paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výkon 500ccm/600ccm
4.7.2010 v 12:53
Čaues všichni.
Zajímalo by mě, proč se všechny nejznámější 5tistovky (GS500,ER5,CB500,GPZ500) nevyráběly s vyšším výkonem?
Rozdíl v objemu 500 a 600 mi totiž nepřijde nijak obrovský, a přesto třeba Hornet 600 má nějak kolem 72kW? Kdežto nejsilnější pětikoule GPZ500 má ,,pouze" 44kW.
Na druhou stranu, je to ten důvod, proč se například o GS500 říká, že ten motor je prostě k neutahání..protože se svýma 34kW je jakoby,,podkoňovaný"?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 13:36 | Nahoru | #31
To jsou uzasny pily. Kdyz jsem koukal jak jede ta ZXR250 tak mam takovej pocit ze jestli je ta 400 taky takhle zdimana tak by si mohla dat moje SV k snidani.

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:16 | Nahoru | #32

c.j.>představ si své GS, jak točí téměř 20tis ot/min


formule :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:24 | Nahoru | #33
pylot> no to možná aj jo jen to čtyřkilo oproti SV nemá žádný krouťák, ZXR400 má jen o 4Nm víc jak Jawa350 a to ještě v úplně jiných otáčkách, ale pokud to člověk drží pod krkem tak tyhle pily jedou fakt jak prase a dokážou se držet mnohem "silnějších" motorek.
Zrovna dnes sem se díval na videjko kde si to na okruhu rozdávala RGV250(2T cca 60HP) proti GSXR1100 (4T přes 140HP) a v zatáčkách bylo RGV prostě vždycky první, s GSXRem ho dohnal pokaždé až po výjezdu na rovince.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:35 | Nahoru | #34
mischa638> No hele nemam vubec tuseni kolik maj tyhle motavy ctyrkila ale pokud maj taky kolem 70 koni tak uz bych z neho mel strach. s tou 2T 250 verim protoze to vazi kulovy, je to tuhy a ten zweitakt v otackach taky bude mit sily hafo. Tohle nejsou stroje na rovinky.
E: tedka v horicich na 300ZGH jezdili s 250 2T SVcka. Ptal jsem se nejakyho organizatora tam jestli jako s dvepadinama jedou SVcka a on ze prej ne ze to jsou jenom 250.

Naposledy editováno 06.07.2010 14:36:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:42 | Nahoru | #35
pylot> tak ZXR400 má nějakých 60, 65 koníků a hlavně jen 159kg suchou hmotnost a podvozek úplně jinde než SV, jen už je to stará motorka, takže třeba ten podvozek dnes už není rozhodně to co když vyjela z fabriky. Ale prodávala se ještě v roce 2003, takže občas se dá sehnat i mladší zachovalý kousek a to bys asi na SV měl co dělat abys ujel
Kolik má tak SV maximálku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:52 | Nahoru | #36
mischa638> SV ma tak o 25 kg vic a melo by mit o nejakejch 5 az 10 koni vic. No myslim ze by zalezelo hodne na jezdci a zprevodovani. Podvozkem by SV jasne nestihalo. precijen je to rozpoctovej stroj a setrilo se kde se dalo. Myslim ze nejvetsi sanci by melo SV na vyjezdech ze zatacek kde by se projevil vetsi objem a dvouvalcovej charakter. Naopak by ztracelo na najezdech do zatacek kde by se projevily nic moc brzdy a meka vidle. S tou maximalkou... Ja mam stary SV s karbcema a mam hodne chudou smes takze zdaleka nejede tak jak by melo. Dam na tom 210. Ale vim o klukach ktery na dobre vyladenejch SVckacj jeli prej i 230 takze berme prumer 220. Ale tohle vazne neni stroj na rovinky.

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 14:54 | Nahoru | #37

c.j.>představ si své GS, jak točí téměř 20tis ot/min


formule :D

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 15:14 | Nahoru | #38
pylot> jo jasně že to není o rovinkách, jen sem se ptal právě v porovnání se 400ccm, to ZXR dá taky tak 210, někteří kluci tvrdí že i 230, takže to je tak na stejno. No bylo by to tak jak píšeš, ale myslím že ve výsledku sou tyhle motorky docela vyrovnané idkyž je vlastně každá úplně jiná A samozřejmě že by záleželo na jezdci, to je asi ten nejdůležitější faktor, že

1 reakcí na tento příspěvek Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 15:39 | Nahoru | #39
a kolik bude mít taková virážka ač víc než pětikilo, ještě míň než 30 kW a jaktože fazer 600 má vyšší výkon než harley 1600?

je to pouze o tom jak tu mašinu koncepčně navrhnou, je to jenom věc filozofie co do toho dají za motor. pětikila jsou hodný motorky, dobrý na naučení, dobří pracanti ale zase s tim nebudeš lev salonů. srovnej si třeba cb500/gs500/er5 a naopak šestkovýho fazera a podobně-nepřijdou ti ty mašiny že jsou výrobcama zamýšlený jako trošku svižnější? logicky tam pak bude vyšší výkon.
navíc pětikila jsou dvouválce, šestky čtyřválce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 16:36 | Nahoru | #40


navíc pětikila jsou dvouválce, šestky čtyřválce



4kila jsou čtyřválce taky Jakože když Já postavím k GS(tady nikdo jinou pětikouli nemá) k mojí motorce tak každý čumí a říkaj, co to kurva je za obsah

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

6.7.2010 v 19:54 | Nahoru | #41
dareckov> jak to tady psali kluci. ten 4vál prostě víc točí, tudíž dosahuje vyšších výkonů, i za cenu nižšího obsahu, například to srovnání toho 4kila a GSem, ale zase kroutící moment se o moc nezvýší (dáno obsahem) ale posune se do vyšších otáček. To GSo ho má už v 7600, ktežto ty 4válce až v 9000. z čehož vyplývá, že to 4kilo bude mít výrazně navrh pouze v případě, že to od začátku budeš honit v maximálních otáčkach, kdežto během pružného zrychlení ten rozdíl výkonu nebude znát.

Výkon 500ccm/600ccm

7.7.2010 v 00:12 | Nahoru | #42
no ja tusim, ze jedna z nejsilnejsich petistovek byla VF 500 s 55KW

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

7.7.2010 v 08:05 | Nahoru | #43

mischa638>
Zrovna dnes sem se díval na videjko kde si to na okruhu rozdávala RGV250(2T cca 60HP) proti GSXR1100 (4T přes 140HP) a v zatáčkách bylo RGV prostě vždycky první, s GSXRem ho dohnal pokaždé až po výjezdu na rovince.



RGV 250 jsem měl Dovoz z Japonska, upravená na okruh, 65koní a 128kg V té době měli kámoši jako nejsilnější moto ZZR 600 - to se až do cca 150km/h vůbec nechytalo, byla to fakt divočina, při jízdě ve dvou se motorka po otevření přívěry zverdla na zadní i na trojku. Ale jízda v normálním provozu utrpení, sado maso

Zajímavé je, že před 10ti lety sátlo RGV (stejný) méně, než dnes.. Všechny motky šly s cenama dolů, ale tyhle dvoutakty jdou nahoru.. Tehda jsem ji vyměnil za GPZ 400R. Výkon stejný, váha o 70kg vyšší..

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

7.7.2010 v 11:34 | Nahoru | #44

dempsey>dareckov> jak to tady psali kluci. ten 4vál prostě víc točí, tudíž dosahuje vyšších výkonů, i za cenu nižšího obsahu, například to srovnání toho 4kila a GSem, ale zase kroutící moment se o moc nezvýší (dáno obsahem) ale posune se do vyšších otáček. To GSo ho má už v 7600, ktežto ty 4válce až v 9000. z čehož vyplývá, že to 4kilo bude mít výrazně navrh pouze v případě, že to od začátku budeš honit v maximálních otáčkach, kdežto během pružného zrychlení ten rozdíl výkonu nebude znát.



Jj přesně, souhlasím. I tak si GS ale neprdne no

Výkon 500ccm/600ccm

7.7.2010 v 16:55 | Nahoru | #45
kéž by kawasaki přišla s ER6 a pár let dřív a teď by byla k sehnání za krásných 50000...

(reakce na) Výkon 500ccm/600ccm

7.7.2010 v 22:58 | Nahoru | #46

dempsey>dareckov> jak to tady psali kluci. ten 4vál prostě víc točí, tudíž dosahuje vyšších výkonů, i za cenu nižšího obsahu, například to srovnání toho 4kila a GSem, ale zase kroutící moment se o moc nezvýší (dáno obsahem) ale posune se do vyšších otáček. To GSo ho má už v 7600, ktežto ty 4válce až v 9000. z čehož vyplývá, že to 4kilo bude mít výrazně navrh pouze v případě, že to od začátku budeš honit v maximálních otáčkach, kdežto během pružného zrychlení ten rozdíl výkonu nebude znát.



Jak ktery 4valec, treba moje babca ma tocivej moment nejvyssi na 7300ot pri 59Nm(rozdil 20Nm a jen 150ccm), vykon na 9500ot a 72k(rozdil 30k), je to taky dvouventil a taky vzduchac ...hodne zalezi, co je pri navrhu motoru priorita ...navic ono treba maj 4valce maximum vejs, ale to neznamena, ze by dole byly uplne mrtvy, treba 75% je k dispozici uz od 4000ot apod.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist