Rekluse
zkušenost z SK
dík
Spojkovou páčku v podstatě nepoužívám (snad pouze při startování s kvaltem) takže se můžu věnovat jízdě a nemusím se srááát s tou blbou páčkou.
- to ani nemažeš spojku páčkou v prudkých zatáčkách? Rerkluse ti opravdu zajistí že se motor hned sebere do otáček ? A řadíš bez spojky i v otáčkách, tj. když je Rekluse sepnutá natvrdo - což je zcela převládající jízdní režim ?
Před těžkým úsekem - výjezd – umělá překážka atd. můžu pevně držet motku a nakopat tam rychlost jakou potřebuji . Při dlouhém výjezdu můžu začít někde na 4řce a postupně tam klapat nižší stupně tak, aby motka jela optimálně a při tom motku pevně držet a lépe ji řídit požadovaným směrem Anebo výjezd ze zatáčky je hodně rozbitý a já zase můžu kopat rychlosti nahoru a tahat za plyn přitom neztrácím kontrolu nad moto .
Bez Rekluse nejde tohle všechno dělat ? A kvalty tam valíš bez spojky a sepnutá Rekluse přitom zamezí rázům? Jak ?
Hlavně ale mě nebolí - není unavená levá ruka. Po hodině céčka jsem před tím myslel že mě ruka upadne a v podstatě jsem spojku ani pořádně neumáčkl (před tím gas gas 300 2008 a ještě před tím Ktm 450)
s mačkáním spojky nemám problém ani po třech hodinách CC, (KTM 200-300-450) a to ji používám opravdu hodně. Neměls spíše něco špatně s vypínáním origo spojek, když říkáš žes je ani neumáčkl ?
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
Taky jsem o tom uvažoval, ale jsem proti automatům. Asi by mi to pomohlo třeba ve výjezdech ze zatáčky, kde většinou musím dvojce pomoci spojkou ..........ale radši budu trénovat. :) Ruka ze spojky mě nebolí a brzdění motorem by mi scházelo - jezdím z kopce pomalu - ne vždy pod plynem.
Vana666: pro ty kteří jsou přesvědčení, že všechny činnosti při kterých tahle spojka pomáhá zvládají sami to prostě není. Pro hobíka, který se občas trápí v obtížných pasážích a spojka je to poslední na co v té chvíli myslí je to výborná věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Jira>... Asi by mi to pomohlo třeba ve výjezdech ze zatáčky, kde většinou musím dvojce pomoci spojkou ...
nejezdil jsem s rekluse, ale myslím že tady to právě moc nepomůže. To by musela začít zabírat až nad půlkou otáček
Is it for me?
I'm new to dirt bike riding. How can the z-Start Clutch help me?
Riding with the z-Start Clutch removes the frustrations of clutch control and stalling that many new riders face. Working the clutch smoothly, especially at lower speeds or on hills is challenging for experienced riders. The z-Start Clutch manages the clutch operation perfectly so you can just focus on the fun of the ride!
I'm a pro-level motocross & supermoto racer. How can the z-Start Clutch help me?
With proper tuning of the z-Start Clutch for track conditions, most riders will be consistently faster off the starting line with a "roll-on" start than by "feathering" the clutch off the line. The z-Start Clutch allows the rider to forget about the clutch lever for most racing situations and focus on the track in front of the rider. Without the need to reach for the clutch lever during braking, over jumps and out of corners, fatigue is greatly reduced and control is improved. With a high engagement point, corner exit speed is typically better because the z-Start "feathers" the clutch perfectly every time. The z-Start is virtually stall-proof and even after a crash, most bikes can be picked up and ridden away quickly without fear of stalling.
I race cross-country events. How can the z-Start Clutch help me?
In technical trail sections, the z-Start Clutch really shines. Forget about the using the clutch lever to negotiate slow, technical sections and focus completely on the trail in front of you without fear of stalling and precise control of speed and power to the ground. For technical hill climbing, the z-Start Clutch allows you to back off the throttle to negotiate obstacles and then reaccelerate without fear of stalling the engine or "looping-out". Most riders can attack corners more aggressively by brake sliding into the corner and then accelerating without the need for delicate clutch work or a gear shift; reducing physical and mental fatigue on the rider. The z-Start Clutch is virtually stall proof and even after a crash, most bikes can be picked up and ridden away quickly without fear of stalling.
I'm an experienced trail rider. How can the z-Start help me?
Riding with the z-Start Clutch makes every ride more enjoyable. Without the need to manipulate the clutch lever, the rider has less fatigue and the bike is considerably more forgiving in almost all situations. The z-Start Clutch can reduce the stress and anxiety of traversing technical sections of trail or difficult hill climbs. The z-Start Clutch adds trials-bike like control to motocross bikes and trail bikes alike; allowing the rider to take a whole new approach to sections of trail most riders struggle through.
Joraell>Monix> A jak to tedy je s tim rozjezdem do kopce? zabira plynule a nebo to proste "sepne"
do kopce - když se třeba kousnu ve výjezdu - se rozjíždím klasicky přes páčku - asi zvyk, ale pro mě má Rekluse dvě velké plus: jednak si motku nezašlápneš a druhak ve výjezdech s podtočeným motorem automat líp spojkuje (a motor při chybě nechcípne), než bych zvládl rukou, nemluvě, když už toho mám plné zuby a jsem rád, že jedu.
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
Spojkovou páčku v podstatě nepoužívám (snad pouze při startování s kvaltem) takže se můžu věnovat jízdě a nemusím se srááát s tou blbou páčkou.
- to ani nemažeš spojku páčkou v prudkých zatáčkách? Rerkluse ti opravdu zajistí že se motor hned sebere do otáček ? A řadíš bez spojky i v otáčkách, tj. když je Rekluse sepnutá natvrdo - což je zcela převládající jízdní režim ?
Před těžkým úsekem - výjezd – umělá překážka atd. můžu pevně držet motku a nakopat tam rychlost jakou potřebuji . Při dlouhém výjezdu můžu začít někde na 4řce a postupně tam klapat nižší stupně tak, aby motka jela optimálně a při tom motku pevně držet a lépe ji řídit požadovaným směrem Anebo výjezd ze zatáčky je hodně rozbitý a já zase můžu kopat rychlosti nahoru a tahat za plyn přitom neztrácím kontrolu nad moto .
Bez Rekluse nejde tohle všechno dělat ? A kvalty tam valíš bez spojky a sepnutá Rekluse přitom zamezí rázům? Jak ?
Hlavně ale mě nebolí - není unavená levá ruka. Po hodině céčka jsem před tím myslel že mě ruka upadne a v podstatě jsem spojku ani pořádně neumáčkl (před tím gas gas 300 2008 a ještě před tím Ktm 450)
s mačkáním spojky nemám problém ani po třech hodinách CC, (KTM 200-300-450) a to ji používám opravdu hodně. Neměls spíše něco špatně s vypínáním origo spojek, když říkáš žes je ani neumáčkl ?
Vana 1.a) nemažu bo stačí zavřít na vteřinu plyn a je vyspojkováno
1.b) ano zajistí moto se hned a to plynule sebere do otáček
1.c) neřadím ty snad řadíš pod plynem??? zavřu kopnu přidám- zavřu kopnu přidám atd je to o jeden úkon míň nemačkám spojku
2.a) jde ale je to méně namáhavé a máš větší kontrolu nad motem.
2b)zamezí konstrukcí spojky
3. neměl gas gas byla funglovka
jo a ještě jeden příklad – valim to do zatáčky tvrdě na brzdy bez vymáčknuté spojky a zase mám větší kontrolu nad moto teoreticky můžu brzdit později
Jinak když jsem motku půjčoval jak střelcům tak nrrdalúm jako jsem já všichni byli s rekluze unešený.
Když se někdy potkáme na závodech klidně nechám testnout
Naposledy editováno 07.10.2010 13:03:44
2 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
Verím, že napr. Vana666, ktorý má odjazdené veľa pretekov + kopu mth ročne tak nemá problém. Ja mám od začiatku roka 20 mth, lebo jednoducho nie je čas jazdiť a za Rekluse by som niekedy dal modré z neba. Nevraviac, že aj technika jazdy bude u neho asi na inej úrovni ako u bežného hobbíka.
Naposledy editováno 07.10.2010 13:25:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
maras>No jak někoho bolí ruka z hydraulické spojky
proc by te nemohla bolet ruka z hydr spojky? je to taky ukon na ktery vynakladas silu a po 2 hodinovem kantraci je to sakra znat.
Škoda že to tu někdo z okolí nemá, taky bych to otestil :)
Naposledy editováno 07.10.2010 13:43:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
maras>Joraell> Nevím s jakýma ambicema to hom jezdí, věřím že v jeho věku ho to bolet bude, ale asi mám silnou levou ruku, protože mě ruka ze spojky nebolí ani po celodenním výletě po horách s DT se spojkou ovládanou lankem. Na Gasovi je mačkat hydrauliku skoro nic
Moje jediná ambice je pořádně si závody užít a přežít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
Asi si zkusím půjčit od kluků z Flashe motorku s Reklusí a uvidím, pokud by to fungovalo dobře, tak to třeba pořídím. Dle mého to budou pro mne lépe investované peníze než třeba Akrap...
maras>hom2>
na vylete me taky bolet nebude protoze vylet a zavodeni po rozbite trati jsou trosku odlisne veci.Na "starem" husabergu jde asi opravdu nejlehceji ze vsech 4t urcite. Tam je to vazne malickova zalezitost :) ale i tak po vybrzdenych rukach se chmatani po spojce jenom stezuje.
Naposledy editováno 07.10.2010 17:09:44
1 reakcí na tento příspěvek Rekluse spojka
ona fakt umí vypínat sama i při řazení s motorem v otáčkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
Vana666>z téhle diskuze mám furt pocit, že u Rekluse nemusím skoro vůbec mačkat spojku rukou
ona fakt umí vypínat sama i při řazení s motorem v otáčkách?
Neumí, automatika pracuje na principu odstředivé spojky - kuličky odstředivou silou stlačují lamely+plechy. Ale při mačkání spojk. páčky nepřekonáváš sílu spojkových pružin - čím silnější moto, tím větší, ale jen měkkých pružin, které drží spojku v rozpojeném stavu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rekluse spojka
čím větší otáčky, tím tlačí víc (asi tam je i nějaký doraz)
takže v nízkých otáčkách to půjde opravdu lehounce a s otáčkami to bude tuhnout
pokud to tak není tak mě zajímá jak to vykouzlili
Funkce Rekluse není velká věda: u normální spojky se stlačí horní talíř páčkou atd. a tím se přimáčknou lamely+plechy, u Rekluse se horní talíř stlačí odstředivou silou kuliček.