Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Breakpain>No to snad ne, to jako že to upeču??? Šmarja, ještě to tak
Tak nějakej větráček na modernějšim stroji by měl bejt, ale i tak se u motorek počítá spíš s náporovym chlazenim =)
kawapepek>omg.Bueno> jj,mě stačí delší vesnice,nebo nedej bože nějaký město a taky to mám s větrákem...Hold ty koně se nějak uchladit musej...
já když jedu pomalejc a chytnu světla.. to je konečná.. hned to musim otevřít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
K obleceni - nejlepsi pristup maj rozhodne v PSI na Zahradnim meste, minimalne kvuli helme (obleceni je dost drahy) tam zajdi, daj ti vyzkouset a maj toho spoustu skladem. Obleceni jsem od PSI textil bundy presel k textil kompletu od Buse, je pohodlnejsi i kdyz bych rekl ze asi min bezpecnej :) (zkouseno kupovano na Holesovicich maxrpm.cz), na bikerscrown kaslat, kupoval sem tam helmu a pak sem toho litoval (v tom smyslu ze za ty prachy sem mohl mit lepci veci).
Snad sem aspon trochu pomohl :)
hrtak>za me urcite nebrat 125, pritelkyni ktera nikdy moc nejezdila ani autem prestala stacit tak po dvou tydnech, ja naopak na 250 mam pocit, ze bych s ni mohl v klidu odjezdit i dalsi sezonu (pocitam ze vykonove bude srovnatelna s nahacema 500).
Kámoš ma taky ninju 250 a je to stříkanec Má 400 se docela potila
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
taky si vyzkoušej, jak se ti na tom bude sedět a v jakém úhlu náklonu to ještě udržíš. Jak Důležité pro tebe b ude, jak vysoko má motorka těžiště.
Dále nedoporučuji nějaký jednobuch, raději 4válec. Ze zkušenosti můžu říct, že odpustí více chyb....
Dobrá je variabilita nastavení výšky sedla.
Hadry nepodceňuj, pořádný boty, ledviňák určitě. Kůži já nemusím, je mi v tom vedro. Ty bundy jsou dneska dost pevný a mají různý vložky včetně vest,páteřáku. Je to o penězích. Rukavice jsou základ a když nesedí hned od začátku, mám pocit, že mám ruce ve svěráku a cit v prstech je fuč...
Přeji šťastnou volbu.
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jenom k motorce určo naháče a pro chlapa 600 a nějakej jednoduchej bezúdržbovej
ER-5 je taková užovka řekl bych pro holku s vysokým chcaním to samý XJ 600
dobře vypadá CB 500 i GS 500 ,ale nejvíc chlapsky vypadá Bandit,ale bral bych až od roku 2000-vyš buď tohohle nebo toho
Jinak není 6 jako 6 .Fazer nebo hornet dole jsou hodný ,ale jak to otočíš pak to jede a dost
( 74 kW je prostě 100 koní ).
Oproti tomu Bandit a XJ nebo i CBF maj výkon nižší něco kolem 80 koní ,ale je takovej cestovnější míň divokej a takovej tahavější u XJ je to znatelnější díky 8 ventilu .
No vybírej a přeju šťastnou ruku
Naposledy editováno 24.07.2010 09:38:44
Kamarád má skůtr 125 myslím a ten má bundu - přivezl mi ji ukázat - mělo to lokty, předloktí, ramena, záda - ale teda jestli to byl páteřák ... to mi přišlo jak nějaká pěna tvrdší ... to ostatní byly plastové chrániče. Páteřák asi koupím zvlášť ... co jsem koukal, tak vypadají pevně a ten v té bundě ... to bylo tak jen o tom, aby to tolik nebolelo, když sebou jebnu na záda, ale jak moc to vydrží ... ví bůh.
Líbí se mi myšlenka, pokud bych nešel do kůže, ale asi i když do ní zřejmě půjdu, narvat pod to tohle to:
Je to takový pěkný set - dobrá páteř, hrudník vpředu, ramena, lokty, předloktí - drží to na těle pěkně, takže při pádu by to nemělo ulítnout ... Jen nevím, jestli to mohu automaticky brát, že to plní i funkci ledvinového pásu ...
No a samozřejmě si pojistit i krapet nohy ... kolena, holeně a hlavně stehna ze stran ...
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Nehlede na to, ze pomala jizda v kolone znamena pro vzduchac (eventuelne i pro muj vzduch-olej) pomerne rychlou smrt, pro me uvareny vejce Takze slusnost castecne stranou a tradaaa projizdet kolonama :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Hm - vzducháč, vzudcháč+olej ... jsou ještě jiné varianty ... To s tím přehříváním jsem si neuvědomil :( ... mě trošku deptá.
Mno tak když stojí kolona na Nuseláku, kolikrát si přeju mít motorku a tak hezky pomalu si to projet až na světla ;o). Ale zatím, když vidím motorku, tak s ní nikdo moc nezávodil nebo na ni netlačil ... ale to jen občas kouknu, neregistruju vše.
Naposledy editováno 24.07.2010 10:30:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Prim>Jen jeste musim souhlasit s klukama, jak uz tu padlo ohledne te rychlejsi jizdy Taky jsem ze zacatku jezdil predpisove, ale okoli Te zacne ohrozovat... lidi maji proste motorky spojene s rychlosti, takze kdyz nekoho brzdis predpisovou jizdou, nejak mu to docela casto v hlave zacne srotovat a vzteka se, co ze ho najednou jeden z tech zavodniku brzdi... tak co by mi to nenatrel, ze aaaano... Takze z toho nakonec kouka nebezpecne predjizdeni, vytlacovani z pruhu, kazdej blbecek chce zavodit na svetlech. Nechci si stezovat, nemam s tim problem, proste se nejak zaridim, aby me to neotravovalo... coz znamena, ze se v provozu pohybuju rychleji, kdyz nekdo otravuje a nemam moznost ho pred sebe pustit, proste za to zatahnu a je klid.
Nehlede na to, ze pomala jizda v kolone znamena pro vzduchac (eventuelne i pro muj vzduch-olej) pomerne rychlou smrt, pro me uvareny vejce Takze slusnost castecne stranou a tradaaa projizdet kolonama :)
N o tom vzduch-olej(SACS system) v kolonách bych pochyboval že ho zničíš (Vyzkoušeno na Banditu)
O vejcích to taky pochybuju , buď jseš cíťa nebo jsi nejel na jiné motorce taková FZ6 když se nahřeje i rám tak to jsou pojízdný kamínka a výfuk pod prdelkou to je taky balada na vytváření smečky vlků
Ina je pohodová motorka takže pro mě by to byla pohodička pro tebe asi utrpení (myslím v koloně)
Breakpain>Prim> Hele, jezdím bezpečně, "předpisově", ale hlavně bezpečně - je-li potřeba brzdím, je li tam vůl, ujedu mu . Tohle znám a samozřejmě když se někdo jeví jako problémovej, buď ho nechám ujet a když to nejde tak mu někam zmizím . Rozhodně to není, že jedu immer 50 a za mnou se na mě lepí nějaké pako - to se snažím samozřejmě bezpečně vyřešit ... i za cenu vyšší rychlosti ... ale bylo míněno tak, že se neproháním sám od sebe rychlostí, která není povolena. To že musím jet rychleji je světlý případ ... 90% jízdy se vyřeší tím, že prostě uhnu do pomalejšího pruhu :) ...
Hm - vzducháč, vzudcháč+olej ... jsou ještě jiné varianty ... To s tím přehříváním jsem si neuvědomil :( ... mě trošku deptá.
Mno tak když stojí kolona na Nuseláku, kolikrát si přeju mít motorku a tak hezky pomalu si to projet až na světla ;o). Ale zatím, když vidím motorku, tak s ní nikdo moc nezávodil nebo na ni netlačil ... ale to jen občas kouknu, neregistruju vše.
Uvidíš že předpisově na motorce budeš jezdit jen na začátku. To mi věř A můžeš být s jakékoliv slušné rodiny Navíc jak tady píšou, lidi jsou hloupí a jak vidí že motorka jede v obci 50-60 tak čumí coje? a začnou si vyskakovat...Takže mini závody, světla apod no uvidíš sám je to džungle
Kakac>N o tom vzduch-olej(SACS system) v kolonách bych pochyboval že ho zničíš (Vyzkoušeno na Banditu)
O vejcích to taky pochybuju , buď jseš cíťa nebo jsi nejel na jiné motorce taková FZ6 když se nahřeje i rám tak to jsou pojízdný kamínka a výfuk pod prdelkou to je taky balada na vytváření smečky vlků
Ina je pohodová motorka takže pro mě by to byla pohodička pro tebe asi utrpení (myslím v koloně)
Mozna jsem citlivka, nebo muj kousek nechladi tak, jak by mel ;) Ale kdyz byly ty vedra a jel jsem poctive treba 10 minut kolonou, mel jsem takovy vedro na stehna, ze v riflich jsem je nemohl mit primo na moto.
Ale i jestli je to pohodicka, nic to nemeni na tom, ze podstatne prijemnejsi je dat motorce co potrebuje... cerstvej vzduch :o))
Naposledy editováno 24.07.2010 11:13:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Nejucinejsi chlazeni mas asi kapalinove, bohuzel zas znamena udrzbu navic a nekomu se nelibi naporovy chladic na predku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
kawapepek>Kakac> Čéče,máš dobrý hlášky... Holky s vysokým..... mě tady uplně rozštípaly a nakonec mě dorazilo to že nejvíc chlapsky vypadá 6ka Bandit od r.2000..
No z těch uvažovaných typů naháčů určo nebo néé?
CB 500 nebo GS 500 nebo ER-5 nebo XJ 600 nebo Bandit 600 .Tak která vypadá nejvíc dospělejc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Breakpain>Jasně, chápu, že helma musí sedět, ale mě spíš teď zajímalo, jestli i ta hybridní je stejně bezpečná - že si mohu vybrat i podle toho, která se mi bude více líbit ...
No, neviděl ... ale tak tam letí po kačírku a tak :), asi je to docela rozdíl ... Nicméně píši si no ... kůže, kůže, kůže. JInak jsi to myslel tak, že na cestovní enduro se hodí textil nebo kůže - jsem moc nepochopil, mám pocit, že jsi asi myslel textil ? Nevím, ztratil jsem nit ...
A stejně tak textil si správně pochopil na enduro,a co se pádů na okruhu týče,než se kolikrát dostaneš do kačírku tak se pěkně pokloužeš po asfaltu tím spíš v GP ve vysokých rychlostech a to se prostě textil uškvaří třením.