globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/634 olej
 
11.12.2010 v 15:39
Ahoj všem,chtěl bych se zeptat jakej benzin se leje do Jawy 350/634 ? a zda se ředí olejem ? popřípadně v jakém poměru ?
Děkuji předem za odpovědi.
Ondra.

Uzavřeno 11.12.2010 v 21:43 uživatelem Andrew_88

Otevřeno 13.12.2010 v 23:06 uživatelem Andrew_88

Naposledy editováno 14.12.2010 12:10:19

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 15:49 | Nahoru | #1
Leje se tam Natural 95 a ředí se olejem pro dvoudobé motory.V poměru 1:33-1:40.Tvoje další otázka by byla "jakej olej mám lít?"Pročti si toto,je tam toho dost na téma olej tady

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 16:04 | Nahoru | #2
Ten odkaz nějak nefrčí tak aspoň doplním, že já mažu Mogulem TSF

Naposledy editováno 11.12.2010 16:05:12

(reakce na) Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 16:22 | Nahoru | #3
Prasata lijou M2T , normálnější lidi Stihl, červenej do motorovejch pil, a už sem tam lil i Shell pro 2T, nebo kdesi v garáži mám ještě již zmínený Mogul TSF ale ten nemám vyzkoušený.
Za mě Stihl

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 17:14 | Nahoru | #4
Aha tak odkaz nemaká. Tak tady a do hledání zadej olej a vyjede ti toho dost.Jinak já mažu Shell Advance SX 2T,v poměru cena/výkon je dobrej.Stojí 105Kč/litr.Olej do zahradní techniky dost lidí nedoporučuje,a sou lidi co se jim motor zadřel když mazaly Castrolem.Je to motorka,ne sekačka

Ještě k tomu TSF-olej je to dobrej,ale zbytečně drahej.Stojí v průměru kolem 200Kč/litr.Taky sem na něj chvíly jezdil.S kouřivostí je na tom o něco hůř jak ten Shell SX2,kouří docela dost.

Naposledy editováno 11.12.2010 17:18:09

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 17:40 | Nahoru | #5
Shell adv. SX2T taky můžu vřele doporučit

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 17:51 | Nahoru | #6
JAWA měla na nádrži Castrol TT nebo TTS myslím.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 18:15 | Nahoru | #7
Mno, jaksi jsem nezachytil jestli je to standartní provedení nebo "oilmaster"...pokud standart tak platí vše psané výše a pokud je to OIL, tak patří olej do samostatné nádržky a do nádrže čistý benzín...u toho oleje pozor na viskozitu...to čerpadlo je konstruováno na tehdejší výševiskozitní oleje, proto zde musíš více vybírat ..nejlépe se poradit s chytrou knihou, dle ní zjistit viskozitní třídu a najít dnešní ekvivalent

(reakce na) Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 18:54 | Nahoru | #8

Sofía píše: Mno, jaksi jsem nezachytil jestli je to standartní provedení nebo "oilmaster"...pokud standart tak platí vše psané výše a pokud je to OIL, tak patří olej do samostatné nádržky a do nádrže čistý benzín...u toho oleje pozor na viskozitu...to čerpadlo je konstruováno na tehdejší výševiskozitní oleje, proto zde musíš více vybírat ..nejlépe se poradit s chytrou knihou, dle ní zjistit viskozitní třídu a najít dnešní ekvivalent



je to normalni bez oilmastra

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 18:56 | Nahoru | #9
TSF jsem i na pumpě v pohodě sehnal do 130 Kč. Míchal jsem 1:50 a nekouřilo to ani se to nepřidíralo a to jsem jezdil docela dost. Byla to 632 a to je stejnej motor s 12 V.

Jawa 350/634 olej

11.12.2010 v 20:57 | Nahoru | #10
Stačí ředit 1:50, když má 2T jawí motor pístní čep na jehlách, ne v kluzném ložisku, 1:50 úplně stačí. Za mě Schell Advance SX, za cca 100 kč za litr je to fakt dobrý olej, sice minerál, ale jawácký motor stejně lepší olej ani nepotřebuje...navíc ho seženeš i v kdejaké prdeli na světě...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

13.12.2010 v 23:07 | Nahoru | #11
Zdravim,
chci se ujistit. Dávat přísadu olova do Naturalu 95 když je motka po výbrusu a dekarbonizaci je v podstatě zbytečné,že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej

13.12.2010 v 23:25 | Nahoru | #12
Andrew_88>

Úplně..."olovo" se přidává do benzínu kvůli ventilům, což tato jawa naštěstí nevlastní (zbytečně další věc, která se může poskákat )

Já jezdim na čistej natural už asi 3 roky a vpoho ...ale musim přiznat, že se mi zdá, že to na N 91 jede líp jak na 95...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej

13.12.2010 v 23:34 | Nahoru | #13

Sofía píše: Andrew_88>

Úplně..."olovo" se přidává do benzínu kvůli ventilům, což tato jawa naštěstí nevlastní (zbytečně další věc, která se může poskákat )

Já jezdim na čistej natural už asi 3 roky a vpoho ...ale musim přiznat, že se mi zdá, že to na N 91 jede líp jak na 95...


Ty neredis olejem ?

(reakce na) Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 12:57 | Nahoru | #14
Andrew_88>

Samo že mažu...přeci kdo maže ten jede

Já mam na moto už od výroby něco čistotného, pro motorkáře kravaťáky...OILMASTER ...tedy leju do nádrže čistej benzín a do samostatné nádržky čistý olej...o výrobu směsi olej-benzín se stará samostatné miničerpadlo, které dle potřeby dávkuje olej přímo do karbecu...

...ač na to mnoho lidí nadává, prej kvůli snadné možnosti zadření, tak já si to nemůžu vynachválit...nádrž na olej má objem cca 2 l, takže to dolejvám jednou za hodně dlouho a nemusim se olejem omatlat na benzínce, nanést si olej do rukavic a tak...další nepřekonatelnou výhodou je to, že každý jawista se starší motkou ví, že víčko nádrže příliš netěsní a když jedeš s plnou, tak to občas přeteče...když máš směs, tak je pak ta nádrž ulepená a oslizlá od oleje, zatímco čistý benzín se vypaří a nezůstane po něm nic

...a abych se vrátil k té spolehlivosti, spolehlivost hodně záleží na použitém oleji, pač to čerpadlo je navrženo na určitý typ oleje a pokud mu dáš něco jiného...byť s dobrým úmyslem, tak to může mít opačný efekt...ale o tom jsem už psal...

...a že je to životaschopné řešení dokazuje to, že i dnešní 2T scootery tento systém mazání maj...třeba Aprilie Scarabeo

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 16:25 | Nahoru | #15
Do čízy i do jawek leju normální special 91, u nás na pumpě ho pořád mají a mažu Mogulem TSF v poměru 1:40 co má čep na jehlách, co má čep kluznej tak 1:33 postaru. A potvrzuju dojem kterej napsal Sofía, že na 95-ku natural to zlobí (prostě jednou nebyl Speciál, či spíš měli ho tam nějakej zbytek a sama pumpařka mi řekla že jestli potřebuju benál nutně ať si vezmu Natural, že čerstvej Speciál dojede až v noci. No, dal jsem do to motorky a po asi deseti kilákách začlo sem tam škytání. Zřejmě se na ten Natural musí trochu hnout s předstihem. Teď v sobotu sednul na motorku s tím naturálem mladej, ujel 50 kiláků a jel jsem pro něj plechovkou po práci na záchrannou výpravu. Vyměnili jsme svíčku a domů tak trochu doskákal, budu muset s tím předstihem hnout. Nebo trochu změnit bohatost směsi?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 16:57 | Nahoru | #16
co je cep na jehlach a kluznej cep ? sory, nevyznam se v tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 16:58 | Nahoru | #17
Bimbam>

Jo jo to chce minimálně pohoupnout předstih...přiznám se, že jsem s tim více laboroval hlavně na motoru 638 s kterým jezdim do západní Evropy...tam se holt speciál neobjevuje...zkušenosti a jejich vývoj je dále...

...jawy jsou stavěný pro SSSR, mají tedy o něco nižší kompresní poměr, což je taky znát...dále jsem dost laboroval se svíčkama...původně jsem jezdil s N 15YC nebo 17...ale ty bylo nutno často čistit...pak mi někdo poradil použít N 15 C (17) tedy s krátkým jiskřištěm a je to o poznání lepší

Dnes mam trochu snížené hlavy, svíčky (nevzpomenu si na označení) NGK s trojelektrodovým jiskřištěm, šoupnut předstih...což jezdí na 95ku stejně pěkně jako dříve na speca a když si chci tu jízdu trochu užít, naleju 98čku a pádí to jak postřelenej divočák

(reakce na) Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 17:03 | Nahoru | #18
Andrew_88>

Pístní čep...musí se točit vůči ojnici...starší motory mají písťák v bronzovém, kluzném ložisku a novější provedení se ukládá do jehlového ložiska...rozdíly obou ložisek najdeš v libovolném katalogu ložisek...

...J 634 by měla být bez výjimek vybavena jehlama, ale při časté práci na těchto motkách už jsem potkal jednu 634ku, která měla kliku na kluzech...jelikož jsou kliky od péráka až po 634 v podstatě záměnné, záleží na každém co tam dá...nebo pokud si někdo nechal třeba dělat repas výměnou, mohl takovouto dostat, že třeba jiná nebyla a tak...nebo pokud je to jeden z prvních motorů po bizonu, může se tam objevit i kluzná...

...každopádně pokud to chceš řešit, pak doporučuju zkontrolovat stávající.

(reakce na) Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 17:05 | Nahoru | #19

Sofía píše: Bimbam>
Jo jo to chce minimálně pohoupnout předstih...přiznám se, že jsem s tim více laboroval hlavně na motoru 638 s kterým jezdim do západní Evropy...tam se holt speciál neobjevuje...zkušenosti a jejich vývoj je dále...

Tak třeba Rakousko, Německo má primárně Natural (což je náš Natrual 91) a Super, což je Natural 95. Takže se sehnat bez problémů dá. Speciál jako takový do Jaw není vůbec potřeba (nemá ventily, že) .

Ale to co tady píšete si myslím, že jsou spíš shody jiných náhod. Já můžu do obou Zetek dát, jak Natural 95, tak Special a nevidím jediný rozdíl v jízdě. Ale pokud můžu, tak primárně používán N95 v kombinaci s Motulem 510 (1:50 u 471, 1:40 u 455) .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 17:41 | Nahoru | #20
Sofía: No, já mám na všem svíčky s krátkým jiskřištěm, čili céčka, ypsilonky jsem dával akorát do žigula. V číze mám 14-ky, v třindě 15-ky, fichtly mají 14-ky a stará jawetta 17-ku. Co je v simákovi teď z hlavy nevím. Povídalo se už za mejch mladejch let, že svíce s vysunutým (dlouhým) jiskřištěm mají při nepříliš dobře seřízené směsi na svědomí propalování pístů a tak jsem do všeho dával a dávám céčkový palky nebo brisky.

Jiřin: Je to samozřejmě možný, někdy je to kolem motek duchařina, fakt je že já jel v dešti a mlze, kolem +4 když mi to zazlobilo a mladej teď v sobotu v podobnejch podmínkách, navíc ohazovanej prosolenou srajdou ze silnice od protijedoucích i předjíždějících plechovek. Deset kiláků od baráku mu to zdechlo a už nešla nakopnout ani roztlačit. Svíčka házela jiskru proměnlivě, tak jsme ji vyměnili ale stejně motyka nejela nic moc. Je samo možný že mokrotou všude kolem zablbla elektrika.

Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 20:03 | Nahoru | #21
Mažu Motulem 510, protože si ho můžu sehnat za rozumnější peníz, než je běžná cena. Ty dvě Jawky, co jsem měl před časem, jsem mazal olejem Shell Advance SX2 a taky to jelo. Akurát se mi zdá, že to s tím Motulem podstaně míň hulí, ale byly to tři různé motory, takže přímé srovnání nemám.. Poměr vždy 1:50. Tankuju už trvale Natural 95, nikde v okolí Speciál není, takže jsem ho definitivně škrtnul.. Svíčky Brisk N15C, zapalování bezkontaktní..

(reakce na) Jawa 350/634 olej

14.12.2010 v 20:15 | Nahoru | #22
Bimbam>

Taky už mi jednou svíčka na píst ukápla

Ono je fakt, že vysunuté jiskřiště posunuje expanzi k pístu a tím ho více tepelně namáhá, ale primární příčinou propalu pístů je bohatost a předstih...na fichtlu jsem třeba jezdil s N 15Y a na nic jinýho to při tom seřízení nechtělo jet...

...pozn.: u velkých nafťáků nákladních vozidel se např. kontroluje tvar rychlostního pole vstřikované nafty (tzv. kužel vstřiku), protože pokud třeba ucpáním trysky se nebude nafta vstřikovat v kuželu ale lineárně přímo na píst, bude docházet k hoření přímo na dně pístu a ten se zanedlouho propálí...primitivně se to dá dočasně řešit zvětšením předvstřiku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej

12.1.2011 v 12:18 | Nahoru | #23
Bimbam> do 634 leju jak 95 tak 91-special/natural (podle ceny),a je to úplně jedno, se zapalováním vůbec hejbat nemusím; jak na Briskách, tak na leteckejch Bochkách
+
Mogul ts/tsf 1:45-60 (55)

Naposledy editováno 12.01.2011 12:18:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/634 olej

14.1.2011 v 23:58 | Nahoru | #24

Malken píše: Bimbam> do 634 leju jak 95 tak 91-special/natural (podle ceny),a je to úplně jedno, se zapalováním vůbec hejbat nemusím; jak na Briskách, tak na leteckejch Bochkách
+
Mogul ts/tsf 1:45-60 (55)



Tak to jsem zvedavej, jak dlouho budes mazat 1:60

(reakce na) Jawa 350/634 olej

15.1.2011 v 20:58 | Nahoru | #25
Andrew_88> tady bych se až tak nebál, dyť to má ojniční oka na jehlách...

(reakce na) Jawa 350/634 olej

28.9.2011 v 14:54 | Nahoru | #26

Andrew_88 píše: Tak to jsem zvedavej, jak dlouho budes mazat 1:60



Tak mažu už 3 roky a OK,
2600km s novejma kroužkama na 0. výbrusu a téže bez problému

Jawa 350/634 olej

27.2.2014 v 17:56 | Nahoru | #27
Narazil jsem tadey na vás.Měl jsem 638 a už je to hooodně let. Mazal jsem 1:33 klasickým olejem pro dvoutakty. Sice jáwička kouřila, ale nikdy (a že se nadřela) se nezadřela. Tehdejší vlastníci stejných strojů mazali 1:40 a semtam se vyskytnul záděr. Nevím zda to bylo vyjímečným "kouskem" ale jednou už měla dost a to se projevilo , zvukama z motoru a vynecháváním. Ihned jsem zastavil a nechal ji v klidu vychladnout a bez problémů jezdila dále. Já ji měl s najetýma 4 000 km a najela se mnou další dvacítku

Naposledy editováno 27.02.2014 17:58:22

Jawa 350/634 olej

26.8.2015 v 20:24 | Nahoru | #28
Natural 95 na litr benzínu asi 30ml oleje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist