globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
3.12.2010 v 17:01
Ahoj. Stojí mi v garáži 2 motorky vedle sebe. Jena má 18Ah a druhá 10Ah baterku. Obě to jsou obyčejné údržbové baterky. Mohu po nabití baterií tyto následně propojit navzájem a pak na Optimate4?
Nebude to dělat nějaký problémek?
Díky
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 15:01 | Nahoru | #61

speedy_cz píše: V našem případě nejde o kapacitu a primárně ani o fyzické stáří, ale především o stupeň nabití a stav. Od začátku se bavíme o připojení dvou/více plně nabitých akumulátorů stejného nominálního napětí, které nejsou vadné. V takovém případě teče do aku při udržovacím napětí 13.8 V pár desítek mA (do mojí teče 29 mA, právě jsem to změřil), které se při odpojení nabíječky, tzn. poklesu napětí, změní na jednotky mA mezi jednotlivými akumulátory (zátěž pro "vybíjený" akumulátor odpovídající zhruba odběru vypnutého autorádia pro udržení paměti nastavení a naladěných stanic). Sice máš pravdu, ale nesouvisí to se zadáním, které se tu řeší, velké vyrovnávací proudy jsou na programu při spojení nabité a vybité/vadné aku.

Co se týče ceny za trvalé zimní nabíjení, při 30 mA a 13.8V je příkon 0.414 W, při účinnosti zdroje 70% a současné ceně 5.66 Kč/kWh vychází náklady na trvalé připojení jednoho akumulátoru na udržovací nabíječku po dobu 5 měsíců na necelých 13 Kč.



Až na to že žádná nabíječka nemá odběr 0,4W vždycky počítej s min, 4-5W a celou svoji tezy pak posuň na 130 - 150Kč a to jsme ještě z levného kraje, spousta větších nabíječek bude mít při udržovacím nabíjení spotřebu klidně i 10W. A pokud to chceš relevantně změřit, tak si sežen elektroměr a nabíječku přes něj napoj a každý den zapisuj kolik to manotalo, pak se budeš možná i divit.

Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 15:41 | Nahoru | #62
Já svoji tezi posouvat nebudu, za mnou popsaných podmínek platí ohledně ceny to, co jsem napsal. Je ale pravda, že řeč byla o Optimate 4, tam žádnou relevantní informaci ohledně spotřeby v režimu udržovacího nabíjení nemám. Při plném nabíjení vychází účinnost podle údajů výrobce na 61%, když připustím 40% při udržovacím nabíjení, tak jsme na ceně necelých 22 Kč za 5 měsíců. Pokud by skutečně spotřebovávala 5W, byla by účinnost pod 10%, tak mizernou hodnotu bych od kvalitního spínaného zdroje rozhodně nečekal. I moje udržovací nabíječka vyrobená z nabíječky vyřazeného telefonu dosahuje cca 37%.

Přes to všechno, i kdyby si někdo pořídil nabíječku a topení v jednom a spotřebovala mu 130 Kč za 5 měsíců (to v našich podmínkách odpovídá průměrně hodině práce), dokážu si představit, že to pro někoho bude pořád výhodnější, než se zabývat nabíjením osobně, případně řešit na jaře výměnu akumulátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 15:59 | Nahoru | #63

prackarr píše: To není tak docela pravda. V sezóně máš teploty různé a spousta lidí jede jednou za měsíc. Nikdo z nich dobíjení či "udržování" baterky neřeší.
Přijde zima a...
Polovina lidí má motorky v teplé garáži,kde je teplota díky topení vyšší a stabilnější,jak v sezóně,kdy se netopí a teploty tudíž více kolísají.
Druhá polovina má moto bud venku,nebo ve studené garáže a drtivá většina baterku vyndá a dá do sklepa či obýváku,kde jsou teploty shodné,s teplotami sezónního parkování.
A tady vyvstává veliký problém s tím, jestli se chuděře baterce něco nestane,když ji probůh na tejden odpojím od nabíječky.
Že v sezóně neviděla nabíječku vůbec ,a dobíjena byla jen jízdou,která u mnohých byla řidčí,jak zimní dobíjení,je jedno.
V létě totiž nebyl čas,tak se to neřešilo. Ted leží sníh,motorkář má hovno co na práci,tak řeší baterky.
A na jaře tu zase bude 100 témat,kterak "nechytla". a jak "nastartovat".
Podle mě celé toto téma pitvá zbytečně něco,co je absurdní. Pokud mám dvě motorky,tak prostě na pár dní zapnu jednu baterku,pak druhou,pak dám cca měsíc pauzu a nanovo,ne?
Přehnaná údržba je mnohdy škodlivější,zak lehce zanedbaná,to je stará vesta.



Mozna jsem divnej, ale treba ja pripichuju nabijecku po kazde vyjizdce a nemam s tim problem. Ono, kdyz mas pripojeny treba alarm, tak se ti muze stat, ze po 14 dnech nenastartujes.
A nekomu prijde picovina mit v garazi dve nabijecky, nekomu zase mit tam sest motorek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:04 | Nahoru | #64

Honza 1400 píše: Mozna jsem divnej, ale treba ja pripichuju nabijecku po kazde vyjizdce a nemam s tim problem. Ono, kdyz mas pripojeny treba alarm, tak se ti muze stat, ze po 14 dnech nenastartujes.
A nekomu prijde picovina mit v garazi dve nabijecky, nekomu zase mit tam sest motorek


Máš pravdu. Nech si 2 nabíječky a já šest motorek.
Doufám,že ty nabíječky využiješ aspon tak,jak já těch 6 motorek.
Možná,že kdyby tu polovina těchto lidí mělo 6 motorek,neměli by čas řešit píčoviny,jako permanentní připojování k nabíječce,nebo měnění brzdovky a chladičky každej rok 2x.

Naposledy editováno 06.12.2010 16:05:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:06 | Nahoru | #65

prackarr píše: Máš pravdu. Nech si 2 nabíječky a já šest motorek.
Doufám,že ty nabíječky využiješ aspon tak,jak já těch 6 motorek.



ja si prave nejsem jistej, jestli bych tech sest uzil.... vzdycky jsem jel soucasne jen na jedny

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:07 | Nahoru | #66

Honza 1400 píše: ja si prave nejsem jistej, jestli bych tech sest uzil.... vzdycky jsem jel soucasne jen na jedny


To i já,ale týden má 7 dní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:11 | Nahoru | #67

prackarr píše: To i já,ale týden má 7 dní.



nojo, holt nejsem rentier a semtam musim i do prace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:12 | Nahoru | #68

Honza 1400 píše: nojo, holt nejsem rentier a semtam musim i do prace



měl ses líp učit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:14 | Nahoru | #69

prackarr píše: měl ses líp učit.



v tom bude ten problem .... ucil jsem se dobre a tak musim pracovat. Kdybych byl blbej a sel na zednika, mohl jsem se dneska valet doma )

Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 16:45 | Nahoru | #70
optimate4 umí snad max 50 Ah

Naposledy editováno 06.12.2010 16:46:36

(reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 17:22 | Nahoru | #71
[quote=prackarr]Mám v garáži čtyři motorky které mají baterku.Dvě mají klasickej olověnej akumulátor a dvě bezůdržbovky.Každá z nich má jinou hodnotu.Takže vlastně dělám to co ty jen používám dvě nabíječky.

(reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

6.12.2010 v 18:02 | Nahoru | #72

Honza 1400 píše: v tom bude ten problem .... ucil jsem se dobre a tak musim pracovat. Kdybych byl blbej a sel na zednika, mohl jsem se dneska valet doma )


Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně

7.12.2010 v 16:27 | Nahoru | #73
Týýýý jo...jak jde krásně rozvrtat kus hovna
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 Sidonius78 25 2.6.2024 v 10:37 combust
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 Milanbohy 7 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 Valpen 9 30.1.2024 v 18:44 rtin
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 Valpen 7 29.12.2023 v 20:06 StB
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 Milzno 10 10.8.2023 v 09:22 mta


TOPlist