globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uprava motoru - Přidání koníků
 
31.10.2010 v 20:18
Zdravím všechny motorkáře.

Tak nějak mě napadlo, že bych si přes zimu poupravil motor a přidal tomu trochu více koníků. Po pročtení určitých rad, tipů, triků apod. sem došel k závěru, který popíšu relativně stručně.

Aneb ke zvýšení koníků upravit motor stylem naleštěním určitých částí.

1. Vyleštit klikovku (popř. jí nechat potáhnout chromem) k omezení tření aerosolu a oleje v klikovce + vyleštění klikovky do stavu "zrcadla".

2. K tomu všemu ještě vypulírovat (opět do stavu "zrcadla" sání a vůbec všechny kanály vedoucí do motoru.

Z mojeho hlediska při snížení jakéhokoliv odporu/tření v motoru pujdou koníky výš :)

Máte s tím nějaké zkušenosti ? popř. závěry jestli to vůbec k něčemu je ? :)
Předchozí
1 2
Následující

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:19 | Nahoru | #1
opravdu se bavíme o cbr125?

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:19 | Nahoru | #2
Nemyslím tím teď jen CBR 125R, ale obecně motorky :) popř. třeba uprava následného 6ti kila :)

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:21 | Nahoru | #3
myslíš že to má u 4vál šestky smysl?

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:22 | Nahoru | #4
A proč by musela být notně 4vál :)

EDIT: Ovšem tohlen není to co sem chtěl probírat .. :) Spíš se chci zeptat jestli s tím má někdo zkušenosti, zkoušel to a jestli to něčemu alespoň trochu pomůže :)

Naposledy editováno 31.10.2010 20:25:56

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:27 | Nahoru | #5
hele nemá to smysl,nasypeš do toho spoustu peněz a ten výkon ti to zas tak nezvedne....

Naposledy editováno 31.10.2010 20:58:14

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:28 | Nahoru | #6
tak z mé zkušenosti se na to vyser,vyleštěním tomu pomůžeš asi tolik,jako když sundáš zrcátka.

00nic

2 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:28 | Nahoru | #7
nasrat, zbytecne drahy, za prachy nakup dzusik a usetrenej cas muzes prosukat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:29 | Nahoru | #8
R4Zzy> Víš co je to Placebo-efekt??

Pokud jo, tak přesně na tomhle principu to přidává nejvíc koní

Naposledy editováno 31.10.2010 20:31:32

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:31 | Nahoru | #9

noend>R4Zzy> Víš co je to Placebo-efekt??



Takže vidím, že to asi fakt ničemu nepomůže :) Byl to jen takový nápad :) Každopádně díky za každou odpověď :)

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:32 | Nahoru | #10
zeptej se polaku ti maji s upravama motorek bohate zkusenosti

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:33 | Nahoru | #11
Sací kanálky nesmí být vyleštěné, naopak musí nějakou drsnost mít - kvůli víření směsi.

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:34 | Nahoru | #12
DRN> nasrat, zbytecne drahy, za prachy nakup dzusik a usetrenej cas muzes prosukat

Luxusně řečeno

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:36 | Nahoru | #13
a pridej rezonacni komoru

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:40 | Nahoru | #14
Jestli chceš zvyšovat výkon a pocítit to, kup si Simála, u kterého zvýšíš výkon o 100% do deseti tisíc

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:44 | Nahoru | #15

Dejva16>hele nemá to smysl,nasypeš do toho spoustu peněz a ten víkon ti to zas tak nezvedne....


souhlas. Pokud jsi fanda do rychlosti, zhubni 20 kilo a budeš mít efekt natošup

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:50 | Nahoru | #16
to že něco vyleštíš neznamená že to vylepšíš např.: Proč není válec vyleštěnej? Páč v rýhách se drží olejovej film, nebýt tam tak si dlouho nezajezdíš

Jak píší ostatní kup si dzusik, šukej a zhubni

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 20:52 | Nahoru | #17
Myslim,že nejlepší tuning je koupit 600/1000 ccm

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 21:16 | Nahoru | #18
vylešti si hoňoura. Nic to nestojí a přejdeš na lepší myšlenky :D

Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 21:31 | Nahoru | #19
Pakli-že bychom se bavili o starším dvoutaktu s karbecem,tam má leštění kanálů a kliky smysl
leštění kliky u čtyřtaktu-to si děláš srandu ne???k čemu by to bylo...???leštění čehokoliv se vstřikováním je taky nesmysl...
Doopravdy přelešti hoňoura a bude to to nej,co můžeš udělat...

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 22:02 | Nahoru | #20
Lesteni klikovky u ctyrvalce? To zavani Horstem Fuchsem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 22:19 | Nahoru | #21
R4Zzy> Vyleštěním klikového ústrojí výkon opravdu nezvýšíš.To co se ti ale podaří je snížení aerodynamického odporu klikového ústrojí.To se,jak správně píšeš,pohybuje v aerosolovém prostředí tedy jeho odpor je nezanedbatelný.Tím ti výkon nevzroste ale vyšetříš více výkonu pro samotný pohon.Navíc se dostaneš o pár desítek otáček výš.Aby ti to tedy víc jelo máš dvě možnosti,buď zvyšovat výkon nebo snižovat ztráty.Vybral sis tedy správně.Moje vlastní zkušenosti pochází z osmdesátých let, kdy jsem vedle zvyšování výkonu úpravou vačky,výměnou pístů,ventilů,ojnic a klikovky za jiné také,a mnohem pracněji než nyní leštil kompletní klikové ústrojí do motorů pro mojí Škodu 130 A v závodech do vrchu.Disponibilní výkon se tedy zvýšil a i lépe se motor vytáčel,měřeno na brzdě.A co tu píšou o džusech je jejich věc ale můžou se klidně podívat do výsledkových listin té doby.Funguje to.

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

31.10.2010 v 23:59 | Nahoru | #22

DRN>nasrat, zbytecne drahy, za prachy nakup dzusik a usetrenej cas muzes prosukat



bylo to fakt lepší doporučuji

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 00:01 | Nahoru | #23

Dawe02>Lesteni klikovky u ctyrvalce? To zavani Horstem Fuchsem





a ventili okrouhej keramickým super nožem z \tv \shoppingu

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 07:39 | Nahoru | #24
Dej sadu válec+píst 150 ccm,uprav sání,jinej karbec,vyměň CDI za racing a docílíš velice razantní zvýšení výkonu...Ale ta cena,to bych radši koupil větší stroj,pokud nejsi omezen ŘP.Zdar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 09:52 | Nahoru | #25

Duritio>R4Zzy> Vyleštěním klikového ústrojí výkon opravdu nezvýšíš.To co se ti ale podaří je snížení aerodynamického odporu klikového ústrojí.To se,jak správně píšeš,pohybuje v aerosolovém prostředí tedy jeho odpor je nezanedbatelný.Tím ti výkon nevzroste ale vyšetříš více výkonu pro samotný pohon.Navíc se dostaneš o pár desítek otáček výš.Aby ti to tedy víc jelo máš dvě možnosti,buď zvyšovat výkon nebo snižovat ztráty.Vybral sis tedy správně.Moje vlastní zkušenosti pochází z osmdesátých let, kdy jsem vedle zvyšování výkonu úpravou vačky,výměnou pístů,ventilů,ojnic a klikovky za jiné také,a mnohem pracněji než nyní leštil kompletní klikové ústrojí do motorů pro mojí Škodu 130 A v závodech do vrchu.Disponibilní výkon se tedy zvýšil a i lépe se motor vytáčel,měřeno na brzdě.A co tu píšou o džusech je jejich věc ale můžou se klidně podívat do výsledkových listin té doby.Funguje to.



vyleštění je jen pomyslnou třešničkou na dortu možných úprav.samotné nemá smysl.

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 10:04 | Nahoru | #26
Duritio: jenze ty si v te dobe nemohl koupit lepsi motor... at uz proto ze nebyly tak proto ze to ta soutezni trida nedovoluje.. pak se hleda kazda blbost jak snizit ztraty/zvysit vykon.. ale pokud te zadna zavodni trida neomezuje a dnes koupis litr za smesny penize tak je zbytecny prekopavat od zakladu nakou 600... navic zacit upravy prave lestenim kliky apod je uplne mimo...

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 10:09 | Nahoru | #27
Jdu si leštit píst, ať je večer výkonnej.

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 10:15 | Nahoru | #28

mm-art-airbrush>Jdu si leštit píst, ať je večer výkonnej.



a tady je názorný příklad,že leštění výkon nezvýší-spíše naopak

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 15:58 | Nahoru | #29
Dolph-cz> žádná úprava nemá sama o sobě smysl,v případě 125 čtyřtaktu by to stálo tak 5000 za kw a pokud bys přidal 3kw,což je cca 20%,budeš rád podle mě vyhozený prachy

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 16:42 | Nahoru | #30

Duritio>R4Zzy> Vyleštěním klikového ústrojí výkon opravdu nezvýšíš.To co se ti ale podaří je snížení aerodynamického odporu klikového ústrojí.To se,jak správně píšeš,pohybuje v aerosolovém prostředí tedy jeho odpor je nezanedbatelný.Tím ti výkon nevzroste ale vyšetříš více výkonu pro samotný pohon.Navíc se dostaneš o pár desítek otáček výš.Aby ti to tedy víc jelo máš dvě možnosti,buď zvyšovat výkon nebo snižovat ztráty.Vybral sis tedy správně.Moje vlastní zkušenosti pochází z osmdesátých let, kdy jsem vedle zvyšování výkonu úpravou vačky,výměnou pístů,ventilů,ojnic a klikovky za jiné také,a mnohem pracněji než nyní leštil kompletní klikové ústrojí do motorů pro mojí Škodu 130 A v závodech do vrchu.Disponibilní výkon se tedy zvýšil a i lépe se motor vytáčel,měřeno na brzdě.A co tu píšou o džusech je jejich věc ale můžou se klidně podívat do výsledkových listin té doby.Funguje to.


jj přesně tak .. mam 110R a taky mam spoustu leštěnejch částí v motoru..

nu a co třeba zvětšit kompesní poměr? nech stáhnout hlavu a uvidíš..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist