Když nastartuju, tachometr se stále vypíná a znovu a znovu můžu nastavovat obvod kola.
1 reakcí na tento příspěvek Tachomet na kolo na moto
Sigma je jistota, ta mi chodila i na Jawe kde mám neodrušené fajfky i svíčky bez odrušovacího odporu. Pokud nastartuju, v domech v okruhu 100 metrů mají na televizích pruhy přes obraz ale tachometr funguje správně. Koax sice může pomoct, ale zhruba stejnej vliv má pravidelné zkroucení dvoulinky do vrtule - pokud je elektromagnetické pole rovnoměrné, v jedné smyčce indukuje nějaké napětí a v převrácené smyčce opačné, čímž se naindukované rušení odečte. Na stejném principu fungují všechna symetrická vedení v kroucených dvoulinkách - telefony, ethernet, ...
Pokud to přestává ukazovat až od určité rychlosti, přemísti magnet a čidlo blíže středu. Čidlo není indukční, je to jazýčkové relé, pokud přes něj přelétne magnet moc rychle, nestihne sepnout.
Na tachometru se nastavuje buďto obvod kola nebo průměr. Přesnost ovlivňuje i deformace pneumatiky, proto změř ujetou dráhu na otočku kola a přepočti to na průměr.
Zastav motorkou tak aby byl ventilek dole. Udělej u ventilku čáru křídou nebo šutrem na silnici. Seď na motorce, odšťouchej se pro přesnost 5 otáček kola a udělej opět čáru u ventilku. Změř vzdálenost mezi čáramy a vyděl ji 5ti - máš přesný jízdní obvod kola v centimetrech. Teď ten obvod vyděl číslem pí (3,14159) a máš průměr v centimetrech. Teď to ještě vyděl číslem 2,54 a máš ten přesný průměr v palcích. Když to nastavíš do tachometru, tak tí bude ukazovat přesněji než GPS, a to nemluvím o běžných mechanických tachometrech co ukazují v průměru o 10% víc.