2 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let
tenhle článek spíš mluví ve prospěch toho návrhu co tu padnul kdysi dávno - s prax od 20ti, bez praxe od 24
Naposledy editováno 11.11.2010 22:49:25
--VinCenzo-->něco pro utlumení toho poprasku kolem zmíněného článku - článek v čmn
tenhle článek spíš mluví ve prospěch toho návrhu co tu padnul kdysi dávno - s prax od 20ti, bez praxe od 24
No, podle data u těch komentářů je ten článek taky docela z dávna...
--VinCenzo-->něco pro utlumení toho poprasku kolem zmíněného článku - článek v čmn
tenhle článek spíš mluví ve prospěch toho návrhu co tu padnul kdysi dávno - s prax od 20ti, bez praxe od 24
V tomhle clanku zni ty navrhy rozumne. Takze tak to urcite nebude :D
Ale doprdele tohleto má být co .. odstupňování na 24 let .. a výš ..
A v tom článku z minulého roku nebo kdy byl sepsaný a komentář k tomu "povinná praxe z okruhu" .. né každý má finance na to aby si platil jízdy v Brně
Proč to prostě nemůžou nechat být tak jak to je ..
Plechovkáři taky nemají od 18cti Škodu 120 .. od 20ceti Felicii a od 24 neomezený .. tak proč to u nás jednostopařů tak řeší ..
2 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let
1 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let
Já myslím, že limity by určitě měly bejt daný výkonem, vahou a maximální rychlostí. I mašina na 25kW dokáže jet 150 Km/h což už je rychlost kdy je docela těžký odhadovat průjezd zatáčkou - a pokud nejsou zkušenosti - je to vo průser. Krom toho seškrcený 6kilo váží stejně jako neseškrcený - takže brždění(což je pravděpodobně nejtěžší umění na motocyklu)se učíš s 200kg váhy(taky nic moc )
Co je ale opravdu nonsense je fakt, že si 25ti letej "začátečník" může udělat papíry a koupit vzápětí litra(věk do 40nehraje moc roli - většina chlapů je nacpanejch testosteronem až do 50ky) Proč už konečně někdo nepříjde na to, že kromě věku(ktetej mezi 17 - 25ti lety hraje roli) je markantním měřítkem hlavně zkušenost a ujetý km.
Proč není každej řidičák podmíněnej zkouškou podobnou "škole bezpečný jízdy" - test brždění (30, 50, 70km/h) nauka výhýbacích manévrů, nauka vedení stopy (ta sranda stojí cca. 3000Kč) ...za co platíme prachy v autoškole? Za benzín a pronájem budovy pro učitele ? Co tam koho kdo naučil ? Myslím, že nad tímhle by se měli hoši v parlamentu zamyslet.
Je fakt, že populistický opatření většinou na dělný lid zabírají víc. Zakázat ty arogantní motorkáře by jistě nadchlo národ víc než smysluplný řešení problému...
t_freedom> Proč není každej řidičák podmíněnej zkouškou podobnou "škole bezpečný jízdy" - test brždění (30, 50, 70km/h) nauka výhýbacích manévrů, nauka vedení stopy (ta sranda stojí cca. 3000Kč) ...za co platíme prachy v autoškole? Za benzín a pronájem budovy pro učitele ? Co tam koho kdo naučil ? Myslím, že nad tímhle by se měli hoši v parlamentu zamyslet.
Ty zkoušky tak ale podle platné legislativy vypadat musí! Intenzivní brzdění a úhybné manévry jsou jak při výuce tak při zkouškách povinné. Takže otázkou je: Proč platíme peníze autoškole která to neučí? Proč neupozorníme na porušování zkoušek ze strany komisařů?
To mi prijde ze je jen opatreni ve stylu "jako ze se s tim neco udelalo". Ze by ten jeden rok sehral takovou roli se mi nezda.
Dale, teprve az od 21 let veku smet sedlat nad 125ccm avsak maximalne "pullitr", to je samo o sobe rozumna kategorie, ale zbytecne "vysoko". Jezdit az do 21 let pouze na 125-ce, tak to mi prijde docela prehnany!!
A nakonec az od 24 let smet ridit vse.
Celkove to ma oproti soucastnosti pouze omezujici charakter, ale to snad z dilny MD "v duchu" doby ani jinak nejde.
Jestli samo vekove posunuti podskupin neco resi si dost nemyslim.
Pochopitelny mi prijde omezeni objemu do 500ccm, vylouci se tim ruzny "papirove" 25 kilowatovy litry apod.,
ale jeste jemnejsi reseni by mi prislo vychazet z vykonu neseskrceny zakladni verze kazdyho modelu (nebo proste zrusit ohled na ta seskrceni) a stanovit hranici vykonu (35-40kW??) a nebo i vykonu a objemu, nejlepe o neco malo vyssiho nez 500ccm.
(Duvod: Jezdil jsme Dominatora 650 cca 32kW a dynamickymi parametry bych ho radil po bok dvouvalcovyho petikila, tak proc by na nej nemohl nekdo kdo muze na to petikilo?).
_______
Ovsem hlavni problem nic z toho podle me uspokojive neresi!
Jak uz tu napsala rada lidi prede mnou , pri ziskavani vyssiho ridicaku nikde nikdo nezjistuje (a ani nemuze), jaky ma ridic skutecne zkusenosti - co uz odridil, co vse ovlada.
Pro ziskani dalsi podskupiny ci rovnou cele skupiny RP neexistuje
- ani povinnost dokladat praxi,
- ani nutnost nejak zvlast prokazat sve ridicske zkusenosti (odjet s instruktorem respektive komisarem 10ti kilometrovy kolecko na "odbrzdenym" petikilu a uhlidat se pri tom neprekrocit 40-ku pred skolou a neprojet ten blbej semafor u Lidla, to vazne neni zadna slozitost.)
Ridicske schopnosti po opusteni autoskoly jsou rekneme zakladni a jakakoliv dalsi organizovana ridicska vychova nebo i osveta jiz nexistuje.
Navic v pripade, ze si clovek pujde udelat RP neomezene sk. A v 24 (nyni 21) letech nebo teprve v tomto veku zacne jezdit, tak se veskera ministerstvem navrhovana opatreni stejne miji ucinkem a jakkoli silny sroj muze osedlat v podstate naprosty zacatecnik!
Mozna nektere pasaze vyzneli ponekud "svazarmovsky", ale pokud chce nekdo opravdu zapracovat na tom, aby "nezkuseni ridici nemohli ridit ty nejsilnejsi motocykly", tak ucinna cesta povede trochu jinudy nez pouhym posunutim vekove hranice (protoze >Motocykl s motorem o objemu vyšším než půl litru je podle ministerstva dopravy nebezpečnější než autobus, kerý je možné řídit od 21 let.< ???
3 reakcí na tento příspěvek A je to tady -moto nad 500 od 24 let
AM jsou zařazena vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
- dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW
A1 - 17 let
A1 jsou zařazeny lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3
A2 - 19 let
A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru do 35kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem
A - 24 let (21 let pokud vlastníte A2 minimálně 2 roky)
A jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj
// Ve zkratce to hlavní z chystaných změn, které budou platit od 19.1.2013 - pokud to tedy projde.
Naposledy editováno 13.11.2010 09:34:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady -moto nad 500 od 24 let
Barney>
// Ve zkratce to hlavní z chystaných změn, které budou platit od 1. ledna 2012 - pokud to tedy projde.
19.1.2013