Díky za odpovědi
1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Maznice na přepákování
1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
Proč by měl výrobce dávat maznice?
To by pak lidi nechodili a nekupovali nový kloubky a ložiska, protože by to vydrželo věčně..
U všech terénních motorek co mám jsem maznice dával- do kyvky, do přepákování, u ktm i do nožní brzy, prostě všude kde se dostává voda a špína do ložisek, ano, bylo to pár hodin práce, ale čas se mi už x-krát vrátil na následné snadné údržbě, nemusím solit za nový díly a mám z toho dobrej pocit že "tak to má být" a vše funguje čerstvě namazáno.. tytam jsou doby, co se motorky dělaly poctivě, to skončilo začátkem 90 let, dneska je motorka total spotřební zboží a hlavně- solit solit solit za předražené náhradní díly.
Pokud někdo tvrdí, že maznice na terénní motorce je nesmysl, tak slušně řečeno technice rozumí jako koza petrželi..
U lidí co koupí motorku novou a za rok prodávaj- těm je to jedno, rok to "nějak vydrží" tak nač to řešit, po nás potopa..
Já kupoval novou motorku minimálně na 5 let, proto se k ní chovám jak se k ní chovám, proto jsem mimo jiné dával maznice.
2 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
Taže pro někoho kdo nemá soustruh nebo alespoň materiál je to to investice kolem 4 - 5 tis v případě pouzder. Nebo v případě ponechání ložisek cca 2 tis, ale vymyslet to tak aby se to opravdu smysluplně mazalo bude celkem vyšší dívčí, takže bych ty pouzdra viděl jako lepší. Každopádně pak jak uložení kyvky tak přepáčko poslušně slouží dlouho s vyjímkou spodního očka centrálu, který je první pryč a namazat prostě nejde.
2 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
V případě maznice skrz šroub se vyvrtá díra v ose šroubu a potom ze strany někde v půli dříku, do kalených čepů se buď nechá projiskřit nebo proříznout dírka a dělal jsem to i tak, že jsem vzal malý tenoučký kotouč do flexy a nařízl jsem čep uprostřed tak, aby to projelo skrz (naříznutí je mezi ložiskama, takže po něm nejezdí jehly), namáhání čepu je čistě na tlak, takže naříznutí ničemu nevadí. Vazelína opět vytéká zprostředka ven přes gufírka.
Na několika motorkách léty odzkoušeno
Investice pár korun za mazničky, práce cca 3 hodiny
Dneska už na těch motorkách neni tolik práce jako za dob ČZ a tak si tak někdy krátim dlouhý večery.
Jinak co sem měl předtim hondu CR tak jsem tam mazničky měl a fugovalo to dobře si myslim. I když to taky chce občas se tam podívat a kdyžtak vymejt.
Troj11>V tom hliníkovým kloubu jsou vždy 2 jehlový ložiska a mezi nimi je mezera- navrtá se to tak, aby dirka vylezla tou mezerou mezi ložiskama- vazelína se pak tlačí krásně zevnitř ven přes gufírka.....
čoveče já mám na všch těch odlitkach osazení který mi de skoro až ke středu ložiska a ten rozpěrnej trn zkrz kterej de šroub má v tom vyfrézovaným oku vůly sotva desetinu, navíc pokud bych tu vazelínu tlačil vnitřekem tak nejenom že musim naříznout čep, ale i tu rozpěrku a to nevim jak docílit toho aby se mi to nepootočilo, nicméně to stejně dělat nebudu - možná z nudy na další moto a to se možná stavim u tebe pro radu
1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování
* jinak jsem matlak ktery proste asi nepoznal spatnou fci nebo to mozna i vcelku fungovalo ale trochu jinak nez ma
takze si myslim ze je lepsi sem tam to prepacko rozdelat a maznout nez to cele menit... - kdyz to neni zarezle tak verim ze je to rozdelane hned
Naposledy editováno 21.10.2010 20:00:52