paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nový výfuk pro úplnou amatérku
25.9.2010 v 15:44
Ahoj, jezdím na motorkách už od 12ti let, ale letos jsem si pořídila konečně "zánovní" motorku na bráchy doporučení. Brácha už bohužel není mezi námi a už nikdo už mi tak neorganizuje, co koupit, co vyměnit a tak. No a já si teď myslím na lepší zvuk svojí Suzuki DR-Z 400 SM (2006) a nevím jak na to. Technicky jsem uplně mimo, v motorkách se vyznám, méně už pak v motorech a jinejch částech motorky Chtěla bych lepší (ostřejší) zvuk pro mý DRko, ale nevím jak je to...
... s STK - motorka s novým výfukem normálně prochází na STK? Nebo výfuk musí být nějak homologovaný?
... se zvukem - každej vejfuk bude mít asi trochu jinej, nebo ne? Jak to vybrat?
... s cenou - jak se to zhruba pohybuje u jakých značek?
... s montováním nového výfuku - kdo mi to, kde, za kolik předělá? Zvládne to třeba i středně technicky zdatný kamarád?

Díky za jakékoliv postřehy, vysvětlení, rady apod. Uvítám jakékoliv info.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 15:47 | Nahoru | #1
Na STK je vejfuk nezajímá.
Vejfuk by měl bejt teoreticky homologovanej, ale řeší to jen v cizině, namátkově se ti to může stát v Rakousku při kontrole.
Montáž bejvá jednoduchá, mění se jen koncovka, zabere to tak 1-2 hod.

Ceny: ty máš jednu koncovku, tak to bude kolem 4000,- neznačkovej českej nebo tak 6000-8000 značkovej homologovanej z ciziny (např. Leo Vince)
tady máš německej Ebay, kde se můžeš mrnout, kolik to stojí, bejvá to tam levnější než u nás

Naposledy editováno 25.09.2010 15:50:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 16:37 | Nahoru | #2
vonZahn> Teda s tím, že na STK je vejfuk nezajímá bych rozhodně nesouhlasil...

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 16:42 | Nahoru | #3

DJwasabi>vonZahn> Teda s tím, že na STK je vejfuk nezajímá bych rozhodně nesouhlasil...


z mý hlavy to není, přečti si třeba tohle vlákno

Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 17:40 | Nahoru | #4
Dávej bacha na to co kupuješ. Jsou vejfucky univerzální a pak značkový co se vyrábějí na ten a ten typ. S těma nebudeš mít při montáži problém - jen se vymění. Ty univerzály nejen že se bude muset předělat svod ale "a to hlavně" nepřidá to výkon, naopak budeš mít někde díru ve výkonu a taky se ti může stát (jako mne) že namontuješ a zvuk bude jako z nějaký plechovky. Homologaci bych taky nepodceňoval. Je to jen o zbytečných problémech. Stačí narazit na blbýho policajta. Já už bych nešetřil, stejně jsem neušetřil protože jsem pak prodal Creptuse pod cenou a koupil Akrapa.

Naposledy editováno 25.09.2010 17:43:01

1 reakcí na tento příspěvek Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 18:50 | Nahoru | #5
Díky všem za ohlasy. Pořád hledám a koukám do motodatabáze, tam už jsem nějaké výfuky na DR-Z našla (Leo Vince X3, Two Brothers, Yoshimura RS-2, Raas a další), ale vůbec se v tom nevyznám. Kde si odzkouším jakej vejfuk bude mít jakej zvuk?

Jinak hodně mě zajímá jak je to s tou homologací. Plánuju s motorkou vyjet na čtvrt roku do zahraničí (resp. vzít si jí s sebou), takže je pro mě hodně důležitý jak je to právě za těma hranicema. Věřim tady v Čechách s tím problémy nebudou, ale jak tam? Pokud budu mít homologovanej vejfuk, tak od toho mám nějakej papír nebo něco takovýho, co když ukážu v zahraničí policajtovi, tak je to v pořádku?

Ještě jednou díky za případný odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 18:52 | Nahoru | #6
Nějaký videa s různejma vejfukama jsem našla na YouTube, ale přece jenom z toho videa se toho zase taky tak nepozná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 19:08 | Nahoru | #7
Marushka> Homologovanej vejfuk by měl mít na plášti,nebo někde jinde vyraženou normu homologace E (něco), někteří výrobci k tomu dávaj i kartičky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 19:19 | Nahoru | #8
Marushka> Ahoj, doporučuju LeoVince. Jednak je homologovaný pro běžný provoz a taky nejlevnější Na druhou stranu stačí 5 min. (tři šroubky) a tlumítko je pryč
Je o cca kilo lehčí než originál a na motorce vypadá mnohem líp

[img] jsem na zvuk je takový hlubší - plnější a přitom to moc neřve

Naposledy editováno 25.09.2010 19:21:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 19:29 | Nahoru | #9
Lopp> Cos za něj dal? Taky přemýšlím o koncovce ale chtěl bych asi něco agresivnějšího..ten svůj jsem při držce zohl do pravého úhlu..


Mají hezké zvuky.. ale budou ddrahé

Naposledy editováno 25.09.2010 19:49:56

Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 21:22 | Nahoru | #10
no tak u jednoválce až zas takové rozdíly nebudou. za mě bych doporučil ten raaas nebo jak se to jmenuje. kluci to dělají už dlouho a specializují se na offroady

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 21:32 | Nahoru | #11
Android.wr> No řve to kurevsky

Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 21:51 | Nahoru | #12
Kreptus.....

2 reakcí na tento příspěvek Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 22:10 | Nahoru | #13
No RAAS ne, to když už, tak ten Leo Vince. Za Creptus můžu říci, že jsme schopni jej taky udělat, ale specializujeme se na sportovní motorky.

S tím STK pozor. Jsou různá STK a jejich různí zaměstnanci s jinými přístupy. Někdo to bez homologace projde, někde ne. Řešení je jednoduché. Pokud nebude mít koncovka homologaci, tak si nech originál a vždy ho přehoď. Jinak na STK musíš s homologovaným výfukem i s tlumící vložku, protože to je ten segment, který dělá koncovku homologovanou.

Doba montáže je různá, ale zcela jistě to zvládneš i ty. A trochu šikovný kamarád zcela bez problému.

Cena už tu byla uvedena, ale je taky otázka, zda kouppíš samotnou koncovku nebo sadu s mezisvodem.

No pokud tě bude něco zajímat, ptej se...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 23:09 | Nahoru | #14

saly.pce>

No pokud tě bude něco zajímat, ptej se...


proč ne R!!! ?

Nový výfuk pro úplnou amatérku

25.9.2010 v 23:33 | Nahoru | #15
Ja doporucuju nechat tam original oni ti inzenyri z Japonska, asi nejsou totalni kokoti

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:00 | Nahoru | #16
Lopp> Jo jo, pro mě jako pro holku je důležitý, že to bude i hezky vypadat. Ten originál fakt není žádnej krasavec... Ale zase nechci, aby to řvalo jako blázen, spíš aby to trochu zdůraznilo ten zvuk. Na LeoVince jsem právě koukala, i kvůli ceně. No, je to pro mě jako pro technikou nedotčenou motorkářku vážně těžký rozhodování...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:01 | Nahoru | #17
Dědóch> Takže to by mi mělo zaručit, že v zahraničí nebude problém? Stačí ukázat štítek nebo kartičku? No, doufám, že to tak fakt je. Nechci mít v zahraničí potíže.

Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:07 | Nahoru | #18
Zvuk výfuků vyzkoušíš pouze u někoho kdo má daným výfukem motorku osazenou.Jestli tu někdo psal,že tam není u jednoválce velký rozdíl,tak kecá.
Také pro jistotu doporučuju něco homologovaného,nejlépe s možností instalace tlumící koncovky.
Co se týče standardních "laďáků",tak za mě .Strašně to řve.Občas stačí upravit stávající výfuk na kompromis mezi tichostí a uřvaností.Takhle to dělám já.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:16 | Nahoru | #19
saly.pce> Ahoj, díky moc za odpověď. Jak to tak pročítám, tak se vážně asi zaměřím na homologovaný výfuky, protože s motorkou plánuju asi čtvrt roku pobývat v zahraničí a nerada bych s tím měla nějaký problémy u policajtů apod. Jinak teda s homologovaným by se dalo jezdit v zahraničí i bez tlumící vložky, aniž by ty problémy nastaly, i když to je to, co dělá výfuk homologovaným?
Asi mám úplně stupidní otázky, ale opravdu je to pro mě docela těžký...

Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:23 | Nahoru | #20
No,nevím jak teď a jinde,ale Rakušáci si velmi rádi sedávali tady na hraniční přechod s hlukoměrem a odchytávali hlučné motorkáře.Strčí sondu do výfuku a výsledky porovná s normou.Nesedí,nazdar.Takhle skončila spousta výletů do Alp.Takže jakmile vyndáš tlumítko,je nebezpečí že tě odchytnou.

Naposledy editováno 26.09.2010 08:34:53

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:35 | Nahoru | #21

Marushka>Dědóch> Takže to by mi mělo zaručit, že v zahraničí nebude problém? Stačí ukázat štítek nebo kartičku? No, doufám, že to tak fakt je. Nechci mít v zahraničí potíže.


Pokud v něm při jízdě bude tlumítko,problém není. Pokud pojedeš homo. laďákem bez tlumítka,tak nesplňuješ tu normu hlučnosti a máš problém.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:48 | Nahoru | #22

Marushka>saly.pce> Ahoj, díky moc za odpověď. Jak to tak pročítám, tak se vážně asi zaměřím na homologovaný výfuky, protože s motorkou plánuju asi čtvrt roku pobývat v zahraničí a nerada bych s tím měla nějaký problémy u policajtů apod. Jinak teda s homologovaným by se dalo jezdit v zahraničí i bez tlumící vložky, aniž by ty problémy nastaly, i když to je to, co dělá výfuk homologovaným?
Asi mám úplně stupidní otázky, ale opravdu je to pro mě docela těžký...



..hlavně ti ale ještě nikdo neřekl..že se po montáži může změnit /i k horšímu/ výkon a celkový motorový charakter a to znamená další "ladění" a někdy to může byt pro jezdce horší než origo nastavení v serii..zvláště v silničním provozu a "vrkání" po městě!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 08:58 | Nahoru | #23
2LEKO> Mě řekni,že když to bude přímo na daný typ motorky,ne nějaký "univerzál" že to nemá výrobce podchycené...

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 09:38 | Nahoru | #24

Anti>2LEKO> Mě řekni,že když to bude přímo na daný typ motorky,ne nějaký "univerzál" že to nemá výrobce podchycené...



...jsou "otevřené" koncovky výfuku a ty se potom "ladí"/elektronika,karburace,trysky,filtry,bohatost směsi,atd/!..výrobce sice může vyrobit "koncovku"na daný typ motorky, ale to neznamená,že to bude 100% fungovat po montáži!...každý motor je jinak zajetý a má jiné "vlastnosti" již od výroby,tzn.že nikdy není záruka,že to bude "fungovat"!...se ty "křivky" mohou značně pokroutit a zvlnit a to má za následek "díry" a nepravidelný průběh!..proto taky existují ladiči a "výfukový" systém je alchymie a důležitá součást!...takže "zvuk" není vše!

1 reakcí na tento příspěvek Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 13:23 | Nahoru | #25
Ahoj, já ti za sebe doporučuju LeoVince X3, sám jsem ho jezdil na DRZ v terénu a byl jsem naprosto spokojený. Před STK jsem tam dal zpět origo. Leo Vince-jednoduchá montáž, pěknej zvuk, přidá možná 5 koníků a je relativně levnej. Prostě IDEJÁL

Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 14:31 | Nahoru | #26
Jak už tu někteří doporučovali, nejlepší možnost pro tebe bude nejspíš Leo Vince X3 ...jedná se o homologovaný výfuk, tzn. žádné problémy na STK ani v zahraničí nebudou, cenově se bude těžko hledat výhodnější kus, vzhledově mně k motorce sedne snad nejvíc ze všech a taky zvuku to jednoznačně prospěje...ve výfuku mám "tišší" homolog. vložku ze dvou možných a zvuk mně naprosto vyhovuje...nic brutálního, prostě příjemný zvuk...

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

26.9.2010 v 14:34 | Nahoru | #27
Já byl na STK na jaře a není potřeba montovat zpět original. Jak už jsem psal, LeoVince je homologovaný pro běžný provoz. Je to na něm i vyražený
Přijde ti smontovaný tak aby splňoval vyhlášku a pak máš v krabici ještě jedno tlumítko jiného tvaru a většího průměru trubky, nebo tam nedáš žádný podle vkusu každého soudruha (soudružky)
Je to výfuk dělaný přímo pro DR-Z 400 S/SM, takže v té základní zavřené verzi myslím montáží (a dalším neladěním) nikdo nic nepokazí. Na druhou stranu pochybuju že mě přidal 5 koní, to asi ne Spíš jde o váhu, vzhled a pěkný sytý zvuk

[img]

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

27.9.2010 v 13:14 | Nahoru | #28
Dědóch> Kvůli nedostačující kvalitě - informace přímo od závodníků, kteří je zkusili.

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

27.9.2010 v 13:16 | Nahoru | #29
Marushka> Bohužel ne, v zahraničí musíš jezdit s tlumícími vložkami. Bez nich je homologace neplatná a samotný štítek nic v takovém případě neřeší.

(reakce na) Nový výfuk pro úplnou amatérku

27.9.2010 v 13:18 | Nahoru | #30
2LEKO> Ano, to je taky pravda. Může tomu tak být a nemusí. To je různé výrobce od výrobce
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta ... Suzuki DR-Z400 SM, Yamaha XT 660 X, Beta M4 MotoJaryn 27 13.9.2023 v 10:04 Bludevil
Výpustný šroub protíká Suzuki DR-Z400 SM gros11 13 10.7.2023 v 14:26 Jenik789
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83
Suzuki drz 400 sm výfuk Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 10 11.7.2022 v 20:41 Karel33
Problém s volnobehem Suzuki DR-Z400 SM Stepan23 1 1.7.2022 v 10:02 Pedl


TOPlist