Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jsou mé domněnky správné? Vážně nad tím uvažuju ... protože mi nepřišel problém s tím jet (CBF 500) a instruktor dle mých otázek mi nato v podstatě nehrabe ... nemám problém jezdit pomalu ... Prostě "vím na co se cítím" a občas mi řekne ... "už jsme mohli jet" ... ale já si prostě na křižovatce počkám atd ... stejně tak zatáčky v klidu ... Tak ač jsem si říkal 250 že vezmu ... zdá se, že bych raději volil tuhle variantu v případě endura nebo v případě naháče něco podobného/slabšího jako ta CBF 500. On tam ten váhový rozdíl u 250 není tak velký jak jsem koukal, ale co do komfortu, řazení a plynulosti u plynu je značný ...
250 je jak kdybych jel trabantem a když sednu na tu 500 tak se tam krásně řadí, pěkně to jede atd .. prostě jak kdybych sednul do oktávky ...
Nevím jestli si moc nefandím ... protože přeci jen na 50 jedu 50 jen na rovince ... jak vidím zatáčku dám skoro 40, i když neodbočuju a můžu si ukroutit hlavu, jestli mi tam někdo nevletí atd ... tedy jezdím pomalu, připosraně a při tomhle stylu mi přijde, že ta 500 není stroj, co by se nedal řídit a to mi tam navíc dřepí instruktor ... Otázka je, jestli díky němu se mi líp řídí ... že mi zatěžuje zadek u brždění a podobně .... Rozhodně při rozjezdech, jak se mi vrtí si myslím, že sám se rozjedu lépe než s ním ... ale jel jsem jednou bez něj a zatáčelo se mi "hůř" že jsem fakt zabral tělem, abych to naklonil ... Přijde mi, že díky tomu, jak mi tam dřepí mění kvalitně těžiště a motorka se naklání snáze ... ale to jsem jen dojížděl kousek u pumpy a přistavil to k němu ... takže moje zkušenost jízdy v jendom je dosti omezený zážitek ...
Věř tomu, že až pojedeš poprvé sám a na svojí motorce, tak budeš jezdit ještě víc připosraně. A jestli budeš jako já, tak ti to dost dlouho i vydrží (obzvlášť když si tady na fóru semtam přečteš - tak jsem to položil v zatáčce na štěrku v padesátce i s doprovodnýma fotkama odřenin poloviny těla) :)
Co se týče toho zatáčení - tak je to jen o zvyku a motorce. Zkrátka když pak pojedeš sám, tak to bude jiné. Ale ne úplně bych souhlasil, že když jedeš ve dvou, tak se to naklání líp. Ono je to spíš tím, že ti instruktor pomáhá :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak rozdíl mezi CBF500 a všemi 250kami je opravdu značný, a to i váhový - CBF s plnou nádrží a náplněmi má okolo 210kg. Což se může nevyježděnému vymstít - člověk to rozjede, v zatáčce se lekne, přebrzdí to a ustele si. Podle mě když už se rozhodneš pro CBF500, můžeš (jestli se bude líbit) klidně koupit i jakoukoliv jinou cestovní 600 (CBF600, Bandit, cest. enduro...) nebo 750 (CB750, ZR7, Zephyr), protože mezi tím už není až takový rozdíl.
No uvidíš sám...koupit motorku za 80-100k a potom ji někde očesat by mohlo dost zamrzet. Tady je další, komu se to povedlo. Podle mě 250 je jistota.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
K tomu 250 vs 500 je 50kg. Naivně si říkám, že tam mám instruktora, který má ještě 100kg navíc a nemám problém. Sice mi někdy na brzdách nevěří, ale myslím, že by nebyl problém, vždy brzdím extra dopředu, kontroluju zrcátka, aby do mě někdo nevletěl a tak ...
Nesnažím se jezdit "koleno" a nedej bože ještě zato rvát do zatáček, abych byl co nejrychlejší ...
Já původně tu 250 chtěl, ale když vidím, jaká je to s prominutím sračka, co se jízdního projevu týče a hlavně jak imbecilní to má řazení - přesnost ... jak tam skáče neutrál oproti 500 a tak ... tak mi to vychází obrovským výsledkem pro 500 :-//. No, ještě mám čas a budu dál koukat ... kdyby se ta 250 dala sehnat za pár šlupek, ale ta mrcha je taky docela dost drahá co jsem koukal ... ech, samé zápory ... no nic .
Děkuji ...
Zatím vím jen o Biker Crown, kde mi moc helmy na hlavě nesedly :-/ ... pokud pominu ty za 15 000, rukavice taky nic moc ...
Vím ještě o Suzuki myslím na Hájích - ještě jsem tam nebyl a to je asi tak všechno, o čem vím O:)
je to hodně spolehlivý stroj, má nízké proovzní náklady, opravdu pohodlný díky vzpřímenému posezu, nezáludný co s ejízdích vlasntostí týče - umí jet na pohodu i docela svižně když ho budeš víc točit a držet v otáčkách
cestovní enduro má výhodu i v městském provozu díky tomu že líp vidíš přes auta, oproti tohu malému gs je to dvouválec takže na silnici příjemnější
kol s klasickým výpletem se vůbec neboj - aby jsi je musel řešit tak bys musel vzít fakt velký šutr nebo díru ve velké rychlosti a to pak budeš řešit víc než jen kolo, já ani při jízdách v terénu jsem kola nijak řešit nemusel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Fakt je, že japonské 250 jsou nekřesťansky drahé i ojeté, proto bych si já osobně koupil nějakou tu Jawu okolo 20000. Např.:
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441002-350-640.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/442518-350-634.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441937-350-632.html
Díly jsou na to levné, v dobrém stavu jsou i spolehlivé. A na ceně už neztrácí. Ledacos si můžeš opravit sám, něco se tím naučíš a to se nikdy neztratí. Když to nabouráš, tak je to zkušenost skoro zadarmo.
Obchody: BC ve Vrbovce a v Hostivicích, Bike-in v Rudné, Yacomi pod Vrbovkou,....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jen je problém, že moc k dobrému pocitu bezpečí mi nepřispějí obecně příspěvky na Jawu:
- nebrzdí
- furt něco ladit (jsem kluk z paneláku bez garáže ... takže tak na chodník se v tom lehce pohrabat za pěkného počasí :/ ... atd ... )
- v mém reatrdovaném mozku je "problém" vzhled, který se snažím pořešit ;o) (těžký boj)
- komfort delších vyjížděk po okrskách
Tyhle aspekty jsou velmi nepříjemné, ale ta jedna co jsi postnul s kotoučovou, tak už by mohla brzdit více ... bubnovou dopředu opravdu ne. Schválně si najdu, jak to jede, kde je maximálka, co tam je za motory a pokusím se to vzít velice seriózně .
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Je to jedna z mála motorek, který Ti umožní postupně s ní vyrůst a posunout se dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Co se tyce obleceni tak dvacet papiru je trochu moc ja mam vybavu textil a vysla me cestovni bunda 2500,- kalhoty 2000,- boty 2000,- prilba 2500,- rukavice kuze letni 600,- a letni bunda 2000,- a vse je fungl nove a nepromokave. Takze sumasumarum 12000,- . Ale nez si neco koupis projed se v civilu a pochopis co potrebujes za obleceni. Kupuj to postupne zacni motorkou a prilbou a pak ostatni. Tak jsem postupoval ja. Jinak at se dari ve vyberu.
Mně jde tady o jednu věc - 125 bude asi šílena "jebka" co se komfortu a řazení týče ... to se nebudeme dohadovat, stejně jako u aut ... Na 250 už se bude řadit lépe a když vidím, jak se mi jelo na 500 oproti 250, nechci ani vědět, jaké je to na 125. Co se bezpečnosti týká - neříkám ani ťuk , vím že je to lepší mít něco co nejede ...
Ale, začínal jsem s docela slabým autem - 1,4 benzín asi 70/80 koníků, už nevím. Byla to 307 combi. Jet se v tom dalo, ale když byl problém a chtělo to zrychlit ... byl to docela boj, hlavně rychlosti 70+ a mockrát to bylo o hubu, že se mi nepříjemně lepili na prdel. Teď jezdím opět 307 combi, ale je tam diesel, 90/100 kW myslím. Docela to s tím mává, mám možnost i sportovního módu a když ho tam píchnu, tak je zrychlení docela fešné pro normální potřeby z připojovacího pruhu. Prostě auto plynule zrychluje do rychlostí 150 bez problému. Tomu říkám bezpečná rezerva. Ale i když vím, že můžu jezdit jako prase, stejně i s tímhle autem jedu 30 tam kde je značka ... jezdím tam tak i večer, kdy tam není ani noha, ani policajti a i když spěchám - prostě holt jsem pozdě vyjel, pozdě dojedu ... NIKDY opakuju NIKDY jsem nenaháněl čas RYCHLOU JÍZDOU a ani to dělat nebudu. To si člověk koleduje. Tak to jen abys věděl, jak zhruba funguju.
U motorky mám trošku strach s tím výkonem, abych tam měl rezervní výkon pro případ nouze, který, jako u toho auta používám nevím .. v 2-5%, ale když je potřeba, je to tam.
U 125 se bojím, že to bude nějaká strašlivá neposedná jebka, to už raději tu 250 ... skoro to samé, ale trošku lepší, komfort se vsadím několikrát. Ale právě k vůli té úvaze jsem uvažoval o 500 no ... nebo respektive ne doslovně 500, něco co má pod 40 kW ... Jako vzít za plyn na doraz se mi omylem nepodařilo nikdy, takže myslím, že to můžu být klidný a úmyslně - těžko. Ani v autě, i když byla možnost jsem si rychlejší jízdu zkusil až někdy po 4 letech na volném úseku letiště a jel jsem tam pouze 180 ;) ... pak už jsem si nebyl jistý, že to bude oka ... takže já jsem opravdu řidič připosránek . Mnohem více si užívám, když jedu někde kolem 90 a je tam hezká krajina :). Ale stejně jako u aut, i u motorek dojdu k tomu samému, že si prostě koupím něco - silnějšího, aby tam byla asi tak 30-40% rezerva výkonu, kterou v podstatě nevyužiju . Časem ... to neříkám, že do toho skočím hned . Jezdím na kole po lese a mohl bych jezdit klidně sjezd s tím kolem a je tam i dráha ... v životě jsem to nezkusil, protože vím, jak fatální to může být a jezdím normálně ... 5 z 8 kamarádů to samozřejmě zkusilo a 3 si namlátili ... jak jinak . Nevím, jsem opatrný, u mě spíš půjde o nějakou neúmyslnou nehodu (snad se mi povede tomu vyhnout...), ale ne, že bych to někde prášil po cestě .
Nicméně, abych se vrátil k tématu - to co píšeš si tak nějak uvědomuju a balancuju s tím stále na pomyslných vahách :( ...
K oblečení ... hele, pokud to máš ze slevy, O.K. , pokud ne - netuším, jaká to je kvalita, ale když jsem koukal na cenovky ... docela se to protáhne. Třeba helmu termoplast NE - sklo/uhlík nebo z čeho to je jsou bezpečnější - ale dražší (dle většiny lidí, co radili a co jsem četl). Pro pocit většího bezpečí koupím holt tu co má šanci více vydržet. A stejně tak oblečení. Možná neúměrný poměr cena/výkon, ale raději lepší, než mít něco „horšího“ nebo méně bezpečného a pak být dobitej … a vyčítat si, že jsem „šetřil“. Úvahy potom o tom, že kdybych měl možná tu dražší výbavu, že to třeba takhle nemuselo dopadnout řešit nechci . Nekupuju ochranné prvky úměrně ceně moto, kupuju ty nejlepší, které si mohu dovolit – i kdybych jezdil na skůtru nebo na litrové motorce, pojedu v tom samém …
Na motorku nesednu stylem, že se projedu a budu dokupovat. Nejdřív nakoupím celou výbavu a teprve pak se na ní svezu. Pokud mi to nebude vyhovovat, prodám to se slevou ... Není to ekonomické, ale prostě ze zásady na to bez toho nesednu. Už teď si říkám, jaký jsem idiot, že s instruktorem jezdím bez hadrů jen tak nalehko :-/. Jsme sice jen na 50 většinou, kde já osobně jezdím 40-45 km/h :D, ale i tak jsem prostě KRETÉN, to si musím přiznat :/ ... Mám sice nějaké chrániče kolen, loktů a "zad" ... ale nic moc ... jinak džíny, mikina a tak :( ...
Takže oblečení mě prostě přijde na hodně peněz ... jak jsou ty látky, ze kterých je textil - bývají 500-600 nejčastěji ... tak já chci co nejvyšší číslo 600 minimum, nejlépe 1000 a to už je hodně mastné, ale zase to mnohem více vydrží. Nechci pokoušet osud, ale hrál jsem kdysi rekreačně hokej na in-linech. Jako jedinej jsem byl nabalenej v chráničích, ale taky jako jediný jsem v 90% spadnul, zvednul se a jediné co se stalo byly poškrábané chrániče, ostatní měli podřený ruce a nohy ... Takže ano, s ochrannými prvky to přeháním, ale občas se to pak vyplatí . Stejně jako na moto budu dřepět ve žluté vestičce a tak …
Neber to tak, že si tvého příspěvku nevážím, to si piš že ano, jen reaguji a reprodukuju to co můj mozek vychrlil ;-).
Takže klidně do mě a povídej dál ;-).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Vím, že na moto se první dva roky budu posouvat někam sytelm 50-90 km/h, ale i tak volím raději to lepší moto, co dobrzdí lépe tad. No hlušnost mě teda dere neskutečně, nechci z toho být "vydrnčený" a ještě na půl ohluchlý :/ .. (ber s rezervou, není míněno doslovně). Chtělo by se to na tom projet, abych věděl, jako té je, než bych se tomuhle upsal .. to je jasné.
Ale právě ty opravy jsou u mě k ničemu - já to musím dát do servisu, kde mi to opraví oni. Nemám nic, čemu by se dalo říkat aspoň trošku garáž :/ .. takže já si maximálně vyměním bowden, dotáhnu kolo, a podobné věci, ale nic, co je na delší dobu a i tak budu muset jet za přítelkyní, která má aspoń betonovej plácek za plotem, který je občas volný ... a stejně není jejich, je tam více starších obytných pidi paneláčků, co to mají společné - takže už jednou mě tam bába vyhazovala, když jsem tam zaparkoval a to věděla, že jsem "místní", protože jinde nebylo místo a tam to bylo celé volné ... Proto nechci vyloženě stroj, ve kterém se musím extra hrabat ... nemám nato možnosti ... chci něco spolehlivého, nenáročného na ůdržbu, protože se vším polezu v podstatě do servisu.
Je mi jasné, že na začátek vezmu moto, co se mi nelíbí - jde o ježdění, né o vzhled , proto jsem to zcela nezavrhnul a uvažuju nad tím .. ale chtělo by to sehnat osobní zkušenost někde .. . V okolí ji bohužel nikdo nevede mám pocit :( ... zkusím pohledat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Nicméně jako je to moc pěkná motorka a možná by se mi v budoucnu docela dost líbila ...
Breakpain>Michal_999> Mno, 95 koníků ... tam už bude citlivost na plyn někde jinde, já tí nevím, to bych si koledoval ... Nato nemám odvahu ... to říkám rovnou ... :).
Nicméně jako je to moc pěkná motorka a možná by se mi v budoucnu docela dost líbila ...
No zvaž to sám. Myslím, že by to byla rozumná volba. Navíc znám několik obdobných případů, kdy se v relativně již rozumném věku začínalo a výběr Fazera se ukázal jako více než vhodný. Motorka je to nezáludná a bude jezdit přesně tak jak budeš chtít. Navíc je zde možnost 25 kw, když už. Rozhodně nejsem zastánce "v 18-ti R1 pyčo voe", právě naopak. V Tvém případě si ale myslím, že cokoliv pod 500 by byla krátkodobá záležitost.
A co se tyce hader na prilbe nesetri to je zaklad ale ja jinak mam hadry od Nerve a MBW a ti jsou uz dlouho na trhu. Pamatuj ze kvalita neni jen o cene.Ale o provedeni vyrobku.
A pokud vnitrne citis ze te tahne Cest.enduro tak jdi do nej a nahace nech bejt.
Stastnej vyber
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak na normální silnici (převážně) ... myslíte, že tohle je nepohodlné abych používal? Líbí se mi "full armour protection" :).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Co radsi tohle? Je to ale trochu drazsi :(
Pokud se o kuzi staras, tak ji dest nemuze ublizit - je to jako jakakoliv jina kozena bunda
Nevím, kožené věci nenosím ... takže nemám ponětí, jak to snáší déěť atd ... u textilu to je easy ... zmokne, uschne ... :)
Hele, ono to na ten motokros asi je ... řekněme že chci padat měkce .. asi to přeháním , ale nabalím se do čehokoliv, v čem se dá jezdit, pokud to zvýší bezpečí ... Na motorce jsem nikdy nespadnul, protože jsem na ní nejezdil ... takže prostě fantazíruju , já vím ... Na kole jsem se ale napadal dost a mít chrániče, tak jsem si ušetřil plno problémů ... tak nechci opakovat stejné chyby ... Né že bych plánoval rozbít si šišku ... ale může se stát no ...
No a dívál jsem se na boty na cesťáky ... moc se mi extra nelíbí, ale jsou za dobré peníze ...
potom tu jsou klasické na off road
no a poslední jsou klasika silniční
Tak nějak chápu, že nejvhodnější jsou ty cesťáky, ale nějak extra vzhledově mne nepřitahují. Nicméně co mne zajímá, když se to srovná po stránce bezpečnosti jsou na tom všechyn stejně? Vím, že na silničních jsou slidery na boku - neplánuju jezdit "kolínko", neplánuju jezdit 200 km/h ... prvních pár let budu jezdit pokud možno mimo dálnice a poté přijdu na to, jaký styl mi skutečně sedí ...
Upřímně nejvíce se mi líbí ty na off road, ale nevím jak jsou na tom po stránce bezpečnosti na silnici, když se vymelu :( ...
Chápu hlavní rozdíly - že ty off roady jsou dělané tak, aby těsnily = bude v nich horko ale asi budou hodně pohodlné, silniční jsou dělané nato, že při náklonu je občas člověk vezme trošku o zem = slidery a jsou asi více uzpůsobeny větším rychlostem, ale méně pohodlné. Cesťáky, něco mezi - nic moc vzhled, ale kompromis, nicméně jak jsou na tom co se týče bezpečnosti, přijdou mi nejméně bytelné, pevné ...
Primárně chci, aby to chránilo nohu a hlavně kotník, pokud se převrátím třeba na místě a motorka mě zaplácne nohu ... jako bonus bych rád pohodlí ...
Díky za nějakou stručnou osvětu ...
Naposledy editováno 05.09.2010 11:24:24
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
v zimě jsem řešil stejný problém a nakonec jsem koupil GPZ500S a zatím spokojenost. Spodek to má dostatečně mrtvý na to,abych si nemusel tolik dávat pozor na zápěstí a nad 5-6000ot. už to jede velmi slušně. Pokud budeš jezdit sám, tak ti asi bude výkonově úplně stačit, ve dvou je to už trochu horší, chce to víc řadit a tak, zkrátka netáhne to v 60 na šestku Koupil jsem ji hlavně proto, že se mi na ní nejlíp sedí - na té Hondici člověk seděl jak pytel, GPZ má trochu "sportovnější" posaz. Je to taky hodně lehká motorka, což oceníš v případě, že nějakou zatáčku přepískneš, nebo se budeš učit klopit.
Pokud máš zbytečných 40tis., tak na www.free-moto.cz mají jednu ve vynikajícím stavu, bohuže loni stála skoro 50, tak jsem ji nevzal.
Oblečení jsem sháněl po zminích výprodejích - koženou bundu od 4SR na Aukru (likvidace obchodu, ale občas tam prodávají i lidi, co s motorkařením končí apod.), kalhoty ve kšeftu taky od 4SR + rukavice + nasouvací páteřák do bundy, boty ve slevě od diadory něco takového jak máš výše ty cesťáky. Helmu jsem bral u Lazeru v zimním výprodeji na prodejně v Brně - mrkni na stránky, nebo se tam mívají tam hodně výrazné slevy. Celkem mě takhle oblečení přišlo na něco asi 13tis. a to jsem bral výrobky ze středu cenového spektra zmíněných výrobců.
Jinak ty cesťáky nejsou špatné - zatím jsem v nich nepadal, tak neporadím, co se týká ochrany, akorát si člověk musí dávat pozor v zatáčkách, aby neolízal podrážky (stačí nepozornost, nemusíš hned dávat kolínko), když to nemá slidery. Zase se v tom ale i docela solidně chodí, takže když jedeš na výlet a stavuješ se třeba na zámku nebo musíš ujít 2 km pěšky, tak člověk nechodí jak robot. Záleží co preferuješ, pokud budeš jenom jezdit a nekochat se výlety mimo silnici, tak bych bral "více specializované" botky.
EDIT: myslím, že silniční botky na tom budou co do ochrany určitě líp než cesťáky, v terénu by s cesťákama mohl být zase problém např. při styku s povrchem mimo cestu (opřeš se v zatáčce o nohu a podjede ti)
Naposledy editováno 06.09.2010 11:18:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Ano klouzat to asi bude ... boty do terénu mají úplně jidnou podrážku, to jsem viděl. Já právě jezdím "cvakačky" na horákovy a když jsem vybíral boty, bral jsem do terénu. Nejezdím utlra rychle a pořád je ta boty vystužená atd . Ale tady je to něco jiného ...
Nicméně otázka na ty boty ... máš kalhoty asi uvnitř, když máš kožené ... Jde mi o to, jak se to řeší, pokud mám nohavice přez botu ... není potřeba do těch bot pak podkolenka, aby to člověku nerozdrápalo nějak nohu ... Klasické boty jsem si vzal bez ponožek jen jednou, pak byly puchýře odřené kotníky ... a to mi stačilo ... tak mě jen napadlo, jak se to řeší .. (otázka na kohokoliv).
EDIT: podkolenka nenosím do bot v létě beru "funkční" fusekle, v zimě dvoje "funkční" fusekle
Naposledy editováno 06.09.2010 15:03:53
jinak BOTKY JEDINE GORE-TEX.... ale na to přijdeš , pokud budeš cestovat
Naposledy editováno 06.09.2010 17:02:47
Enduro boty - už jen to obouvání...přezky. Jednou jsem je měl na noze a nedalo se v nich ani jít. Jo a nohavice taky zásadně přes boty...).