Téma: Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Jsem nemocný, a tak se nudím
1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
1869
první motocykl poháněný parou
1885
První benzínový motocykl Daimler
1899
Založení Matchless
1901
Založení společnosti Indian
NSU začíná vyrábět motorky
1902
Vznik Ariel (ukončeno 1971)
Norton začíná vyrábět motocykly
Triumph Začíná s výrobou motocyklů
1903
Založení Harley-Davidson
1909
Založení AJS (ukočeno 1974)
1910
BSA začíná vyrábět motocykly (ukončeno 1973)
1916
DKW
v 30. letech asi největší výrobce motcyklů na světě
1921
založení Benelli
Založení BMW
vznik Moto Guzzi
1923 ]
BMW vyrábí R32 - a definuje tím svojí základní koncepci a uspořádání
1926
Založení Ducati (motocykly od 1946)
1928
Vincent HRD
1929
Založení Jawa
1932
ČZ začíná s výrobou
1934
Založení KTM
1935
BMW R12 a R17 - první sériově používané hydraulicky tlumené přední teleskopické vidlice
1936
Harley-Davidson model "Knucklehead"
Vincent Rapide
1937
Triumph Speed Twin
1941
BMW R75 - chlouba Wermachtu a také první sériově vyráběná moto s hydraulickámi brzdami
1945
Vznik Aprilia
na troskách DKW založení MZ
vznik MV Agusta
1946
Piaggio (zal 1884) zahajuje výrobu modelu Vespa a vymýšlí tak nový typ - skůtr!
Jawa 250 typ 11 Pérák
1948
Honda začíní vyrábět motocykly
Vincent HRD: Světový rychlostní rekord v plavkách (241.905 km/h), asi bubrákův děda
1949
Laverda začíná s výrobou motocyklů
1952
Suzuki (zal 1909) začíná s výrobou závěsného motoru pro jízdní kolo
1953
NSU Quickly
vyrobeno více než 1 000 000 kusů
1954
Kawasaki začíná s motocykly
1955
Moto Guzzi V8
Yamaha začíná s výrobou motocyklů
1967
Moto guzzi V7 - první koza s V-twinem, kardanem atd...
Norton Commando
1969
Honda CB 750
- skutečná moto revoluce
Kawasaki H1 Mach III
šílený třívalcový 2-takt
1972
Kawasaki Z1
Benelli 750 Sei
Ducati 750 Imola Desmo - Fandové značky vědí, ostatní to stejně nezajímá
1973
Bimota
1975
první Gold Wing
1976
Laverda jota
Yamaha XT 500
1978
založení Cagiva
Honda CBX 1000 - šílený šestiválec
Honda CX-500
1980
BMW R80GS - BMW definuje novou třídu motocyklů!
1100, 1150 a 1200 GS je již jen evoluce...
1981
Suzuki GSX 1100 S Katana
Yamaha Virago
1982
Honda CX500 TURBO
1983
Eric Buell staví svůj první motocykl
BMW začíná se čtyřválci- série K
1984
Kawasaki GPZ 900R
Kawasaki GPZ 600 R
Yamaha FJ 1100
1985
Suzuki GSX-R 750
Yamaha V-MAX
1986
Honda VFR 750 F
1987
Honda CBR 600 F
Honda Transalp
1988
Honda Africa Twin
BMW přichází s Paralever u R80GS a R100GS
BMW zavádí systém ABS
Cagiva Mito
Suzuki DR Big 750 S
1990
Kawasaki ZZR 1100 - nejrychlejší moto
1991
Kawasaki ZX750R
yamaha TDM - ta může za to že endura už nejsou endura
1992
Honda CBR900 RR
Honda NR 750
1993
Aprilia Pegaso - v té době nejúspěšnější model Aprilie. Později vyráběný v Noale podobný motocykl pro BMW - F 650
Ducati Monster
1994
Ducati 916
Triumph Speed Triple
1995
Suzuki GSF 600 Bandit
1996
KTM 620 Duke
Suzuki GSX-R750 SRAD
1997
Honda CBR1100XX - nejrychleší motocykl...
Suzuki TL 1000 S
1998
Aprilia RSV - raketový vstup Aprilie na pole velkých motocyklů
Victory zajajuje výrobu
Yamaha YZF-R1
1999
Vzkříšení MV Agusty - F4
vznik Voxan
Suzuki GSX1300R Hayabusa - štafetu nejrychlejší střely přebírá busa
Yamaha YZF-R6
2001
Suzuki GSX-R 1000
2003
KTM 950 Adventure
2004
BMW přichází s Duolever u BMW K1200 S
Kawasaki Ninja ZX-10R
2006
ZZR1400 (Kawasaki Ninja ZX-14
Triumph Daytona 675
Nejsem odborník, a už mě to malinko nebaví,ale veškeré věcné připomínky beru a zapracuji do časové osy
--------------------
Edit 001
Přidána Honda NR 750, Benelli Sei
Edit 002
přidáno vznik ČZ, Jawa pérák a Kawasaki Ninja ZX-10R
Edit 003
Přidáno: Honda CX 500, Kawa GPZ 600R, Cagiva Mito a Yamaha XT 500
Edit 004
přidáno: Ducati 750 Imola Desmo, Honda Transalp, DR Big
Edit 005:
přidáno Yamaha FJ 1100, Honda CX 500 turbo, Suzuki GSX-R750 SRAD
Naposledy editováno 13.12.2010 21:51:59
Pedal & spol. - dikutujte si jak chcete, narozdíl od jiných vláken je to k tématu a to mě těší
Pokud si někdo myslí že nějaký milník chybí, hodně mi pomůže když napíše rok začátku výroby, značku, typ a proč by to tam mělo být.
Pokud si někdo myslí že nějaký milník chybí, hodně mi pomůže když napíše rok začátku výroby, značku, typ a proč by to tam mělo být.
2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
toranaga: hele ses nemocnej a mas spoustu casu nudis se prosimte zjisti mi, jakej je soucasnej rekord v plavkach, diky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
DMC.motobiker> No myslím že by sis nestěžoval kdyby ti ta "mr*ka" stála v garáži
Teď sem si vzpomněl, nevím jestli to tu už někdo nezmínil, NR měla další vychytávku, která se ani dnes moc nevidí a to kazetovu převodovku, to jen tak jako další perlička
Teď sem si vzpomněl, nevím jestli to tu už někdo nezmínil, NR měla další vychytávku, která se ani dnes moc nevidí a to kazetovu převodovku, to jen tak jako další perlička
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
A ještě jedno, uplně tyhle staré promo videa zbožňuju, vždycky mě u nich až slza ukápne
Bubrak ZX10R píše: toranaga: hele ses nemocnej a mas spoustu casu nudis se prosimte zjisti mi, jakej je soucasnej rekord v plavkach, diky
At je to jak chce tak urcite drzis v CR rekord na okruhu v plavkach tomu bych veril a wheelie v plavkach a koupaci cepici:D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
mischa638 píše:
A ještě jedno, uplně tyhle staré promo videa zbožňuju, vždycky mě u nich až slza ukápne
To je fakt nádhera ....dnes už tak hezký videa nedělají...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Cooker> tohle je lepší, u toho se skoro vždycky rozbrečím, je to mazec, všechno poctivá ruční práce , né jak dnes že ti to všechno skládaj roboti Proto dneska ty nové motorky postrádají jakékoli charisma, jsou to jen stroje vyrobené stroji
2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
mischa 638- líbí se mi jak bojuješ za ZXR, určitě je to milník a bezesporu sem patří. Proto mám taky jednu v garáži a jak píše Cooker "i po 17 letech stále krásná"
[img]
[img]
[quote=JirkaXX]mischa 638- líbí se mi jak bojuješ za ZXR, určitě je to milník a bezesporu sem patří. Proto mám taky jednu v garáži a jak píše Cooker "i po 17 letech stále krásná"
[img] mám k ZZRku taky citovej vztah...a kdybych si měl někdy vybrat (jako že doufám, že nebudu muset), tak dám přednost ZZRku před Busou
[img] mám k ZZRku taky citovej vztah...a kdybych si měl někdy vybrat (jako že doufám, že nebudu muset), tak dám přednost ZZRku před Busou
JirkaXX> nádhera, radost pohledět, prostě v original stavu, tak to mám být, jde vidět že se oni někdo stará Jen sem naštvaný sám na sebe, že na svoji sem letos ještě ani nesáhl, celý stojí v koutku v garáži a čeká až ji dotáhnu dokonce, jenže je to pořád jen samá práce do toho spravuju barák a dělám dílnu, takže není absolutně čas ani peníze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
pedal>
NR750 je lahůdka a její Český majitel je velmi příjemný a vstřícný, takže je možné ji i spatřit na vlastní oči v Týnu nad Vltanou. Jinak občas se mihne na nějaké zahraniční aukci a poslední cena, za kterou jsem ji viděl prodávat byla 39.000,- Euro s tachometrm 33tis km :)
Pokud jde o motorky, které posunuli techniku jedné stopy dopředu, nemělo by se zapomenout na HONDU CX500 Turbo 1982-1984, která odstartovala turbo šílenství celé Japonské čtyřky. Byla na tehdejší dobu unikátem a v TV reklamně Honda sděluje, že ji vyvíjelo 100 inženýrů po dobu 5.let. Lahůdkou je Turbo se skokovým dávkováním tlaku, vstřiky, čtyři ventily na válec, dvě samostatné digitální jednotky pro řízení zapalování a vstřiků, ledkový "teploměr" detekující tlak na turbu, speciální cívky pro vysokotlaké prostředí, antidrive - hydraulický protiponořovací systém na obou předních šavlích, hafo čidel a snímačů. Samozřejmostí byl osvědčený kvalitní vodou chlazený motor a kardan. Motorka se prodávala v roce 1982 za cenu dvou běžných motorek CX500 a stála 13.500,- DE. Například GoldWing v roce 1977 stál proti tomu pouze 10.000,- DE. Vyrobeno bylo 5500 kusů. 3500 prodáno v USA, 380 v SRN a zbytek v Japonsku a ve světě.
Tahle motorka je v ČR v šesti známých exemplářích a není jediným zástupcem Turbo motorek u nás... Jedna je také součástí soukromé sbírky majitele NR750 Nejvzácnější Turbo motorkou u nás je však její mladší sestřička CX650, kterých bylo vyrobno pouze 1771kusů a která nemá mechanicky nic ze své předchůdkyně i když vypadá jako dvojče.
[img]
Naposledy editováno 10.12.2010 21:30:45
NR750 je lahůdka a její Český majitel je velmi příjemný a vstřícný, takže je možné ji i spatřit na vlastní oči v Týnu nad Vltanou. Jinak občas se mihne na nějaké zahraniční aukci a poslední cena, za kterou jsem ji viděl prodávat byla 39.000,- Euro s tachometrm 33tis km :)
Pokud jde o motorky, které posunuli techniku jedné stopy dopředu, nemělo by se zapomenout na HONDU CX500 Turbo 1982-1984, která odstartovala turbo šílenství celé Japonské čtyřky. Byla na tehdejší dobu unikátem a v TV reklamně Honda sděluje, že ji vyvíjelo 100 inženýrů po dobu 5.let. Lahůdkou je Turbo se skokovým dávkováním tlaku, vstřiky, čtyři ventily na válec, dvě samostatné digitální jednotky pro řízení zapalování a vstřiků, ledkový "teploměr" detekující tlak na turbu, speciální cívky pro vysokotlaké prostředí, antidrive - hydraulický protiponořovací systém na obou předních šavlích, hafo čidel a snímačů. Samozřejmostí byl osvědčený kvalitní vodou chlazený motor a kardan. Motorka se prodávala v roce 1982 za cenu dvou běžných motorek CX500 a stála 13.500,- DE. Například GoldWing v roce 1977 stál proti tomu pouze 10.000,- DE. Vyrobeno bylo 5500 kusů. 3500 prodáno v USA, 380 v SRN a zbytek v Japonsku a ve světě.
Tahle motorka je v ČR v šesti známých exemplářích a není jediným zástupcem Turbo motorek u nás... Jedna je také součástí soukromé sbírky majitele NR750 Nejvzácnější Turbo motorkou u nás je však její mladší sestřička CX650, kterých bylo vyrobno pouze 1771kusů a která nemá mechanicky nic ze své předchůdkyně i když vypadá jako dvojče.
[img]
Naposledy editováno 10.12.2010 21:30:45
2 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
bob-dreamer> ty jo tudle ani moc neznam, ja jen matně cosi sem viděl že jaaamaha dělala cosi s turbem ne ? ale toš tadle hondice je taky krasna, ty voe ty stary plečky se mi normalně cosi vic libi než ty nove ufostroje z marzu, jedou sice jak hovado ale vypadaj divně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
bob-dreamer> uš ji maaaaam Yamaha XJ 650 Turbo
[img]
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
mischa638 píše: DMC.motobiker> No myslím že by sis nestěžoval kdyby ti ta "mr*ka" stála v garáži
Teď sem si vzpomněl, nevím jestli to tu už někdo nezmínil, NR měla další vychytávku, která se ani dnes moc nevidí a to kazetovu převodovku, to jen tak jako další perlička
KAZETOVOU PŘEVODOVKU BYCH JAKO ZVLAŠTNOST NEVIDĚL MAJI TO I NOVĚJŠI SPORTY
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Evoluce - milníky a modely co měnily svět
Ghost-CBR1000rr píše: KAZETOVOU PŘEVODOVKU BYCH JAKO ZVLAŠTNOST NEVIDĚL MAJI TO I NOVĚJŠI SPORTY
Tak jmenuj kolik dnešních motorek ji má? Myslím že tak moc jich zase není aby se dalo říct že je to běžná věc. A navíc si vem že NR750 ji měla už před skoro 20lety
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
CBR 1000RR
1 reakcí na tento příspěvek Evoluce - milníky a modely co měnily svět
napadá mě jelikoz se to tu zamoruje textama,co se domluvit s redaktorem m.cz a at z tohoto udelaji ofiko clanek. na projizdeni je to tu ve vlaknu neprehledne a rozhodne by to za clanek stalo!!! podepisuji se teda jako prvni pod petici za clanek...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.