Téma: Kroutící moment /větší rozeta
 
9.7.2010 v 10:04
Kolega na GSX 1400 laboruje nad větší rozetou - hodně se toho dá dozvědět zde ovšema ale nemůžu zde najít změnu kroutícího momentu. Umí mi někdo říci - když zvětším pouze zadní rozetu o 2-3 zuby jakou hodnotu bude mít kroutící moment v x otáčkách ?

Díky moc.

Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:17 | Nahoru | #1
no kroutici moment na vystupni hrideli na motoru se na zadni kolo dostane prenasobenej prevodovym pomerem sekundarniho prevodu.. tzn kdyz ti +3 zuby na rozete daji 5procent na prevodovym pomeru tak i kroutici moment bude v kazdym okamziku o 5procent vyssi...

Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:22 | Nahoru | #2
Radove 4,75 % - 7,25 %.

1 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:23 | Nahoru | #3
takže v praxi to znamená že pokud tam má ted při 6800 ot/min moment 126Nm - tak ted tam bude 133 Nm ?

(reakce na) Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:26 | Nahoru | #4

šmudla>takže v praxi to znamená že pokud tam má ted při 6800 ot/min moment 126Nm - tak ted tam bude 133 Nm ?



tenhle moment se udava prepoctenej na motor.. na kliku.. tzn na tom prevodem nic nezmeni... kdyz ma 6800ot, tak ma na klice 126Nm... na jednicku muze mit na kole treba 1000Nm, na dvojku 800Nm, na sestku treba 100Nm(rychlobeh) ... kdyz zmeni prevod tak by na kole na jednicku mel 1050Nm...na dvojku 840Nm atd....

(priklad, cisla sem si vycucal z prstu)

kdyz se to meri na brzde tak si brzda zjisti prevodovej pomer a to co nameri na kole prepocte prevod. pomerem na kliku... proto vyjde stejnej moment i kdyz to odbrzdi na 4ku, jako na sestku... a to pri jizde je na 4ku urcite vetsi zatah (moment na kole) nez na sestku...

Naposledy editováno 09.07.2010 10:28:48

2 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:33 | Nahoru | #5
Jojo .... tá GSX14ka to fakt potřebuje....je v základu taková mdlá a moc nejede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:38 | Nahoru | #6

Cooker>Jojo .... tá GSX14ka to fakt potřebuje....je v základu taková mdlá a moc nejede



jj nedela k tomu nekdo bigbore kit? nevite jak je to tam hodne na tesno? treba na 1500-1600ccm jestli by to neslo vrtnout

kazdopadne to je asi kazdyho vec, ja sem zodpovedel dotaz technickeho razu...
na odpovedi "vyser se na to, 14ka ma sily dost" jsou tu zastupy jinych:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:47 | Nahoru | #7

assassin>jj nedela k tomu nekdo bigbore kit? nevite jak je to tam hodne na tesno? treba na 1500-1600ccm jestli by to neslo vrtnout

kazdopadne to je asi kazdyho vec, ja sem zodpovedel dotaz technickeho razu...
na odpovedi "vyser se na to, 14ka ma sily dost" jsou tu zastupy jinych:)



Však já vím že jsi šikovnej na technické rady ....já jsem ten zástup....bez toho to taky nejde

(reakce na) Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:49 | Nahoru | #8

Cooker>Však já vím že jsi šikovnej na technické rady ....já jsem ten zástup....bez toho to taky nejde



byla by tu nuda smysl prevodovani u GSX14 mi taky lehce uchazi... ale kdo si hraje nezlobi

Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 10:54 | Nahoru | #9
Stáhni si tohle a dosaď si tam svoje hodnoty.
http://www.ulozto.cz/5288443/zxr-porovnani-rychlosti.xls

Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 11:07 | Nahoru | #10
moment se změní o poměr (novej počet/starej počet zubů). Ve převráceným poměru klesne rychlost v závislosti na otáčkách.

(reakce na) Kroutící moment /větší rozeta

9.7.2010 v 16:16 | Nahoru | #11

Cooker>Jojo .... tá GSX14ka to fakt potřebuje....je v základu taková mdlá a moc nejede



asi stejně jako busa - pokud chceš vědět víc zeptej se třeba Mariho proč tam dal rozetu 43 zubů na busu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist