukavic a tak...další nepřekonatelnou výhodou je to, že každý jawista se starší motkou ví, že víčko nádrže příliš netěsní a když jedeš s plnou, tak to občas přeteče...když máš směs, tak je pak ta nádrž ulepená a oslizlá od oleje, zatímco čistý benzín se vypaří a nezůstane po něm nic
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
...a abych se vrátil k té spolehlivosti, spolehlivost hodně záleží na použitém oleji, pač to čerpadlo je navrženo na určitý typ oleje a pokud mu dáš něco jiného...byť s dobrým úmyslem, tak to může mít opačný efekt...ale o tom jsem už psal...
...a že je to životaschopné řešení dokazuje to, že i dnešní 2T scootery tento systém mazání maj...třeba Aprilie Scarabeo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej
Jo jo to chce minimálně pohoupnout předstih...přiznám se, že jsem s tim více laboroval hlavně na motoru 638 s kterým jezdim do západní Evropy...tam se holt speciál neobjevuje...zkušenosti a jejich vývoj je dále...
...jawy jsou stavěný pro SSSR, mají tedy o něco nižší kompresní poměr, což je taky znát...dále jsem dost laboroval se svíčkama...původně jsem jezdil s N 15YC nebo 17...ale ty bylo nutno často čistit...pak mi někdo poradil použít N 15 C (17) tedy s krátkým jiskřištěm a je to o poznání lepší
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Dnes mam trochu snížené hlavy, svíčky (nevzpomenu si na označení) NGK s trojelektrodovým jiskřištěm, šoupnut předstih...což jezdí na 95ku stejně pěkně jako dříve na speca a když si chci tu jízdu trochu užít, naleju 98čku a pádí to jak postřelenej divočák
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Pístní čep...musí se točit vůči ojnici...starší motory mají písťák v bronzovém, kluzném ložisku a novější provedení se ukládá do jehlového ložiska...rozdíly obou ložisek najdeš v libovolném katalogu ložisek...
...J 634 by měla být bez výjimek vybavena jehlama, ale při časté práci na těchto motkách už jsem potkal jednu 634ku, která měla kliku na kluzech...jelikož jsou kliky od péráka až po 634 v podstatě záměnné, záleží na každém co tam dá...nebo pokud si někdo nechal třeba dělat repas výměnou, mohl takovouto dostat, že třeba jiná nebyla a tak...nebo pokud je to jeden z prvních motorů po bizonu, může se tam objevit i kluzná...
...každopádně pokud to chceš řešit, pak doporučuju zkontrolovat stávající.
Sofía píše: Bimbam>
Jo jo to chce minimálně pohoupnout předstih...přiznám se, že jsem s tim více laboroval hlavně na motoru 638 s kterým jezdim do západní Evropy...tam se holt speciál neobjevuje...zkušenosti a jejich vývoj je dále...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ale to co tady píšete si myslím, že jsou spíš shody jiných náhod. Já můžu do obou Zetek dát, jak Natural 95, tak Special a nevidím jediný rozdíl v jízdě. Ale pokud můžu, tak primárně používán N95 v kombinaci s Motulem 510 (1:50 u 471, 1:40 u 455)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej
Jiřin: Je to samozřejmě možný, někdy je to kolem motek duchařina, fakt je že já jel v dešti a mlze, kolem +4 když mi to zazlobilo a mladej teď v sobotu v podobnejch podmínkách, navíc ohazovanej prosolenou srajdou ze silnice od protijedoucích i předjíždějících plechovek. Deset kiláků od baráku mu to zdechlo a už nešla nakopnout ani roztlačit. Svíčka házela jiskru proměnlivě, tak jsme ji vyměnili ale stejně motyka nejela nic moc. Je samo možný že mokrotou všude kolem zablbla elektrika.
Taky už mi jednou svíčka na píst ukápla
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Ono je fakt, že vysunuté jiskřiště posunuje expanzi k pístu a tím ho více tepelně namáhá, ale primární příčinou propalu pístů je bohatost a předstih...na fichtlu jsem třeba jezdil s N 15Y a na nic jinýho to při tom seřízení nechtělo jet...
...pozn.: u velkých nafťáků nákladních vozidel se např. kontroluje tvar rychlostního pole vstřikované nafty (tzv. kužel vstřiku), protože pokud třeba ucpáním trysky se nebude nafta vstřikovat v kuželu ale lineárně přímo na píst, bude docházet k hoření přímo na dně pístu a ten se zanedlouho propálí...primitivně se to dá dočasně řešit zvětšením předvstřiku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej
+
Mogul ts/tsf 1:45-60 (55)
Naposledy editováno 12.01.2011 12:18:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej
Malken píše: Bimbam> do 634 leju jak 95 tak 91-special/natural (podle ceny),a je to úplně jedno, se zapalováním vůbec hejbat nemusím; jak na Briskách, tak na leteckejch Bochkách
+
Mogul ts/tsf 1:45-60 (55)
Tak to jsem zvedavej, jak dlouho budes mazat 1:60
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 27.02.2014 17:58:22