Zajímalo by mě, proč se všechny nejznámější 5tistovky (GS500,ER5,CB500,GPZ500) nevyráběly s vyšším výkonem?
Rozdíl v objemu 500 a 600 mi totiž nepřijde nijak obrovský, a přesto třeba Hornet 600 má nějak kolem 72kW? Kdežto nejsilnější pětikoule GPZ500 má ,,pouze" 44kW.
Na druhou stranu, je to ten důvod, proč se například o GS500 říká, že ten motor je prostě k neutahání..protože se svýma 34kW je jakoby,,podkoňovaný"?
1 reakcí na tento příspěvek Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Zrovna dnes sem se díval na videjko kde si to na okruhu rozdávala RGV250(2T cca 60HP) proti GSXR1100 (4T přes 140HP) a v zatáčkách bylo RGV prostě vždycky první, s GSXRem ho dohnal pokaždé až po výjezdu na rovince.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
E: tedka v horicich na 300ZGH jezdili s 250 2T SVcka. Ptal jsem se nejakyho organizatora tam jestli jako s dvepadinama jedou SVcka a on ze prej ne ze to jsou jenom 250.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Naposledy editováno 06.07.2010 14:36:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Kolik má tak SV maximálku?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Výkon 500ccm/600ccm
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
je to pouze o tom jak tu mašinu koncepčně navrhnou, je to jenom věc filozofie co do toho dají za motor. pětikila jsou hodný motorky, dobrý na naučení, dobří pracanti ale zase s tim nebudeš lev salonů. srovnej si třeba cb500/gs500/er5 a naopak šestkovýho fazera a podobně-nepřijdou ti ty mašiny že jsou výrobcama zamýšlený jako trošku svižnější? logicky tam pak bude vyšší výkon.
navíc pětikila jsou dvouválce, šestky čtyřválce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
navíc pětikila jsou dvouválce, šestky čtyřválce
4kila jsou čtyřválce taky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm
mischa638>
Zrovna dnes sem se díval na videjko kde si to na okruhu rozdávala RGV250(2T cca 60HP) proti GSXR1100 (4T přes 140HP) a v zatáčkách bylo RGV prostě vždycky první, s GSXRem ho dohnal pokaždé až po výjezdu na rovince.
RGV 250 jsem měl
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Zajímavé je, že před 10ti lety sátlo RGV (stejný) méně, než dnes.. Všechny motky šly s cenama dolů, ale tyhle dvoutakty jdou nahoru.. Tehda jsem ji vyměnil za GPZ 400R. Výkon stejný, váha o 70kg vyšší..
dempsey>dareckov> jak to tady psali kluci. ten 4vál prostě víc točí, tudíž dosahuje vyšších výkonů, i za cenu nižšího obsahu, například to srovnání toho 4kila a GSem, ale zase kroutící moment se o moc nezvýší (dáno obsahem) ale posune se do vyšších otáček. To GSo ho má už v 7600, ktežto ty 4válce až v 9000. z čehož vyplývá, že to 4kilo bude mít výrazně navrh pouze v případě, že to od začátku budeš honit v maximálních otáčkach, kdežto během pružného zrychlení ten rozdíl výkonu nebude znát.
Jj přesně, souhlasím. I tak si GS ale neprdne no
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
dempsey>dareckov> jak to tady psali kluci. ten 4vál prostě víc točí, tudíž dosahuje vyšších výkonů, i za cenu nižšího obsahu, například to srovnání toho 4kila a GSem, ale zase kroutící moment se o moc nezvýší (dáno obsahem) ale posune se do vyšších otáček. To GSo ho má už v 7600, ktežto ty 4válce až v 9000. z čehož vyplývá, že to 4kilo bude mít výrazně navrh pouze v případě, že to od začátku budeš honit v maximálních otáčkach, kdežto během pružného zrychlení ten rozdíl výkonu nebude znát.
Jak ktery 4valec, treba moje babca ma tocivej moment nejvyssi na 7300ot pri 59Nm(rozdil 20Nm a jen 150ccm), vykon na 9500ot a 72k(rozdil 30k), je to taky dvouventil a taky vzduchac ...hodne zalezi, co je pri navrhu motoru priorita ...navic ono treba maj 4valce maximum vejs, ale to neznamena, ze by dole byly uplne mrtvy, treba 75% je k dispozici uz od 4000ot apod.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |