globalmoto_kveten





Téma: Maznice na přepákování
 
19.10.2010 v 20:27
Pomalu se blíží zima a jelikož mám momentálně trochu prasklej rám, tak jsem si řikal, že už se dám do zimní údržby. Mimo jiné jsem si řikal, že bych si na přepáčko a třeba i kyvku dal maznice. Určitě by ložiska vydržely o hodně dýl, když se to dá třeba jednou za měsíc hezky máznout. Máte s tím někdo zkušenosti? Nebude to nějak moc vadit, když se tam zeslabí ten materiál dírou?
Díky za odpovědi
Anketa: maznice?
ANO
77%
17
NE
23%
5
Předchozí
1 2
Následující

Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:20 | Nahoru | #1
Na Husqvarně jsem to měl (na kyvce i na přepákování), akorát nevím, jestli to bylo z výroby nebo dodělávané..Osobně bych se toho nebál..

Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:21 | Nahoru | #2
taky si myslim, jen je potřeba to vymyslet tak, aby to nevadilo při pohybu a neurazilo se to o zem třeba při nákym skoku

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:22 | Nahoru | #3
Kdyby to tam mělo smysl, tak by to tam dával už výrobce.Oni to zas úplní kokoti nejsou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:26 | Nahoru | #4
rollig> kupa věcí má smysl, ale výrobci na to serou, protože je to zbytečně komplikovaný, nehledě na to, že by ty díly pak vydržely dýl, a oni by na tom prodělali. A kupa motorek ty maznice má, takže to určitě zbytečný není, protože z těch ložisek vytlačíš vodu a tak

(reakce na) Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:30 | Nahoru | #5
pospa5> přesně tak..pokaždé jak jsem to mazal, tak z tama chcala voda a na přepáčko jsem nemusel sáhnout celý rok..ale pravda je, že jsem to teda mazal téměř pořád..

Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:31 | Nahoru | #6
Na DR jsou stabilně od výroby 4 maznice na přepáčku a kyfce....

Maznice na přepákování

19.10.2010 v 21:46 | Nahoru | #7
Já je mám taky a předpokládám, že jsou z fabriky

Maznice na přepákování

19.10.2010 v 22:45 | Nahoru | #8
kdysi na husce jsem to měl
při každém pokusu o promazání tlakovým lisem jsem vždycky vazelínou vytlačil ven i těsnicí kroužky takže stejně nakonec nezbylo než to rozdělat celé

podle mě k ničemu

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

20.10.2010 v 05:19 | Nahoru | #9
XT 600 E to má taky z výroby. Na TT 600 to dodělávali viz. www.offmoto.com/viewtopic.php

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

20.10.2010 v 07:32 | Nahoru | #10
Yamaha YZ 400 F po koupi sady na přepáčko a kyvku(kolem 6000Kč tehdy) a jejím odchodu smrtí po necelém půl roce jsem se nasral a vysoustružil z táhlého bronzu kluzné vložky,kde v kluzné ploše byly navíc vyryty mazné drážky do kříže(dva protichůdné závity)a dírka pro průchod vazelíny.Na tělech nasazeny proti dírám maznice pro tlakové mazání(mimo dráhy poškození a přístupné).Tohle bylo to nej řešení,které poslouchalo dvě další sezóny bez jakékoli známky vůle či zatuhnutí,bronz i za sucha klouže(ale vydře jej nečistota!),stačilo jen jednou za týden protlačit čerstvou vazelínu(do vody,cca 5 min)a tradá jezdit.Ty mazací vztupy nejsou pěkné,ale systém nadoživotí a to vytlačování gufer je možné pokud se to přežene a rychle se tlačí,je to třeba dostat do "ruky" a pak se to nestane.Každopádně vivat PDS jednou za sezónu výměna spodního kloubku jinak bez servisu.

(reakce na) Maznice na přepákování

20.10.2010 v 07:42 | Nahoru | #11
Na PDS mám 165 Mth a teprov ted v zimě budu měnit, už se a něm děla citelná vůle. PDS

Naposledy editováno 20.10.2010 07:43:06

Maznice na přepákování

20.10.2010 v 10:14 | Nahoru | #12
Já fakt asi budu negazovací chcípák, když čtu jak je potřeba po jedné sezóně měnit kde co v přepákování, nebo PDS kloubky.Na WR mám nejeto 5800km (to už bude asi něco kolem 200Mth)a nic jsem neměnil a ani nemám nikde znatelný vůle .Nicméně to v zimě rozhodím a doufám , že z toho nebude hrst špón do kovošrotu .Ale říkám si , že když to funguje, tak proč se v tom vrtat.

Maznice na přepákování

20.10.2010 v 11:39 | Nahoru | #13
největší soda pro přepáčko i PDS je asi vapkování
ale faktem je že u PDS stačí většinou tak jednou za rok vyměnit jen kloubek, uložení samotné kyvky vydrží i několik let bez jákékoliv údržby

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

20.10.2010 v 13:14 | Nahoru | #14
Co blázníte?
Proč by měl výrobce dávat maznice?
To by pak lidi nechodili a nekupovali nový kloubky a ložiska, protože by to vydrželo věčně..
U všech terénních motorek co mám jsem maznice dával- do kyvky, do přepákování, u ktm i do nožní brzy, prostě všude kde se dostává voda a špína do ložisek, ano, bylo to pár hodin práce, ale čas se mi už x-krát vrátil na následné snadné údržbě, nemusím solit za nový díly a mám z toho dobrej pocit že "tak to má být" a vše funguje čerstvě namazáno.. tytam jsou doby, co se motorky dělaly poctivě, to skončilo začátkem 90 let, dneska je motorka total spotřební zboží a hlavně- solit solit solit za předražené náhradní díly.

Pokud někdo tvrdí, že maznice na terénní motorce je nesmysl, tak slušně řečeno technice rozumí jako koza petrželi..
U lidí co koupí motorku novou a za rok prodávaj- těm je to jedno, rok to "nějak vydrží" tak nač to řešit, po nás potopa..
Já kupoval novou motorku minimálně na 5 let, proto se k ní chovám jak se k ní chovám, proto jsem mimo jiné dával maznice.

Maznice na přepákování

20.10.2010 v 17:07 | Nahoru | #15
Na WRku jsou 2 maznice na přepákování, 2 uchycení jsou propojené dirkou, takě o jednu maznici míň a je to všechno jako nový. Kdežto ložiska kyvky, kde maznice nejsou, byla skutečně hromádka špon do kovošrotu.

(reakce na) Maznice na přepákování

20.10.2010 v 20:39 | Nahoru | #16
Troj11> přesně moje slova, kdo maže, ten jede , takže maznice budou! Jenom nevim jestli stačí udělat díru se závitem k tomu ložisku, nebo je potřeba tam ještě udělat nějakou tu drážku, ale asi to udělám bez těch drážek. Ono se to tam nějak protlačí

(reakce na) Maznice na přepákování

20.10.2010 v 20:46 | Nahoru | #17
ace1x> jinak dělat tu maznici do šroubu by bylo asi nejlepší, ale pochybuju, že bych to do těch šroubů vyvrtal

Maznice na přepákování

21.10.2010 v 07:55 | Nahoru | #18
Na přepákování GG jsem dělal některé maznice skrz šroub a čep, některé skrz ten hliníkový kloub- dle přístupnosti, do kyvky jsem dělal maznice taky skrz šroub a čepy

2 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

21.10.2010 v 09:56 | Nahoru | #19
jen jedna tzechická - pokud dám maznice do přepáčka tak musim udělat všecky ty středy nový, aby ta vazelína měla kudy k těm ložiskům doputovat, jinak je tam ta maznice absolutně k ničemu, nebo se mílím ?

Taže pro někoho kdo nemá soustruh nebo alespoň materiál je to to investice kolem 4 - 5 tis v případě pouzder. Nebo v případě ponechání ložisek cca 2 tis, ale vymyslet to tak aby se to opravdu smysluplně mazalo bude celkem vyšší dívčí, takže bych ty pouzdra viděl jako lepší. Každopádně pak jak uložení kyvky tak přepáčko poslušně slouží dlouho s vyjímkou spodního očka centrálu, který je první pryč a namazat prostě nejde.

(reakce na) Maznice na přepákování

21.10.2010 v 10:23 | Nahoru | #20
Jezi> podle mě je lepší tam dát ty maznice, i když tam bude jenom třeba díra k ložisku a ta vazelína se tam snad nějak protlačí, než tam nedávat nic. Asi by to bylo lepší tam nějakou tu cestičku kolem ložiska udělat, ale lepší něco než nic.

2 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

21.10.2010 v 10:41 | Nahoru | #21
V tom hliníkovým kloubu jsou vždy 2 jehlový ložiska a mezi nimi je mezera- navrtá se to tak, aby dirka vylezla tou mezerou mezi ložiskama- vazelína se pak tlačí krásně zevnitř ven přes gufírka.
V případě maznice skrz šroub se vyvrtá díra v ose šroubu a potom ze strany někde v půli dříku, do kalených čepů se buď nechá projiskřit nebo proříznout dírka a dělal jsem to i tak, že jsem vzal malý tenoučký kotouč do flexy a nařízl jsem čep uprostřed tak, aby to projelo skrz (naříznutí je mezi ložiskama, takže po něm nejezdí jehly), namáhání čepu je čistě na tlak, takže naříznutí ničemu nevadí. Vazelína opět vytéká zprostředka ven přes gufírka.
Na několika motorkách léty odzkoušeno
Investice pár korun za mazničky, práce cca 3 hodiny

(reakce na) Maznice na přepákování

21.10.2010 v 10:49 | Nahoru | #22
Troj11> no tak projiskření mě taky napadlo, ale to asi není v mých možnostech a nejsem si jistej, jestli by ten šrou šel jen tak provrtat. Spíš to vidim jenom na maznice přímo mezi ty ložiska

(reakce na) Maznice na přepákování

21.10.2010 v 11:00 | Nahoru | #23
Jezi> nějak tak to mám i já. Odešlo mi akorát to ložisko na spodním oku centrálu. Mazat nejde a je nejvíc na ráně co se špíny týče a k poměru všech ostatních je to takový nic co dostává hodně zabrat.. Nová sada stojí tušim kolem 900 a horní i spodní mám stejný. Vydrželo mi to cca rok. Vše ostatní stačí občas rozebrat, pěkně to vypláchnout, vyčistit, dát pěkně novou vazelínku odpuzující vodu, složit, vrátit zpátky a neprat na to wapkou z 5 cm aby se ten bordel nedostal za pokličky. Je to práce tak na půlhodinku.
Dneska už na těch motorkách neni tolik práce jako za dob ČZ a tak si tak někdy krátim dlouhý večery.
Jinak co sem měl předtim hondu CR tak jsem tam mazničky měl a fugovalo to dobře si myslim. I když to taky chce občas se tam podívat a kdyžtak vymejt.

(reakce na) Maznice na přepákování

21.10.2010 v 19:39 | Nahoru | #24

Troj11>V tom hliníkovým kloubu jsou vždy 2 jehlový ložiska a mezi nimi je mezera- navrtá se to tak, aby dirka vylezla tou mezerou mezi ložiskama- vazelína se pak tlačí krásně zevnitř ven přes gufírka.....



čoveče já mám na všch těch odlitkach osazení který mi de skoro až ke středu ložiska a ten rozpěrnej trn zkrz kterej de šroub má v tom vyfrézovaným oku vůly sotva desetinu, navíc pokud bych tu vazelínu tlačil vnitřekem tak nejenom že musim naříznout čep, ale i tu rozpěrku a to nevim jak docílit toho aby se mi to nepootočilo, nicméně to stejně dělat nebudu - možná z nudy na další moto a to se možná stavim u tebe pro radu

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

21.10.2010 v 19:58 | Nahoru | #25
Šemík> taky sem mel na WeeRku z r. 2002 (bylo na nem cca 5tis km) prepacko bez vuli. Az jsem teda jednou vezl motorku na voziku a sekla se mi cela kyvka v poloze kdy byl tlumic trochu zmacknuty... tak jsem rozdelal prepacko, kyvku a nic pekneho jsem nenasel

* jinak jsem matlak ktery proste asi nepoznal spatnou fci nebo to mozna i vcelku fungovalo ale trochu jinak nez ma

takze si myslim ze je lepsi sem tam to prepacko rozdelat a maznout nez to cele menit... - kdyz to neni zarezle tak verim ze je to rozdelane hned

Naposledy editováno 21.10.2010 20:00:52

Maznice na přepákování

21.10.2010 v 22:20 | Nahoru | #26
kdo namazal ten jede, odveka rovnice

(reakce na) Maznice na přepákování

22.10.2010 v 09:14 | Nahoru | #27
chora> letos to budu rozdělávat, stejně chci mrknout do motoru-jen pro klid duše, doufám.Možná zkusím osadit nějakou tu mazničku.tada, ne že bych se do toho hrnul sám, ale mám šikovný opraváře v dílně, tak na to jen dohlídnu

1 reakcí na tento příspěvek Maznice na přepákování

12.3.2013 v 12:32 | Nahoru | #28
neznáte někdo nějakýho šikovnýho kutila, kterej by mi provrtal přepáčko a dal tam maznici. nejlépe v Praze, nebo okolí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Maznice na přepákování

12.3.2013 v 22:19 | Nahoru | #29
markus> Jednoho znám

Maznice na přepákování

12.3.2013 v 22:34 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist