globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Správné podřazování
 
21.8.2010 v 10:40
Situace: Rozjetá motorka z rovinky, blíží se hodně zavřená zatáčka (dle situace) je třeba důrazně brzdit a šoupnout tak o dva kvalty dolů. Když jdu rychle dolů, je nutný meziplyn, který už ovšem nestihnu dát protože musím brzdit. (slyšel jsem, že to někteří dělaj tak, že i během brždění přední jsou schopni otočit plynem, ale to je asi nad mé síly, nebo mám malou ruku, nebo to prostě takhle nedám) Výsledek situace? Zatáčku jsem projel se spojkou, jelikož jsem to vyhodnotil jako to lepší (i když dost špatné) řešení situace.


Zjednodušeně: nejsem schopný zároveň brzdit, a házet kvalty dolů s meziplynem

Řešení?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Správné podřazování

21.8.2010 v 10:44 | Nahoru | #1
Naučit se to... Základem je mít dobře nastavenou vzdálenost páčky od řidítka a ovládat brzdu dvěma prstama, zatímco zbytkem pazoury vrkáš plynem. Není to nic těžkýho, je to jen o cviku.

Správné podřazování

21.8.2010 v 10:45 | Nahoru | #2
trenovat jde to. nebo prostě bez maziplynu. na okruhu na to taky neni pořád čas

Edit: myšleno přírodní okruhy.

Naposledy editováno 21.08.2010 10:46:35

Správné podřazování

21.8.2010 v 10:48 | Nahoru | #3
To se prostě naučit musíš !

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 10:50 | Nahoru | #4
já jsem to takhle zkoušel i za normální "nestresové" situace na rovné cestě....a stejně s tím mám problém, plynem otočím, ale ne tolik aby to jemně podřadilo. a dvěma prsty brzdím

Správné podřazování

21.8.2010 v 10:54 | Nahoru | #5
tak jedině koupit něakou elektroniku tušim že u staré kawy z MotoGP stačilo jen mačkat spojku a meziplyny to hazelo samo. jak to maj dneska? čert ví

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 10:56 | Nahoru | #6
Fakes> A proč musíš řadit s meziplynem?

Správné podřazování

21.8.2010 v 10:58 | Nahoru | #7
Hummer: Nadplyn a podplyn je totiž zlo .
Nebo si kup vyfikundaci z Louise - gasgriffhilfe, tam můžeš cpát meziplyny dlaní a prstama se škrabat na bradě (skoro)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 11:06 | Nahoru | #8
Hummer> neboť by se mi bloklo kolo a pěkně by to se mnou zamávalo... popřípadě by to udělalo jebu

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 11:28 | Nahoru | #9
Fakes> Antihopingová spojka

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 11:28 | Nahoru | #10
Fakes> Jedu rychle , Jdu na přední brzdu, máčknu spojku sklepnu o 2-4 kvalty dolu dle poloměru otáčky a pak pozvolna pouštím spojku a tím supluju zadní brzdu, kterou stejně nepoužívám. Když cítím, že kolo už brzdí tak spojku pouštím, tak akorád jdu do náklonu a uvolňuju přední brzdu, (brzdím i na začátku náklonu a pokud trafím rychlost tak od půlky otáčky už zase pomalu přidávám). Vše tak nějak časově slazeno, nic necuká, nemlátí. Nevím, ale mě to tak funguje.

Správné podřazování

21.8.2010 v 11:31 | Nahoru | #11
Ty musiš být kopyto!

2 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 11:33 | Nahoru | #12
Já doporučuju trénovat nanečisto

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 11:36 | Nahoru | #13

seikos>Já doporučuju trénovat nanečisto



Tak takhle trénuje pády Bubrak

Správné podřazování

21.8.2010 v 12:03 | Nahoru | #14
neni problem při duraznem brzděni vrknout plynem...zaklad je brzděni jednim, nebo dvěma prsty, vzdalenost pačky(jak psal fizZ)..a cvik

1 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 12:18 | Nahoru | #15
Jaj tohle jsem resil asi kdyz jsem mel najeto 300km. Bylo mne divny kdyz jsem videl motorku pred zatackou brzdit a najedou podrazovat

Spravny postup:
1. Gas off.
2. Brakes on.
3. Bike slows and revs come down rapidly.
4. Clutch in. Maintain consistent brake-lever pressure.
5. Blip the gas quickly on and off, usually no more than a quarter-turn. Maintain consistent brake-lever pressure.
6. During the blip, make the gear change positively and quickly. Maintain consistent brake-lever pressure.
7. Clutch out. Maintain or modulate brake-lever pressure until desired turn-entry speed is achieved.
8. Release brakes smoothly.
Viz zde

Naposledy editováno 21.08.2010 12:36:09

2 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 12:35 | Nahoru | #16
Kopyto? proč bych měl být kopyto? jezdím na motorce druhou sezónu, pokroky jsou znát hodně, nemám problém podřadit do zatáčky v 9 případech z 10 , ale občas se prostě stane, že to přestřelim, a potřebuju hlavně brzdit.

Mám malou ruku, možná to je i tim. Ale jestli to zvládaj i baby, tak to tím nebude:))

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 12:38 | Nahoru | #17
SVSkritek> jo, takhle všechno dělám, asi se to fakt budu nějak? muset naučit dělat zároveň.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 12:38 | Nahoru | #18

Fakes> Mám malou ruku, možná to je i tim. Ale jestli to zvládaj i baby, tak to tím nebude:))



Hele ja mam rukavici cislo 7 tak se nevymlouvej . Dej si bliz packu. A musis to secvicit naraz. Nejtesi je udrzet ten konstatni stisk packy. Pri brnkani plynem.

Naposledy editováno 21.08.2010 13:12:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:03 | Nahoru | #19

Hummer>Fakes> Jedu rychle , Jdu na přední brzdu, máčknu spojku sklepnu o 2-4 kvalty dolu dle poloměru otáčky a pak pozvolna pouštím spojku a tím supluju zadní brzdu, kterou stejně nepoužívám. Když cítím, že kolo už brzdí tak spojku pouštím, tak akorád jdu do náklonu a uvolňuju přední brzdu, (brzdím i na začátku náklonu a pokud trafím rychlost tak od půlky otáčky už zase pomalu přidávám). Vše tak nějak časově slazeno, nic necuká, nemlátí. Nevím, ale mě to tak funguje.



U mě vše stejně , meziplyn používám málo, třeba když jdou nějaké kočky vedle po chodníku . Stejně nepociťuju žádný rozdíl, jestli vrknu, nebo ne, jen zvukový efekt. Záleží samozřejmě na typu motorky, u toho mého "skútru" je to fuk

Správné podřazování

21.8.2010 v 13:14 | Nahoru | #20
To se naučíš. Ale myslím, že psaním tady na fóru se to určitě nenaučíš a ani Ti to asi nikdo moc dobře nevysvětlí. Spíš trenuj, když to chceš umět. A nebo podřazuj v těchto situacích bez mezi plynu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:18 | Nahoru | #21

Hummer>Fakes> Jedu rychle , Jdu na přední brzdu, máčknu spojku sklepnu o 2-4 kvalty dolu dle poloměru otáčky a pak pozvolna pouštím spojku a tím supluju zadní brzdu, kterou stejně nepoužívám.



Ano to je samozrejme spatne. Podrazuje se vzdy jen o 1 rychlost. Na 4 valci to tolik nevadi jako na 2V ale i tak to je spatne. Asi nejezdite moc velkou pilu. Kdyz jedete rychle tak nemas cas si hrat s nejakym pozvolnym poustenim spojky a sledovat jak moc tim brzdis kolo. Nehlede na to ze ta spojka se opotrebovava rychleji a je to vic nebezpecne.

Naposledy editováno 21.08.2010 13:19:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:19 | Nahoru | #22

Ladis1>U mě vše stejně , meziplyn používám málo, třeba když jdou nějaké kočky vedle po chodníku . Stejně nepociťuju žádný rozdíl, jestli vrknu, nebo ne, jen zvukový efekt. Záleží samozřejmě na typu motorky, u toho mého "skútru" je to fuk


Zkus vrknout víc.

Správné podřazování

21.8.2010 v 13:20 | Nahoru | #23
jak pisou trenuj-taky zalezi jake prsty pouzivas k cemu- vim ze jsou kluci co vrkaji plynem palcem ukazovakem a prostrednickem , malik a prsteník použijou k brždění no a pak jsou kluci, co brzdí ukazovák prostředník, a plynem zavrkají palcem, prsteníčkem a malíkem- třeba jen požíváš prsty jinak zkoušej uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:24 | Nahoru | #24

Hummer>Zkus vrknout víc.



myslíš jako po omezovač jo ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:35 | Nahoru | #25

Hummer>Fakes> A proč musíš řadit s meziplynem?

Zkus to na okruhu na dvouvalci bez meziplynu a uvidis proc.

Správné podřazování

21.8.2010 v 13:40 | Nahoru | #26
tyo...to by mě fakt nenapadlo, že na psáním na fóru se to nenaučim:) ptám se na tipy a triky, zejména lidí co třeba řešili stejný problém, a už ho vyřešili. Kámoš říká, že to může být mou ohlou brzdovou páčkou ,mi sice by očko moc ohlá nepřijde, ale je fakt že vliv na držení to mít může.

5 reakcí na tento příspěvek Správné podřazování

21.8.2010 v 13:44 | Nahoru | #27
Odhadem 50% mých zatáček jezdím se zmáčknutou spojkou. To je špatně? Jde mi to totiž mnohem líp a zatím jsem neměla problém, že by mi hrozil pád nebo tak něco.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 13:46 | Nahoru | #28

erpětka>Odhadem 50% mých zatáček jezdím se zmáčknutou spojkou. To je špatně? Jde mi to totiž mnohem líp a zatím jsem neměla problém, že by mi hrozil pád nebo tak něco.



Tak to je moc, ja jdu radsi pryc...

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:18 | Nahoru | #29
erpětka> Zkus to nekdy s kvaltem a mirne pri tom projizdeni zatacky pridavat. Ale opravdu jen mirne. Pujde to jeste lip.

(reakce na) Správné podřazování

21.8.2010 v 14:27 | Nahoru | #30

erpětka>Odhadem 50% mých zatáček jezdím se zmáčknutou spojkou. To je špatně? Jde mi to totiž mnohem líp a zatím jsem neměla problém, že by mi hrozil pád nebo tak něco.



až se ti uprostřed zatáčky vysmekne spojková páčka, tak se to rychle odnaučíš
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist