paolo_novy Přidat reklamu

Téma: hodnoty na zmereni regulatoru
9.9.2010 v 19:28
Nevite nekdo zda a popripade kde se daji sehnat nejake tabulky nebo neco takovyho s hodnotami ktere se porovnavaji s namerenymi hodnotami pri mereni regulatoru dobijeni? Diky...
Předchozí
1 2
Následující

hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 19:41 | Nahoru | #1
http://www.ignitech.cz v detailu regulátoru je návod na proměření alternátoru. Měl bys naměřit na baterii 14-14,5V při otáčkách kolem 5000 ot/min. Měřit musíš s nabitou batérii. Zkontroluj ještě předtím konektory, prostříkni je kontoxem. Když bude menší napětí (kolem 12-13V) i při vysokých otáčkách, proměř altík dle návodu na ignitech.cz Když bude vše dobré, a přitom to bude málo dobíjet(malé napětí na baterii) je zřejmě špatný regulátor.

Ale řešilo se to tu už víc krát

Naposledy editováno 09.09.2010 19:45:33

3 reakcí na tento příspěvek hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 19:47 | Nahoru | #2
Diky..ale nemluvim tady o mereni kolik dava alternator ale o tom jaky maj bejt hodnoty pro to abych mohl promerit regulator samotny...resp. ne ja ale muj znamy, elektrikar to takhle rekl, ze nema hodnoty aby to mohl porovnat, takze je shanim :)

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:00 | Nahoru | #3
Aluno> Při nabité baterii by mělo být napětí kolem 14-14,5 V při otáčkách 5000 ot/min. Jestli Ti to pomůže, já naměřil 14,4V při těchto podmínkách. Žádné problémy(zatím ) s dobíjením nebyly.

Hlavně nezapomenout na nabitou a dobrou baterii.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:32 | Nahoru | #4

Aluno>Diky..ale nemluvim tady o mereni kolik dava alternator ale o tom jaky maj bejt hodnoty pro to abych mohl promerit regulator samotny...resp. ne ja ale muj znamy, elektrikar to takhle rekl, ze nema hodnoty aby to mohl porovnat, takze je shanim :)



nepomohu nevím ale řekl bych že neschání informace o tom kolik má dobíjet alternátor ale spíš o tom jaký má být například odpor vinutí atd. technická data konkrétního alternátoru případně toho kterého konkrétního regulátoru

Naposledy editováno 09.09.2010 20:33:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:39 | Nahoru | #5

kakos2006>nepomohu nevím ale řekl bych že neschání informace o tom kolik má dobíjet alternátor ale spíš o tom jaký má být například odpor vinutí atd. technická data konkrétního alternátoru případně toho kterého konkrétního regulátoru



Návod na proměření alternátoru(i toho jeho) má na stránkách ignitech.cz a regulátor jako takový samotný nezměří.

Prostě to musí udělat, jak jsem napsal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:47 | Nahoru | #6

Danielos>Návod na proměření alternátoru(i toho jeho) má na stránkách ignitech.cz a regulátor jako takový samotný nezměří.

Prostě to musí udělat, jak jsem napsal


myslím že si nerozumíme. měřit el. hodnoty na alternátoru můžu i v případě že ho mám vyndanej z motorky ale prostě nebudu měřit jeho výstup ale abychtak řekl budu kontrolovat funkčnost jeho jednotlivých součástí ato je myslím to co zrovna chce. myslím že by se rád dozvěděl že např: odpor vinutí statoru je - xy, nebo odpor vinutí rotoru je - xy, odpor diod je xy atd.. to samé u regulátoru. zase je to jen přístroj složený z nějakého počtu jednotlivých elektrosoučástí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:52 | Nahoru | #7
Aluno: Regulátor na stole moc nezměříš. Jestli je ten známý elektrikář, tak snad ví, jak proměřit funkčnost vnitřních diod. A omezovač napětí změří leda tak, že připojí napěťový zdroj, bude měřit napětí na výstupu a postupně zvyšovat napětí zdroje. Zhruba při 14,4V musí regulátor sepnout a zdroj zkratovat.
Ale takové měření je na houby. Já třeba měřil regulátor na motorce, všechny hodnoty v normě, a stejně po jízdě nebyla baterie nabitá. Nakonec jsem zkusil jet s voltmetrem na nádrži a ukázalo se, že to dobíjelo jen dokud se regulátor nezahřál. Pak napětí pokleslo a nestačilo ani na udržování akumulátoru. A tohle fakt jinak než prakticky, za jízdy, nezjistíš.

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:55 | Nahoru | #8

kakos2006>myslím že si nerozumíme.

souhlasím

Já Ti říkám, že všechno je v tom návodu na stránkách ignitech. Na altíku proměří jen jednoduše vinutí, diody tam nejsou. Usměrňovač je v regulátoru, ale protože jsou tam tyristory, tak jako takový nejde proměřit jestli je funkční. Jde zjistit, jestli je všechno ostatní v pořádku, pak je zřejmě špatný regulátor.

Prostě ať to proměří jak jsem psal a fertig

Koukni se aspoň do toho návodu a bude Ti to asi jasné.

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 20:59 | Nahoru | #9
1100Virago> To, že to přestane dobíjet, až se zahřeje regulátor vyškolí asi dost lidí, včetně mě

hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 22:00 | Nahoru | #10
nejdriv,zkontroluj konektor mezi altíkem a reglerem, kamosova 929 prestala dobijet,on to okamzitě rozebral,přisel na to,že ma konektor vypalenej,předelal ho a nemusel vymenit ani altík ani regler,čumel jsem na nej jak tele když mi to rikal a už dobu jezdí jeho 929 má kolem 78 tisíc na hrbu ... Potom změř altík,draty od altíku mezi sebou by meli mít odpor od 0,1 OHM do 1 OHM.. A když to změříř proti kostře tak musí mít nekonečno(tzn žadná hodnota) pokud nameříš odpor proti kostře je to jasny....... Vyhodit altík a nechat převinout nebo dát novej.... Já jsem na tom byl stejně,nechval jsem previnout (2500 kč v Přelouči) což je nejbežnejší závada 929ky... že by na tom odešel regulator sem nikdy neslyšel...

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

9.9.2010 v 22:17 | Nahoru | #11

1100Virago>Aluno: Regulátor na stole moc nezměříš. Jestli je ten známý elektrikář, tak snad ví, jak proměřit funkčnost vnitřních diod. A omezovač napětí změří leda tak, že připojí napěťový zdroj, bude měřit napětí na výstupu a postupně zvyšovat napětí zdroje. Zhruba při 14,4V musí regulátor sepnout a zdroj zkratovat.
Ale takové měření je na houby. Já třeba měřil regulátor na motorce, všechny hodnoty v normě, a stejně po jízdě nebyla baterie nabitá. Nakonec jsem zkusil jet s voltmetrem na nádrži a ukázalo se, že to dobíjelo jen dokud se regulátor nezahřál. Pak napětí pokleslo a nestačilo ani na udržování akumulátoru. A tohle fakt jinak než prakticky, za jízdy, nezjistíš.



A proto mám na řídítkách namontovaný LEDkový voltmetr abych věděl kdyby se začalo dít něco nekalého v dobíjecí soustavě. Měl sem ho i v autě a tam hodněkrát upozornil na to že se začíná dít cosi co by nemělo a tak jsem to odchytil včas a ne až tím, že bych nedojel

A jeho známej asi až takovej elektrikář za kterého se vydává nebude

Naposledy editováno 09.09.2010 22:18:54

1 reakcí na tento příspěvek hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 06:46 | Nahoru | #12
Diky vsem za prispevky...jde mi prave o to jak zjistim jestli to je nebo neni regulatorem...protoze v dubnu a kvetnu jsem uz mel motorku v servisu s tim ze to taky nedobijelo, prisli na to ze je spalenej alternator a svorkovnice. Alternator se dal previnout (pry to dela nejaky chlapek lepe nez jsou napr. repliky alternatorů), svorkovnice se vymenila. Cerven, cervenec jezdim v pohode bez problemu a na zacatku zari najednou nemuzu nastartovat. Dam nabit baterku, zmerim dobijeni a zjistim nejakych 12.3 V. Je mi jasne ze to je na nic tak to dam zpatky do toho servisu ktery me to opravoval v kvetnu. Zjistili ze je to totez jako pred tim, spalenej altik a svorkovnice. Tak proto se ptam jak zjistim jestli to dela regulator. Takze jsem zjistil ze se poradne promerit neda a muze prestat fungovat kdyz se zahreje. No jeste uvidim jak se to bude vyvijet dal s opravou :)

hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 10:08 | Nahoru | #13
jednou za 3 mesice nech previnout stator

hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 10:19 | Nahoru | #14
půjč si od někoho régler a vyzkoušej to změřit s jinym

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 10:37 | Nahoru | #15

Aluno>Diky vsem za prispevky...jde mi prave o to jak zjistim jestli to je nebo neni regulatorem...protoze v dubnu a kvetnu jsem uz mel motorku v servisu s tim ze to taky nedobijelo, prisli na to ze je spalenej alternator a svorkovnice. Alternator se dal previnout (pry to dela nejaky chlapek lepe nez jsou napr. repliky alternatorů), svorkovnice se vymenila. Cerven, cervenec jezdim v pohode bez problemu a na zacatku zari najednou nemuzu nastartovat. Dam nabit baterku, zmerim dobijeni a zjistim nejakych 12.3 V. Je mi jasne ze to je na nic tak to dam zpatky do toho servisu ktery me to opravoval v kvetnu. Zjistili ze je to totez jako pred tim, spalenej altik a svorkovnice. Tak proto se ptam jak zjistim jestli to dela regulator. Takze jsem zjistil ze se poradne promerit neda a muze prestat fungovat kdyz se zahreje. No jeste uvidim jak se to bude vyvijet dal s opravou :)



Pokud je vinutí zase špatné, tak bych vyměnil raději i regulátor(třeba vape nebo ignitech). Ale jsou tu dvě možnosti, buď bylo převinutí nekvalitní, někdo totiž tvrdí, že nevydrží a někdo že jo. Kámoš taky měnil stator(převinutý) na jaře na 929, ale i s regulátorem ignitech a zatím jezdí . Nebo pak, že to dělá ten regulátor, bohužel Ti to asi nikdo neřekne a nezměří. Totiž čistě teoreticky když by nebylo vinutí altíku pod zátěží, tak by vzrostlo napětí ve vinutí natolik, že by mohlo přostřelit svou izolaci. Takže konec..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 11:24 | Nahoru | #16

Danielos> Totiž čistě teoreticky když by nebylo vinutí altíku pod zátěží, tak by vzrostlo napětí ve vinutí natolik, že by mohlo přostřelit svou izolaci. Takže konec..



Jo takže naprázdno se ve vinutí vygeneruje kolem 2000V a víc aby se prošlehla izolace a to by ještě muselo to rozdílný napětí být mezi sousedníma vodičema a to se v pár závitech nevygeneruje ani kouzlem fakt dobrej džouk

Naposledy editováno 10.09.2010 11:29:04

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 11:27 | Nahoru | #17

Danielos> Ale jsou tu dvě možnosti, buď bylo převinutí nekvalitní, někdo totiž tvrdí, že nevydrží a někdo že jo.



Což bude asi ta správná diagnóza - použitý drát měl nevyhovující smalt(lak) pro dané podmínky(olej a vysoká teplota) a ani kvalitní impregnace po navinutí už na tom nic nezmění a je to jen časovaná bomba kdy to přestane fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 11:44 | Nahoru | #18

Dingo>Jo takže naprázdno se ve vinutí vygeneruje kolem 2000V a víc aby se prošlehla izolace a to by ještě muselo to rozdílný napětí být mezi sousedníma vodičema a to se v pár závitech nevygeneruje ani kouzlem fakt dobrej džouk



On tohle psal právě Skalda, který má ČVUT.

A Dingo, ty jsi džouk sám o sobě, takže určitě jsi každý den vysmátý, po té co se podíváš ráno do zrcadla. Jsi šťastný člověk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:07 | Nahoru | #19

Danielos>On tohle psal právě Skalda, který má ČVUT.

A Dingo, ty jsi džouk sám o sobě, takže určitě jsi každý den vysmátý, po té co se podíváš ráno do zrcadla. Jsi šťastný člověk



Ano, tak potom určitě Skalda mluvil o vysokonapěťových cívkách pro napájení CDI které při záteži dávají koem 300V a naprázdno skutečně několik tisíc voltů při max otáčkách jsou schopné dát a pak se občas prorazí, napěťová pevnost laku na vinutí bývá kolem 500-750V u jedné vrstvy - tedy u jednoho lakovaného drátu.

1 reakcí na tento příspěvek hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:28 | Nahoru | #20
kuci muzu pripojit na baterku vic nabijecek soucasne? nabijim auto a mam na ni ted tu 600mA z Lidlu a jeste mam doma tu starsi 300mA , tak bych ji pripojil taky, co vy na to?

jeste mam tu za 500 co umi 3A , ale tu ma kamos a nevim kdy ji budu mit zpatky

a moh bych ji pripojit i k tem dvema pak?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:30 | Nahoru | #21

Dingo>Ano, tak potom určitě Skalda mluvil o vysokonapěťových cívkách pro napájení CDI které při záteži dávají koem 300V a naprázdno skutečně několik tisíc voltů při max otáčkách jsou schopné dát a pak se občas prorazí, napěťová pevnost laku na vinutí bývá kolem 500-750V u jedné vrstvy - tedy u jednoho lakovaného drátu.



Ne, psal o alternátoru a že pokud není zatížen a musí běžet, tak se dá do zkratu aby se nepoškodil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:31 | Nahoru | #22

Bubrak ZX10R>kuci muzu pripojit na baterku vic nabijecek soucasne? nabijim auto a mam na ni ted tu 600mA z Lidlu a jeste mam doma tu starsi 300mA , tak bych ji pripojil taky, co vy na to?

jeste mam tu za 500 co umi 3A , ale tu ma kamos a nevim kdy ji budu mit zpatky

a moh bych ji pripojit i k tem dvema pak?



hele mas FEL, tak se tak blbe neptej:)

ja nabijim v nouzi trafem od notebooku compaq, ma davat 16V(coz samo spadne kdyz se pripoji na vybitou) , ale dokaze to do baterky mlatit asi 3-4A a jeste nevyhorelo:) zazrak:) samo to chce vcas odpojit:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:33 | Nahoru | #23

Danielos>Ne, psal o alternátoru a že pokud není zatížen a musí běžet, tak se dá do zkratu aby se nepoškodil.



no podle me tam v 10tis rpm nebude vic jak 200V a to by podle me altiku nemelo nic udelat. je fakt ze by mel bejt altik delanej i na provoz "ve zkratu" takze at tak nebo tak kdyz odejde, neco bylo spatne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:52 | Nahoru | #24

assassin>no podle me tam v 10tis rpm nebude vic jak 200V a to by podle me altiku nemelo nic udelat. je fakt ze by mel bejt altik delanej i na provoz "ve zkratu" takze at tak nebo tak kdyz odejde, neco bylo spatne...



Tak teď ještě můžete objasnit, proč měl znovu zapečený konektor.. Že by kvůli toho, že byl špatně převinutý altík? Já jen uvažoval, aby nemusel dělat radost Bubrakovi a každé 3 měsíce měnit vinutí.

Dingo neporadí a jen do všech mr.dá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:53 | Nahoru | #25

Danielos>Tak teď ještě můžete objasnit, proč měl znovu zapečený konektor.. Že by kvůli toho, že byl špatně převinutý altík? Já jen uvažoval, aby nemusel dělat radost Bubrakovi a každé 3 měsíce měnit vinutí.

Dingo neporadí a jen do všech mr.dá..



zapecenej konektor = prechodovej odpor = teplo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 12:58 | Nahoru | #26

assassin>zapecenej konektor = prechodovej odpor = teplo



Ale myslíš, že jen tak, 3 měsíce po tom, co byl vyměněn? Ta samá závada najednou?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 13:02 | Nahoru | #27

Danielos>Já jen uvažoval, aby nemusel dělat radost Bubrakovi a každé 3 měsíce měnit vinutí.



Koupit ZX10R. Pak nebude měnit každý tři měsíce vinutí, jenom hlavu, ale Bubrák ho nechá napokoji

(reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 13:05 | Nahoru | #28

FiZzeR>Koupit ZX10R. Pak nebude měnit každý tři měsíce vinutí, jenom hlavu, ale Bubrák ho nechá napokoji



Já jsem psal, ať nemusí dělat Bubrakovi radost!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 13:09 | Nahoru | #29

Danielos>Ale myslíš, že jen tak, 3 měsíce po tom, co byl vyměněn? Ta samá závada najednou?



ty konektory obvykle stoji za dve veci.. to ze je pripecenej konektor muze udelat jen teplo, v pripade dobreho spoje tam pri te plose vodice bude na upeceni konektoru potreba desitky amper... kdyz je tam blbej kontakt tak to hori i pri standardnich nabijecich proudech..

BTW vymeneny bylo co? konektor na kablech od altiku? i konektor na regleru? pochybuju...

Naposledy editováno 10.09.2010 13:10:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hodnoty na zmereni regulatoru

10.9.2010 v 13:34 | Nahoru | #30

assassin>ty konektory obvykle stoji za dve veci.. to ze je pripecenej konektor muze udelat jen teplo, v pripade dobreho spoje tam pri te plose vodice bude na upeceni konektoru potreba desitky amper... kdyz je tam blbej kontakt tak to hori i pri standardnich nabijecich proudech..

BTW vymeneny bylo co? konektor na kablech od altiku? i konektor na regleru? pochybuju...



To musí se zodpovědět Aluno.

Když mi odešel regulátor(2x po každé na jiné moto) tak vždy byl zapečený konektor od regulátoru. Hlavně vyhřáté spoje do altíku. Když jsem ho vyměnil, tak za chvíli se zase odpálil. Po výměně regulátoru a konektoru už nebyl problém.

Tak je jasné, že se vyhřeje, když tam protéká velký proud. Ale proč tam protéká takový proud, který to vyhřeje za takovou chvíli?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist