Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Co se týká autoškoly - jak jsem psal, naučí nás prd, ale souhlasím co bychom chtěli za ten krátký čas. KAždopádně rozjet se , a zastavit snad ano a k tomu patří i "necukat plynem" (jo jasně - začátečník, ,,,, )ja to nikdy neudělal, mnohem víc jsem si obstaral problemu s s podřazením kdy mi motor brzdenim dostal do smyku zadni kolo ale ani to nebyla kdo vi jaka traga)
Jizdy jsem delal na Diversion 600 , prvni motka byla TDM 850 (77hp) a papiry jsem si delal po 15letech od posleni jizdy na Jawce 350 a to jsem vic najezdil na fichtlu nez na ni. od te doby sednu na vše co se ke mně dostane a't už jsou to sportovni auta nebo jakakoli motorka...ale do te doby skoro panic. asi tak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jinak ano, samo ze se na lehke motce bude lepe ucit ...otazka je kdy uz mu nebude stacit. Jinak lehoucke jsou i sestky - byť se to nezdá. GSX 600 i když s 59kW to je možná dál, endurko V-Strom 650 vypadá mohutně ale taky je to "skorokolo".
Kdyby mel na to aby kupoval a prodaval po par mesicich, tak ano - ale dle meho se to da zvladnou a nebude to zas takova krize. Mala motka je na muj vkus příliš krátkodobá investice.
Ještě k váze , snad se shodneme na tom, že váha se projeví především při manipulaci a velmi pomalé jízdě. (samo že při krizovce a ovládnutí vzpírající se hmoty) ale víc než váha jde o to kde ta váha je, tj kde to má těžiště.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Pak jsem koupil komplet výbavu od Bering-a (mají páteřák integrovaný v bundě), kyblík od Airoha a koupil jsem jetého malého Bandita(650S). Sice mi radili nejdříve nějakou malorážku, ale nechtěl jsem koupit něco na rok a pak to se ztrátou prodat a kupovat další. Že už nejsem mladý střelec, tak ze začátku s využitím mozku a respektu bez problému, teď už s tím lítám 3-tím rokem a využívám více možností mašiny. Všechno mám jak od začátku, akorát teď jsem koupil jiný kýbel, protože původně jsem koupil velký.
Takže přístup máš OK, přeji hodně štěstí a bezpečných km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Ta váha se snad taky projeví, když potřebuješ hodně rychle zastavit, ne? Nebo když jedeš do zatáčky o něco rychleji než je zrovna žádoucí - slabou lehkou nějak zbrzdíš a naklopíš, s těžkou se projedeš v lepším případě po poli. To se mi zdá pro začátečníka důležitější než váha při manipulaci.
Jo a jezdím na těch "skorokolech" , nejsilnější 56kw, ale na pohodový projetí mi stačí i Jawa s 9kw.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Brouk_Pytlík>FishX3> Ta váha se snad taky projeví, když potřebuješ hodně rychle zastavit, ne? Nebo když jedeš do zatáčky o něco rychleji než je zrovna žádoucí - slabou lehkou nějak zbrzdíš a naklopíš, s těžkou se projedeš v lepším případě po poli. To se mi zdá pro začátečníka důležitější než váha při manipulaci.
Jo a jezdím na těch "skorokolech" , nejsilnější 56kw, ale na pohodový projetí mi stačí i Jawa s 9kw.
samo se váha projeví při brzdění v zatáčce , (asi jsi si nečetl co jsem psal v závorce), ano pokud bude rozdíl 50kg projeví se váha při bzdění ....jenže zminena ER5 vs GSX je rozdil 19kg což zas tak brutalně nepoznáš. a o te zatačce je to prostě tak - jedeš jako piča, skončíš jako piča .... javku bych sem snad ani netaha, bojim se že kdybych jel já a za mnou javka , tak pokud pujdu na brzdy v jakekoli rychlosti, mam ji na zadech...a tak je to i sbrzdami u jinych moto, spíš než váhu bych řešil jaký to ty brzdy má. Protože těch 20kg neni traga.
Už to je debata o ničem, snad jen že holt jsi ten spokojený, já a mí blízcí nejsme žádní střelci , ale vyvíjíme se. Trochu nechápu zvé obavy zveřejnit jak jsi starý a na čem jezdíš - pravdou je že ti to může tvá tvrzení podpořit a nebo naopak oslabit....ale to ať si každý převbere jak je mu libo. měj se
...no dobra, jde to i bez bagaze a bez spojky (ne v kilu) :)
to je ono
....... a to to ma 98hp
Samo jak se dostanes nad tech 10k rpm tak uz to jede....ani jsem netusil ze to ma skoro 100hp, to je na zacatek asi az moc :(
Naposledy editováno 05.08.2010 21:58:08
Já vám nevím ... začínám opět tíhnout k tomu, že skočím na nějaké prdítko, co protočím a pak půjde do světa ... nějak se teda pocitově necítím usednout na takový stroj ... Přehodnotil jsem, že 125 ee na 250 a čekám, kdy mě instruktor pustí na 500 abych porovnal dojmy s pojmy . Problém je, že minulá hodina - jednou jsem řadil bez spojky ... jsem na ni nějak zapomněl :) ... a pak mi to opakovaně chcíplo v křižovatce - ale to je moje chyba, necítil jsem se nato a poslechl ho, ať jedu ... ne prostě přiště mám svou hlavu, počkám si. A jako bonbónek ... kopec ... no to mě překvapilo .. nějak jsem byl zvyklý na rovinku a kopečky dolů ... takže jsem si trošku couvnul ... spojka a plyn špatně sladěná ... musím tam šoupnout raději zadní brzdu ... Malé pozitivum je, že už s plynem to jde lépe a začal jsem dávat "meziplyn" ... a zlepšilo se řazení díky tomu :) ...
3. hodina za mnou na 250, jestli mi 500 dá poslední hodinu, tak mě jebne, komisaře jebne a já budu v loji :).
Jináč už jsem si nato trošku sáhnul a tak, je to docela obratné to CBF 250, myslím, že to docela odpouští chyby ... nezlobil bych se za ni ...
Zatím asi takhle no :) ... pořád koukám, ale prostě dám hlavně pak na pocit, jak z toho budu mít divný pocit ... ee, lepší vyhodit komínem pár tisíc za slabou, než si pak nebezpečně ustlat na silné ... ...
24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
kdybych mel neco lehciho, pujcil bych .... CB je ale vcelku kus zeleza a docela to i jede :)
vydrz s rozhodnutim po papirech, jeste se x krat zmeni
Naposledy editováno 05.08.2010 23:21:27
No takhle - peníze "nejsou" ... něco je, ale nechce se mi utrati vše - to není můj styl. Proto koukám po ojetině v rozumných mezích. Vím, že ty tzv. malorážky jsou prodělečný podnik, ale zase se mi nezdá, že koupím první moto a vydržím s ním do konce života . Proto nad tím uvažuju stylem koupím "něco" na čem se budu cítit (asi něco slabšího) a tak po 2 letech to protočím do světa . Zatím mi to přijde jako nejrozumnější.
Poté, co jsem viděl Storma už chápu ty hlášky typu "vypadá to jako motorka" ... ano je to kráva velká :D, oproti 250 docela fest , ale mindráky atd co se týče velikosti moto naštěstí nevedu, takže uvidím pocitově s tím řízením. Svézt se pokusím, ale mé možnosti jsou značně omezené ... v současné době znám pár lidí, většina má silné supersporty - to mě vylučuje ... jeden má velkého choppera, to mi taky nic neřekne a jediný ma Bandita ... o kterém ale netuším, jestli by měl to srdce mi to půjčit . Přeci jen, já osobně bych moc neměl nervy nato půjčovat svou moto nějakému zelenáči - auto ... to se prostě zastaví :), moto, to se může převrátit na bok .
Jinak díky za nabídku, ale na CB 1300 bych dobrovolně nesednul ;o), moje nervy by byly krapet mimo ... :), to bych nerozdýchal , leda že by ten druhý za mnou měl řidítka jak v autoškole ;). Zase tak odvážný opravdu nejsem :).
Jinak peněz moc není, a ještě nějakou chvíli nebude ... student, co jde makat si moc peněz bohužel nevyrochá - ale bezpečnost především, takže já se potřebuji nejdříve bezpečně vyjezdit , raději ať prodělám finančně (je to koníček a jak známo, ty ještě nikomu peníze nevydělaly, pouze je finančně ždímou ;o) ). Šetřit na svém zdraví je ta největší blbost ... zdraví se koupit nedá . Já nikam nespěchám, nepotřebuju jet na jaře do Alp (kamarád sebevrah mne zval už teď ... je to od něj milé, ale nemám zkušenosti, to bych se už nemusel vrátit, nene, díky ... autem jsem také 1-2 roky jezdil nejdříve po Praze, než se někam odvážil vysrtčit nos a to jsem autem jezdil každý týden po celý rok ... jen když bylo hodně sněhu, tak ne).
Přeorientoval jsem svou vizi na "příští rok nebude dovolená", respektive bude, ale v podobě koupě ojetiny s vybavením a pravidelným ježděním o víkendu a pak také během "dovolené" = dny volna, kterou dostanu v práci ... Jezdit do práce na moto není možné, není tam kde parkovat, pokuty inkasovat nechci a v areálu je to jen pro ředitele a podobné osazenstvo . Takže jízda pro zábavu po pracovní době ;-).
Podle situace si svou "vizi" budu upravovat v průběhu roku, hlavně co se výběru moto týče, návrhy tu padly ;-), tak mám aspoň dobrý základ, co se výběru týče :).
Děkuji tímto všem za jejich rady, ač se tu někdo "postrkoval" atd ... je to pro mě cenné info ;-), děkuji :).
Sem tam to tu oživím, když si nebudu vědět rady, abych někoho naštval svým hloupým dotazem ;o).
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Ten můj mi něco slíbil, ale nevím, kdy to dodá :/ ... aby to nebylo na poslední chvíli ... to už je pak k ničemu :( ...
Prosím prosím, smutně koukám, kdo o něčem víte, šup sem s tím, děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Findalf>Breakpain> tady
Jsi zlatý, děkuju :). Tohle jsem teda už možná někde viděl, ale teda nevěřil jsem tomu, že to je jen tohle, to je toho fakt tak málo ? :) ... Tak to je pak na pohodu :).
Díky moc, jsi rychlý jako blesk .