Nebude to dělat nějaký problémek?
Díky
speedy_cz píše: V našem případě nejde o kapacitu a primárně ani o fyzické stáří, ale především o stupeň nabití a stav. Od začátku se bavíme o připojení dvou/více plně nabitých akumulátorů stejného nominálního napětí, které nejsou vadné. V takovém případě teče do aku při udržovacím napětí 13.8 V pár desítek mA (do mojí teče 29 mA, právě jsem to změřil), které se při odpojení nabíječky, tzn. poklesu napětí, změní na jednotky mA mezi jednotlivými akumulátory (zátěž pro "vybíjený" akumulátor odpovídající zhruba odběru vypnutého autorádia pro udržení paměti nastavení a naladěných stanic). Sice máš pravdu, ale nesouvisí to se zadáním, které se tu řeší, velké vyrovnávací proudy jsou na programu při spojení nabité a vybité/vadné aku.
Co se týče ceny za trvalé zimní nabíjení, při 30 mA a 13.8V je příkon 0.414 W, při účinnosti zdroje 70% a současné ceně 5.66 Kč/kWh vychází náklady na trvalé připojení jednoho akumulátoru na udržovací nabíječku po dobu 5 měsíců na necelých 13 Kč.
Až na to že žádná nabíječka nemá odběr 0,4W vždycky počítej s min, 4-5W a celou svoji tezy pak posuň na 130 - 150Kč a to jsme ještě z levného kraje, spousta větších nabíječek bude mít při udržovacím nabíjení spotřebu klidně i 10W. A pokud to chceš relevantně změřit, tak si sežen elektroměr a nabíječku přes něj napoj a každý den zapisuj kolik to manotalo, pak se budeš možná i divit.
Přes to všechno, i kdyby si někdo pořídil nabíječku a topení v jednom a spotřebovala mu 130 Kč za 5 měsíců (to v našich podmínkách odpovídá průměrně hodině práce), dokážu si představit, že to pro někoho bude pořád výhodnější, než se zabývat nabíjením osobně, případně řešit na jaře výměnu akumulátoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: To není tak docela pravda. V sezóně máš teploty různé a spousta lidí jede jednou za měsíc. Nikdo z nich dobíjení či "udržování" baterky neřeší.
Přijde zima a...
Polovina lidí má motorky v teplé garáži,kde je teplota díky topení vyšší a stabilnější,jak v sezóně,kdy se netopí a teploty tudíž více kolísají.
Druhá polovina má moto bud venku,nebo ve studené garáže a drtivá většina baterku vyndá a dá do sklepa či obýváku,kde jsou teploty shodné,s teplotami sezónního parkování.
A tady vyvstává veliký problém s tím, jestli se chuděře baterce něco nestane,když ji probůh na tejden odpojím od nabíječky.
Že v sezóně neviděla nabíječku vůbec ,a dobíjena byla jen jízdou,která u mnohých byla řidčí,jak zimní dobíjení,je jedno.
V létě totiž nebyl čas,tak se to neřešilo. Ted leží sníh,motorkář má hovno co na práci,tak řeší baterky.
A na jaře tu zase bude 100 témat,kterak "nechytla". a jak "nastartovat".
Podle mě celé toto téma pitvá zbytečně něco,co je absurdní. Pokud mám dvě motorky,tak prostě na pár dní zapnu jednu baterku,pak druhou,pak dám cca měsíc pauzu a nanovo,ne?
Přehnaná údržba je mnohdy škodlivější,zak lehce zanedbaná,to je stará vesta.
Mozna jsem divnej, ale treba ja pripichuju nabijecku po kazde vyjizdce a nemam s tim problem. Ono, kdyz mas pripojeny treba alarm, tak se ti muze stat, ze po 14 dnech nenastartujes.
A nekomu prijde picovina mit v garazi dve nabijecky, nekomu zase mit tam sest motorek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Honza 1400 píše: Mozna jsem divnej, ale treba ja pripichuju nabijecku po kazde vyjizdce a nemam s tim problem. Ono, kdyz mas pripojeny treba alarm, tak se ti muze stat, ze po 14 dnech nenastartujes.
A nekomu prijde picovina mit v garazi dve nabijecky, nekomu zase mit tam sest motorek
Máš pravdu. Nech si 2 nabíječky a já šest motorek.
Doufám,že ty nabíječky využiješ aspon tak,jak já těch 6 motorek.
Možná,že kdyby tu polovina těchto lidí mělo 6 motorek,neměli by čas řešit píčoviny,jako permanentní připojování k nabíječce,nebo měnění brzdovky a chladičky každej rok 2x.
Naposledy editováno 06.12.2010 16:05:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: Máš pravdu. Nech si 2 nabíječky a já šest motorek.
Doufám,že ty nabíječky využiješ aspon tak,jak já těch 6 motorek.
ja si prave nejsem jistej, jestli bych tech sest uzil.... vzdycky jsem jel soucasne jen na jedny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Honza 1400 píše: ja si prave nejsem jistej, jestli bych tech sest uzil.... vzdycky jsem jel soucasne jen na jedny
To i já,ale týden má 7 dní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: To i já,ale týden má 7 dní.
nojo, holt nejsem rentier a semtam musim i do prace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
Honza 1400 píše: nojo, holt nejsem rentier a semtam musim i do prace
měl ses líp učit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimate4 a nabíjení dvou baterek současně
prackarr píše: měl ses líp učit.
v tom bude ten problem .... ucil jsem se dobre a tak musim pracovat. Kdybych byl blbej a sel na zednika, mohl jsem se dneska valet doma )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 25 | 2.6.2024 v 10:37 combust |
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 7 | 13.4.2024 v 21:59 StiefTomas |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |
Svařování přímo na motorce Yamaha TDM 850, Yamaha TDM 900 | Milzno | 10 | 10.8.2023 v 09:22 mta |